پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مهم ترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را بشناسید

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۴

مهم ترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را بشناسید

مهم ترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را بشناسید

بیت کوین از نظر ارزش بازار، پایگاه کاربر و محبوبیت، همچنان در صدر مجموعه ارزهای دیجیتال پیشرو است. با این حال، سایر ارزهای مجازی نیز برای ایجاد سیستم های مالی غیرمتمرکز استفاده می شوند. مهم ترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را بشناسید؛ این موضوعی است که در این پست از سری پست های آترا مارت می خواهیم به بحث وبررسی آن بپردازیم. جالب است بدانید که برخی آلتکوین‌ها به‌عنوان ویژگی‌های جدیدتری نسبت به بیت‌کوین تأیید می‌شوند، مانند توانایی انجام تراکنش‌های بیشتر در ثانیه یا استفاده از الگوریتم‌های اجماع مختلف مانند اثبات سهام. با ما از دنیای روز اقتصاد باخبر شوید.

ارز دیجیتال چیست؟

این یک ارز با ارزش اقتصادی بالاست که به آن پول دیجیتال، پول الکترونیک یا ارزهای الکترونیکی نیز می گویند. نوعی ارز که فقط به صورت دیجیتال موجود است و حضور فیزیکی مانند اسکناس یا سکه ندارد و در معاملات فوری و انتقال مالکیت بدون مرز انجام می شود. حتی می توان از آن برای خرید کالاها و خدمات مختلف استفاده کرد بدون اینکه نیازی به پرداخت نقدی باشد.

در حقیقت ارز دیجیتال، یک تراز مالی است که به صورت الکترونیکی روی کارتی با ارزش ذخیره شده در دستگاه دیگری ثبت شده و به صورت آنلاین منتشر می شود.  همچنین می تواند یک نقطه مرکزی از عرضه پول داشته باشد که باعث پایداری پول دیجیتال می شود و از طرق مختلف قابل کنترل خواهد بود. به طور خلاصه ارز دیجیتال را می‌توان به‌عنوان شکلی از ارز یا وسیله‌ای برای مبادله سودمند نیز تعریف کرد که ویژگی‌های مشابه ارزهای فیزیکی و ملموس را ارائه می‌دهد، اما دیجیتالی است تا ملموس، و امکان معاملات، خرید و فروش فوری مانند ارزهای ملموس را فراهم می‌کند.

مهم ترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را بشناسید

در زیر، برخی از مهم ترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را بررسی می کنیم.

اتریوم (ETH)  یک جایگزین ارز دیجیتال

اولین جایگزین بیت کوین در لیست ما، اتریوم، یک پلت فرم نرم افزاری غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (dApps) را قادر می سازد بدون هیچ گونه خرابی، کلاهبرداری، کنترل یا دخالت شخص ثالث ساخته و اجرا شوند.

اتر که در سال 2015 راه اندازی شد، در حال حاضر دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین است، اگرچه با اختلاف قابل توجهی از ارز دیجیتال غالب عقب تر است. هدف پشت اتریوم ایجاد مجموعه ای غیرمتمرکز از محصولات مالی است که هر کسی در جهان می تواند آزادانه به آن دسترسی داشته باشد، صرف نظر از ملیت، قومیت یا مذهب. برنامه های کاربردی در اتریوم بر روی اتر- رمزنگاری خاص پلت فرم آن- اجرا می شوند. نصف بیت کوین.

لایت کوین (LTC) ارز دیجتال نقره ای

لایت کوین (LTC) یکی از ارزهای دیجیتال الکترونیکی رمزگذاری شده است که به صورت فیزیکی وجود ندارد و برای معاملات آنلاین است. از نظر تراکنش ها و پروتکل های بلاک چین مانند بیت کوین عمل می کند و سیستم اصلی در استخراج بیت کوین محسوب می شود. این ارز دیجتای به عنوان پول نقره لایت کوین نامیده می شود زیرا بعد از بیت کوین ظاهر شد و به نوبه خود نام ارز طلا را گرفت.

