پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به دوربین ویژه لایکا به مناسبت ۱۰۰ سالگی انجمن سینماگران آمریکا

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به دوربین ویژه لایکا به مناسبت ۱۰۰ سالگی انجمن سینماگران آمریکا

M10-P جدیدترین دوربین دیجیتال ساخت کمپانی لایکا می باشد؛ نسخه ای ویژه و خاص در تعدادی بسیار محدود. کمپانی لایکا از مطرح ترین شرکت های آلمانی و از تولید کننده گان حرفه ای دوربین های عکاسی در جهان می باشد که عمده تولیدات آن برای کاربران خاص و حرفه ای و  با قیمت های باور نکردنی و بسیار گران قیمت معرفی و روانه بازار می گردند. این کمپانی تنها به محصولات با کیفیت و شگفت انگیز خود در حوزه دوربین های عکاسی مشهور می باشد که مشتریان آن نیز عکاسانی و کاربرانی هستند که حاضرند مبالغ بسیار کلانی برای خاص بودن دوربین خود هزینه نمایند.

در نظر کمپانی لایکا، هر تغییر جدید حتی تغییر در رنگ بدنه یک دوربین یا افزودن یک کلید با رنگی متفاوت می توان حس خاص بودن را به یک محصول افزود و یک دوربین با همین تغییرات ساده نیز تبدیل به نسخه ای اختصاصی خواهد شد. اما ظاهرا  M10-P چیزی متفاوت تر از یک تغییر رنگ یا افزودن دکمه ای ساده است.

دوربین M10-P  به طور خاصی  به مناسبت 100 سالگی انجمن سینماگران حرفه ای کشور آمریکا طراحی شده و به جز داشتن رنگی خاص برای درپوش لنز، از  دو حالت Cine Look نیز بهره مند گردیده است که به صورت اختصاصی برای سینماگران طراحی شده اند. بنا بر گفته های کمپانی  لایکا  با استفاده از ویژگی  ASC Cine Classic  می توان ظاهر  فیلم های 35 میلیمتری سینمایی را به فیلم های گرفته شده توسط لایکا داد. ویژگی دیگر هم به نام  ASC Contemprary که امکان ظاهر فیلم های دهه جدید را به فیلم های ضبط شده با دوربین می دهد. لایکا این دوربین را مجهز به  یک لنز ASPH با f/2 از نوع Summicron-M 35 نموده است.

همچنین از سایر ویژگی های این دوربین می توان به  یک منظره یاب الکترونیکی Visoflec در کنار  یک آداپتور M-PL اشاره نمود. لایکا ظاهر بیرونی M10-P را  از  UR-Leica کپی کرده و آن را مجهز به یک لنز طلایی رنگ با ریزکاری یونیزه شده طراحی نموده است. گفته می شود لایکا تصمیم به عرضه این نسخه اختصاصی در پاییز 2019 را گرفته است اما هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت آن از سوی لایکا منتشر نشده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.