پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی اجمالی به گوشی میان‌رده هواوی نوا ۳

شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی اجمالی به گوشی میان‌رده هواوی نوا ۳

هواوی گوشی جدید و منحصر‌به‌فرد خود را معرفی کرد. هواوی نوا 3 (Huawei Nova 3) در حقیقت یک تلفن هوشمند میان‌رده است که از قابلیت‌های زیادی بهره می‌برد و می‌تواند توجه کاربران را به خوبی به خود جلب کند.

گوشی‌های میان‌رده مثل قبل بازار شلوغی ندارند و این موضوع به دلیل اشباع بازار گوشی‌های میان‌رده است. به همین خاطر شرکت‌های تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند تصمیم گرفته‌اند تا با تولید پرچمداران جدیدتر با قیمت‌های بالا این ضرر را جبران کنند. با این حال همچنان کمپانی‌هایی همانند هواوی دست از تلاش برای معرفی گوشی‌های میان‌رده بهتر برنمی‌دارند و پیوسته نمونه‌هایی مثل Huawei nova 3 را عرضه می‌کنند.

نسبت صفحه به بدنه 73.4 درصد است، این موضوع حاکی از نمایشگر کشیده نوا 3 است. این نمایشگر‌ها با نام مستعار تمام‌صفحه یا FullView شناخته می‌شوند. به نظر می‌رسد هواوی در طراحی نوا 3 سعی کرده است از نمونه‌های مدرن پیروی کند و محصولی شیک و زیبا ارائه کند. نمایشگر این دستگاه با نسبت نمایش 19.5:9 می‌تواند بهترین گزینه برای امور مالتی‌مدیا در گوشی‌های میان‌رده به حساب آید. به‌علاوه از ویژگی‌های دیگر nova 3 می‌توان به رنگ منحصر‌به‌فرد آن اشاره کرد؛ یک رنگ خاص که شبیه به رنگین‌کمان است و از آبی به بنفش تغییر می‌کند. به علاوه امسال ، سالِ رنگ بنفش است. پس به نظر می‌رسد هواوی سعی کرده است نکاتی همچون به روز بودن و روی مد بودن را در ساخت نوا 3 لحاظ کند.

استفاده از 4 دوربین
چهار دوربین به کار رفته در نوا 3 در کنار هوش مصنوعی که از آن با نام AI quad camera نیز یاد می‌شود می‌توانند خاطرات شما را به صورت حرفه‌ای ثبت کنند. دوربین‌های این گوشی هوشمند هم از نظر کمی ‌و هم از نظر کیفی حرف اول را می‌زنند. دوربین سلفی میزبان دو سنسور 24 و 2 مگاپیکسلی همراه با لنزهای با دیافراگم گسترده f/2.0 می‌باشد. این دو سنسور در ایجاد پس زمینه‌های شفاف و تولید عکس‌های با کیفیت بالا بسیار موفق عمل می‌کنند، این ویژگی قابلیتی نیست که گوشی‌های میان‌رده زیادی به آن مجهز شده باشند. دوربین اصلی نیز یک نمونه دوگانه متشکل از یک سنسور 24 مگاپیکسلی رنگی و یک سنسور 14 مگاپیکسلی تک رنگ است. بنابراین باید انتظار تصاویر ثبت شده‌ی فوق‌العاده توسط نوا 3 باشیم.

تصاویر با جزئیات، نور ، رنگ‌ها و عمق بسیار عالی که می‌تواند توجه هر عکاسی را به خود جلب کند. معمولا ویژگی تصویر‌برداری با افکت بوکه مختص گوشی‌های پرچمدار بود، اما حالا با این چهار دوربین nova 3 می‌توانیم هم در بخش سلفی و هم در دوربین اصلی شاهد قابلیت تصویر‌برداری با افکت بوکه باشیم.

