پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی روتر گیمینگ ایسوس با سرعت فوق العاده بالا

دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی روتر گیمینگ ایسوس با سرعت فوق العاده بالا

ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس 2018 از روتر گیمینگ جدید خود تحت نام ROG Rapture GT-AX11000 رونمایی کرد. ظاهر این روتر همانند قبل به شکل عنکبوت بوده و به دلیل پشتیبانی از استاندارد 802.11ax از سرعت فوق‌العاده بالایی برخوردار است.

روتر‌های شرکت ایسوس امروزه دیگر از پرچمداران بازار به‌شمار می‌روند. به‌علاوه ویژگی منحصر‌به‌فرد این روترها ظاهر عجیب و غریب آنها است که به یک شکل عنکبوتی خلاصه می‌شود. همچنین به لطف استاندارد جدید فناوری وای فای با نام 802.11ax ، روتر‌های سال 2018 ایسوس سرعت بسیار بالایی دارند. روتر‌های معرفی شده در نمایشگاه قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شوند.

روتر گیمینگ جدید ایسوس( ROG Rapture GT-AX11000) دارای یک باند با فرکانس 2.4 گیگاهرتز می‌باشد که سرعت 1148 مگابیت بر ثانیه (143 مگابایت در ثانیه) را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. البته فرکانس هر دو باند آن تا 5 گیگاهرتز می‌رسد، به همین دلیل سرعت نهایی روتر تا 4804 مگابیت بر ثانیه (600 مگابایت بر ثانیه) افزایش پیدا خواهد کرد. در ضمن دستگاه دارای یک پورت اترنت با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه نیز می‌باشد.

پشتیبانی از استاندارد  802.11ax مزیت‌های زیادی را برای روتر جدید ایسوس به همراه دارد. از مهم‌ترین این مزیت‌ها مدیریت دقیق باند حین اتصال دستگاه‌های متعدد است که باعث می‌شود هر دستگاه بتواند از بیشترین سرعت ممکن بهره ببرد. حال با توجه به این که روتر جدید ایسوس یک مدل مخصوص گیمینگ است، یکی از باند‌های 5 گیگاهرتزی آن باید به بازی‌ها تعلق بگیرد تا عملکرد روتر ROG Rapture GT-AX11000 در هنگام اجرای بازی‌های آنلاین رضایت بخش بوده و دستگاه دچار مشکل نشود.

دو روتر دیگر ایسوس که جدیدا معرفی شده‌اند نیز از استاندارد 802.11ax پشتیانی می‌کنند، یعنی این روتر‌ها نیز در مقایسه با مدل‌های قدیمی و رقبای خود از سرعت بالاتری برخوردار هستند. AX6100 نام مودم دارای سیستم مش سه بانده ایسوس است که با سرعت 6100 مگابیت در ثانیه (760 مگابایت در ثانیه) در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. یکی از باند‌های 5 گیگاهرتزی این مجموعه به ارتباطات بین دستگاه‌های واحد‌های روتر تعلق دارد تا سیستم دچار ایرادات و هنگ‌های کوتاه نشود.

باند دوم نیز به منظور برقراری ارتباط با دستگاه‌های جدید تعبیه شده و باند 2.4 گیگاهرتزی نیز برای دستگاه‌های وای فای قدیمی‌تر مناسب خواهد بود. روتر دیگر ایسوس نیز تحت نام RT-AX88U به تازگی معرفی شده و سرعتی معادل 6000 مگابیت بر ثانیه را به همراه دارد.

از مهم ترین امتیازات روتر جدید گیمینگ ایسوس و دو روتر دیگر قابلیت استفاده از سیستم‌های مش می‌باشد. البته باید توجه داشت که در حال حاضر تنها مودم AX6100 قابلیت به کار‌گیری در سیستم‌های مش را دارد، اما به زودی به لطف آپدیت‌های جدید، دیگر دستگاه‌ها نیز به این قابلیت مجهز خواهند شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.