پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

مقایسه گوشی سامسونگ a۱۲ با m۱۲ | رقابت ارزان قیمت های سامسونگ

یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴

مقایسه گوشی سامسونگ a۱۲ با m۱۲ | رقابت ارزان قیمت های سامسونگ

در ادامه بررسی و مقایسه گوشی های هوشمند در این مطلب به مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 می پردازیم. سامسونگ میان رده های خود را در محدوده های قیمتی متنوع در اختیار کاربران قرار می دهد. این شرایط کاربران را یاری می کند تا بتوانند با هر نیازی و با هر نوع کاربری روی به خرید گزینه مورد نظر بیاورند. مقایسه هر کدام از محصولات ارائه شده با گوشی های هم رده از لحاظ قیمت شما را یاری می‌کند تا در خرید خود بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید. با یک بررسی می توان متوجه شد که گوشی گلکسی a12 با گلکسی m12 با هم شباهت ها و تفاوت هایی خواهند داشت. با ما در آترامارت فروشگاه خرید اقساطی گوشی همراه باشید تا ریز و درشت طراحی و ساخت هر کدام از محصولات سامسونگ را برای شما به عنوان کنیم.

اگر بخواهیم از نقطه نظرهای مختلف به مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 بپردازیم، در گام نخست با بررسی قیمت آن ها متوجه می‌شویم که تقریبا در یک محدوده قیمتی قرار گرفته اند. به همین جهت بخش زیادی از کاربران به دنبال کسب اطلاعات لازم در خصوص هر کدام هستند. سامسونگ تصمیم گرفت یک سال پس از رونمایی از گوشی a12 روی به تولید گوشی سامسونگ m12 بیاورد. این شرایط کاربران را برای خرید هر کدام با تردیدهایی مواجه کرد. با اینکه هر کدام از گوشی های تولید شده در خانواده های متفاوت قرار دارند ولی شباهت موجود در نام آن ها نیز موجب شده است بسیاری از کاربران برای خرید هر کدام ترغیب شوند. این دو گوشی شباهت های بسیار زیادی در مباحث فنی نیز دارند. علاوه بر این در طراحی و ساخت گوشی سامسونگ a12 و گوشی گلکسی m12 می توانید شباهت های مختلفی را مشاهده نمایید. با مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 متوجه می شویم که چند اختلاف انگشت شمار در آن ها وجود دارد. 

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با گوشی m12 از لحاظ طراحی و ساخت

در گام نخست با مقایسه طراحی و ساخت گوشی سامسونگ a12 با m12 متوجه می شویم که شباهت های زیادی در این زمین خواهند داشت. سامسونگ برای ساخت هر دو محصول خود از بدنه پلاستیکی استفاده کرده است. با این حال پوشش مات که سامسونگ برای ساخت گوشی a12 و m12 انتخاب کرده موجب شده که کمترین اثر انگشت و چربی بر روی آن ها مشاهده شود.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

اگر بخواهیم یک ویژگی کاربردی که طراحی و ساخت گلکسی a12 با گلکسی m12 را نسبت به هم متمایز می‌کند را بیان کنیم، وجود شیارهای عمودی پنل پشتی گلکسی m12 را نام خواهیم برد. نوع طراحی گوشی گلکسی m12 به گونه ای صورت گرفته است که علاوه بر تمایز بصری به خوبی می تواند در معرض لکه و اثر انگشت کیفیت خود را نشان دهد. با این حال و با وجود اینکه گلکسی a12 نیز از بدنه ای مات بهره مند شده است ولی در مقایسه با گلکسی m12 از کیفیت کمتری در مقابله با اثر انگشت برخوردار است.

