پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی گوشی موتورولا ایکس ۳۰ پرو، نخستین گوشی دنیا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱

معرفی گوشی موتورولا ایکس ۳۰ پرو، نخستین گوشی دنیا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

معرفی گوشی موتورولا ایکس 30 پرو، نخستین گوشی دنیا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

پس از مدت ها شایعه بالاخره با فاش شدن اطلاعات گوشی موتورولا ایکس 30 پرو مشخص شد که این کمپانی توانسته است یک محصول خارق العاده را تولید کند. سرانجام در تاریخ ۱۱ آگوست، موتورولا ایکس ۳۰ پرو به عنوان یکی از گوشی های مورد انتظار کاربران و حامیان گوشی های پرچمدار معرفی شد. بررسی مشخصات این گوشی شگفت انگیز از موتورولا نشان می‌دهد که به واسطه بهره مندی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی تا سال ها می تواند نگاه خریداران را به خود جلب کند. علاوه بر این موتورولا برای ساخت گوشی X30 Pro توانسته است از یک صفحه نمایش بی نظیر با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز استفاده نماید.

این گوشی مشخصات بارز دیگری نیز داشته که می‌تواند هر خریداری را ترغیب کند تا برای خرید این محصول موتورولا را انتخاب نمایند. گوشی موتورولا x30 pro به عنوان نخستین گوشی هوشمند از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره مند شده و به واسطه پردازنده پرقدرتی که دارد، می تواند بالاترین کیفیت را در ثبت تصاویر از خود نشان دهد. آنگونه که طراحان این پرچمدار موتورولا بیان کرده‌اند، حسگر به کار رفته برای دوربین این گوشی،  1/1.2اینچی ISOCELL سامسونگ بوده که قادر است به بهترین شکل تصاویر را با ترکیب پیکسل در اختیار کاربر قرار دهند. علاوه بر این موتورولا ایکس 30 پرو به واسطه افزایش ابعاد پیکسل قادر است که نور را به میزان قابل توجهی جذب کند. در نهایت با استفاده از دوربین گوشی موتورولا Moto X30 Pro متوجه می‌شوید که کیفیت نهایی تصویر به میزان قابل توجهی با افزایش همراه شده است.

طراحی و ساخت گوشی موتورولا ایکس ۳۰ پرو

به نظر می‌رسد موتورولا علاوه بر دوربین قدرتمند برای ساخت گوشی ایکس 30 پرو سایر مولفه ها و مشخصه ها را نیز در نظر گرفته است. با بررسی جزئیات و مشخصات فنی موتورولا ایکس 30 پرو متوجه می شویم که طراحی و ساخت آن نیز به شکل بی نظیری صورت گرفته و کاربر با خرید این محصول قدرتمند می تواند یک گوشی خوش دست و فوق العاده با کیفیت در اختیار داشته باشد.

طبق طراحی انجام گرفته شده توسط موتورولا، گوشی هوشمند در دو طرف خود لبه‌های خمیده داشته و در پنل پشتی آن می توانید یک قاب فوق العاده با کیفیت را بدون کوچکترین نقص مشاهده کنید. در پنل پشتی گوشی موتورولا ایکس 30 پرو ماژول سه گانه دوربین را نیز مشاهده می کنید. ساخت این پنل مشابه گوشی های ارائه شده توسط شیائومی صورت گرفته است. بخش زیادی از کاربران جزیره دوربین ها را به شکل قابل توجهی شبیه شیائومی ۱۲ می‌دانند. برای دوربین سلفی نیز موتورولا یک حفره پانچ در مرکز بالای نمایشگر قرار داده است. در سمت راست گوشی موتورولا X30 Pro نیز کاربر می تواند از دکمه های تنظیم صدا و پاور استفاده کند. به مانند بخش زیادی از گوشی‌های هوشمند ارائه شده در بازار، این محصول پرچمدار از موتورولا نیز در قسمت پایینی خروجی صدا و پورت USB Type C را با خود حمل می‌کند. یکی از نکات جالب توجه در طراحی و ساخت گوشی موتورولا ایکس 30 پرو قرار گرفتن شیار سیم کارت در این بخش است. این ویژگی کاملا گوشی موتورولا x30 پرو را نسبت به محصولات برندهای دیگر متمایز می کند.

