پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

عملکرد قابل تحسین صفحه نمایش FullView در گوشی هواوی نوا ۳ ای

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

عملکرد قابل تحسین صفحه نمایش FullView در گوشی هواوی نوا ۳ ای

امروزه اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند به سمت نمایشگر‌های کم حاشیه یا به اصطلاح فول‌ویو روی آورده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این نمایشگر‌های FullView در گوشی هواوی نوا 3 ای بپردازیم.

امروزه طراحی نمایشگر‌های FullView به شکل عجیبی گسترش یافته است تا حدی که پرچمداران اکثر شرکت‌های مطرح تولید کننده گوشی‌های همراه از این طراحی نمایشگر پیروی می‌کنند. با همه‌گیر شدن نمایشگر‌های FullView هر روز شاهد ظهور تعداد بیشتری از محصولات مجهز به نمایشگر‌های کم حاشیه و با نسبت ابعاد جدید تصاویر هستیم. البته مشخصات این نمایشگر‌ها در هر محصول متفاوت است و با هم فرق می‌کنند، اما در نهایت مزایای این نمایشگر‌ها چیست و آیا می‌توانند عملکردی مناسب داشته باشند؟

طراحی و کیفیت ساخت مهم‌ترین فاکتور‌های انتخاب یک گوشی هوشمند هستند. به طوری که معیار اصلی کیفیت گوشی‌های بالارده در ظرافت به‌کار رفته در ساخت و طراحی آن نهفته است، لذا اکثر کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌همراه نهایت دقت و توجه را در ساخت پرچمداران خود به‌کار می‌گیرند. گوشی‌های مجهز به نمایشگر FullView نیز طی ساخت، نیازمند دقت بالا و ظرافت زیادی هستند. به همین خاطر در انتخاب گوشی‌های با صفحه‌نمایش FullView، جزئیات بسیار اهمیت دارند.

ناچ از اساسی‌ترین اجزای نمایشگر‌های FullView می‌باشد که ساخت آن دقت و ظرافت زیادی را می‌طلبد. البته امروزه کاربران دل خوشی از این طراحی و بریدگی بالای نمایشگر ندارند، لذا از چالش‌های مهم طراحی گوشی‌های هوشمند در حال حاضر کاهش ابعاد و یا حذف ناچ است. البته باید در نظر داشت که حذف این امتیاز باعث بروز برخی مشکلات خواهد شد و چالش‌های جدید را به‌وجود خواهد آورد. به‌هر حال هواوی توانسته است در این زمینه به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند. این کمپانی با عبور از مشکلات متعددی که در حین طراحی یک ناچ باریک برایش پیش آمد، توانست گوشی هواوی نوا 3 ای (HUAWEI Nova 3e) را با ناچی بسیار باریک معرفی کند. این ناچ با دقت بسیار بالایی طراحی شده است و نتیجه تلاش‌های زیاد متخصصان هواوی است.

HUAWEI Nova 3e مجهز به نمایشگری با لبه‌های گرد و گوشه‌های خمیده در هر چهار طرف آن و اطراف ناچ می‌باشد که سبب افزایش مساحت صفحه‌نمایش و افزایش نسبت صفحه به بدنه شده است. از مهم‌ترین چالش‌ها حذف ناچ در پیکسل‌های واقع در گوشه‌های گرد صفحه‌نمایش بوده است. همیشه آرایه پیکسل‌ها در گوشه‌ها سعی در ساختار تیز و مستطیلی شکل کردن کل صفحه‌نمایش دارند. پس در صورت سازمان‌دهی پیکسل‌ها در گوشه‌های صفحه‌نمایش به صورت انحنادار، گوشه‌های گرد، ناچی آشکار و پیشرفته در صفحه نمایش را در لبه‌های خود خواهند داشت.

از دیگر ویژگی‌های طراحی نمایشگر این گوشی، قابلیت فنی جدید Film Mask است که به منظور پوشش فیلم طراحی شده است که سبب زیبایی بصری ناچ و افزایش کیفیت کلی صفحه‌نمایش در بخش خمیدگی لبه‌‌ها شده است. در حقیقت نور از این پوشش‌ها عبور کرده و ساختار مورد نیاز صفحه‌نمایش را بر روی لایه‌های زیرین حساس به نور، در هنگام تولید برد‌های صفحه نمایش ایجاد می‌کند. در این فرایند یعنی ایجاد لایه‌های پوشش فیلم رنگی، گوشه‌های گرد ناحیه ناچ به منظور دست‌یابی به طیفی نسبتا پیوسته از تاریک به روشن، توسط تنظیم میزان انتقال واحدهای نمایشگر مطابق با نواحی گوشه‎ای و کناری آن، پردازش شده‌اند. به شکل ساده‌تر باید بگوییم این عمل موجب القای یک حس ملایمت بصری در قسمت انحنای صفحه‌نمایش در بخش ناچ شده است. به این ترتیب زاویه انحنای نمایشگر پنهان شده و افکتی نرم و پیوسته در گوشه‌های گرد صفحه‌نمایش به‌وجود می‌آید.

سیستم‌عامل و مطابقت آن با طراحی صفحه‌نمایش FullView
سازگاری نمایشگر‌های FullView و سیستم‌عامل گوشی‌ها نیز یکی از مهم‌ترین نکات است که برخی از متخصصان از آن غافل بوده‌اند و علیرقم استفاده از نمایشگر‌های FullView سازگاری آن‌را با سیستم‌عامل از یاد برده‌اند و حالا در تلاش برای همگام‌سازی آنها هستند. به این خاطر بسیاری از گوشی‌های FullView با سیستم‌عامل مطابقت ندارند و دچار برخی مشکلات جزئی شده‌اند. هواوی اما برای رهایی از این مشکل در HUAWEI Nova 3e از رابط کاربری EMUI 8.0 کمک گرفته است و آن‌را در این گوشی‌هوشمند از پایه و با تمرکز روی تخصص سخت‌افزاری خود برای دست‌یابی به عملکرد سطح بالا و بهینه، توسعه داده است. به همین خاطر این گوشی هوشمند در بخش اپلیکیشن‌ها عملکردی به مراتب بهتر دارد و صفحه‌نمایش FullView بی‌نقصی را به کاربران ارائه می‌کند.

امروزه تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند بازار از نمایشگر FullView برخوردار هستند که انتخاب یکی از آنها کار سختی است. به همین دلیل در هنگام خرید این گوشی‌های هوشمند با طراحی مدرن باید دقت زیادی به‌خرج دهید. تجزیه و بررسی جزئیات طراحی و سیستم‌عامل می‌تواند در انتخاب به شما کمک زیادی کند. از آن‌جا که گوشی‌های هوشمند نقش پر‌اهمیتی در زندگی امروزی ایفا می‌کنند، پس باید در انتخاب یک گوشی مجهز به صفحه‌نمایش FullView کمال وسواس و دقت را به کار گرفت.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.