تفاوت دیگری که در مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 می توانیم متوجه شویم، ضخامت این دو محصول خواهد بود. با وجود اینکه تقریبا ابعاد هر دو گوشی برابرند ولی در طراحی و ساخت گوشی گلکسی m12 به گونه‌ای سامسونگ آن را انجام داده که محصولی سنگین تر و ضخیم تر را نسبت به a12 در اختیار خواهید داشت. گوشی گلکسی a12 با وزنی معادل 205 گرم تولید شده است. در طرف مقابل گلکسی m12 با وزن 212 گرمی نسبتا سنگین تر خواهد بود. با توجه به این ویژگی ها می‌توان بیان کرد که با مقایسه طراحی و ساخت گوشی سامسونگ a12 با m12 متوجه می‌شویم که افراد می توانند با خرید گلکسی a12 یک محصول خوش دست تر نسبت به m12 در اختیار داشته باشند. بدنه یکدست و وزن کمتر گوشی a12 شما را یاری می‌کند که در استفاده طولانی مدت هیچگونه خستگی را احساس نکنید.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

در عین حال با مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 متوجه می شویم که بدنه پلاستیکی و جایگاه دکمه آن ها شباهت های زیادی به هم دارند. سامسونگ برای ساخت گوشی های خود در پنل پشتی عمدتا از پلاستیک استفاده کرده است. ویژگی دیگری که در مقایسه طراحی و ساخته سامسونگ a12 با m12 می توانیم به آن اشاره کنیم، وجود دکمه پاور و اثر انگشت در سمت راست خواهد بود. علاوه بر این در سمت راست می توانید کلید تنظیم صدا را بر روی هر دو گوشی مشاهده نمایید. سامسونگ در ساخت گوشی گلکسی a12 و گلکسی m12 جک هدفون را در قسمت پایین قرار داده است. جایگاه اتصال usb نیز برای هر دو محصول در پایین آن تعبیه شده و ظاهری یکسان در این زمینه نیز خواهند داشت.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

در ادامه مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از لحاظ طراحی متوجه می شویم که دوربین سلفی تعبیه شده بر روی آنها از ناچ نقره ای انتخاب شده است. به قول سامسونگ این بریدگی اینفینیتی وی Infinity V می تواند برای گوشی های میان رده ظاهری خاص به همراه داشته باشد. طراحی بدنه هر کدام به گونه ای صورت گرفته که کاربر بسته به سلیقه خود می تواند روی به خرید آن ها بیاورد. سامسونگ به مانند بخش زیادی از میان رده های خود سعی کرده است که از طراحی یکسانی برای ساخت محصولات هم‌ رده به لحاظ قیمتی استفاده نماید. اگر بخواهیم یک جمع‌ بندی پس از مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از نظر طراحی انجام دهیم، می توانیم عنوان کنیم که بسته به سلیقه خود می توانید گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. با وجود اینکه طراحی سامسونگ a12 خوش دست تر و سبک تر انجام گرفته است ولی کیفیت پنل پشتی و مقاومت در برابر لکه و چربی از جمله ویژگی های گلکسی m12 می توانند بیان شوند.

مقایسه صفحه نمایش گوشی سامسونگ a12 با m12

با مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از نظر نمایشگر متوجه می‌شویم که در بخش‌های مختلفی از این قابلیت ها نیز شباهت‌های زیادی به هم دارند. پس از مقایسه طراحی و ساخت گوشی سامسونگ a12 با m12 نمایشگر را در گام بعدی می توانیم به عنوان یک مولفه مهم دیگر در نظر داشته باشیم.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

برای مقایسه این بخش ابتدا بهتر است به سراغ گوشی سامسونگ گلکسی a12 برویم. سامسونگ برای ساخت این محصول از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD استفاده کرده است. اندازه بزرگ نمایشگر به کار رفته بر روی گوشی گلکسی a12 می تواند شما را یاری کند تا برای تماشای فیلم و سریال بتوانید از یک گوشی شگفت انگیز بهره ببرید. نوع نمایشگر به کار رفته بر روی سامسونگ گلکسی a12 در واقع Infinity V انتخاب شده است. اندازه بزرگ و کیفیت بالای این صفحه نمایش و همچنین نسبت آن به پنل جلوی حدود ۸3.4 درصد بوده که در کل می‌تواند یک نمایشگر کم حاشیه عنوان شود.

