پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به هواوی Y۷ Prime نسخه ۲۰۱۸

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به هواوی Y۷ Prime نسخه ۲۰۱۸

هواوی Y7 پرایم، یکی دیگر از شاهکار‌های هواوی است. از ویژگی‌های این گوشی هوشمند باید به طراحی مدرن، بدنه‌ی خوش‌ساخت و دوربین دوگانه آن اشاره کنیم.

هواوی از معدود کمپانی‌هایی است که دلسوزانه برای محصولات میان‌رده خود ارزش قائل شده و با کیفیت خوبی آنها را می‌سازد. چینی‌ها امسال توانستند تا عملکردی عالی داشته باشند و محصولات بالا‌رده‌ی فوق‌العاده‌ای را روانه بازار کردند. محصولاتی همچون هواوی P20 و هواوی P20 Pro که از بهترین‌های 2018 شناخته می‌شوند. اما در بخش میان‌رده هواوی امسال هم خوش درخشید و محصولاتی با ارزش خرید بسیار بالا روانه بازار کرد. نسخه‌ی ۲۰۱۸ هواوی Y7 Prime یکی از این محصولات است که توانست نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند. این گوشی هوشمند با طراحی مدرن، دوربین دوگانه و اندروید ۸.۰ اوریو ،مرز بین محصولات اقتصادی و میان‌رده را کم‌رنگ‌تر از گذشته می‌کند.

از مهمترین ویژگی‌های هواوی Y7 پرایم طراحی مدرن و زیبای آن به‌علاوه‌ی کیفیت ساخت بالای آن می‌باشد. هر کسی که این گوشی را در دست بگیرد سریعا متوجه کیفیت ساخت بالای آن خواهد شد. این گوشی هوشمند یک محصول اقتصادی به‌شمار می‌رود اما در ساخت و طراحی آن ظرافت زیاد به کار رفته است. Y7 پرایم از فلز است و مجهز به شیشه و فریم فلزی همرنگ با بدنه می‌باشد. انحنای پنل پشتی گوشی سبب یکپارچه شدن، زیبایی بیشتر و ضخامت کمتر آن شده است. به لطف این خمیدگی پنل پشتی و پیوند جذاب آن با فریم جلویی گوشی، Y7 پرایم بهتر در دست جای گرفته و حس یک کالای پریمیوم را به کاربر القاء می‌کند.

نمایشگر ۵.۹۹ اینچی IPS LCD با نسبت تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن ۱۴۴۰ × ۷۲۰ پیکسل،  ۷۶.۳ درصد از نمای جلویی گوشی را پوشش می‌دهد. با این توصیف شاهد حاشیه‌های کم و طراحی مدرن هستیم. رزولوشن  +HD روی کاغذ خیلی عالی به نظر نمی‌رسد اما حقیقت این است که نمایشگر Y7 پرایم با وجود اقتصادی بودن این گوشی هوشمند به نحو احسن کار خود را انجام می‌دهد و کیفیت قابل‌قبولی را ارائه می‌کند.

دوربین دوگانه Y7 پرایم در قسمت چپ قاب پشتی و به صورت افقی تعبیه شده است. این دوربین دوگانه شامل دو سنسور ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی بوده که سنسور اول وظیفه ثبت تصویر را بر‌عهده داشته و سنسور دوم برای پس‌‌زمینه، ایجاد عمق میدان و ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه به کار گرفته می‌شود. به‌علاوه دوربین سلفی Y7 پرایم یک سنسور 8 مگاپیکسلی است.

امکان محو کردن پس‌زمینه (Blur) با استفاده از حالت Wide Aperture، تغییر میزان روشنایی و نورپردازی در تصاویر سلفی، امکان تغییر پس‌زمینه در تصاویر سلفی و فیلترهای متنوع واقعیت افزوده برای افزودن به چهره‌ی سوژه از ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین Y7 پرایم هستند. جالب‌تر اینکه دوربین سلفی این گوشی هوشمند از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در تعداد معدودی از گوشی‌های اقتصادی قابل مشاهده است.

پردازنده Y7 پرایم نمونه پایین‌رده اسنپدراگون 430 است که از 8 هسته Cortex - A53 با فرکانس بیشینه‌ی ۱.۴ گیگاهرتز تشکیل می‌شود. واحد پردازش گرافیکی نیز آدرنو ۵۰۵ است. Huawei Y7 Prime همراه با 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد. البته امکان ارتقا حافظه تا 256 گیگابایت هم وجود دارد.

با این سخت‌افزار کار‌های روزمره مانند وبگردی، استفاده از پیام‌رسان‌ها یا اپلیکیشن‌های استریم موسیقی به راحتی انجام می‌شوند. ناگفته نماند که Y7 پرایم از معدود گوشی‌های هوشمندی است که به صورت پیش‌فرض دارای اندروید ۸.۰ اوریو با رابط کاربری EMUI 8.0 می‌باشند. به گفته‌ی کمپانی هواوی EMUI 8.0 با یادگیری الگوی استفاده‌ی کاربر از گوشی و تخصیص بهینه‌ی منابع سخت‌افزاری موجب عملکرد هدف‌مند و دقیق این گوشی هوشمند می‌شود.

Huawei Y7 Prime مجهز به یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد. البته شاید در نگاه اول چنین ظرفیتی مناسب به نظر نرسد، اما باید توجه داشته باشیم که مواردی مانند رزولوشن +HD نمایشگر و فرکانس پایین پردازنده سبب کاهش مصرف آن‌ها شده و باعث افزایش شارژدهی خواهد شد. هواوی حتی ادعا می‌کند که با استفاده از این باتری گوشی Y7 پرایم قادر خواهد بود تا 13 ساعت فیلم پخش کند و تا 58 ساعت به پخش موسیقی بپردازد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.