پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو ، برنده نبرد ساعت های هوشمند را بشناسید

سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷

مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو ، برنده نبرد ساعت های هوشمند را بشناسید

مقایسه واچ 5 با واچ 5 پرو ، برنده نبرد ساعت های هوشمند را بشناسید

در تاریخ ۱۰ آگوست سال ۲۰۲۲ سامسونگ بالاخره از دو پرچمدار خود در زمینه ساعت های هوشمند رونمایی کرد. بررسی و مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو نشان می دهد که هر کدام از این محصولات بی نظیر سامسونگ در جنبه های خاصی می توانند به عنوان انتخابی بی نظیر خود را نشان دهند. مثال آشکار تکامل به جای تحول را میتوانیم در سری جدید ساعت های هوشمند سامسونگ مشاهده کنیم. با وجود اینکه گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو نسبت به نسخه‌های پیشین شباهت های زیادی دارند ولی این کمپانی تصمیم گرفته که در جنبه های مختلف تغییراتی بر روی ساعت های خود ایجاد کند.

هنگامی که به بررسی ساخت گلکسی واچ ۵ پرو می پردازیم، متوجه می‌شویم که سامسونگ توانسته است به طور هوشمندانه‌ ای کاربران و علاقمندان به فضای باز را از یک محصول شگفت انگیز با ویژگی های آموزشی جدید و باتری قدرتمند بهره مند نماید. بررسی و مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو به خوبی بیان می کند که هر کدام از این ساعت های هوشمند می توانند نیازهای علاقه مندان به این گجت های پوشیدنی را برطرف نمایند.

گلکسی واچ ۵

قبل از مقایسه گلکسی واچ ۵ با واچ ۵ پرو ابتدا بهتر است با ساعت استاندارد طراحی شده توسط این برند یعنی گلکسی واچ ۵ آشنایی پیدا کنیم. سامسونگ این محصول خود را در دو مدل 40 و 44 میلیمتری طراحی کرده است. هر کدام از این مدل ساعت های هوشمند دارای دو مدل LTE + بلوتوث و بلوتوثی هستند. بررسی قیمت مدل ۴۰ میلیمتری نشان می دهد که در مقایسه با قیمت گلکسی واچ ۵ مدل ۴۴ میلیمتری می تواند انتخابی اقتصادی تر باشد. سامسونگ برای ساخت این محصولات خود در مدل ۴۰ میلیمتری از یک باتری با ظرفیت ۲۸۴ میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. در عین حال بررسی مدل ۴۴ میلی متری نشان می دهد که این محصول اعجاب انگیز از یک باتری فوق العاده قدرتمند ۴۱۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد. در واقع با مقایسه گلکسی واچ ۵ و ساعت های هوشمند نسل پیشین متوجه می شویم چندین تفاوت چشمگیری بین آنها وجود دارد.

یکی از انتقادهایی که در خصوص سری واچ 4 به سامسونگ وارد می شد، قدرت پایین باتری آن بود. با این حال می توانیم ابراز خوشحالی کنیم که در این نسخه سامسونگ به خوبی توانسته است قدرت و ظرفیت باتری را ارتقا دهد. علاوه بر اینکه با خرید گلکسی واچ ۵ متوجه میشوید ظرفیت باتری ارتقا یافته است، این محصول با سرعت بی نظیر قابلیت شارژ شدن خواهد داشت. جالب است بدانید تنها در مدت ۳۰ دقیقه می توانید ۴۵ درصد از ظرفیت باتری ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۵ را شارژ کنید. علاوه بر این درد مدت ۸ دقیقه و در هنگام خواب قادر هستید که از گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو تا 8 ساعت شارژ را در اختیار داشته باشید.

بیشتر بخوانید : بهترین ساعت های هوشمند 

با بررسی گلکسی واچ ۵ به صورت تخصصی متوجه میشویم که قلب تپنده این محصول یعنی تراشه آن از یک تکنولوژی مدرن بهره‌مند است. این تراشه اگزینوس W920 با حافظه رم ۱.۵ گیگابایتی و فرکانس ۱.۱۸ گیگاهرتزی بر روی ساعت قرار دارد. علاوه بر این حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی نیز کمک می‌کند تا یک محصول کامل بتوانید در اختیار داشته باشید. فراموش نکنید که سامسونگ از همین مدل برای ساخت گلکسی واچ ۵ پرو نیز استفاده کرده است. نمایشگری که سامسونگ برای ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ انتخاب کرده است نیز با استفاده از شیشه ای از جنس یاقوت کبود مورد محافظت قرار می‌گیرد. در مدل ۴۰ میلیمتری این نمایشگر ۱.۱۹ انتخاب شده است. علاوه بر این با خرید گلکسی واچ ۵ مدل ۴۴ میلی متری متوجه می شوید که صفحه نمایش آن بزرگتر بوده و دارای ابعاد ۱.۳۶ اینچی است.