اگر بخواهیم یک جمع بندی از طراحی و ساخت صفحه نمایش گوشی گلکسی a12 داشته باشیم، می توانیم بیان کنیم که انتخابی مناسب و با صفحه نمایشی دلچسب خواهد بود. در ساخت این صفحه نمایش سامسونگ از رزولوشن HD+ استفاده کرده است. با این اوصاف و هنگام خرید گوشی سامسونگ a12 متوجه می‌شوید که نمایشگر آن نسبت 20:9 را دارد. شاید اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین صفحه نمایش گوشی گلکسی a12 با محصولات رده بالا داشته باشیم این مقدار اندکی ناامیدکننده به نظر برسد. با این حال محدوده قیمتی گوشی سامسونگ a12 به گونه‌ای است که انتخاب این صفحه‌ نمایش کاملا منطقی به نظر خواهد رسید. در کنار این موارد تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی سامسونگ a12 معادل ۲۷۰ پیکسل بر اینچ است.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

حال به سراغ بررسی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی m12 خواهیم رفت. با یک بررسی متوجه می شویم که صفحه نمایش ۶.۵ اینچی این محصول با پنل IPS LCD گوشی گلکسی a12 شباهت کاملی خواهد داشت. در ناحیه لنز دوربین جلو نیز به مانند گوشی گلکسی a12 شما می توانید طراحی Infinity V را مشاهده نمایید. با این وجود حاشیه های کنار صفحه کمتر نمایشگر گوشی a12 در مقایسه با m12 ممکن است برای بسیاری از کاربران جالب توجه باشد. رقمی که سامسونگ برای نسبت صفحه نمایش به بدنه در گوشی گلکسی m12 در نظر گرفته است ۸۱.۹ درصد است. نوع صفحه نمایش و رزولوشن به کار رفته برای آن کاملا مشابه رقیب یعنی گوشی گلکسی a12 انتخاب شده و کاربر از یک نمایشگر HD+ با میزان ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ می‌تواند مواجه شود.

شاید تا این بخش با مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از نظر صفحه نمایش تفاوت های چشم گیری را مشاهده نکرده اید. با این حال باید به سراغ بخش‌های دیگر برویم.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

در گوشی سامسونگ گلکسی a12 خبری از نرخ تازه سازی با قدرت و توان بالا وجود ندارد. سامسونگ برای این محصول خود یک نرخ نوسازی معمولی با میزان ۶۰ هرتز استفاده کرده است. در طرف مقابل این میزان برای رقیب گوشی سامسونگ a12 یعنی گلکسی m12 به شکل قابل توجهی افزایش داشته و نرخ تازه سازی 90 هرتزی را کاربر می تواند مشاهده نماید. یک مقایسه بین صفحه نمایش گوشی a12 و m12 نشان می‌دهد که گلکسی m12 می‌تواند تصاویر را پویاتر و روان تر اجرا کند. به همین علت کاربرانی که روی به انجام بازی های مختلف می آورند یا به دنبال اجرای انیمیشن و تصاویر هستند کمترین خبری از لگ را در آن مشاهده خواهند کرد.

اگر بخواهیم پس از مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از نظر نمایشگر یک برنده را مشخص کنیم، می توانیم نام گوشی گلکسی m12 را بیان نماییم. با وجود شباهت های زیادی که بین نمایشگر گوشی سامسونگ a12 با m12 وجود دارد ولی نرخ تازه سازی به عنوان یک فاکتور و عامل مهم می‌تواند در این رقابت برتری نمایشگر m12 را تضمین کند. بالا بودن این رقم نشان می دهد که در هر لحظه می توانید تصاویر بیشتری را با سرعت بهتر و به صورت روان تر در اختیار داشته باشیم.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از نظر دوربین

با وجود اینکه در مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از نظر صفحه نمایش به اختلاف و جزئی در نرخ تازه سازی برخورد کردیم، برای انتخاب هر کدام بهتر است به مقایسه دوربین به کار رفته در آن ها بپردازیم. مقایسه دوربین گوشی سامسونگ a12 با m12 نیز نشان می‌دهد که هر دو محصول دارای دوربین های کاملا یکسان هستند.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

قاب پشتی هر دو محصول ارائه شده توسط سامسونگ را که نگاه می کنیم یک ماژول مربعی شکل برای دوربین آنها را مشاهده خواهیم کرد. این ماژول میزبان چهار لنز دوربین بوده و کاربر می‌تواند برای ثبت تصاویر از قابلیت‌ های آن بهره ببرد. علاوه بر این در خارج از ماژول مربعی شکل می توانید فلش ال ای دی را در قسمت پایینی مشاهده نمایید. لنز اصلی دوربین برای هر دو گوشی از نوع wide و با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل انتخاب شده است.

