پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

علت کند شدن گوشی های اندروید و آیفون

پنج شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۱

علت کند شدن گوشی های اندروید و آیفون

علت کند شدن گوشی های اندروید و آیفون 

یکی از عمده ترین اتفاقاتی که در هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند پلتفرم اندروید و آی او اس مشاهده می کنیم، کند شدن آن ها پس از مدتی استفاده کردن از آن ها به شمار می‌رود.دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند منجر به کند شدن گوشی های اندروید و آیفون شوند. در حالی که قبل از کند شدن و هنگ کردن گوشی های هوشمند می توانید کارهای روزمره خود را بدون هیچگونه مشکلی انجام دهید. ولی به محض اینکه عوامل مختلفی منجر به کند شدن گوشی شوند، می توانید بخشی از نیازهای خود را با استفاده از آن را برطرف کنید.

یکی از نکاتی که در این زمینه باید بدانید این است که پس از گذشت چند سال و استفاده از گوشی‌های هوشمند این محصولات رو به کند شدن خواهند نمود. این شرایط می تواند برای کاربران دردسر ساز بوده و به عنوان مثال برای لود شدن فایل های ساده باید ساعت ها زمان صرف کنند. با ما همراه باشید تا به شما دلایل مختلف کند شدن گوشی را بیان کنیم.

بررسی دلایل کند شدن گوشی

در کنار این که شما همواره با خرید گوشی های هوشمند با قیمت بالا سعی می کنید یک محصول مطمئن و کاربردی را در اختیار داشته باشید ولی برخی از این گوشی ها نیز با مشکلاتی مواجه می شوند. یکی از عمده‌ترین مشکلات کند شدن پس از استفاده طولانی مدت به شمار می‌رود.

پر شدن حافظه داخلی گوشی

بدون تردید یکی از مهمترین دلایل کند شدن گوشی اندروید و آیفون پس از گذشت چند سال، پر بودن حافظه داخلی آن به شمار می رود.

با توجه به اینکه حافظه داخلی گوشی ها حاوی برنامه های متعددی مانند اینترنت و فضای مجازی و برنامه‌های مختلف هستند به سادگی و یک چشم بر هم زدن می تواند این فضا پر شود. از این رو با توجه به اینکه پر شدن حافظه داخلی گوشی به صورت خودکار در تنظیمات و عملکرد آن تاثیرگذار است، می تواند منجر به کاهش سرعت گوشی شود. یکی از مهمترین نکات در این زمینه برای که رفع مشکل به وجود آمده باید در نظر بگیریم حذف فایل های غیر ضروری به شمار می رود. سعی کنید چنانچه با طی کردن این روند به نتیجه مطلوب دست پیدا نکردید گوشی خود را ریستارت کنید.

پر شدن حافظه کش

حافظه رام یا حافظه کش در کنار حافظه داخلی به عنوان بخش هایی از گوشی‌های هوشمند به شمار می‌روند. و در واقع این عامل می‌تواند به عنوان یکی از موثرترین دلایل کند شدن گوشی اندروید و آیفون شناخته شود. به عنوان مثال چنانچه شما اقدام به باز کردن چند برنامه با هم نموده اید و قصد دارید بین آن ها به شکل مکرر جابجا شوید، ممکن است با هنگ‌ کردن ‌گوشی مواجه شوید. سعی کنی برنامه های اضافی را بسته تا بتوانید حافظه کش را خالی نمایید.

ورود ویروس به گوشی

ویروس ها به سازهای مختلف و استفاده از فایل های گوناگون در گوشی همراه هوشمند شاید در ظاهر مشکلی برای شما نداشته باشند، ولی در باطن مشکلاتی را ایجاد خواهند نمود.

به عنوان مثال بدافزارها و ویروس‌هایی که امروزه از طریق وب سایت ها وارد گوشی شما می شوند علاوه بر این که ممکن است اطلاعات گوشی را نابود کنند، با توجه به نوع ساختی که دارند منجر به کند شدن و هک کردن گوشی اندروید و آیفون خواهند شد.

باز کردن چند برنامه به صورت همزمان

با وجود اینکه پیشرفت در زمینه تولید گوشی های اندروید و آیفون موجب شده که امروزه قابلیتی در اختیار کاربران قرار داده شود که به صورت همزمان بتوانند از چندین برنامه استفاده کنند، ولی این عمل می تواند منجر به کند شدن گوشی شود. تصور کنید که حافظه کش گوشی شما ۴ گیگابایت بوده و یک گیگابایت از آن در اشغال سیستم ‌عامل باشد. هنگامی که شما و ۷ یا 8 برنامه را به صورت همزمان در گوشی اجرا کنید، حافظه رام آن نیز پرخواهد نمود. این شرایط موجب می شود که با باز شدن برنامه های غیر ضروری، سرعت گوشی شما به میزان قابل چشمگیری کاهش یافته و گوشی شما کند شود.

لانچر یا تم های دانلودی

تم هایی که شما برای استفاده در گوشی های هوشمند دانلود می کنید و از آن ها بهره می برید ممکن است در کنار این که ظاهری زیبا برای شما ایجاد می‌کنند، منجر به کند شدن گوشی اندروید و آیفون شوند. لانچرها به عنوان یکی از مهمترین دلایل کند شدن گوشی ها شناخته می شوند. علاوه بر این، برخی عوامل گوشی نیز تم و لانچرهای دانلود شده می ‌توانند اختلالاتی ایجاد کنند. بهترین راه حل برای رفع این مشکل حذف لانچر و تم دانلودی به شمار می‌رود.

فعال بودن دانلود خودکار

یکی از قابلیت هایی که شما در گوشی های هوشمند اندروید و آیفون می توانید از آن بهره ببرید، فعال کردن قابلیت دانلود خودکار به شمار می رود. این قابلیت که به گوگل پلی و برخی دیگر از وب سایت ها و اپلیکیشن های این اجازه را می‌دهد که به صورت خودکار برنامه های شما را آپدیت کنند را خاموش کرده تا علاوه بر جلوگیری از مصرف اینترنت، از کند شدن گوشی نیز به خوبی جلوگیری نمایید.

نصب برنامه مدیریت باتری

یکی از برنامه هایی که کاربران علاقه زیادی به نصب آن دارند و در چند سال گذشته به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه ها شناخته می شود، برنامه مدیریت باتری به شمار می‌رود. با وجود اینکه بسیاری از کاربران تصور می‌کنند با استفاده از این نرم افزار می توانند باتری خود را مدیریت کنند ولی بد نیست بدانید که علاوه بر کند کردن گوشی ممکن است با عدم کارایی صحیح، منجر به تخلیه سریع‌تر باتری نیز شود. علاوه بر تمام مشکلاتی که برنامه مدیریت باتری برای گوشی شما ایجاد می کند، ممکن است با داغ شدن گوشی مشکلات بیشتری را نیز برای شما در پی داشته باشند.

دلایل کند شدن گوشی اندروید و آیفون

علاوه بر مواردی که بیان کردیم و به عنوان مهمترین دلایل کند شدن و هنگ کردن گوشی اندروید و آیفون شناخته می شوند، برخی دیگر از عوامل مانند فعال کردن حالت ذخیره نیرو و استفاده از برنامه های غیر ضروری نیز در این زمینه اثر گذار هستند. سعی کنید نکات بالا را در نظر گرفته تا بتوانید از گم شدن گوشی خود به خوبی جلوگیری نمایید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.