پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به گوشی میان رده هواوی وای ۶ مدل ۲۰۱۸

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به گوشی میان رده هواوی وای ۶ مدل ۲۰۱۸

 

اخیرا گوشی هوشمند جدید هواوی وای 6 2018 (Huawei Y6 2018) به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی جدید که به زودی عرضه خواهد شد یکی از بهترین محصولات شرکت هواوی به شمار می‌رود که در این مطلب قصد داریم تا به مشخصات فنی و طراحی این گوشی بپردازیم.

هواوی به تازگی گوشی پرچمدار خود را با نام پی 20 و پی 20 پرو معرفی کرده است. با این حال به صورت همزمان از گوشی‌های میان‌رده خود نیز رونمایی کرد. هواوی تا به حال گوشی‌های میان‌رده نوا 2 لایت و نوا 3 ای را که از محبوب ترین‌ها هستند معرفی کرده است و حالا با معرفی یکی دیگر از محصولات میان‌رده و ارزان قیمت خود به نام وای 6 مدل 2018 (Huawei Y6 2018) قصد دارد تا مدل‌های متنوع‌تری در زمینه گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده به بازار عرضه کند و سهم بیشتری از آن داشته باشد. گوشی وای 6 (2018) در اصل همان مدل ارتقا یافته وای 6 (2017) است که از پردازنده اسنپدراگون 425، نمایشگر 5.7 اینچی با نسبت 18:9 و دوربین قوی‌تر بهره می‌برد.

ویژگی‌های بسته بندی این گوشی اما نسبت به قبل دست خوش تغیراتی شده است که از جمله آن تغییر رنگ آن به سفید می‌باشد. حالا گوشی جدید Y6 (2018) در یک جعبه سفید رنگ عرضه می‌شود. به علاوه لوگوی Y6 در جلوی بسته نوشته شده است و ویژگی‌های کلیدی گوشی در قسمت پشتی بسته به نمایش در آمده‌اند.

محتویان داخل بسته گوشی شامل سوزن بازکننده خشاب سیم کارت، کابل میکرو یو اس بی ، شارژر یو اس بی، یک هدفون، قاب سیلیکونی و گوشی هواوی وای 6 (2018) می‌شود. از آن جا که این گوشی یک مدل ارزان قیمت و پایین‌رده است نباید انتظار لوازم جانبی بیشتری را از آن داشته باشیم، به علاوه همین لوازم موجود نیز تمام نیاز‌های کاربران را بر‌طرف می‌کند. به‌علاوه یک محافظ صفحه‌نمایش نیز از قبل روی گوشی نصب شده است. البته در صورتی که این گوشی در اختیار خرده‌فروشان قرار بگیرد ممکن است محتویات بسته تغییر کند.

پنل جلویی گوشی Y6 (2018) و نوا 2 لایت شبیه به هم می‌باشند و ممکن است تشخیص آنها از راه دور کار مشکلی باشد. اما به هر‌حال اندازه صفحه‌نمایش نوا 6 (2018) 5.7 اینچ می‌باشد و در مقایسه با نمایشگر 5.99 اینچی نوا 2 لایت اندازه کوچک‌تری دارد. همچنین گوشی هواوی وای 6 دارای حاشیه‌های بالا و پایین می‌باشد که برای یک گوشی پایین‌رده و با چنین قیمت به‌صرفه‌ای چندان عجیب نیست. ناگفته نماند که وای 6 (2018) دارای زاویه دید مناسب، حتی در زیر نور خورشید نیز می‌باشد.

قاب پلی کربنات و گوشه‌های فلزی وای 6 (2018) شباهت آن را به نوا 2 لایت بیشتر کرده است. از جمله تفاوت‌های این دو گوشی‌هوشمند دوربین تکی وای 6 (2018) و عدم حضور سنسور اثر انگشت در این مدل می‌باشد. رنگ مشکی وای 6 (2018) به سختی لکه‌ها و اثر انگشت را جذب می‌کند.

از آن‌جا که هوای 6 (2018) فاقد سنسور اثر انگشت می‌باشد هواوی از سیستم تشخیص‌چهره (Face Unlock) در این گوشی خبر داده است. البته با وجود محدودیت‌های سخت‌افزاری دوربین جلو هنوز از بابت کارایی و عملکرد درست و صحیح این قابلیت به دست نیامده است.

لبه پایینی گوشی میزبان پورت میکرو یو اس بی و دو بلندگو می‌باشد. در لبه راست نیز دکمه‌های کنترل صدا و پاور به چشم می‌خورند. خشاب سیم‌کارت نیز بر روی لبه سمت راست گوشی تعبیه شده است. این گوشی می‌تواند از 2 سیم‌کارت نانو یا یک سیم‌کارت و یک کارت حافظه‌جانبی میکرو اس دی پشتیبانی کند. جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز روی لبه‌ی بالایی گوشی قرار دارد.

 

به روز رسانی در تیر ماه 1399

 

در حال حاضر که این مقاله به روزرسانی می شود هوآوی وای 6 سال 2019 در بازار ایرانی موجود می باشد این گوشی از یک صفحه نمایش 6 اینچی IPS بهره می برد.هواوی در این گوشی از تراشه  Helio A22 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز استفاده نموده است که می شود آن را به یکی از پایین رده های خوب محسوب می شود.در این گوشی از 2گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسل و باتری 3000 میلی آمپری از دیگر قابلیت های این گوشی می باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.