بیشتر بخوانید : اطلاعاتی در مورد گوشی های موتورولا

به صفحه نمایش گوشی موتورولا ایکس 30 پرو که می رسیم، متوجه می‌شویم که این برند برای انتخاب نمایشگر پرچمدار خود از یک پنل فوق العاده قدرتمند استفاده کرده است. این پنل نصب شده بر روی پرچمدار جدید موتورولا از نوع OLED انتخاب شده که ابعاد صفحه نمایش ۶.73 اینچی را می‌تواند به بهترین شکل پشتیبانی کند. موارد بیان شده پایان کار نبوده و با بررسی صفحه نمایش گوشی موتورولا ایکس 30 پرو متوجه می شویم که این نمایشگر با رزولوشن FHD+ هر آنچه کاربران حرفه‌ای نیاز دارند را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

یکی دیگر از قابلیت های شگفت انگیزی که با خرید گوشی موتورولا ایکس 30 پرو به آن دسترسی خواهید داشت، بهره مندی از نوسازی ۱۴۴ هرتزی است. قابلیتی که در کمتر گوشی‌های هوشمند می توانید مشاهده نمایید. لبه های منحنی صفحه نمایش گوشی موتورولا X30 Pro زیبایی خاصی به آن بخشیده اند. در این بین باید بدانید که کاربر می تواند از حسگر اثر انگشت در نمایشگر استفاده کند. ادغام کردن این قابلیت با صفحه نمایش نیز از دیگر ویژگی‌های به شمار می‌رود که موتورولا در نظر گرفته است.

بیشتر بدانید : برای خرید گوشی موتورولا چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

نمایشگر گوشی موتورولا ایکس 30 پرو ویژگی های دیگری را نیز داشته که آن را نسبت به سایر گوشی های پرچمدار می تواند برجسته تر نشان دهد. یکی از این ویژگی ها بالاترین میزان روشنایی یعنی ۱۲۵۰ نیت خواهد بود. علاوه بر این تراکم پیکسلی ۳۹۳ بر اینچ نیز به‌ خوبی می‌تواند کیفیت صفحه نمایش گوشی هوشمند ارائه شده توسط موتورولا را نشان دهد. کاربر بدون دغدغه ای قادر است که از این گوشی در زیر تابش نور مستقیم خورشید نیز استفاده کند.

مشخصات و سخت افزار گوشی موتورولا ایکس 30 پرو

با بررسی مشخصات و سخت افزار گوشی موتورولا X30 Pro متوجه می شویم که این برند توانسته از یک پردازنده فوق العاده محبوب و قدرتمند استفاده کند. موتورولا محصول جدید و پرچمدار خود را با یک پردازنده پرچمدار روانه بازار کرده است. این پردازنده از نوع کوالکام اسنپدراگون انتخاب شده که مبتنی بر فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید شده و پیشرفت های قابل توجهی نسبت به نسخه‌ های پیشین پرچمدار را از خود نشان می دهد.

چیپست یا پردازنده Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen1 قادر است تصاویر ثبت شده با استفاده از دوربین این گوشی هوشمند را با بالاترین کیفیت در معرض دید قرار دهد. این پردازنده از نسل هشتم، پیشرفت های قابل توجهی داشته و با همخوانی بی نظیر خود به همراه سایر سخت افزارها کیفیت و عملکرد گوشی هوشمند ارائه شده توسط موتورولا را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

با بررسی مشخصات و سخت افزار به کار رفته بر روی گوشی موتورولا ایکس 30 پرو متوجه می شویم که رم ۱۲ گیگابایتی نصب شده بر روی آن از نوع LPDDR5 می‌تواند در کنار پردازنده، سرعت پردازشی بی نظیری را از خود نشان دهد. در مورد حافظه داخلی نیز موتورولا این محصول خود را بار رده های ظرفیتی مختلف به بازار عرضه می کند. قدرتمندترین محصول ارائه شده در این سری از گوشی های هوشمند موتورولا با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی در کنار رم ۱۲ گیگابایتی به خوبی قادر است شرایط مورد نیاز علاقه مندان به این گوشی حرفه ای را فراهم نماید. موتورولا برای کاهش قیمت گوشی پرچمدار خود نسخه های سبک تر را نیز به بازار عرضه کرده است. گوشی موتورولا x30 پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایتی از جمله گوشی های پرچمدار با قیمت مناسب در این سری از محصولات موتورولا خواهد بود.

