پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

شیائومی ۱۳ اولترا با دوربین شگفت انگیز رونمایی شد

پنج شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۹

شیائومی ۱۳ اولترا با دوربین شگفت انگیز رونمایی شد

شیائومی 13 اولترا با دوربین شگفت انگیز رونمایی شد

بالاخره گوشی شیائومی ۱۳ اولترا پس از گمانه زنی های فراوان در آخرین روزهای فروردین ۱۴۰۲ رونمایی شد. در واقع برند چینی شیائومی طی مراسمی خاص، قدرتمندترین پرچمدار خود را در معرض نمایش گذاشت. شیائومی 13 ULTRA به عنوان بهترین گوشی این برند در سال ۲۰۲۳ معرفی شده و به واسطه بهره مندی از سنسورهای دوربین شگفت انگیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. بدون شک اگر بخواهیم مهمترین مشخصه گوشی شیائومی 13 ULTRA را معرفی کنیم باید به همین قابلیت اشاره نماییم. استفاده از ۴ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی نشان می دهد که یک پرچمدار و گوشی منحصر به فرد را کاربر می تواند در اختیار داشته باشد.
پس از بازخورد مناسبی که شیائومی از عرضه گوشی 12S اولترا به دست آورد، تصمیم گرفت جدیدترین محصول خود را نیز به یک دوربین غول پیکر مجهز نماید. این پایان کار نیست و سایر مشخصات فنی گوشی شیائومی 13 اولترا را که مرور می‌ کنیم متوجه می شویم از عملکرد چشمگیری می تواند در هر زمینه ای برخوردار باشد.

طراحی شیائومی ۱۳ اولترا، خودنمایی با قاب پشتی بی نظیر

در گام نخست به سراغ طراحی گوشی شیائومی 13 ULTRA می رویم. این بخش را می توان یکی از جذابیت‌ های محصول پرچمدار ارائه شده توسط شیائومی نامید.

استفاده از رنگ زیتونی برای قاب پشتی و طراحی منحصر به فرد آن کاربران را ترغیب می کند تا به سراغ خرید این گوشی بروند. علاوه بر این یک نگاه اجمالی به طراحی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا نشان می دهد که ماژول های دوربین می توانند به بهترین شکل خودنمایی کنند. در پنل پشتی گوشی پرچمدار ارائه شده توسط شیائومی می توانید یک دایره مشکی رنگ بزرگ را مشاهده نمایید. این دایره مکانی برای قرار دادن سنسورهای دوربین است.
از نظر متریال به کار رفته برای ساخت گوشی شیائومی ۱۳ اولترا این برند به مانند پرچمدار قبلی یعنی شیائومی ۱۲ اس اولترا عمل کرده و یک محصول با قاب پشتی چرم و پنل جلویی شیشه‌ ای در بازار عرضه می کند. برخلاف پرچمدار قبلی، شیائومی تنوع بیشتری را برای رنگ بندی این گوشی مد نظر قرار داده است. کاربر می تواند متناسب با سلیقه خود از رنگ زیتونی، سفید و مشکی استفاده نماید.

صفحه نمایشی بی نظیر، نمایش جزئیات با وضوح عالی

با مقایسه صفحه نمایش شیائومی ۱۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرومکس می توان متوجه شد که این برند چینی به خوبی توانسته است گوی سبقت را از رقیب قدرتمند خود برباید.

جدیدترین گوشی ارائه شده توسط شیائومی دارای یک صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی از نوع OLED است. کیفیت صفحه نمایش به کار رفته بر روی این محصول شیائومی به گونه ای بوده که با بهره گیری از حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت می تواند در زیر نور مستقیم خورشید نیز به راحتی جزئیات را نمایش دهد. از دیگر ویژگی‌ های صفحه نمایش این گوشی می‌ توان به بهره‌ گیری از وضوح 1440P اشاره کرد. نرخ نوسازی صفحه نمایش گوشی شیائومی ۱۳ اولترا ۱۲۰ هرتز است. برای این گوشی لمسی، شیائومی نرخ نمونه برداری را ۲۴۰ هرتز انتخاب کرده تا از هر نظر کاربر بتواند یک محصول شگفت انگیز را در اختیار داشته باشد.
صفحه نمایش گوشی شیائومی ۱۳ اولترا نسبت به شیائومی ۱۲ اس اولترا تغییرات دیگری را نیز به همراه دارد. به عنوان مثال این صفحه نمایش از نوع LTPO3 بوده و نسبت به صفحه نمایش LTPO که بر روی 12S اولترا قرار دارد، می‌ تواند عملکرد بهتری نشان دهد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش نیز ۵۲۲ پیکسل در هر اینچ بوده که نشان از توانایی رقابت با پرچمدارهای هر برندی را می دهد.

