پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به ال‌جی V۳۰ پلاس

پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به ال‌جی V۳۰ پلاس

بالاخره گوشی هوشمند ال‌جی V30 پلاس به بازار ایران عرضه شد. حالا علاقه‌مندان بسیاری به سوی این تلفن هوشمند روی آورده‌اند.

از سری V ال‌جی همیشه به عنوان پرچمداران جدید این شرکت یاد می‌شد؛چراکه کیفیت ساخت بی‌نظیری دارند و ظرافت و دقت زیادی در ساخت آن‌ها به کار گرفته می‌شود. در مدل V30 پلاس، طراحی آن به شیوه همیشگی ال‌جی، بی نقص است. جنس بدنه‌ی دستگاه از آلومینیوم می‌باشد که توسط یک لایه شیشه‌ای محافظت می‌شود. البته این لایه شیشه‌ای بسیار نازک و ظریف است که تشخیص آن کار آسانی نیست. کیفیت ساخت آن و مقاومتش نیز بسیار خوب بوده و به معنای واقعی کلمه یک محافظ می‌باشد. به‌علاوه این شیشه محافظ از لایه حفاظتی گوریلاگلس نسخه ۵ بر‌خوردار است تا خش و خراشیدگی روی قاب پشتی گوشی به حداقل برسد.

بخش جلویی V30 پلاس یکپارچه می‌باشد و فقط از بدنه و نمایشگر تشکیل شده است. نمایشگر این گوشی یک مدل کشیده می‌باشد که بیش از 80 درصد پنل جلویی گوشی را پوشش داده و دارای حاشیه‌های بسیار کمی است. حاشیه‌های پایین و بالای این نمایشگر هم رنگ با صفحه‌نمایش هستند تا نمای جلوی گوشی یکپارچه باشد. با این کار حدفاصل نمایشگر و بدنه ناپیدا شده و این طور به‌نظر می‌رسد که نمایشگر 100 درصد پنل جلویی را پوشش می‌دهد.

حاشیه‌ی بالای نمایشگر میزبان دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه است. حاشیه پایین صفحه‌نمایش اما به دلیل عدم وجود سه کلید اصلی هوم خالی می‌باشد که موجب زیبایی بیش از پیش این سری شده است.

اما حالا وقت آن است که به نمای پشتی این گوشی همراه بپردازیم. این گوشی هوشمند در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود که البته در اصل فرقی بین این دو رنگ نیست اما از نظر بصری این دو رنگ کاملا متفاوت می‌باشند و هر کدام جلوه‌ی ویژه خود را دارند. به علاوه ال جی سعی کرده است تا در این مدل پنل پشتی را خلوت‌تر کند که باعث زیبایی متفاوتی در این سری شده است و کلاس بالایی به آن می‌دهد.

دو سوم قسمت پشتی گوشی V30 پلاس خالی می‌باشد و فقط نام دستگاه و لوگوی ال جی رو این بخش‌ها حک شده است. یک سوم بالایی قاب پشتی نیز میزبان سه قاب می‌باشد. قاب نخست، دوربین دوگانه‌ی این گوشی است که فلاش و سنسور های مربوط به دوربین در یک قاب عمودی کوچک کنار دوربین قرار گرفته‌اند. در پایان نیز شاهد سنسور تشخیص اثر انگشت هستیم که برای راحتی کاربران دارای حاشیه‌های برجسته می‌باشد تا موقعیت مکانی آن به راحتی پیدا شود.

جک هدفون در قسمت بالایی گوشی V30 پلاس تعبیه شده است. به علاوه شاهد نوار‌هایی با رنگ‌های متفاوت از بدنه در این قسمت هستیم که مربوط به آنتن و دریافت سیگنال‌های شبکه هستند. قسمت زیرین گوشی نیز محل قرارگیری درگاه یواس‌بی تایپ C و بلندگوی استریوی می‌باشد.

سمت راست گوشی V30 پلاس تقریبا خالی است، در واقع در این بخش فقط شاهد ورودی سیم کارت هستیم. در سمت چپ گوشی هم کلید‌های کنترل صدا به‌چشم می‌خورند. حالا باید به یک نکته بسیار مهم بپردازیم و آن کلید پاور است که در اکثر گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. ال جی تصمیم گرفته است تا در این مدل طراحی متفاوتی را ارئه کند و کلید پاور را حذف کرده است. این کمپانی جهت پرکردن جای این کلید ، قابلیت دوبار زدن روی نمایشگر و اسکنر اثر انگشت را جایگزین کرده است. در ضمن حسگر اثر انگشت V30 پلاس قابلیت کلیک‌پذیری دارد و می‌توان از آن برای خاموش کردن و یا قفل کردن صفحه استفاده کرد.