علاوه بر این یک لنز فوق عریض دیگر نیز با زاویه ۱۲۰ درجه ای به عنوان لنز اولترا واید مشاهده می کنیم. این لنز با کیفیت ۵ مگاپیکسل کار ثبت تصاویر را انجام خواهد داد. در کنار این موارد و با مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 به لحاظ دوربین متوجه می شویم که هر دو محصول از دو سنسور ۲ مگاپیکسلی دیگر نیز بهره‌مند شده‌اند. سنسورهای ۲ مگاپیکسلی که بر روی گوشی های گلکسی a12 با گلکسی m12 وجود دارند از نوع ماکرو و تشخیص عمق تصویر انتخاب شده‌اند. کار ثبت تصاویر توسط هر دو گوشی با یک کیفیت مشابه انجام می پذیرد.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

لنز ماکرو که در دوربین گوشی گلکسی a12 با سامسونگ گلکسی m12 وجود دارد، برای ثبت تصاویر نزدیک می تواند پروژه ها و اشیا را زیباتر نشان دهد. علاوه بر این اگر به دنبال ثبت تصاویر پرتره با جذابیت خاص هستید، سنسور تشخیص عمق به کمک شما خواهد آمد. در مبحث فیلمبرداری با مقایسه دوربین گوشی سامسونگ a12 و m12 متوجه می شویم که هر دو محصول می توانند با کیفیت 1080p و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه این کار را انجام دهند.

اگر بخواهیم برای مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 به سراغ دوربین سلفی برویم نیز متوجه می شویم که عملکرد آنها دقیقا مشابه هم خواهد بود. جالب است بدانید که سامسونگ سنسوری که برای هر دو محصول انتخاب کرده است دقیقا با یک تکنولوژی تولید کرده و آن را بر روی هر دو محصول مشاهده خواهید کرد. این سنسور ۸ مگاپیکسلی نیز در ضبط تصاویر و فیلم برداری کاملا مشابه عمل می کند.

اگر بخواهیم به یک جمع‌ بندی پس از مقایسه دوربین گوشی سامسونگ a12 با m12 بپردازیم بر روی کاغذ متوجه می شویم که هر دو محصول عملکردی کاملا مشابه خواهند داشت. با این حال طبق بررسی های میدانی و در عمل مشاهده شده است که سامسونگ m12 به دلیل استفاده از پردازنده قدرتمندتر می توانند تصاویر را با کیفیت بهتر نشان دهد. علاوه بر این پس از مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 متوجه می‌شویم که تصاویر را میتوانید زنده‌تر در گلکسی m12 مشاهده کنید. کاربر رنگ های طبیعی تری را در تصاویر ثبت شده با گوشی گلکسی m12 مشاهده کرده و در هنگام ثبت تصاویر پرتره نیز می‌توانید کیفیت بالای آن را مشاهده نمایید.

در مبحث فیلمبرداری نیز کاملا قابل پیش بینی است که کیفیت گوشی گلکسی m12 نسبت به گلکسی a12 بالاتر خواهد بود.

مقایسه سخت افزار گوشی سامسونگ a12 با m12

اگر بخواهیم به مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 بپردازیم در گام بعدی باید سخت افزار به کار رفته در آن ها را مد نظر قرار دهیم. سامسونگ تلاش کرده است که در ساخت هر دو محصول خود شرایطی به کار ببرد که کاربر با خرید این محصولات با قیمت مناسب بتواند قابلیت‌های مختلفی دریافت نماید. شاید اگر بخواهیم به معرفی برترین تفاوت های گوشی سامسونگ a12 با m12 بپردازیم باید به سراغ پردازنده آن ها برویم.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

ابتدا برای بررسی این محصولات به سراغ گلکسی m12 را خواهیم رفت. برای ساخت گوشی گلکسی m12 یک تراشه ۸ نانومتری استفاده شده است. این تراشه Exynos 850 به مانند سایر تراشه های اگزینوس توسط سامسونگ به صورت منحصر به فرد طراحی شده و بر روی محصولات قرار می گیرد. تراشه به کار رفته از پردازنده Cortex_a55 به عنوان پردازنده مرکزی کمک گرفته و با دو بخش چهار هسته ای عملکرد خود را انجام می دهد. این دو بخش کاملا مشابه با فرکانس های یکسان بر روی گوشی نصب شده اند. در کنار این مورد سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی m12 از پردازنده گرافیکی Mali_G52 استفاده کرده است. شرایطی که نشان می دهد با وجود قیمت گوشی سامسونگ m12 انتخابی مناسب خواهد بود.

