پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی مختصر به Nova ۴ اولین گوشی هوآوی با صفحه‌نمایش حفره‌ای

پنج شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی مختصر به Nova ۴ اولین گوشی هوآوی با صفحه‌نمایش حفره‌ای

کمپانی هواوی از گوشی جدید خود Nova 4  در تاریخ 17 دسامبر (26 آذر) رونمایی کرد که با هم به بررسی مختصری در مورد آن خواهیم پرداخت.

در مورد نووا 4 در اولین نگاه می توان گفت یک گوشی تمام صفحه می باشد که از صفحه نمایش 6.4 اینچی خمیده با رزولوشن x1080  2310پیکسل (Full HD+) و پوشش 95 درصد گاموت رنگی بهره می برد. باید گفت ظاهرا هواوی تمام قسمت پنل جلوی گوشی جدید خود را به این نمایشگر اختصاص داده است و به همین علت حفره 4.5 میلیمتری را تعبیه نموده است تا جایگاه دوربین قدرتمند سلفی 25 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F2.0 و لرزشگیر تصویر الکترونیکی با اندازه 3.05 میلیمتر همراه  0.85 میلیمتر بلندگو در لبه‌ها تعبیه گردند.

بنا برگفته های هواوی این گوشی از نسبت نمایشگر به بدنه 86.3 درصدی بهره می برد. در زیر این صفحه نمایش مرکز مدیریت Nova 4 را چیپ‌ست قدرتمند کرین 970، هشت هسته‌ای (4 هسته 2.4 گیگاهرتزی A73 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی A5)، لیتوگرافی 10 نانومتری، پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12، دارای واحد پردازش عصبی که از نسل دوم GPU Turb می باشد به عهده گرفته است و همچنین از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز بهره مند گردیده است.

در مورد سیستم عامل هواوی نووا 4 خود را به  اندروید 9.0 پای که با رابط کاربری EMUI 9.0.1  که توسط هوآوی شخصی سازی شده مجهز نموده است. همچنین این گوشی از باتری 3750 میلی‌آمپر ساعت قدرتمند و دارای امکان  شارژ سریع 18 واتی نیز بهره می برد.

دوربین سه‌گانه‌ای که در پشت این گوشی تعبیه شده است، دارای سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر و 16 مگاپیکسلی زاویه عریض می‌باشد. البته نسخه دیگری از این گوشی وجود خواهد داشت که به جای سنسور 48 مگاپیکسلی دارای دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی خواهد بود. جنس بدنه پشتی آن از شیشه هذلولی سه بعدی است و در رنگ‌های گرادنیت عرضه خواهد شد. در تصاویر مشاهده می‌کنید که سنسور اثر انگشت هم در پشت گوشی تعبیه شده است.

در مورد دوربین باید گفت نووا 4 مجهز به دوربین سه‌گانه‌ای که درپنل پشتی این گوشی تعبیه گردید است، شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی و یا 20 مگاپیکسلی (نسخه دیگری از این گوشی ) با فلش LED، دیافراگم F1.8، دارای فوکس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار پیوسته همراه لرزشگیر الکترونیکی همراه  دوربین ثانویه 16 مگاپیکسلی با زاویه دید 117 درجه مجهز به دیافراگم F2.2، در کنار دوربینی2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر مجهز شده به  دیافراگم F2.4  که بخش دوربین را تکمیل نموده است.

نووا 4  با  ابعاد 157x75.1x77.7 میلیمتر و دارا بودن  وزنی 172 گرمی و با طراحی جذاب که ظاهرا جنس بدنه پشتی آن از شیشه هذلولی سه بعدی است و رنگ آمیزی شده با رنگ های  گرادنیت می باشد و سنسور اثر انگشت هم در پشت گوشی جای گرفته است.

هواوی گوشی جدید خود را به رنگ های  قرمز، آبی، مشکی و سفید رنگ آمیزی نموده است. همچنین این شرکت  قیمت محصول  با دوربین 20 مگاپیکسلی خود را حدود 3099 یوان (449 دلار) و نسخه گرانقیمت‌تر که مجهز به سنسور 48 مگاپیکسلی سونی می باشد را نیز حدود 3399 یوان، معادل 492 دلار عنوان کرده است.

بنا بر خبرها  Nova 4 هوآوی از 27 دسامبر (6 دی) روانه بازار می گردد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.