ساخت گلکسی واچ ۵ به شکلی انجام گرفته که با بهره گیری از یک سنسور بایو اکتیو ۳ در 1 می تواند فعالیت های متنوعی مانند سنجش ضربان قلب، نوار قلب و توده بدنی را انجام دهد. طبق گفته سامسونگ به هنگام رونمایی از این محصول سنسورهای نصب شده بر روی گلکسی واچ ۵ به حدی دقیق طراحی شده اند که می توان نسبت به نسل قبلی، اطلاعاتی با دقت بالاتر دریافت کرد. سنسور جدیدی که سامسونگ برای گلکسی واچ 5 نسبت به گلکسی واچ ۴ انتخاب کرده حسگر دما سنج است. این قابلیت بیشتر برای طراحی امکانات سلامتی و همچنین عملکرد دقیق تر آن انتخاب شده است و به خوبی این نیاز را برطرف می کند.

اگر بخواهیم به قابلیت های مناسب گلکسی واچ ۵ اشاره کنیم، می توانیم استفاده از جی پی اس داخلی نسخه ۵.۲ بلوتوث، قابلیت NFC و وای فای را نام خواهیم برد. علاوه بر این هر دو ساعت ارائه شده توسط سامسونگ یعنی مدل های ۴۰ میلیمتری و ۴۴ میلیمتری از استاندارد ضد آب ip68 بهره‌مند هستند. این ساعت ها با استاندارد 5ATM نیز مجهز شده اند که در برابر گرد و غبار می توانند مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

با مقایسه گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو در زمینه تنوع رنگ متوجه میشویم که این محصول با رنگ های بیشتری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. کاربر قادر است که نسخه ۴۰ میلیمتری را در رنگ های نقره ای، رزگلد و گرافیتی خریداری کند. نسخه ۴۴ میلی متری نیز در رنگ های آبی سیر، نقره ای و گرافیتی به بازار عرضه می شود.

گلکسی واچ ۵ پرو

برای مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو اگر به معرفی کامل گلکسی واچ ۵ پرو نیز بپردازیم اطلاعات کاملی به دست خواهیم آورد. سامسونگ برای ساخت واچ 5 پرو تنها یک مدل ۴۵ میلیمتری در نظر گرفته است. با بررسی ظاهر این محصول متوجه می‌شویم که نسبت به گلکسی واچ ۴ کلاسیک اندکی تفاوت خواهد داشت. سامسونگ در ساخت این محصول خود با حذف بزل چرخان فیزیکی سعی کرده است یک نمونه دیجیتال را جایگزین آن نماید. با وجود اینکه انتقادات زیادی به این طراحی شده است ولی سامسونگ ترجیح داده برای این پرچمدار خود این طراحی را اجرا نماید.

سامسونگ از تیتانیوم برای ساخت این ساعت هوشمند بهره برده است. فلزی فوق العاده مقاوم و قدرتمندی که می‌تواند در هر شرایطی کیفیت خود را حفظ کند. همین موضوع سبب افزایش قیمت گلکسی واچ ۵ پرو شده است. قیمت بالای گلکسی واچ ۵ پرو به واسطه این طراحی و با توجه به کیفیت فوق العاده آن می تواند توجیه پذیر باشد. برتری هایی که این محصول نسبت به سایر ساعت های هوشمند دارد تنها مختص به کیفیت ساخت نیست. گلکسی واچ ۵ پرو از یک باتری فوق العاده قدرتمند برای تامین انرژی خود بهره‌مند است. سامسونگ در ساخت این محصول خود یک باتری 590 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده تا کاربر بتواند در هنگام استفاده معمولی تا دو روز از قابلیت های آن بهره ببرد.

بیشتر بدانید  : معرفی بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ

این باتری را با شارژر 10واتی می توان شارژ نمود. شرایطی که نشان می‌دهد در مقایسه با نسل قبل سرعت بیشتری به اندازه دو برابر برای شارژ کردن محصول مشاهده خواهید کرد. سامسونگ برای این ساعت هوشمند نیز یک نمایشگر فوق العاده با کیفیت انتخاب کرده که مراقبت و محافظت از آن به وسیله یاقوت کبود انجام می پذیرد. در قسمت بالایی سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو خبری از بزل چرخان فیزیکی نخواهد بود.

