پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی نسل جدید لپ تاپ تبدیل پذیر اسپکتر x۳۶۰ اچ پی با نسل هشتم پردازنده های اینتل

یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی نسل جدید لپ تاپ تبدیل پذیر اسپکتر x۳۶۰ اچ پی با نسل هشتم پردازنده های اینتل

نسخه جدید اسپکتر x360 از پایان ماه جاری میلادی (29 اکتبر) و با قیمت پایه 1150 دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. همین الان هم برخی از فروشگاه ها در حال پذیرش درخواستهای پیش خرید از سوی کاربران هستند. مهمترین مشخصات سخت افزاری این دستگاه عبارتند از:

پردازنده
یکی از مهمترین ویژگی های این لپ تاپ پردازنده آن است. این لپتاپ در چندین پیکربندی مختلف عرضه خواهد شد که بالاترین نسخه آن دارای نسل هشتم پردازنده‎های Core i7 اینتل مدل 8550U با فرکانس پردازشی پایه 1.8 گیگاهرتز و قابلیت اورکلاک تا 4 گیگاهرتز بهره می‎برد. نسخه ارزانقیمت این لپ تاپ به همراه پردازنده Core i5 عرضه خواهد شد.

حافظه
حداکثر حافظه ای که در این لپ تاپ موجود است، 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR3 و 512 گیگابایت حافظه داخلی اس ‎اس دی است.


صفحه نمایش:
اچ پی از صفحه نمایش 13.3 اینچی 4K با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل در نسل جدید لپ تاپ اسپکتر x360 استفاده کرده است. پنل این صفحه نمایش IPS بوده و دارای حاشیه های باریک و پوشش گوریلا گلس است. البته یک مدل دیگری از این لپ تاپ موجود است که دارای نمایشگر فول اچ‎دی (Full HD) است و به قابلیت Sure View مجهز است. به کمک این قابلیت افرادی که در پشت سر یا کنار کاربر قرار دارند، نمی‎توانند به هیچ عنوان  محتوای نمایش داده شده در دستگاه را مشاهده کنند و از این بابت امنیت بیشتری برای کاربر بوجود می آورد.

کارت گرافیک
از دیگر مشخصات لپ تاپ اسپکتر x360، کارت گرافیک آن است. کارت گرافیک این لپ تاپ مجهز به پردازنده گرافیکی مجتمع اینتل 620 است.


درگاه ها و پورت ها
در این لپ تاپ یک پورت USB 3.1 نسل اول از نوع A، دو پورت تاندربولت/یواس‎بی C و درگاه ورودی کارت حافظه تعبیه شده است. اچ ‎پی یک کار دیگر هم انجام داده و آن تعبیه یک حسگر اثر انگشت در قسمت راست دستگاه است. خود شرکت اچ پی اعلام کرده این حسگر اثر انگشت در تمامی حالات استفاده از لپتاپ براحتی قابل دسترس است و برای کاربران مشکلی ندارد.


دوربین
وبکم لپ تاپ از ماژول ترو ویژن اچ‎پی به همراه حسگر مادون قرمز بهره می‎برد و به همراه دو میکروفون داخلی می‎تواند از قابلیت تشخیص چهره ویندوز هلو پشتیبانی کند.

باتری
باتری این لپ تاپ سه سلولی است که به قول شرکت اچ پی میتواند در رزولوشن 4K، تا 10 ساعت دوام بیاورد. بیشترین زمان شارژدهی این لپ‌تاپ چیزی در حدود 16 ساعت در نسخه ارزانقیمت و به همراه نمایشگر فول اچ‎دی و پردازنده Core i5 است. باتری لپ تاپ در حالت خاموش، طی 90 دقیقه تا 90 درصد شارژ می‎شود و پس از آن، سرعت شارژ شدن دستگاه به حالت عادی بازخواهد گشت.

ابعاد
ابعاد این دستگاه به طول 3.58 ساتیمتر، عرض 21.74 سانتیمتر و ضخامت 1.34 سانتیمتر است.

وزن
وزن لپ تاپ تقریبا 1.26 کیلوگرم است.

سایر مشخصات
موارد بالا مهمترین تغییرات صورت گرفته در نسل جدید این لپ تاپ است. البته بهبودهایی در سیستم انتقال حرارت دستگاه نیز انجام شده است. در مدل جدید خروجی هوا از کنار دستگاه به قسمت لولاها منتقل شده است تا هوای گرم خارج شده به دست کاربران برخورد نکند. مشکل دیگری که کاربران در نسل‎های قبلی از آن شکایت داشتند، صدای زیاد فن‎ها بود که در هنگام گوش دادن به موسیقی یا سایر فعالیتها بسیار آزاردهنده بود. اچ پی هم این قسمت را رفع کرد. برای حل این مشکل، سنسور حرارتی به همراه محفظه‎ گازی با فشار بالا در دستگاه قرار گرفته است تا بتواند علاوه بر سنجش دمای پردازنده، میانگین دمای دستگاه را نیز تشخیص دهد که موجب میشود فن‎ها کمتر از گذشته فعالیت داشته باشند.

در نسل جدید لپتاپ اسپکتر x360 شاهد بهبودی صدای دستگاه نیز هستیم. اچ‎پی برای این کار از آمپلی فایر جداگانه استفاده کرده و تعداد بلندگوهای آن را نیز از دو به چهار عدد ارتقاء داده است. و کلام آخر اینکه به کمک استفاده از نسل جدید پردازنده‎های اینتل شاهد مصرف انرژی بهینه‎تر در سری جدید این لپ‌تاپ خواهیم بود. از زمان معرفی اسپکتر x360 تاکنون، محصولات تبدیل‎پذیر بسیاری به عنوان رقیب برای آن معرفی شدند؛ اما اچ‎پی توانسته است با بهبود مداوم محصول خود همچنان یکه تاز این رقابت باشد.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.