با بررسی مشخصات و سخت افزار به کار رفته بر روی گوشی موتورولا ایکس 30 پرو متوجه می‌شویم که پردازنده گرافیکی انتخاب شده نیز از جدیدترین فناوری‌ها پیروی می کند. موتورولا برای ساخت گوشی ایکس 30 پرو از یک پردازنده  Adreno 730 استفاده کرده و می‌تواند عملکردی مطابق نیاز کاربران ارائه دهد.

جالب است بدانید که موتورولا X30 Pro در طراحی و ساخت خود ویژگی هایی به همراه داشته که آن را بسیار قدرتمندتر از گوشی‌های هوشمند ارائه شده به عنوان پرچمدار برندهای دیگر نشان خواهد داد. این گوشی هوشمند از چند قطعه مسی و یک محفظه بخار بهره‌مند شده تا هنگام فعالیت سنگین پردازنده کوالکام گرمای زیاد ایجاد شده توسط آن به خوبی دفع شود. با توجه به این ویژگی کاربر اطمینان می یابد هنگام پردازش های سنگین و انجام بازی های باکیفیت هیچگونه نگرانی بابت داغ شدن این پرچمدار نخواهد داشت.

مطالب جذاب و خواندنی : معرفی شرکت موتورولا

دوربین گوشی موتورولا ایکس 30 پرو

مطابق انتظار موتورولا برای ساخت گوشی ایکس 30 پرو تمرکز ویژه خود را بر روی بخش دوربین آن قرار داده است. با توجه به اینکه شایعات متعددی در خصوص کیفیت حسگرهای به کار رفته بر روی دوربین انتشار یافته بود، کاربران به شدت پیگیر این بخش از گوشی x30 پرو بوده و با رونمایی رسمی از آن متوجه شدند که تمام پیش بینی ها به واقعیت تبدیل شده است.

بر روی گوشی موتورولا ایکس ۳۰ پرو از یک حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده شده و کاربر با بهره گیری از آن قادر است که فناوری های بی نظیری را برای ثبت تصاویر تجربه کند. با استفاده از دوربین گوشی موتورولا ایکس 30 پرو قادر هستید که با ترکیب چهار پیکسل، روی به ثبت تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی بیاورید. این گوشی با دوربین قدرتمند به راحتی قادر است تصاویر را با اندازه ۱.۲۸ میکرون برای هر پیکسل ثبت نماید.

با ترکیب چهار پیکسل مجاور هنگام تصویر برداری با استفاده از گوشی موتورولا ایکس 30 پرو متوجه می‌شوید که حسگر HP1 سامسونگ به بهترین شکل می تواند با خلق تصاویر بی نظیر شما را شگفت زده کند. این پایان کار نبوده و موتورولا برای ساخت دوربین گوشی ایکس 30 پرو از دو سنسور دیگر نیز کمک گرفته است. به طرز عجیبی مشاهده خواهید کرد که عملکرد دوربین گوشی موتورولا ایکس 30 پرو نسبت به سایر پرچمدارها متفاوت خواهد بود. دوربین گوشی موتورولا X30 Pro میزبان یک سنسور 50 مگاپیکسلی نیز است. موتورولا به خوبی توانسته با ترکیب این دو حسگر برای افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده اقدام نماید. علاوه بر این سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض به همراه یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو به بهترین شکل حسگر اصلی را یاری می کنند تا بتوانید برای بزرگنمایی اپتیکال ۲ برابری روی قابلیت های دوربین گوشی موتورولا ایکس 30 پرو حساب ویژه‌ای باز نمایید.

با بررسی دوربین سلفی گوشی موتورولا ایکس 30 پرو متوجه می شویم که این گوشی هوشمند میزبان دوربین سلفی با قدرت ۶۰ مگاپیکسل خواهد بود. شرایطی که در گوشی‌های هوشمند دیگر به هیچ عنوان نمی توانید مشاهده نمایید. این دوربین قدرتمند که به عنوان دوربین سلفی موتورولا X30 Pro در نظر گرفته شده است به بهترین شکل می تواند کار ثبت تصاویر را انجام داده و برای فیلمبرداری نیز با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه کیفیت خود را نشان خواهد داد.