اگر بخواهیم از جنبه های دیگر به مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو بپردازیم، تفاوت چندانی مشاهده نخواهیم کرد. از نظر سخت افزار نیز سامسونگ به مانند محصول دیگر خود یعنی گلکسی واچ 5 ترجیح داده از یک تراشه اگزینوس w920 استفاده کند. این تراشه با فرکانس ۱.۱۸ گیگابایتی و با حافظه رم ۱.۵ گیگابایت بر روی ساعت قرار دارد. حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی نیز به مانند سایر سخت‌افزارها عملکرد مناسب خود را در پردازش این ساعت نشان خواهد داد.

قابلیت های جذاب دیگر به مانند امکان تایپ راحت‌تر، پشتیبانی از دو سیم کارت و بهره گیری از اپلیکیشن هایی مانند Deezer و Sound Cloud از دیگر ویژگی ها و قابلیت هایی به شمار می روند که قرار است بر روی این دو محصول قدرتمند از سامسونگ مشاهده کنید.

علاوه بر این موارد سامسونگ اعلام کرده است که در هر دو ساعت خود از دستیار صوتی گوگل استفاده کرده است. بنابراین با خرید گلکسی واچ ۵ و خرید گلکسی واچ ۵ پرو هیچگونه جای نگرانی در خصوص قدرت سخت افزار و عملکرد نرم افزاری آنها نخواهید داشت.

مقایسه طراحی و نمایشگر سامسونگ گلکسی واچ ۵ با گلکسی واچ 5 پرو

همانگونه که مشاهده کردید با مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو از لحاظ طراحی تفاوت چندانی مشاهده نخواهید کرد. سامسونگ محصول استاندارد خود یعنی واچ ۵ را در دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی متری به بازار عرضه می کند. علاوه بر این در نسخه پرو یک محصول 45 میلیمتری در اختیار خواهید داشت. هر دو محصول طراحی قاب فیزیکی را از نسخه های نسل پیشین به ارث نبرده اند. سامسونگ به جای آن تردید داده روی به استفاده از قاب ظریف بیاورد. طرفداران قاب های فیزیکی می توانند به جای خرید گلکسی واچ ۵ و خرید گلکسی واچ ۵ پرو به سراغ واچ 4 کلاسیک بروند.

مقایسه طراحی واچ ۵ با واچ ۵ پرو از لحاظ بدنه به ما تفاوت های دیگری نیز نشان می‌دهد. به عنوان مثال برای ساخت واچ ۵ پرو سامسونگ از یک فریم تیتانیوم استفاده کرده است. در حالی که نوع ساخت گلکسی واچ ۵ به شکلی است که هر دو نسخه آن از فریم آلومینیومی بهره‌مند هستند. علاوه بر این با مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو به لحاظ طراحی متوجه می‌شویم که نسخه استاندارد آن ظاهری اسپرت و کوچکتر دارد. در حالی که سامسونگ برای نسخه پرو طراحی ضخیم با وزن ۴۶ گرمی در نظر گرفته است، محصول استاندارد یعنی واچ ۵ به وزن کمتر و حالتی اسپرت و جوان پسند تر خواهد داشت.

مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو از نظر نمایشگر

یکی از مهمترین فاکتورها برای مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو بررسی نمایشگر به کار رفته بر روی آنها است. گلکسی واچ ۵ نسخه ۴۰ میلیمتری با یک نمایشگر فوق‌العاده ۱.۱۹ اینچی و رزولوشن 396×396 روانه بازار می‌شود.

نوع ساخت این نمایشگر به شکلی است که دارای تراکم پیکسلی ۳۳۰ پیکسل بر اینچ است. نسخه ۴۴ میلیمتری نیز از نمایشگر ۱.۳۶ اینچی بهره مند شده که با رزولوشن 450×450 در اختیار کاربر قرار می گیرد. جالب است بدانید با مقایسه واچ ۵ پرو و با واچ ۵ نسخه ۴۴ میلیمتری متوجه می شویم که دقیقا شرایط صفحه نمایش آن ها مشابه هم انتخاب شده اند. تمام محصولات ارائه شده توسط سامسونگ در این سری از ساعت های هوشمند دارای نمایشگر سوپر امولد هستند. علاوه بر این در ساخت حرف محصول از قابلیت محبوب Always On Display استفاده شده است.