با تمام این مشخصات طراحی باید اعتراف کنیم که ظاهر V30 پلاس بی‌نظیر و زیبا است. اما متاسفانه در این مدل شاهد عناصر جدید و منحصر‌به‌فرد نیستیم. البته بیش از این از ال‌جی در سری V انتظار می‌رفت، در واقع همه منتظر یک قابلیت جدید برای این گوشی هوشمند بودند. V30 پلاس با ضخامتی معادل ۷.۳۳ میلی‌متر و ابعاد با ۱۵۱.۷ میلی‌متر طول و ۷۵.۴ میلی‌متر عرض راهی بازار شده است که یک نمونه نازک زیبا به حساب می‌آید.

البته از دید بصری ضخامت این دستگاه از آن چه که هست هم نازک‌تر به نظر می رسد. در اصل این ویژگی به‌لطف حاشیه‌های خمیده V30 پلاس ایجاد شده است و باعث زیبایی هر چه بیشتر آن شده و حس خوبی را به کاربران القا می‌کند.

وزن ۱۵۸ گرمی گوشی V30 پلاس با وجود آلومینیومی بودن بدنه و سخت‌افزار قدرتمند آن نیز یک امتیاز برای این گوشی به‌حساب می‌آید و رقمی معقول و مناسب را ارائه می‌کند.

ال جی همیشه به خاطر استفاده از بهترین نمایشگر‌های روز در گوشی‌های هوشمند، تحسین شده است. حالا ال جی در گوشی V30 پلاس از یکی از بهترین نمایشگر‌های تاریخ و یا شاید برترین نمایشگر خود بهره برده است. کیفیت عالی نمایشگر‌های محصولات کمپانی ال جی موجب ارائه تصاویر با کیفیت منحصر‌به‌فردی می‌شود که یکی از مهم‌ترین دلایل ترغیب کاربران به خرید این محصولات به حساب می‌آید.

نمایشگر V30 پلاس یک نمونه 6 اینچی است که از فناوری P-OLED برخوردار بوده و قابلیت پشتیبانی از 16 میلیون رنگ را در اختیار داشته و از نسبت تصویر 18 به 9 پیروی می‌کند. تمامی این مشخصات در کنار کیفیت ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ تراکم ۵۳۷ پیکسل در هر اینچ باعث پدید آوردن تصاویر با کیفیت بی‌نظیر و خارق‌العاده‌ای می‌شود که تحسین برانگیز است.

یکی از ویژگی‌های جذاب ال جی V30 پلاس نمایشگر همواره روشن آن می‌باشد. این نمایشگر در صورتی که صفحه قفل باشد به صورت دائم؛ تاریخ، زمان و یک نوار را نمایش می‌دهد. این نوار می‌تواند کارایی زیادی داشته باشد. در اصل شما می‌توانید از هر کدام از قابلیت‌های نمایش وضعیت باتری، نمایش وضعیت پخش چندرسانه‌ای و منوی دسترسی سریع به قابلیت‌هایی مانند دوربین، وای‌فای، بلوتوث، چراغ‌قوه، نوت سریع و خروجی صدا در قسمت نوار یاد شده بهره ببرید. به علاوه برای آن که این قابلیت‌ها به اشتباه انتخاب نشوند و موجب اذیت کاربران نباشند در صورتی که شما چند ثانیه با گوشی خود کار نکنید این نوار به نمایش وضعیت باتری بر خواهد گشت.

صفحه‌نمایش گوشی ال جی V30 پلاس به معنی واقعی کلمه یک نمایشگر تمام و کمال می‌باشد که همه‌ی قابلیت‌های مورد نیاز کاربران را به علاوه‌ی امنیت بالا در خود جای داده است. این نمایشگر مجهز به یک لایه حفاظتی گوریلاگلس می‌باشد که قرار است از نمایشگر در مقابل خراشیدگی‌ها و آسیب‌های جزئی محافظت کند. البته ما همچنان استفاده از یک لایه حفاظتی شیشه‌ای اضافه را به کاربران پیشنهاد می‌کنیم. به‌علاوه این نمایشگر پرقدرت می‌تواند در محیط‌های باز و پر نور تمام جزئیات را به نمایش درآورد و کاربران مشکلی در زیر نور آفتاب با این نمایشگر نخواهند داشت. همچنین این نمایشگر می‌تواند از وضعیت افقی و هم عمودی، نمایش 178 درجه‌ای داشته باشد. این میزان زاویه دید در هر گوشی هوشمندی دیده نمی‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک امتیاز منحصر‌به‌فرد یاد کرد.