باتری گوشی موتورولا ایکس 30 پرو

یکی از مواردی که کاربران هنگام خرید گوشی های هوشمند به خصوص پرچمدارها در نظر می گیرند، بررسی قدرت باتری آن ها است. با وجود اینکه موتورولا برای انتخاب باتری گوشی ایکس 30 پرو مطابق انتظار کاربران عمل نکرده است ولی قابلیت های دیگری که بر روی آن قرار داده به خوبی بیان می کند که یک پرچمدار به معنای واقعی در اختیار خواهید داشت. برای این گوشی حرفه ای ارائه شده توسط موتورولا از یک باتری ۴۶۱۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. این باتری لیتیوم پلیمری شاید در نگاه اول بزرگترین نقطه ضعف گوشی هوشمند موتورولا بیان شود. با این حال با بررسی سایر ویژگی های گوشی هوشمند ارائه شده توسط موتورولا متوجه می‌شویم که در این بخش نیز طراح توانسته است شرایط مورد نیاز کاربران را در نظر گیرد.

این گوشی هوشمند مجهز به یک شارژر فوق العاده سریع ۱۲۵ واتی شده است. به همین علت با استفاده از این شارژر متوجه می شوید که در مدت زمان ۷ دقیقه گوشی شما ۵۰ درصد شارژ شده و این میزان آن را نسبت به سایر پرچمدارها متمایز می کند. جالب است بدانید که شارژر سریع قرار گرفته شده بر روی گوشی هوشمند موتورولا X30 Pro می تواند در ۱۹ دقیقه باتری را شارژ نماید. علاوه بر این موتورولا از فناوری شارژ بی‌سیم نیز بر روی این گوشی خود استفاده کرده است. شارژ گرفتن سریع بی سیم ۵۰ وات از جمله ویژگی‌های دیگر این محصول می‌تواند عنوان شوند.

مطالبی جذاب : ۱۰ دلیل مهم که گوشی شما آهسته شارژ میشود

قیمت گوشی موتورولا ایکس 30 پرو

گوشی موتورولا x30 پرو به عنوان یکی از پرچمداران ارائه شده در بازار به طرز عجیبی قیمت‌گذاری شده است. با وجود سخت افزارهای بی نظیر، دوربین فوق العاده با کیفیت و عملکرد شگفت انگیز این پرچمدار، این برند توانسته است محصول خود را به عنوان یک گوشی خوش قیمت در اختیار کاربران قرار دهد. موتورولا برای گوشی هوشمند خود چند رده قیمتی را در نظر گرفته است. نسخه ۸ گیگابایتی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برچسب قیمتی ۵۴۹ دلاری را دارد. علاوه بر این نسخه دیگر با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۶۲۳ دلار روانه بازار می‌شود. در طرف مقابل اگر به دنبال خرید گوشی موتورولا ایکس ۳۰ پرو با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی هستید، باید ۶۶۸ دلار پرداخت نمایید. این قیمت ها برای بازار چین انتخاب شده اند. در صورتی که گوشی موتورولا ایکس 30 پرو به بازار جهانی عرضه شود به احتمال فراوان تفاوت های قیمتی را مشاهده خواهید کرد.

جمع بندی

همانگونه که انتظار می رفت با رونمایی از گوشی موتورولا ایکس 30 پرو کاربران متوجه شدند که یک پرچمدار فوق العاده توسط این برند قدرتمند در بازار ارائه خواهد شد. بدون تردید طراحی و ساخت گوشی هوشمند موتورولا ایکس 30 پرو به شکلی است که تا چند سال می تواند هر حریفی را بطلبد. این گوشی هوشمند که بر پایه اندروید ۱۲ به بازار عرضه شده است، تمام شرایط مورد نیاز شما را از خرید یک گوشی پرچمدار برآورده خواهد کرد. با خرید گوشی موتورولا ایکس ۳۰ پرو یک محصول با اسپیکرهای فوق العاده با کیفیت استریو در اختیار خواهید داشت. این گوشی هوشمند مجهز به سنسورهای متعددی نیز شده و کاربر با خرید آن تمام شرایط مورد نیاز را دریافت می کند. با بررسی قیمت گوشی موتورولا X30 Pro متوجه شدید که در مقایسه با قیمت سایر پرچمدارها یک محصول بسیار مناسب تر از نظر اقتصادی خواهد بود.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.