پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

معرفی شرکت آمریکایی موتورولا

دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۱

معرفی شرکت آمریکایی موتورولا

معرفی شرکت آمریکایی موتورولا 

شرکت موتورولا یکی از بزرگ ترین شرکت های آمریکایی است که در زمینه تولید سخت افزار , ریز پردازنده و تلفن همراه فعالیت دارد که این شرکت در کارنامه های اخیر خود افتخارات بسیار زیادی کسب کرده است.

تاریخچه اولین محصول شرکت موتورولا

شرکت موتورولا در سال 1928 تاسیس و فعالیت خود را شروع کرد که پاول گالوین با سرمایه گذاری در ایلینوی شیکاگو اولین محصول شرکت موتورولا را که حذف کننده باتری بود تولید کرد که به مشتریان این محصول اجازه میداد که رادیو های خود را به برق خانگی متصل کنند.شرکت موتورولا در دهه 1930 شروع به تولیدات رادیو های ماشین کردن و نام شرکت را اختصاصی بر روی رادیو ها هک می کرد و در این کار شرکت بسیار موفق بود و به همین دلیل در دهه 1940 شرکت سفارش های دولتی دریافت کرد و سود 80 درصدی خود را پاول گالوین در ارتش و فضا و ارتباطات تجاری سرمایه گذاری کرد که بسیار سودآور بود. متاسفانه در سال 1959 فرد بزرگ شرکت موتورولا یعنی پاول گالوین فوت کرد و پس از فوت پسرش ریاست شرکت را قبول کرد.

رابرت گالوین پس از فوت پدر شرکت را 20 سال در حالت تعلیق نگه داشت و پس از 20 سال شروع به تولیدات گیرنده های تلویزیون رنگی داشت اما رابرت به همین سود اندک راضی نبود و در سال 1989 اولین تلفن همراه سلولی را تولید کرد پس از تلفن های سلولی شرکت موتورولا گوشی همراه جیبی یا STARTACTM  را هم در خط تولید قرار داد و رابرت به دلیل این دو محصول بسیار سود زیادی کسب کرد. (خرید گوشی موتورلا )

شرکت بزرگ موتورولا در تاریخ ژانویه 2011 به دلیل رشد شرکت به دو بخش تقسیم شد تا اداره کردن این شرکت راحت تر شود و وظایف کارکنان بهتر مشخص شود. شرکت موتورولا امروزه بسیار رشد عظیمی داشته و هر محصول را با بهترین کیفیت تولید کرده است.

کمپانی بزرگ موتورولا علاوه بر صنایع مخابراتی در ساخت پردازنده یا CPU فعالیت داشت که در زمان خودش بزرگترین پردازنده های 16 بیتی و 32 بیتی را تولید کرده است که معروف ترین پردازنده تولید شده شرکت موتورولا مدل سیسک یا CISC است که با همکاری شرکت اپل APPEL )) قدرتمند ترین کامپیوتر دهه 90 میلادی را تولید کردند. تولید کردن این نوع کامپیوتر یکی از افتخارات بزرگ شرکت موتورولا و اپل است. تولید کردن این نوع کامپیوتر ها تا سال 2006 ادامه داشت که دلیل توقف این همکاری فروختن بخش تولیدات پردازنده ها بود و این بخش دوباره به صنایع مخابراتی برگشت و تولیدی محصولات مخابراتی را افزایش داد.

همانطور که گفتیم شرکت موتورولا در سال 2011 ورشکسته شد و به همین دلیل شرکت به دو قسمت تقسیم شد که قسمت اول با نام موتورولا موبیلیتی و با لوگو قرمز رنگ در زمینه تولیدات تلفن همراه فعالیت می کند و قسمت دوم با نام موتورولا سلوشنز و دارای لوگو ابی رنگ در زمینه تولیدات تجهیزات پلیسی و رادیویی فعالیت می کند. در کل قسمت اصلی شرکت موتورولا همان قسمت موبیلیتی است که برای گالوین بسیار سودآور بود و با تولیدات گوشی Razr v3 یکی از بهترین تولید کنندگان تلفن همراه بود که با بی مدیریتی این شرکت دوباره ورشکسته شد و اوضاع سهام این شرکت بسیار بد شد و سرمایه گذاران این شرکت تمامی سهام خود را به فروش گذاشتند.

رابطه شرکت موتورولا با شرکت های دیگر

کمپانی بزرگ گوگل در سال 2010 رشد بسیار عظیمی داشت و حدود یکسال بعد لورنس لَری پیج یا  (Lawrence “Larry” Page) در تاریخ 15 آگوست 2011 یا 27 مرداد ماه سال 1390 اعلام کرد که با مبلغ 5/12 میلیارد دلار شرکت موتورولا را خریداری کرده است. این خرید شوک زیادی به بازار لوازم الکترونیک وارد کرد و پس از 24 ساعت تمامی سهام شرکت موتورولا 63 درصد افزایش یافت پس از 3 سال بعد شرکت گوگل شرکت موتورولا را به فروش گذاشت و کمپانی لنوو با 5/2 میلیارد دلار موتورولا را خریداری کرد شاید شما فکر کنید که شرکت گوگل با فروش موتورولا ضرر بسیار زیادی کرد اما اینگونه نیست زیرا گوگل حق کامل ثبت اختراعات موتورولا را به لنوو نداد و فقط شرکت لنوو حق دارد که از این اختراعات استفاده کند.

همکاری موتورولا با لنوو

بعد از اینکه موتورولا در سال 2014 به لنوو فروخته شد گوشی های بسیار خوبی با نام MOTO G  و MOTO E  تولید کرد که با رضایت خوب مشتریان برخورد کرد و 30 درصد از بازار گوشی های اندرویدی را تصرف کرد و در سال 2016 سری های جدید این گوشی ها با نام MOTO Z  وارد بازار شد و این محصول هم مانند محصولات قبلی موفقیت های زیادی برای شرکت نیز داشت.

در نتیجه شرکت موتورولا با سختی ها و راحتی های که در بازار الکترونیک داشت اما باز هم موفق بود و اگر قصد خرید از این شرکت را دارید اصلا شک نکنید و حتما خریداری کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.