مقایسه باتری گلکسی واچ ۵ با گلکسی واچ ۵ پرو

مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو از نظر باتری به ما تفاوت های زیادی در این محصولات نشان خواهد داد. نسخه قدرتمند و پرچمدار ارائه شده توسط سامسونگ یعنی واچ ۵ پرو از یک باتری فوق العاده قدرتمند ۵۹۰ میلی آمپر ساعتی بهره مند است. این شرایط با تفاوت های چشمگیری بر روی دو نسخه گلکسی واچ ۵ مشاهده خواهد شد. نسخه ۴۰ میلیمتری ارائه شده توسط سامسونگ از باتری ۲۸۴ میلی‌آمپرساعتی و نسخه ۴۴ میلی متری از باتری ۴۱۰ میلی آمپر ساعتی بهره مند هستند. ماجرا تنها به استفاده از باتری های بزرگتر ختم نخواهد شد. سامسونگ تلاش کرده است که در زمینه شارژ هر کدام از این محصولات نسبت به نسخه های قبلی عملکرد خود را ارتقا دهد. این ساعت های هوشمند تا ۳۰ دقیقه می توانند میزان شارژ خود را به ۴۵ درصد برسانند. علاوه بر این سامسونگ در ساخت هر دو محصول خود از استاندارد وایرلس Qi نیز استفاده کرده که برای شارژ کردن این ساعت های هوشمند نیاز به استفاده از کابل نخواهید داشت.

با مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو از نظر شارژدهی متوجه می‌شویم که نسخه قدرتمند و گرانتر سامسونگ می‌تواند عملکردی مناسب از خود نشان دهد.

مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو از نظر ویژگی و قابلیت ها

هنگامی که به مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو از نظر قابلیت ها میپردازیم، متوجه می‌شویم که محصولات ارائه شده توسط این برند هر کدام می توانند عملکرد شگفت انگیزی از خود نشان دهند. سامسونگ به مانند سایر نسخه های ارائه شده توسط خود از رابط کاربری UI Watch 4.5 و همچنین سیستم عامل Wear OS 3.5 بهره برده و بر روی تمام نسخه ها تراشه ای قدرتمند قرار داده است. رابط کاربری قرار گرفته شده عملکرد بهتری داشته و در زمینه اینترفیس کیبورد نیز می‌تواند به خوبی قابلیت های مورد نیاز کاربران را ارائه دهد. علاوه بر این استفاده از مسیریابی صوتی با گوگل مپ نیز شما را یاری خواهد کرد که از این ساعت ها با قابلیت های شگفت انگیز لذت ببرید. هر سه محصول ارائه شده با سنسورهای ضربان قلب و ECG در اختیار کاربر قرار می گیرند. از جمله مزایایی که با خرید ساعت هوشمند واچ ۵ و خرید واچ ۵ پرو می‌توانید از آن بهره ببرید، استفاده از یک سنسور سه کاره خواهد بود. نسبت به نسخه های قبلی که از 3 سنسور جداگانه بهره می بردند، طراحی این محصول به شکلی است که تنها از یک حسگر همه کاره در ساخت آن استفاده شده است.

با بررسی‌ سایر ویژگی های سامسونگ گلکسی واچ ۵ و سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو متوجه می‌شویم که این برند برای ساخت نسخه پرو از قابلیت های خفن تری استفاده کرده تا کاربران بتوانند یک محصول فوق العاده در اختیار داشته باشند. به عنوان مثال بند ساعت هوشمند واچ ۵ پرو از نوع مگنتی انتخاب شده است. ساعت واچ ۵ از یک بند سیلیکونی معمولی بهره برد و در این زمینه عملکرد نسخه پرو می تواند رضایت کاربران را بیشتر جلب کند. نسخه پرو ارائه شده توسط سامسونگ به کاربر این اجازه را خواهد داد تا برای دوچرخه سواری و پیاده روی بتواند مسیرهای GPX را دانلود نماید.

مطالب جذاب و خواندنی : ویژگی های جذاب اپل واچ

جمع بندی

مقایسه واچ ۵ با واچ ۵ پرو نشان داد که ساعت های هوشمند ارائه شده توسط سامسونگ ارزش خرید بالایی دارند. هر کدام از مدل‌های ارائه شده توسط این برند می توانند خود را به عنوان یک پرچمدار معرفی نمایند. با مقایسه گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ 5 پرو متوجه شدیم که این برند به خوبی توانسته است در زمینه های مختلف محصولات خود را نسبت به نسخه‌های قبلی ارتقا دهد. با وجود اینکه قیمت گلکسی واچ ۵ نسبت به قیمت گلکسی واچ ۵ پرو مناسب تر است ولی عملکرد شگفت‌ انگیز آن می تواند کاربران را ترغیب کند تا این محصول بی نظیر را خریداری نمایند.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.