در گام بعدی به سراغ بررسی پردازنده به کار رفته بر روی گوشی گلکسی a12 می رویم. جایی که مشاهده می کنیم سامسونگ برای ساخت آن از یک تراشه ۱۲ نانومتری استفاده کرده است. تراشه Mediatek MT6765 Hellio P35 با استفاده از پردازنده مرکزی Cortex_a53 فعالیت خود را انجام می دهد. در ساخت این تراشه از ۴ هسته با فرکانس ۲.۳۵ گیگا هرتزی و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی استفاده شده است.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

برای انتخاب پردازنده گرافیکی سامسونگ به سراغ PowerVR GE8320 رفته و آن را بر روی گوشی گلکسی a12 مشاهده می کنیم. اگر با بررسی مشخصات فنی هر کدام بخواهیم گزینه ای موفق تر را عنوان کنیم شاید به نکته مهمی دست نیابیم. با این حال با بررسی جدول های امتیازدهی متوجه می شویم که پردازنده اگزینوس ۸۵۰ که بر روی گوشی گلکسی m12 قرار گرفته است توان پردازشی بالاتری نسبت به رقیب خود دارد.

اگر روی به خرید گوشی سامسونگ گلکسی m12 بیاورید و از نسخه ۶ گیگابایتی آن استفاده کنید متوجه می‌شوید که در عمل نسبت به نسخه هم رده از گوشی a12 می تواند سرعت بیشتری داشته و پردازش را با توان بالاتر انجام دهد.

در کنار این موارد برای مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از نظر سخت افزار باید به سراغ بخش‌های دیگر این محصولات برویم.

سامسونگ برای ساخت گوشی a12 چندین نسخه متنوع را روانه بازار کرده است. این شرایط را در گوشی های گلکسی m12 نیز مشاهده خواهید کرد. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ a12 را دارید، می توانید نسخه ارزان قیمت و ۳۲ گیگابایتی آن با 3 گیگابایت رم را انتخاب کنید. علاوه بر این تنوع بالای این گوشی به لحاظ حافظه داخلی و رم شما را یاری می کند تا مدل های مختلفی را بتوانید مورد بررسی قرار دهید. نسخه های ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم از قدرت بالاتری برخوردار هستند. سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی m12 نیز نسخه های ۴ گیگابایتی را با ۶۴ گیگابایت رم در اختیار کاربران قرار می دهد. نکته دیگری که می‌تواند حائز اهمیت باشد کیفیت و سرعت بالای نسخه ۶ گیگابایتی با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی بوده که در گوشی گلکسی m12 مشاهده می کنید.

اگر بخواهیم یک جمع بندی پس از مقایسه سخت افزاری گوشی سامسونگ a12 با m12 انجام دهیم، خرید هر کدام از آن ها می تواند برای شما گزینه ای مناسب شناخته شود. با این حال نوع پردازنده گوشی گلکسی m12 نشان می دهد که می تواند عملکرد بهتری داشته و نسخه ۶ گیگابایتی آن گزینه ای کاربردی خواهد بود.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از نظر نرم افزار

پس از مقایسه بخش های مختلف، در این گام به مقایسه نرم افزار گوشی سامسونگ a12 با m12 خواهیم پرداخت. با وجود برتری اندک گوشی سامسونگ گلکسی m12 در بخش های مختلف بهتر است این بخش را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

