پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مثبت و منفی های آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس

چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

مثبت و منفی های آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس

مثبت و منفی های آیفون 11 پرو  و پرو مکس
در حال حاضر جذاب‌ترین گوشی‌های پرچمدار بازار آیفون 11 پرو و پرو مکس  به حساب می‌آیند که همه توجهات را به خود جلب نموده اند که  در ادامه  نیز به نقاط قوت و ضعف  آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس نگاهی خواهیم داشت .

 

برای خرید گوشیهای آیفون اینجا کلیک نمایید.

 

برای مشاهده شرایط خرید اقساطی اینجا کلیک نمایید.

 

مقاومت بیشتر در برابر آب
باوجود آنکه آیفون 11 پرو و پرو مکس هر دو همچنان دارای گواهینامه IP68 خواهند بود ، اما ظاهرا  عمق قرارگیری آنها در آب افزایش یافته است. گفته می شود  به جای 30 دقیقه در عمق 2 متر حالا  این دوگوشی می‌توانند مدت 30 دقیقه در عمق 4 متری آب نیز دوام بیاورند. البته  این موضوع شامل حال آیفون 11 معمولی نخواهد شد و از همان استاندارد سابق بهره برده است .

قاب‌های شفاف
در نسخه های قبلی فقط آیفون XR  از قاب‌های سیلیکونی شفاف بهره می برد. اما امسال در کنار آیفون 11 دو نسخه گرانقیمت‌تر آیفون 11 پرو و پرو مکس هم از این قاب‌های رسمی وجذاب بهره برده اند.

تنظیم خودکار  برای سلفی گروهی
هر سه آیفون 11 جدید با وجود دوربین 12 مگاپیکسلی TrueDepth در جلوی گوشی، قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه همراه با  صحنه آهسته در نرخ 120 فریم بر ثانیه خواهند بود . اما جالب‌ترین ویژگی این دوربین زمانی است که  شما برای سلفی گرفتن گوشی را بچرخانید. بدین ترتیب فضای بیشتری برای ثبت سلفی گروهی را کسب خواهید کرد .

زوم، لنز جدید دوربین
بهره مندی آیفون 11 پرو از دوربین تله‌فوتور عریض‌تر شده  با دیافراگمی که از f/2.4 به f/2.0 ارتقاء یافته است. این ارتقاء به معنی بهره مندی از نور بیشتر در زمان عکاسی خواهد بود که قطعا نتیجه نهایی عکاسی را تغییر چشمگیری خواهد داد.

فوکوس خودکار دوربین اصلی
باید گفت که تا امروز اپل تنها از 10-15 درصد سنسور دوربین برای فوکوس استفاده می‌کرد، در حالیکه سامسونگ به لطف تکنولوژی Dual Pixel فضای بیشتری برای فوکوس خودکار در زمان فیلمبرداری در اختیار کاربران قرار می داد . اما اپل تصمیم گرفته است که 100 درصد از محدوده سنسور عریض اصلی دوربین Focus Pixels خود بهره مند گردد.

عدم وجود سنسور ToF
باوجود آنکه اپل مانور ویژه‌ای بر روی دوربین‌های گوشی های جدید خود داده است ، برخلاف دیگر پرچمداران بازار خبری از سنسور ToF در میان دوربین‌ها نخواهد بود. همچنین باید گفت که  دسترسی سخت به تنظیمات دوربین نیز یکی از معایب خواهد بود  که به جای نرم‌افزار دوربین در بخش تنظیمات گوشی جای گرفته است.

شارژ 18 واتی درون جعبه
از دیگر نکات مثبت باید به بهره مندی از شارژرهای سریع  18 واتی درون جعبه  اشاره کرد.

نداشتن نرخ ریفرش بالاتر نمایشگر
نمایشگر آیفون 11 پرو دارای روشنایی بیشتر و نسبت کنتراست بالاتری در مقایسه با نسل قبلی خود است. اما  تصور می شد  که با وجود پسوند Pro برای گوشی جدید خود  شرکت  اپل، نمایشگری با نرخ به‌روزرسانی بالاتری را به کار گیرد.

نداشتن سنسور اثر انگشت
این روزها پرچمداران اندرویدی بازار با حذف سنسور اثر انگشت از قاب پشتی و یا لبه پایین نمایشگر، آن را به زیر نمایشگر منتقل کرده‌اند. قابلیتی که اپل هم می‌توانست آن را حداقل به پرچمداران پرو خود اضافه  نماید.

عدم پشتیبانی از  Apple Pencil
پیش از معرفی آیفون‌های 2019 ، خبرهایی مبنی بر پشتیبانی آیفون جدید از قلم اپل به گوش می‌رسید، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و آیفون‌های 2019 هم همچنان از Apple Pencil پشتیبانی نخواهند کرد.

نهایتا می توان گفت آیفون 11 پرو یک پرچمدار عالی خواهد بود ، اما ظاهرا دارای ایراداتی است که لقب Pro را زیر سوال خواهد برد. البته ممکن است اینها تنها ایراداتی سختگیرانه باشد و خریداران این گوشی  اهمیتی چندانی به این موضوعات ندهند. نظر شما در این را بطه چیست ؟

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.