پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی سامسونگ گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس

پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی سامسونگ گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس

دو گوشی محبوب سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Samsung Galaxy S9) معرفی شدند. در ادامه به ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنها خواهیم پرداخت.

مطابق پیشبینی‌ها سامسونگ در گنکره جهانی موبایل بارسلون از پرچمداران 2018 خود رونمایی کرد. سامسونگ پس از موفقیت‌هایی که در عرضه گلکسی نوت 8 و گوشی‌های سری گلکسی S8 داشت توجه بسیاری را به خود جلب کرد حال می‌بایست محصولی جدید و متفاوت برای سال 2018 معرفی می‌کرد. این پرچمدار جدید باید انتظارات هواداران شرکت کره‌ای سامسونگ را برآورده کند و کاربران را راضی نگه دارد. اما آیا به راستی این گونه است؟

در سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از همان طراحی قدیمی گلکسی اس 8 استفاده شده است؛ به این معنی که در سری گلکسی اس 9 سامسونگ همچنان از نمایشگر‌های بدون حاشیه Infinity Display با لبه‌های منحنی که شیب آنها کمی کاهش پیدا کرده، بهره گرفته شده است. اما یک تغییر بسیار مهم در طراحی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس رخ داده است و آن محل قرار گیری اسکنر اثر انگشت می‌باشد. سامسونگ برای این که حاشیه گلکسی اس 9 را کاهش دهد سنسور اثر انگشت را در قسمت پشتی گوشی تعبیه کرده است به طوری که این سنسور به صورت عمودی در کنار دوربین پشتی قرار گرفته است.

دو نسل اس 9 و اس 8 همچنان در موارد زیادی شباهت دارند که یکی از آن‌ها ابعاد نمایشگر به کار رفته در آن‌ها می‌باشد. گلکسی S9 مجهز به نمایشگری 5.8 اینچی از نوع سوپر آمولد با وضوح 1440×2960 و نسبت 18.5:9 مجهز شده‌‌است و گلکسی S9 پلاس هم دارای نمایشگری با ابعاد 6.2 اینچ و با همان مشخصات می‌باشد. به علاوه پوشش گوریلا گلکس 5 از آنها در برابر عناصر بیرونی محافظت می‌کند.

اما سخت‌افزار گلکسی S9 بر خلاف طراحی ظاهری این مدل با گلکسی S8 تفاوت‌های چشم‌گیری دارد. سامسونگ به‌روز‌ترین سخت‌افزار را برای گلکسی S9 در نظر گرفته است. مشابه سال 2017، پرچمداران جدید سامسونگ در دو نسخه مختلف با تراشه‌های اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 و تراشه‌های هشت هسته‌ای راهی بازار خواهند شد. نسخه دارای اسنپدراگون 845 به صورت انحصاری در آمریکا و چین عرضه خواهند شد و نسخه دیگر که دارای اگزینوس 9810 می‌باشد راهی بازار دیگر کشور‌ها می‌شود.

گلکسی S9 در سه نسخه با حافظه‌داخلی 64، 128 یا 256 گیگابایت ارائه خواهند شد اما مقدار رم همه‌ی آنها 4 گیگابایت می‌باشد و همگی مجهز به باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی می‌باشند. گلکسی S9+ نیز در سه نسخه ارائه خواهد شد؛ میزان حافظه‌داخلی این نسخه‌ها مشابه سه نسخه گلکسی S9 می‌باشد تنها تفاوت آنها رم 6 گیگابایت S9+ و باتری 3500میلی‌آمپر‌ساعتی آن می‌باشد. همچنین درگاه کارت حافظه نیز در این پرچم‌داران وجود دارد تا کاربران بتوانند حافظه خود را افزایش دهند.

دیگر قابلیت‌های معمول این گوشی‌های هوشمند که مجهز به نسخه اندروید اوریو می‌باشند عبارتند از ویژگی Inteligent Scan به منظور عملکرد بهتر اسکنر عنبیه چشم، استاندارد IP68، اسپیکرهای استریو که توسط AKG تنظیم شده‌اند، پشتیبانی از شارژ بی سیم، پورت یو اس بی نوع C، بلوتوث 5.0 و جک 3.5 میلی‌متری صدا.

اما از نظر دوربین باید اعتراف کنیم که دوربین گلکسی S9 مهم‌ترین نقطه قوت آن به حساب می آید. گلکسی اس 9 مجهز به سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر F1.5/2.4، اندازه‌های پیکسل 1.4 میکرومتر، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تجهیز شده تا بتواند تصاویر را در هر شرایط مکانی،زمانی و شرایط نوری به بهترین نحو و با کیفیت مطلوب ثبت کند. سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس نیز اولین بار است که از سری گلکسی S به دوربین دوگانه مجهز شده است و تنها گوشی سری اس می‌باشد که با دو دوربین، عکس‌برداری می‌کند. در کنار سنسور اصلی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و پیکسل‌هایی با اندازه 1 میکرومتر به ثبت تصویری بهتر کمک می‌کنند. دوربین جلو نیز دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی می‌باشد.

یکی دیگر از جذابیت های اس 9 قابلیت منحصر‌به‌فرد سوپر‌اسلوموشن می‌باشد. دوربین پرچمداران 2018 سامسونگ می‌توانند با نرخ 960 فریم بر ثانیه و با وضوح 720p برای 0.2 ثانیه ویدیویی ضبط کنند که بعدا به فیلمی 6 ثانیه‌ای تبدیل می‌شود. این گوشی های جدید همچنین به واسطه هوش مصنوعی و قابلیت AR Emoji می‌توانند ایموجی‌های سه بعدی خلق کنند و در پیام‌های متنی و شبکه‌های اجتماعی آنها را ارسال کنند. در این صورت گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس یک رقیب جدی برای اپل و قابلیت انیموجی آن خواهند بود.

گوشی های جدید سامسونگ در چهار رنگ مشکی (Midnight Black)، آبی (Coral Blue)، خاکستری (Titanium Gray) و بنفش (Lilac Purple) عرضه می شوند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.