سامسونگ برای ساخت گلکسی m12 به صورت پیش فرض سعی کرده است از اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI Core 3.1 استفاده نماید. البته فراموش نکنید که سامسونگ با توجه به سخت افزاری که در گلکسی m12 به کار برده است، توانسته نرم افزار خود را به خوبی بهینه نماید. به همین دلیل هنگام خرید گوشی سامسونگ m12 متوجه می شوید که برخی از ویژگی های معمول که در این رابط کاربری وجود دارند از آن حذف شده اند. سامسونگ برای کاربران سعی کرده است برخی از ویژگی های شخصی سازی را بر روی گوشی گلکسی m12 قرار دهد. کاربر قادر است به منظور اشتراک گذاری سریع و امکان تغییر تم گوشی از رابط کاربری به کار رفته استفاده نماید. در عین حال حذف صفحه نمایش همیشه روشن و اسکرین رکوردر از جمله نقطه ضعف های گوشی سامسونگ m12 می توانند بیان شوند.

در طرف مقابل برای ساخت گوشی گلکسی a12 از اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI Core استفاده شده است. فراموش نکنید که سامسونگ هنگام رونمایی از این محصول اعلام کرد که کاربران قادر هستند که نسخه اندروید ۱۱ را دریافت کرده و با به روزرسانی رابط کاربری از جدیدترین ویژگی های آن نیز بهره مند شوند. کاربر با وجود این رابط کاربری هیچگونه خللی احساس نخواهد کرد. پس از بررسی های انجام شده و با مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 به لحاظ نرم افزاری متوجه می‌شویم که انتخاب هر کدام می تواند برای کاربران مناسب باشد. با تمام این تفاسیر شاید استفاده از نسخه یازدهم اندروید به صورت پیش فرض بر روی گلکسی m12 شما را ترغیب کند تا روی به خرید آن را بیاورید. سامسونگ بیان کرده که تا چند سال آینده به‌ روزرسانی ‌های امنیتی را برای این دو گوشی ارائه خواهد داد.

مقایسه باتری گوشی سامسونگ a12 با m12

قبل از مقایسه قیمت گوشی سامسونگ m12 با قیمت گوشی گلکسی a12 به بررسی باتری آن ها خواهیم پرداخت. اگر بخواهیم به مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 به لحاظ باتری بپردازیم متوجه می‌شویم که یکی از گزینه های ارائه شده توسط سامسونگ از باتری فوق العاده قدرتمندتر بهره مند شده است. در ساخت گوشی سامسونگ a12 مشاهده خواهید کرد که باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به‌ خوبی می‌تواند کار شارژدهی این محصول را انجام دهد. علاوه بر این استفاده از شارژر سریع ۱۵ واتی نیز شما را یاری می کند تا بتوانید با سرعت بالایی به شارژ کردن آن بپردازید. این آداپتور کار شارژ باتری گوشی گلکسی a12 را در مدت زمان ۲ الی ۲.۵ ساعت انجام می دهد.

مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12

در طرف مقابل با بررسی باتری گوشی گلکسی m12 متوجه می‌شویم که یک شاهکار را سامسونگ برای ساخت آن مدنظر قرار داده است. استفاده از باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری به عنوان یکی از برترین فاکتورهای گوشی گلکسی m12 همواره مد نظر قرار می‌گیرد. این باتری فوق العاده قدرتمند با استفاده از شارژر ۱۵ واتی می‌تواند شارژ شود. علاوه بر این کیفیت بسیار بالای باتری لیتیوم پلیمری به کار رفته بر روی گوشی گلکسی m12 به گونه ای است که در طولانی مدت هیچگونه افت عملکردی از آن مشاهده نخواهید کرد.

اگر بخواهیم به یک جمع‌ بندی پس از مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از نظر باتری بپردازیم باید عنوان کنیم که محصول قدرتمند ارائه شده توسط سامسونگ یعنی گلکسی m12 می تواند انتخابی مناسب تر باشد. در عین حال فراموش نکنید قیمت گوشی سامسونگ گلکسی a12 نیز به گونه‌ای است که استفاده از این باتری بر روی آن معقول به نظر می رسد.

مقایسه قیمت گوشی سامسونگ a12 با m12

در کنار تمام فاکتورهایی که برای خرید گوشی مد نظر قرار می گیرند، بدون تردید قیمت آنها نیز یک مولفه مهم خواهد بود. با مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 از نظر قیمت متوجه می شویم که قدرت بالاتر گلکسی m12 موجب شده که نسبت به رقیب خود دارای قیمتی نسبتا بیشتر باشد. در عین حال فراموش نکنید که قیمت گذاری این محصولات به عنوان میان رده های محبوب به خوبی توسط سامسونگ انجام گرفته است. اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ گلکسی a12 هستید یا قصد خرید گوشی گلکسی m12 را دارید، باید بدانید که انتخابی مناسب انجام داده اید.

