پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مواردی که سونی Xperia XZ۲ را برتر از Galaxy S۹ سامسونگ می کند

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

مواردی که سونی Xperia XZ۲ را برتر از Galaxy S۹ سامسونگ می کند

به نظر ما و خیلی از کارشناسان دیگر گوشی سونی Xperia XZ2 نسبت به Galaxy S9 سامسونگ بهتر می‌باشد و عملکرد دقیق‌تری دارد. البته ما برای این ادّعا دلایل منطقی داریم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

سونی در گذشته به دلیل طراحی‌های قدیمی گوشی‌هایش و همچنین حاشیه‌های زیاد صفحه‌نمایش با استقبال خوبی از کاربران رو‌به‌رو نمی‌شد. اما سونی با ارائه پرچمداران جدید خود از سری اکسپریا تصمیم مهمی گرفت. این شرکت قصد داشت تا به بازار روز موبایل برسد و با ارائه طراحی‌های مدرن و جدید بازار موبایل خود را برای بار دیگر پیدا کرده و خود را به اثبات برساند. و حالا پرچمداران جدید این شرکت از سری اکسپریا تحت نام‌های اکسپریا ایکس زد 2 و ایکس زد 2 کامپکت از نسبت ابعاد صفحه به بدنه 80 درصدی معادل 18:9 بهره می‌برند و در نوع خود طرحی مدرن را به نمایش می‌گذارند.

اکسپریا ایکس زد 2 پرچمدار بهاری سال 2018 سونی می‌باشد که با استقبال خوب کاربران رو‌به‌رو شده است. سونی تمام این شهرت پرچمدار جدید خود را مدیون قابلیت‌های جدید و تکنولوژی روز به کار رفته در این گوشی است. از این ویژگی‌های کاربردی می‌توان به تراشه‌های اسندپدراگون 845، تاییدیه ضد آب، نمایشگر HDR و دوربین‌هایی با ظرفیت فوق‌العاده مناسب که می‌توانند ویدیوهای سوپر اسلوموشن Full HD تهیه کنند اشاره کرد. جالب است بدانید که این پرچمدار معروف سونی حتی می‌تواند عملکردی بهتر از پرچمدار قدرتمند‌ترین شرکت سازنده موبایل دنیا داشته باشد. بله درست حدس زده‌اید؛ سونی اکسپریا ایکس زد 2 می‌تواند در بعضی موارد از سامسونگ گلکسی S9 پیشی بگیرد. در ادامه به این موارد مهم خواهیم پرداخت.

فیلمبرداری 10 بیتی HDR
روزی که گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس معرفی شدند کوالکام اعلام کرد که این دو گوشی ار تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌برند و توانایی فیلم برداری Ultra HD Premium برای ضبط کیفیت سینمایی ونیز  به واسطه Gigabit LTE ارائه سرعت بسیار بالای ارتباطی را دارند. اما بعد از آن طی یک بیانیه‌ای اعلام شد که قابلیت فیلم برداری UHD به قابلیت دوربین غواصی تغییر یافته است.

دلیل این تغییرات خیلی مبهم نمی‌باشند، شاید سامسونگ با آن که امکان پشتیبانی از این قابلیت را با استفاده از آن تراشه داشت تصمیم گرفت تا در این زمان از آن رونمایی نکند. دلیل دیگر آن شاید عرضه بین المللی اس 9 همراه با تراشه اگزینوس 9810 بوده باشد. اما موضوع اصلی این است که با این ویرایشی که سامسونگ انجام داد، یک فرصت بزرگ برای سونی به وجود آمد تا سونی اکسپریا ایکس زد 2 را به شهرتی جهانی برساند. حالا Xperia XZ2 تنها گوشی هوشمندی است که از ظرفیت فیلمبرداری 10 بیتی HDR بهره‌مند می‌باشد.

فیلمبرداری سوپر اسلوموشن 960 فریم با وضوح اچ دی
امروزه قابلیت فیلم‌برداری سوپر‌اسلوموشن در برخی از پرچمداران کمپانی‌های قدرتمند به‌چشم می‌خورد. این شرکت‌ها با استفاده از یک حافظه رم اختصاصی سنسور دوربین جداگانه و بسیار سریع امکان ذخیره فریم‌های فوق‌العاده زیادی در بازه زمانی کم را برای گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند. با این تکنولوژی کاربران می‌توانند با نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند و فیلم‌های سوپر‌اسلوموشن را پدید آورند. این قابلیت در هر دو گوشی Xperia XZ2 و Galaxy S9 وجود دارد با این تفاوت که حداکثر کیفیت این فیلم‌برداری در Galaxy S9 وضوح 720p می‌باشد و این در حالی است که این وضوح در Xperia XZ2 تقریبا دوبرابر می‌باشد و دارای کیفیت 1080p است. لذا این بار نیز سونی از سامسونگ بهتر عمل کرده است.

حتی سونی در به‌وجود آوردن این قابلیت نیز از سامسونگ جلو‌تر بود و یک سال زود‌تر از سامسونگ از قابلیت ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن 960fps با وضوح 720p بر روی گوشی اکسپریا XZ Premium خود رو‌نمایی کرد.

عملکرد بهتر باتری، رم بیشتر و قیمت مناسب
سونی Xperia XZ2  نیروی خود را توسط یک باتری 3180 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند. این باتری حدودا 180 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتری نسبت به باتری گلکسی اس 9 دارد که تفاوت چندانی نمی‌باشد. اما نکته مهم اینجاست که نمایشگر سامسونگ +QHD است که در مقایسه با وضوح +Full HD نمایشگر XZ2 نیروی بیشتری از باتری می‌گیرد. حالا با کنار هم قرار دادن این نمایشگر‌ها و پردازنده‌های مشابه در دو نسخه گوشی و باتری‌های تقریبا هم ظرفیت متوجه عمر بیشتر 20 تا 30 درصدی باتری XZ2 می‌شویم. به‌علاوه سونی در این پرچمدار جدید خود تغییرات خوبی اعمال کرده است که یکی از آنها بهبود بخشیدن قابلیت کاهش مصرف باتری می‌باشد. این قابلیت باعث جذب کاربران بیشتری می‌شود و سبب محبوبیت این گوشی می‌گردد.

طبق آزمایش‌های صورت گرفته بر روی XA2 که مجهز به باتری 3300 میلی‌آمپری می‌باشد، دانشمندان در‌یافتند که شارژدهی مفید این مدل بیش از 10 ساعت می‌باشد که رقم بسیار خوبی به شمار می‌رود و رکوردی بی‌نظیر است. ما شک نداریم که عمر باتری سونی Xperia XZ2 نیز می‌تواند رکورد‌ها را جابه‌جا کند و یکی از بهترین‌ها در این زمینه باشد.

یکی دیگر از برگ برنده‌های ایکس زد 2 رم 6 گیگابایتی آن می‌باشد چراکه ظرفیت رم گلکسی اس 9 تنها 4 گیگابایت است. اما مهم‌ترین برتری سونی در این زمینه قیمت مناسب آن می‌باشد که عاملی مهم و تعیین کننده در فروش محصولات این شرکت‌ها به شمار می‌رود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.