پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

فاش شدن مشخصات تراشه اسنپدراگون ۴۶۰، ۶۴۰ و ۶۷۰ کوالکام

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

فاش شدن مشخصات تراشه اسنپدراگون ۴۶۰، ۶۴۰ و ۶۷۰ کوالکام

در جریان رویداد Snapdragon Tech Summit در اوایل ماه دسامبر، کوالکام به صورت رسمی از قدرتمندترین پردازنده خود یعنی 845 رونمایی کرد.اما با اینحال همچنان انتظار میرود که سال اینده بیشتر گوشی ها میانرده باشند از همین رو بسیاری منتظرند تا از بروزرسانی های تراشه میانرده کوالکام یعنی سری 600 و 400 مطلع شوند.

اخیرا و قبل از معرفی رسمی پردازنده های اسنپدراگون 460،640 و 670 مشخصات انها به بیرون درز کرده است.این تراشه ها قرار است در محصولات میانرده و پایین رده مورد استفاده قرار بگیرند
در بین این سه تراشه تازه معرفی شده،  اسنپدراگون 670 بیشترین قدرت را دارد این تراشه از 4 هسته Kryo 360 Gold و Kryo 385 Silver  بهره می برد و پردازنده گرافیکی ان ادرنو 620 خواهد بود. این پردازنده از مودم Snapdragon X16 LTE  استفاده میکند که این امکان را به کاربر میدهد تا با سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه دانلود نماید.

اسنپدراگون 640 دیگر تراشه تازه معرفی شده کوالکام است که از دو هسته Kryo 360 Gold و شش هسته Kryo 385 Silver بهره می برد و واحد پردازنده گرافیکی ان ادرنو 610 است.هسته های Silver برای پردازنده برنامه ها و محتویات پس زمینه در نظر گرفته شده است و از معماری big.LITTLE در ساخت انها استفاده شده است تا مقدار شارژدهی این پردازنده ها به بیشترین مقدار ممکن برسد. اسنپدراگون ۶۷۰ و اسنپدراگون ۶۴۰ از یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی یا دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی بهره می برد.

دیگر تراشه 460 کوالکام است که قرار است در گوشی های پایین رده و ارزان قیمت مورد استفاده قرار گیرد. در صورت معرفی، این تراشه قرار است جایگزین اسنپدراگون 450 مورد استفاده در شیائومی ردمی 5 شود.تمام هشت هسته استفاده شده در این تراشه از نوع Kryo 360 Silver  است که چهار هسته اصلی با فرکانس 1.8 و چهار هسته ضعیفتر روی فرکانس 1.4 عمل خواهند کرد. همچنین پردازنده گرافیکی این تراشه آدرنو 605 خواهد بود.

در میان این سه تراشه جدید شرکت کوالکام تنها مدل جدید از سری 400 است که از فناوری 14 نانومتر استفاده میکند و سایر تراشه ها از لیتوگرافی 10 نانومتری LPP  بهره خواهند برد.همچنین دو پردازنده 640 و 460 از مودم Snapdragon X12 LTE استفاده میکنند که قادر است سرعت دانلود را به 600 مگابایت بر ثانیه افزایش دهند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.