مزایا و معایب گوشی سامسونگ m12

از مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 متوجه شدیم که هر کدام از آن ها مزایا و معایبی نسبت به همدیگر خواهند داشت. بدون تردید استفاده از باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به عنوان یک مزیت مهم بر روی گوشی گلکسی m12 می تواند عنوان شود. علاوه بر این صفحه‌ نمایش باکیفیت و حافظه داخلی مناسب آن از دیگر مزایای گوشی سامسونگ گلکسی m12 می توانند مدنظر قرار گیرند. در کنار این موارد قیمت مناسب گوشی گلکسی m12 نیز یک ویژگی و فاکتور مهم دیگر خواهد بود. اگر بخواهیم یکی از معایب گوشی سامسونگ گلکسی m12 را بیان کنیم، عدم پشتیبانی از نسخه ۱۲ اندروید را می توانیم نام ببریم.

عدم استفاده از گواهی آی پی ۶۷ (ip67) به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار از دیگر معایب گوشی m12 می تواند عنوان شود. سامسونگ معمولا این قابلیت را برای میان رده های خود انتخاب کرده است.

مزایا و معایب گوشی سامسونگ a12

سامسونگ a12 از قیمت مناسبی بهره مند شده است. علاوه بر این دوربین های چهارگانه با کیفیت و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی های این محصول می توانند عنوان شوند. در طرف مقابل نوع پردازنده به کار رفته بر روی این گوشی به گونه ای است که در هنگام انجام بازی‌های سنگین ممکن است کاربران را با مشکلاتی مواجه کند. کیفیت صدای این گوشی نیز قابل قبول بوده و با پشتیبانی از جک هدفون می تواند شما را یاری کند که از بالا بودن این کیفیت لذت کافی را ببرید.

به مانند گوشی گلکسی m12 سامسونگ برای ساخت این محصول خود از گواهی ip67 استفاده نکرده است. این ویژگی می تواند مقاومت گوشی در برابر آب و گرد و غبار را به خوبی افزایش دهد. با این حال عدم استفاده از آن به عنوان یکی از معایب گوشی گلکسی a12 نیز می تواند نام برده شود.

جمع بندی بلاخره گوشی گلکسی a12 بخریم یا گلکسی m12؟

با مقایسه گوشی سامسونگ a12 با m12 متوجه شدیم که تفاوت های چشمگیری در آن ها وجود ندارد. به همین علت با خرید گوشی گلکسی a12 و خرید گوشی گلکسی m12 می‌توانید یک میان رده مناسب با قیمت اقتصادی در اختیار داشته باشید. اگر به جزئیات اهمیت می دهید با توجه به مواردی که عنوان کردیم، خرید گوشی سامسونگ گلکسی m12 می تواند گزینه ای مناسب تر باشد.

سوالات متداول

صفحه نمایش گوشی a12 بهتر است یا m12؟

با وجود شباهت های زیادی که در ساخت صفحه نمایش هر دو گوشی مشاهده می‌کنیم ولی نرخ تازه سازی 90 هرتزی گوشی گلکسی m12 می تواند برای شما برتری را در این بخش تضمین کند.

دوربین گوشی گلکسی m12 با کیفیت تر است یا a12؟

بر روی کاغذ سنسورهای به کار رفته برای دوربین های هر دو محصول دقیقا مشابه هم انتخاب شده اند. با این حال به احتمال فراوان پردازنده به کار رفته بر روی گلکسی m12 توان پردازشی آن را افزایش داده و در ثبت تصاویر نیز تصاویری زنده تر را برای شما نشان می دهد.

از نظر باتری گوشی a12 بهتر است یا m12؟

یکی از مهمترین فاکتورهایی که با خرید گوشی m12 می توانید از آن بهره مند شوید یک باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. با این حال باتری انتخاب شده برای a12 نیز کاملا مناسب بوده و ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.