پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین را بشناسید

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۹

عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین را بشناسید

عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین چه مواردی هستند؟

در این نوشته درباره عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین صحبت خواهیم کرد. برای این منظور ابتدا لازم است تا تاریخچه ای از بیت کوین گفته شود.
بیت کوین اولین رمزارزی بود که در سال 2009 به بازارهای مالی معرفی شد و بنیان گذار آن اسم بیت کوین را روی آن گذاشت. تراکنش های بیت کوین روی بستر شبکه بلاک چین ثبت می شوند و این تراکنش های ثبت شده برای تایید مالکیت و ثبت تاریخچه ای از تراکنش های انجام شده مورد استفاده قرار می گیرند.
اگر می خواهید که وارد بازار رمزارزها و به خصوص بیت کوین شوید باید عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین را بشناسید و در این نوشته در این باره صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
برخلاف سرمایه گذاری در دارایی های سنتی، بیت کوین توسط هیچ نهاد و بانک مرکزی کنترل نمی شود و بنابراین خرید آن با خرید یک سهم یا اوراق قرضه متفاوت است. بیت کوین یک شرکت نیست و هیچ نهادی روی قیمت گذاری و ارزش دهی به آن نظارت ندارد.
عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین را بشناسید
همان طور که گفته شد، هیچ نهادی در دنیا مسئول قیمت دهی بیت کوین و سایر رمزارزها نیست. بنابراین سیاست های پولی، نرخ نوسان و معیارهای رشد اقتصادی که روی دارایی های دیگر به صورت مستقیم تاثیر می گذارند، روی بیت کوین تاثیر ندارند. عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین موارد زیر هستند:
·میزان عرضه بیت کوین و تقاضای بازار برای آن
·میزان هزینه ای که برای تولید بیت کوین در فرآیند استخراج لازم است
·میزان پاداشی که به استخراج کنندگان بیت کوین برای تایید تراکنش ها روی شبکه بلاک چین دریافت می کنند
·تعداد رمزارزهای دیگر که رقیب بیت کوین هستند
·تعداد صرافی هایی که با بیت کوین تجارت می کنند
·مقرراتی که روی فروش بیت کوین نظارت دارد.
در رابطه با عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین نکات زیر را به خاطر داشته باشید
خرید سهام یک شرکت به شما امکان مالکیت در آن شرکت را می دهد در حالی که خرید بیت کوین به شما مالکیت آن رمزارز را می دهد.
چون که بیت کوین نه توسط بانک یا حکومتی عرضه می شود و نه توسط آن ها کنترل می شود بنابراین بیت کوین مشمول سیاست های پولی نمی شود.
قیمت بیت کوین در درجه اول تحت تاثیر عرضه آن، میزان تقاضای بازار برای آن، میزان در دسترس بودن آن و رمزارزهای رقیب بستگی دارد.
در دسامبر سال 2020، تقریبا 88.5 درصد از کل بیت کوین های عرضه شده، استخراج شدند.

عرضه و تقاضا

اولین عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین، عرضه و تقاضای بیت کوین است.
دو روش مختلف روی عرضه بیت کوین تاثیر دارد. اول اینکه پروتکل بیت کوین اجازه می دهد تا بیت کوین های جدید با نرخ ثابت تولید شود. بیت کوین های جدید زمانی که ماینرها بلاک تراکنش ها را پردازش کنند به بازار عرضه می شوند. این کار می تواند سناریوهایی را ایجاد کند که در آن تقاضا برای بیت کوین با سرعت بیشتری نسبت به عرضه آن باشد و این امر باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد. کاهش میزان گردش بیت کوین به علت نصف شدن بلوک های جایزه ای که به استخراج کنندگان برای حل معادلات مربوط به استخراج بیت کوین اعطا می شود، است و می توان به عنوان یک تورم مصنوعی برای اکوسیستم رمزارزها به آن نگاه کرد.
دومین روشی که روی عرضه بیت کوین تاثیر دارد، تعداد بیت کوین هایی است که سیستم به آن ها اجازه می دهد تا وجود داشته باشند. تعداد کل بیت کوین های جهان در نهایت به 21 میلیون بیت کوین خواهد رسید و زمانی که به این تعداد برسد، دیگر بیت کوین های جدیدی تولید نمی شوند و در صورتی که تقاضا برای بیت کوین افزایش یابد، قیمت و ارزش بیت کوین افزایش خواهد یافت.

رقابت

دومین عامل از عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیت کوین، میزان رقبای بیت کوین است.
زمانی که بیت کوین شناخته شده ترین رمزارز در جهان بود، صدها توکن جدید برای جلب توجه کاربران به وجود آمدند. اگرچه هنوز هم بیت کوین باارزش ترین رمزارز در دنیاست، آلت کوین های محبوب دیگری، مانند اتریوم تتر و باینس کوین، در بازار وجود دارند. این موضوع باعث می شود تا مقدار زیادی از سرمایه های کسانی که به رمزارزها علاقه دارند به سمت این رمزارزها سرازیر شود و در نتیجه قیمت بیت کوین تحت شعاع قرار گیرد و با کاهش مواجه شود.
هزینه تولید
هر چقدر تولید یک رمزارز پرهزینه تر باشد، قیمت آن رمزارز نیز افزایش می یابد. یکی از دلایل بالا بودن قیمت بیت کوین نسبت به سایر رقیبان همین موضوع است. الگوریتم های ریاضی که برای تایید تراکنش ها در بیت کوین استفاده می شود، نسبت به دیگر رقبا، بسیار پیچیده است و علاوه بر آن به سخت افزارهای پیچیده تری برای حل معادلات مربوط به تایید تراکنش ها نیاز است.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.