پردازنده و سخت افزاری بی نظیر

برای تجهیز گوشی شیائومی ۱۳ اولترا، این برند ترجیح داده است از سخت افزارهای خیره‌ کننده‌ ای استفاده کند. با توجه به اینکه شیائومی 13 ULTRA یک پرچمدار محسوب می‌ شود، مجهز به بهترین پردازنده شده و کاربران می‌ توانند در این زمینه از عملکرد بی نظیر آن بهره‌ مند شوند. تراشه در نظر گرفته شده برای این گوشی پرچمدار اسنپدراگون 8 از نسل دوم بوده و به واسطه بهره مندی از رم های LPDDR5X می‌ تواند سرعت خیره کننده ای را در اجرای بازی ها و نرم افزارها نشان دهد. علاوه بر این شیائومی تلاش کرده است سایر قطعات سخت افزاری را نیز از بهترین محصولات موجود در بازار انتخاب نماید. به عنوان مثال استفاده از فناوری UFS 2 برای حافظه داخلی این گوشی هوشمند نشان می دهد که می توان سرعت فوق العاده آن را در کنار پردازنده و رم مشاهده نمود.
شیائومی برای این گوشی هوشمند ۳ مدل مختلف را در نظر گرفته است. نسخه اقتصادی این گوشی بی نظیر و قدرتمند با حافظه ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایتی می‌ تواند برای کاربران انتخابی مقرون به صرفه باشد. علاوه بر این شیائومی با هدف پاسخگویی به نیازهای کاربران به خصوص گیمرها نسخه های قدرتمندتر را نیز به بازار عرضه می کند. حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی در کنار رم ۱۶ گیگابایتی یکی دیگر از نسخه های این گوشی پرچمدار را تشکیل می دهد. علاوه بر این اگر به دنبال خرید یک گوشی رده بالا با امکانات بی نظیر و حافظه داخلی زیاد هستید، می توانید نسخه ۱ ترابایتی را با رم ۱۶ گیگابایتی خریداری نمایید.
با توجه به کیفیت بالای عکس های ثبت شده با گوشی شیائومی ۱۳ اولترا، توصیه ما به شما خرید نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۶ گیگابایتی است. این مدل از گوشی‌ های هوشمند توسط شیائومی با بهره‌ گیری از گواهی IP68 به شما این اطمینان را می‌ دهند که در برابر نفوذ گرد و خاک و آب مقاومت بالایی خواهند داشت.
اسنپدراگون ۸ که بر روی گوشی های پرچمدار دیگری مانند شیائومی ۱۳ پرو نیز قرار دارد، توانسته است از آزمون های متعددی به خوبی گذر کند. به هیچ عنوان هنگام استفاده از این پردازنده، گوشی شما با مشکل گرمایشی مواجه نمی شود. با توجه به بهره‌ گیری از لیتوگرافی ۴ نانومتری TSNC انتظار می رود که تعادل بی‌ نظیری بین تولید حرارت، عملکرد دستگاه و مصرف باتری به وجود بیاید. علاوه بر این برای پراکنده کردن گرما، شیائومی تمام شرایط را در نظر گرفته و در این گوشی پرچمدار خود از سیستم خنک کننده بی نظیر Vapour Chamber استفاده کرده است.

رابط کاربری جذاب برای علاقه مندان به MIUI

با بررسی مشخصات نرم افزاری و رابط کاربری گوشی شیائومی ۱۳ اولترا نیز می توان متوجه شد که در این زمینه نیز به خوبی پرچمدار عرضه شده می تواند نیازهای کاربران را برطرف کند شیائومی برای این گوشی خود به صورت پیش فرض و پایه از اندروید ۱۳ استفاده کرده است. علاوه بر این بهره گیری از رابط کاربری MIUI 14 موجب می شود که عملکردی روان و بی نظیر از این گوشی در کنار سخت افزارهای بروز و قدرتمند آن بتوان مشاهده نمود.

سنسورهایی که شما را شگفت زده می‌ کنند

عملکرد دوربین گوشی شیائومی 13 ULTRA به شکلی است که می‌ تواند چشم تمام کاربران را به خود خیره کند. بدون تردید اگر بخواهیم یکی از مهمترین نقاط قوت گوشی شیائومی ۱۳ اولترا را نام ببریم، باید به سنسورهای بی نظیر نصب شده بر روی آن اشاره کنیم.