در قسمت سخت‌افزار گوشی ال جی V30 پلاس باید اعتراف کنیم که حرف زیای برای زدن نداریم. این نسخه چند ماهی است که معرفی شده است و به همین دلیل از پردازنده‌های نسل جدید کوالکام یعنی اسنپ دراگون ۸۴۵ بهره نمی‌برد. پردازنده این مدل تراشه اسنپ دراگون ۸۳۵ است که همچنان پردازنده‌ای پرقدرت و بی‌نظیر به حساب می‌آید و قدرت پردازشی بالایی داشته و می‌تواند تمام دستورات کاربران به نحو احسن اجرا کند. این پردازنده امتحان‌های خود را پس داده است و با قرار‌گیری در بسیاری از محصولات بازار خود را به اثبات رسانیده است.

این تراشه‌ی 8 هسته‌ای مجهز به 4 هسته با کلاک ۲.۴۵ گیگاهرتز و 4 هسته دیگر با کلاک ۱.۹ گیگاهرتز می‌باشد. این هسته‌ها از نوع Kryo بوده و می‌توانند با سرعتی فوق‌العاده اطلاعات را برای V30 پلاس پردازش کنند.

یک خبر بسیار خوب برای کاربران، امکان اجرای بازی‌های کامپیوتری سنگینی مثل Middle earth Shadow of war به صورت روان روی ال جی V30 پلاس می‌باشد. این قابلیت به لطف تراشه گرافیکی آدرنو ۵۴۰ در اختیار کاربران قرار گرفته است. البته با اجرای چنین برنامه‌های سنگینی قطعا گوشی V30 پلاس داغ خواهد کرد. البته این افزایش حرارت نه برای کاربران مشکل ایجاد خواهد کرد و نه برای دستگاه و کاملا کنترل شده می‌باشد.

ال جی V30 پلاس حتی توانسته است تا در بنچ‌مارک‌های اعمال شده بر روی آن خودش را به اثبات برساند. این گوشی هوشمند در بنچ‌مارک‌هایی مانند Geekbench 4.1 نسخه تک‌هسته‌ای از محصولاتی مانند هواوی میت ۱۰، گلکسی نوت ۸ و سونی اکسپریا XZ1 بهتر عمل کرده است.البته اجرای نسخه‌های چند هسته‌ای بنچ‌مارک بر روی V30 پلاس با نتایج خیلی خوبی همراه نشد و نتوانست تا رکوردی را در‌بر داشته باشد و مدل‌های ذکر شده نتایجی بهتر از V30 پلاس داشتند.

با تمام این تعاریف و قدرت نمایی ال‌جی V30 پلاس در نچ‌مارک AnTuTu و در ادامه جلو زدن از محصولاتی مانند گوگل پیکسل ۲ نسخه XL و گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ می توانیم بگوییم که معماری اسنپدراگون 835 در V30 پلاس به بهترین شکل جواب داده است و قدرت پردازشی قابل‌قبولی را ارئه می‌کند.

از دیگر مشخصات فنی این محصول باید به 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی آن اشاره کنیم. یکی از امتیازات قابل ستایش امکان استفاده از حافظه کارت 2 ترابایتی در درگاه سیم کارت دوم می‌باشد که باعث تمایز این محصول با نمونه‌های مشابه می‌شود. البته خرید کارت حافظه‌ای با چنین ظرفیتی خودش بودجه‌ای معادل بودجه خرید یک گوشی قدرتمند را می‌خواهد و به نظر عقلانی نمی‌آید.

دوربین V30 پلاس یک دوربین دوگانه پرقدرت است که از دو عدسی ۱۶ و ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار می‌باشد. عدسی 16 مگاپیکسلی این دوربین دوگانه دارای قابلیت‌های بسیاری می‌باشد که کاربردی و جذاب هستند. برای مثال بهره‌بری از پایدارسازی سه محوره دیجیتالی تصویر یکی از ویژگی‌های جذاب این سنسور می‌باشد. این سنسور به تنهایی توانایی ثبت عکس‌های بی‌نقص و فوق‌العاده‌ای را دارد، حالا تصور کنید این سنسور ۱ میکرومتری با لنز f1.6 به همراه یک سنسور دوم با دریچه دیافراگم f1.9 چه تصویر بی‌نظیری را ثبت خواهند کرد. عدسی دوم البته به قابلیت پایدارسازی دیجیتالی تصویر مجهز نمی‌باشد، اما در هر صورت با ادغام آن با لنز اصلی شاهد یک دوربین با عملکردی عالی هستیم که در هر شرایطی توانایی ثبت تصاویر خوبی را خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های این دوربین دوگانه قابلیت تمرکز خودکار با شناسایی فاز یا PDAF است. به لطف این ویژگی کاربران می‌توانند تصاویر را با تمرکز بر روی سوژه مود نظرشان به ثبت برسانند. البته قابلیت‌های این دوربین دوگانه به این اینجا ختم نمی‌شود بلکه قابلیت‌هایی مانند تشخیص چهره، تصویربرداری پانوراما و فیلم‌برداری HDR هم باید به لیست بلند ویژگی‌های این دوربین دوگانه اضافه کنیم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.