در ادامه نیز باید به تنظیمات پیشرفته‌ای اشاره کنیم که مخصوص ویرایش تصاویر هستند. با استفاده از این ابزار می‌توانید تصاویر خود را از نظر الگوریتم‌های زیبایی تنظیم کنید و بهترین را به وجود آورید. برنامه‌های ویرایش تصویر قدیمی ‌نمی‌توانند اصل خواسته‌ی کاربران را برآورده کنند اما با وجود ابزار زیبایی جدید هواوی می‌توانیم تصویر خود را به ایده‌آل مان نزدیک‌‌تر کنیم. ویژگی Huawei نه تنها از ابزار اصلی مانند سفید کردن و صاف کردن پوست پشتیبانی می‌کند بلکه در زمینه حفظ جزئیات، بهبود نور و تکمیل جزئیات دقیق روی بافت پوست نیز موثر عمل کرده است.

به‌علاوه این ویژگی نو را برای عکس‌های سلفی نیز تأمین می‌کند. با این توصیف کاربران حتی در عکاسی سریع نیز می‌توانند تصاویر اثرگزار تری را خلق کنند. علاوه بر تمام این ویژگی‌ها هواوی از یک ابزار رتوش جدید نیز استفاده کرده است. این ابزار از هفت تناژ پوست و افکت‌های صاف‌کننده برای کاربران استفاده می‌کند تا تصاویر را راضی کننده‌‌تر از قبل کند.

نورپردازی پرتره و سرگرمی ‌سلفی با واقعیت افزوده یا AR از دیگر قابلیت‌های دوربین هواوی نوا 3 هستند. ناگفته نماند که این چهار سنسور به کار رفته در نوا 3 از حساسیت بالای نوری برخوردار هستند و در شرایط نوری نامناسب بسیار به کار می‌آیند. نور‌پردازی پرتره سه بعدی شما را قانع خواهد کرد که عکاسی واقعا هنر نور به حساب می‌آید. هوش مصنوعی یا Al و تکنولوژی تشخیص‌چهره با همکاری یک دیگر، می‌توانند شرایط نورپردازی هر یک از مناطق صورت را با دقت هر پیکسل، و بدون در نظر گرفتن سطح روشنایی و شرایط نوری و جلوه‌های مختلف نورپردازی بر روی سوژه را پوشش دهند.

یکی از لذت بخش‌‌ترین سرگرمی‌های نوا 3 مربوط به سلفی‌ها و کاراکتر‌های سه‌بعدی آن است. این ویژگی به کمک قابلیت تشخیص‌چهره که حرکات صورت را دنبال می‌کند می‌تواند ساعت‌ها اسباب خنده کاربران را فراهم کند. هواوی نام این ویژگی و سازنده این کاراکتر‌های سه بعدی را 3D Qmoji گذاشته است. این قابلیت افزون بر سرگرم کردن کاربران به آنها امکان انتشار کاراکتر‌های سه بعدی را هم داده است تا کاربران بتوانند عواطف و احساسات خود را به این وسیله با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

پشتیبانی از HDR در سطح سخت‌افزاری از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند است. با این تعاریف نوا 3 می‌تواند به پیش‌نمایش و ضبط فیلم‌های HDR بپردازد. پس کاربران دیگر می‌توانند در هر زمان و مکانی به کمک هواوی نوا 3 خود از سوژه مورد نظرشان عکس یا فیلم HDR بگیرند.

سخت افزار قدرتمند
پردازنده پر قدرت نوا3 ‌‌تراشه برتر Kirin  است. این پردازنده به لطف فناوری GPU Turbo می‌تواند در شتابدهی پردازش گرافیکی عالی عمل کند. HUAWEI nova 3 اولین گوشی هوشمندی نیست که از این بروزرسانی بهره می‌برد، با این حال بازدهی این فناوری در نوا 3 تنها 50 درصد است. با تمام این‌ها این گوشی هوشمند در عرصه بازی‌های سنگین بسیار خوب عمل می‌کند و گیمر‌ها می‌توانند با خیال راحت با آن سرگرم شوند و بازی‌های مهیّج را به صورت روان تجربه کنند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.