پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نوکیا ۸ سیروکو در مقابل آیفون ایکس اپل

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

نوکیا ۸ سیروکو در مقابل آیفون ایکس اپل

نمایشگاه MWC 2018 میزبان پرچمدار دیگری از اچ ام دی گلوبال با نام نوکیا 8 سیروکو (Nokia 8 Sirocco) بود. در این مطلب قصد داریم تا نوکیا 8 سیروکو را با آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) مقایسه کنیم.

به لطف پرچمدار جدید ام اچ دی گلوبال، فنلاندی‌ها حضور پررنگی در کنگره جهانی موبایل بارسلون داشتند و با معرفی نوکیا 8 سیروکو از رقیب قدرتمندی در بازار پرچمداران 2018 رونمایی کردند.

آیفون ایکس یکی از مشهور‌ترین اسمارت فون‌های سال گذشته بود که با قابلیت‌های جدید و جذاب راهی بازار شد. این گوشی هوشمند را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های سال پیش معرفی کرد. اما اچ ام دی با ارائه نوکیا 8 سیروکو برای بار چندم خودش را به اثبات رساند. این شرکت بابت این پیشرفت بزرگ شایسته تقدیر بسیار است. علی‌رقم این‌که این شرکت نوپا است و با نیت زنده کردن نام برند نوکیا دست به تولید گوشی‌های هوشمند زده است، اما این بار با معرفی گوشی باریک‌تر و کوتاه‌تر از سری قبلی، عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. به علاوه لبه‌های نمایشگر این گوشی نیز منحنی می‌باشند.

صفحه‌نمایش اولین هدف ما برای مقایسه دو گوشی نوکیا 8 سیروکو و آیفون ایکس اپل می‌باشد. صفحه‌نمایش آیفون ایکس یک نمونه 8 اینچی سوپر رتینا با وضوح 1125×2436 می‌باشد و نمایشگر نوکیا 8 سیروکو P-OLED با وضوح 1440×2560 است که در اندازه 5.5 اینچ بر روی این گوشی سوار می‌شود. هر دوی این نمایشگر‌ها بسیار قابل می‌باشند و علاوه بر داشتن زاویه دید وسیع، می‌توانند تصاویر را با جزئیات بسیار و رنگ‌های برجسته نمایش دهند. اما در واقع در ابتدای مقایسه این دو گوشی در نمایشگاه MWC 2018، صفحه‌نمایش نوکیا 8 سیروکو توجه ما را به سمت خود جلب کرد. در واقع رنگ‌های تولید شده توسط این نمایشگر خودنمایی بیشتری می‌کرد.
دوربین دومین فاکتور ما برای مقایسه می‌باشد، اما همانطور که حدس می‌زنید در این مورد تفاوت زیادی بین نوکیا 8 سیروکو و آیفون ایکس احساس نمی‌شود. در دو گوشی، متخصصان از دوربین دوگانه با قابلیت ثبت تصاویر پرتره بهره برده‌اند. در حال حاضر قضاوت در این مورد بسیار کار سختی است و نمی‌توان به راحتی دوربین یکی را بر دیگری ارجعیت داد،  لذا هنوز مطمئن نیستیم که دوربین نوکیا 8 سیروکو بتواند جزئیات بیشتری نسبت به دوربین پرچمدار اپل ثبت کند و یا وضوح بالاتری داشته باشد.

پردازنده نوکیا 8 سیروکو یک تراشه قدرتمند و قدیمی مشهور به اسنپدراگون 835 می‌باشد که به همراه 6 گیگابایت حافظه رم عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. طبق بررسی‌های اولیه صورت گرفته در نمایشگاه بارسلون، تقریبا همه متقاعد شدند که نوکیا 8 سیروکو یک گوشی بسیار عالی با عملکرد فوق‌العاده می‌باشد. البته این فقط تست‌های اولیه است و باید منتظر گزارش عملکرد خوب این گوشی در دراز مدت باشیم.

قیمت اما سومین فاکتور برای مقایسه و یا همان نقطه قوت نوکیا 8 سیروکو می‌باشد. اهالی کوپرتینو حالا در این زمینه مغلوب اچ ام دی شده‌اند. نوکیا 8 سیروکو حتی با قیمت 749 یورو برای بازار اروپا، هم‌چنان بسیار ارزان‌تر از آیفون ایکس 1000 دلاری اپل می‌باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.