پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به مادربوردهای جدید سری TUF Gaming ایسوس

یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به مادربوردهای جدید سری TUF Gaming ایسوس

ایسوس از مادربورد‌های سری TUF Gaming خود رونمایی کرد. این مادربورد‌ها که از تراشه‌های میان‌رده اینتلH310 ، H370 و B360 بهره می‌برند دارای کیفیت ساخت بالا و مقاومت زیاد هستند، در ادامه به ویژگی‌های این مادربورد‌های جدید می‌پردازیم.

ایسوس تصمیم گرفت تا برای پوشش سلیقه‌های متفاوت کاربران در سیستم‌های بازی از مادربورد‌های میان‌رده و با تنوع زیاد رونمایی کند. به همین دلیل حالا شاهد مادربورد‌های جدید ایسوس مجهز به چیپست‌های H310، H370 و B360 از مادربوردهای سری TUF Gaming هستیم که در ادامه این مطلب با ویژگی‌های این مادربورد‌ها آشنا خواهیم شد.

دوام و پایداری کامل
اکثر گیمر‌ها پس از خرید مادربورد‌های مخصوص بازی، توقع عمر زیادی از آن دستگاه دارند و تا مدت زیادی از آن استفاده می‌کنند. البته بودجه محدود از مهمترین دلایل استفاده طولانی مدت از مادربورد‌ها می‌باشد. به همین خاطر ایسوس به منظور ساخت مادربورد‌هایی با طول عمر بالا و قیمت مقرون به‌صرفه دست به تولید سری 300 اینتل زد. مادربورد‌های این سری دارای ویژگی‌های گیمینگ و عملکرد فوق‌العاده‌ای هستند.

ایسوس این بار با معرفی مادبوردهای جدید سری TUF Gaming که برای اولین بار مجهز به چیپست‌های میان‌رده شده‌اند قصد دارد تا به کاربران با بودجه محدود‌تر یک مادربورد با ویژگی‌های سریTUF Gaming ایسوس هدیه بدهد. مادربورد TUF H370-PRO GAMING (WI-FI) پرچمدار میان‌رده این خانواده است که از دوام بالا، کارکرد خنک با عملکرد بالا و راهکارهای ارتباطی کامل برخوردار می‌باشد. به‌علاوه قطعات این مادربورد از جنس عالی و با طول عمر بالا هستند. همچنین این مادربورد به قطعات ویژه گیمینگ نیز مجهز شده تا گیمرها بتوانند تا سال ها از آن بهره ببرند.

حس کامل گیمینگ
ظاهر زیبا و لوکس همیشه یکی از فاکتور‌های ایسوس بوده است. رنگ‌آمیزی زیبای مشکی و خطوط و الگوی نظامی طراحی شده در مادربورد‌های سری TUF Gaming به همراه نورپردازی Aura Sync باعث زیبایی هر‌چه بیشتر این دستگاه‌ها شده‌اند.

این طراحی و رنگ‌بندی نشان می‌دهد که قطعاتی که در جای جای این مادربورد‌ها قرار گرفته‌اند دارای استاندارد نظامی هستند؛ برای مثال چوک‌های سری TUF، خازن‌های سری TUF و ماسفت‌های سری TUF دارای گواهی استاندارد رده نظامی هستند که می‌توانند 20 درصد حرارت بیشتر را به همراه مصرف بهینه‌تر در نتیجه تولید حرارت کمتر نسبت به رقبا داشته باشند. با این حال طول عمر این قطعات 5 سال بیشتر از نمونه‌های مشابه آن است.

راهکارهای محافظتی
مادربورد‌های جدید ایسوس دارای قابلیت‌های فزیکی و الکترونیکی بسیاری می‌باشند؛ برای مثال Safe Slot از شکستن اسلات PCIe در هنگام استفاده از کارت گرافیک سنگین‌وزن جلوگیری می‌کند. پنل پشتی مادربورد از جنس استیل ضد‌زنگ است که عمر دستگاه را چند برابر می‌کند.
ایسوس همچنین قابلیتی به نام ESD GUARDS در بخش‌های ورودی و خروجی مادربورد قرار داده است. به لطف این راهکار حالا دستگاه مشکلی با تخلیه ناگهانی الکتریسیته در بخش‌های حساس ندارد.

اما ویژگی‌های این مادربورد میان‌رده به این جا ختم نمی‌شود. تراشه اختصاصی DIGI+ VRM، مدار تغذیه هوشمند و راهکار حفاظتی LAN Guard مخصوص شبکه از دیگر نقاط قوت این دستگاه هستند. همچنین ایسوس به منظور جلوگیری از ورود ولتاژهای ناخواسته از پلی فیوز‌های متعدد در این دستگاه استفاده کرده است.

عملکرد چشمگیر
در ادامه باید بگوییم که کنترل‌کننده دمای سیستم، نرم‌افزار Fan Xpert 4 است که در مادربورد‌های سری TUF به کار می‌رود. این نرم‌افزار مزایای زیادی برای دستگاه دارد. این نرم‌افزار با کمک چیپ‌های اختصاصی خود در مادربورد و سنسور‌های متعدد علاوه بر کنترل دقیق دمای دستگاه بر روی عملکرد خنک‌کننده کارت گرافیک نیز نظارت می‌کند.

رهگیری سیگنال‌های حافظه و جلوگیری از هم‌شنوایی در کانال‌های حافظه نیز حالا به کمک فناوری OptiMem و نسل جدید T-Topolgy امکان‌پذیر شده‌اند. ناگفته نماند که مادربوردهای سری TUF بنا به آزمایش های متعدد سازگاری انجام شده بر روی آن ، با بیش از 500 ماژول حافظه کاملا سازگار است و با نهایت فرکانس تعریف شده این چیپست کار می‌کند.

ایسوس در ساخت مادربورد‌های جدید سری TUF از بهترین راهکار شبکه یا همان چیپ رده‌بالا و مجزای اینتل بهره برده است. از مزیت های چیپ شبکه اینتل می‌توان به بهبود پینگ و دقت شبکه و پردازش سریع بسته‌های ارسالی و دریافتی اشاره کرد. به علاوه این چیپ‌ها سرباری کمتری به پردازنده اصلی تحمیل می‌کنند و منابع سیستم را در هنگام اجرای بازی‌های تحت شبکه اشغال نمی‌کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های این مادربورد‌ها نرخ انتقال شگفت‌انگیز 1.73Gbps است که به لطف رابط شبکه Wi-Fi قدرتمند با استاندارد 802.11ac که به آنتن‌های 2×2 MU-MIMO تجهیز شده صورت پذیرفته است. البته این مادربورد‌ها همچنان به اتصالات ورودی خروجی نظیر نسل دوم USB 3.1 و پشتیبانی از رابط M.2 و درایوهای پرسرعت مبتنی بر NVMe مجهز هستند.

ایسوس در عرضه مادربورد‌های جدیدش تنوع زیادی به کار برده است، هم اکنون مادربوردهای سری TUF Gaming در 8 مدل با چیپست‌های اینتل H370 ، B360 و B310 در دسترس کاربران هستند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.