تاسیس این ارز دیجیتال در سال 2011، دو سال پس از تاسیس ارز بیت کوین توسط مهندس چارلز لی، که قبلا در گوگل کار می کرد، اعلام شد و در حال حاضر در یکی از شرکت های بزرگ، کوین بیس، که خدمات کیف پول بیت کوین را تولید می کند، کار می کند.

استالر یک ارز دیجیتال منبع باز

تراکنش‌های عظیم بین بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری - که معمولاً چندین روز طول می‌کشد، شامل تعدادی واسطه و هزینه زیادی می‌شود – اکنون به واسطه استالر، تقریباً بلافاصله و بدون هیچ واسطه‌ای انجام می‌شود و برای کسانی که معامله را انجام می‌دهند هزینه‌ای کم یا هیچ هزینه‌ای ندارد.

در حالی که Stellar خود را به عنوان یک بلاک چین سازمانی برای تراکنش های سازمانی معرفی کرده است، اما همچنان یک بلاک چین باز است که می تواند توسط هر کسی استفاده شود. این سیستم امکان تراکنش های فرامرزی بین هر ارز را فراهم می کند.

 سکه بایننس (BNB) یک ارز دیجیتال ابزاری

بایننس کوین (BNB) یا به اصطلاح دقیق تر، ارز دیجیتال ابزاری به عنوان یک روش پرداخت برای کارمزدهای مرتبط با معاملات در صرافی بایننس عمل می کند. این سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. کسانی که از توکن به عنوان وسیله پرداخت برای مبادله استفاده می کنند، می توانند با تخفیف معامله نمایند. بلاک چین بایننس کوین همچنین پلتفرمی است که صرافی غیرمتمرکز بایننس روی آن فعالیت می کند.

صرافی Binance توسط Changpeng Zhao تأسیس شد و یکی از پرکاربردترین صرافی‌ها در جهان بر اساس حجم معاملات است. بایننس کوین در ابتدا یک توکن ERC-20 بود که بر روی بلاک چین اتریوم کار می کرد. در نهایت راه اندازی شبکه اصلی خود را داشت.

تتر (USDT) یک ارز دیچیتال وابسته به دلار آمریکا

تتر (USDT) یک ارز دیجیتال است که ارتباط نزدیکی با دلار آمریکا دارد، بنابراین می‌توان آن را یک ارز نسبتاً پایدار در نظر گرفت، زیرا به یک ارز پایه مرتبط است که در سراسر جهان از پذیرش گسترده‌ای برخوردار است. عموماً 1 توکن تتر به 1 دلار در Tether Reserve متصل می‌شود که دارایی‌های محدود آن ممکن است به صورت نقدی یا به شکل وام به شرکت‌های وابسته نگهداری شود.

این سکه مطمئناً سطح بالایی از ثبات سرمایه‌گذاری را هنگام سرمایه‌گذاری در آن فراهم می‌کند و این به این دلیل است که قیمت Tether به ندرت از ارزش 1 دلار بسیار دور می‌شود. همه این‌ها تتر را تبدیل به ارز واسطه‌ای محبوب برای سرمایه‌گذاران معاملات روزانه در سایر ارزهای دیجیتال می‌کند که می‌خواهند یک استیبل کوین را در بین جلسات معاملاتی در کیف پول خود ذخیره کنند.

نتیجه گیری

به عنوان پلتفرم‌های غیرمتمرکز، ارزهای رمزپایه مبتنی بر بلاک چین به افراد اجازه می‌دهند تا در تراکنش‌های مالی همتا به همتا شرکت کنند یا قرارداد ببندند. در هر صورت، نیازی به واسطه شخص ثالث مورد اعتماد مانند بانک، مقام پولی، دادگاه یا قاضی نیست. این پتانسیل ایجاد اختلال در نظم مالی موجود و دموکراتیک کردن امور مالی را دارد. اندازه فضای ارزهای دیجیتال در دهه گذشته با نوآوری های جدید و سرمایه کل بازار بیش از 2.5 تریلیون دلار به طور تصاعدی رشد کرده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.