پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی نسل جدید لپ‌تاپ‌های XPS دل با رنگ‌بندی جدید

یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی نسل جدید لپ‌تاپ‌های XPS دل با رنگ‌بندی جدید

همواره لپ تاپ های سری XPS دل بعنوان یکی از برترین لپ تاپ های پرچمدار بازار شناخته می شوند. سخت افزار قدرتمند به همراه طراحی و کیفیت ساخت بالا موجب شده تا این سری از محصولات دل، الگو و استانداردی برای ساخت لپ تاپ به شمار بیایند. روز گذشته در نمایشگاه CES 2018 شرکت دل از نسل جدید نسخه 13 اینچی این محصول پرده برداری کرد که در کنار به روز رسانی سخت افزاری، یک رنگ سفید بسیار جذاب نیز اضافه شده است.

چندین سال است که یکی از گزینه های برتر کاربران اکوسیستم ویندوز، لپ تاپ های سری XPS شرکت دل می باشند. کیفیت ساخت بسیار بالا، نمایشگر بسیار باکیفیت در کنار سخت افزار قدرتمند، محصولات خانواده XPS این شرکت را با فروش بسیار خوبی مواجه کرده است. محصولات این سری دل در دو نسخه 13 و 15 اینچی عرضه می شوند و طبق معمول، در نمایشگاه CES 2018 ، نسل جدید لپ تاپ های XPS 13 رونمایی شد. نسل جدید نسخه 13 اینچی سری XPS علاوه بر ارتقا سخت افزاری، در مقایسه با نسل قبلی یک گزینه رنگی بسیار جذاب را به کاربران هدیه داده است. برای نخستین بار در لپ تاپ های سری XPS شرکت دل، نسخه ی سفید رنگ عرضه می شود که در نگاه اول توجه همه را به خود جلب می کند.

لپ تاپ های سری XPS به شاسی فلزی مجهز بوده، اما در قسمت فوقانی دستگاه یعنی محل قرارگیری کیبورد و ترک پد، همیشه از فیبرکربن استفاده می شد که با توجه به محدودیت های رنگی فیبر کربن، این قسمت از دستگاه همواره رنگ مشکی داشته که برای همه کاربران جذاب نبود.

همانطور که اشاره شده بود، شرکت دل تصمیم داشت تا در نسخه 2018 این محصول، رنگ سفید را به این قسمت از بدنه دستگاه اضافه کند. به همین دلیل مهندسان این شرکت تصمیم گرفتند تا به وسیله الیاف های کریستال سیلیس، گزینه رنگی سفید را به دستگاه مورد علاقه شان اضافه نمایند. مسئولین دل مدعی شده اند که اولین شرکتی در دنیا هستند که از چنین الیافی در ساخت یک لپ تاپ استفاده می کنند. مهندسین این شرکت در مورد XPS جدید و روند توسعه اش عنوان کردند:
    تلفیق بدنه آلومینیومی با رنگ رز گلد جدیدی که در XPS 13 در نظر گرفته ایم با رنگ سفیدِ بسیار جذاب و شیک موجب شده تا نگاه ها به این محصول جدید معطوف شود، با لمس الیاف سیلیس، حس لمس ابریشم به شما دست می دهد که کاملا بی نظیر می باشد. علاوه بر زیبایی، این الیاف در مقابل اشعه UV کاملا مقاوم بوده، بنابراین با گذر زمان رنگ آن ها تغییری نخواهد کرد. از طرفی در صورت ریختن مایعات و ایجاد هرگونه لک، به سادگی می توانید آن را پاک کنید.

از ویژگی های ظاهری دستگاه که بگذریم، به قلب این محصول و مشخصات سخت افزاری آن می رسیم. XPS 13 در مقایسه با نسل قبل خود، 30 درصد یعنی تقریبا 3.4 میلی متر نازکتر و البته سبکتر شده است؛ وزن دستگاه در مدل پایه آن، تنها یک کیلوگرم می باشد که برای لپ تاپی در این کلاس بسیار ایده آل به شمار می آید. در این محصول از نسل هشتم پردازنده های چهار هسته ای اینتل استفاده شده و برای فضای ذخیره سازی نیز، یک ترابایت SSD در اختیار کاربر قرار می گیرد. در نسخه دارای نمایشگر Full HD عمر باتری 20 ساعت و در نسخه نمایشگر UHD عمر باتری 11 ساعت می باشد، هرچند که به نظر می رسد این اعداد در استفاده واقعی چنین عمر باتری را در اختیارتان قرار دهد

در زمینه مدیریت دمای دستگاه، شرکت دل برنامه های ویژه¬ای را درپیش گرفته است. XPS 13 نخستین لپ تاپ دنیاست که در ساخت آن از عایق حرارتی GORE استفاده شده است. جالب است بدانید که این عایق حرارتی فوق پیشرفته، ماده ای است که در صنایع هوافضا استفاده می شود.

در خصوص رزولوشن این دستگاه، گزینه های Full HD و 4K Ultra HD وجود دارد. این لپ تاپ به دوربین مادون قرمز با پشتیبانی از ویندوز هلو مجهز بوده و از این نظر محصولی کاملا مدرن محسوب می شود، البته شرکت دل در بحث امنیت دستگاه تنها به دوربین تشخیص چهره اکتفا نکرده و علاوه بر آن، اسکنر اثر انگشت که با دکمه پاور دستگاه یکی شده را به عنوان لایه امنیتی لحاظ کرده است. کورتانا نیز با وجود چهار میکروفون به کار رفته در سری جدید لپ تاپ های XPS، راحت تر از قبل فرامین صوتی شما را می شنود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.