شیائومی به مانند بخش زیادی از گوشی های پرچمدار خود ترجیح داده است روی به استفاده از دوربین لایکا بیاورد. دوربین هایی که از این شرکت انتخاب شده‌ اند هر کدام با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی می‌ توانند در ثبت تصاویر عملکرد بی‌ نظیری نشان دهند.
شیائومی برای این گوشی خود ۴ ماژول دوربین غول پیکر را انتخاب کرده است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی همانگونه که انتظار دارید، می تواند از دیافراگم متغیر بهره برده و کاربر قادر است با انتخاب دریچه دیافراگم پس زمینه تصاویر را به بهترین شکل تغییر دهد. اگر به دنبال ایجاد تصاویر واضح هستید، می توانید روی به انتخاب دیافراگم F/4.0 بیاورید.
سه دوربین دیگر که برای گوشی شیائومی ۱۳ اولترا انتخاب شده‌ اند با قدرت زوم بی نظیر و پشتیبانی از فناوری های مدرن می توانند تصاویر را با وضوح بی نظیر و کیفیت شگفت انگیز ثبت کنند. اگر به دنبال گرفتن تصاویر پی‌ در پی هستید و یا قصد فیلمبرداری در شب با وضوح 8K را دارید، دوربین گوشی شیائومی 13 ULTRA می تواند به خوبی رضایت شما را جلب کند. سنسورهای گوشی 13 اولترا با زاویه دید ۱۲۲ درجه و تله فوتو برای افزایش کیفیت فیلم برداری و عکس برداری به خوبی پشتیبان سنسور اصلی هستند. دوربین سلفی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا نیز دارای یک سنسور بی‌ نظیر ۳۲ مگاپیکسلی است. با توجه به فناوری مدرن به کار رفته برای دوربین این گوشی، می‌ توانید هر چهار پیکسل را به یک پیکسل ترکیب کرده و عکس های با کیفیت ۸ مگاپیکسل ثبت نمایید.
علاوه بر تمام این موارد، دوربین گوشی شیائومی ۱۳ اولترا می تواند در ثبت عکس های UltraRAW به خوبی عمل کرده و تصاویر را با فرمت Bit DNG-14 ثبت می کند. جالب است بدانید بر روی دوربین این گوشی یک قابلیت جذاب قرار گرفته که می توانید برای ثبت عکس های خیابانی نیز از آن کمک بگیرید. این ویژگی که Fast Shot نام دارد شما را یاری می کند تا عکس هایی با سرعت بالا تا ۰.۸ ثانیه را بتوانید ثبت کنید.
در کنار مواردی که بیان شد از ویژگی های نرم افزاری دوربین شیائومی ۱۳ اولترا نمی توان به سادگی گذر کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به حالت های رنگی Leica Authentic و Leica Vibrant اشاره نمود.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

در بخش آخر می توانیم به سراغ باتری گوشی شیائومی ۱۳ اولترا برویم.

شیائومی که در استفاده از باتری های حجیم شهرت دارد، برای این محصول خود یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. علاوه بر این بهره گیری از شارژر ۹۰ وات نیز نشان می دهد که کاربر می تواند در کمترین مدت زمان، روی به شارژ کردن گوشی بیاورد. این گوشی پرچمدار از شارژر بی سیم ۵۰ وات نیز پشتیبانی می کند.
یکی از ویژگی های بی نظیر و منحصر به فرد باتری گوشی شیائومی 13 ULTRA، روشن ماندن آن با تنها یک درصد باتری است. جالب است بدانید که کاربر با تنها یک درصد از شارژ باقیمانده باتری قادر به برقراری تماس تلفنی تا ۱۲ دقیقه خواهد بود.

قیمت و خرید گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

همانگونه که عنوان کردیم شیائومی پرچمدار خود را در سه نسخه روانه بازار کرده است. نسخه ارزان قیمت با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی برچسب قیمتی ۸۷۲ دلاری را با خود به همراه دارد. نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۶ گیگابایتی نیز ۹۴۵ دلار قیمت‌ گذاری شده است. علاوه بر این برای خرید گوشی شیائومی ۱۳ اولترا نسخه ۱ ترابایت با رم ۱۶ گیگابایتی باید ۱۰۶۱ دلار پرداخت شود.

سوالات متداول

قدرت پردازنده شیائومی ۱۳ اولترا بهتر است یا شیائومی ۱۲ اس اولترا؟
بر روی گوشی شیائومی 13 ULTRA می توانید نسل دوم از پردازنده اسنپدراگون ۸ را مشاهده کنید. در طرف مقابل شیائومی 12S اولترا از نسل اول این پردازنده بهره‌ مند شده است. پس گوشی 13 اولترا عملکرد بهتری دارد.
کیفیت دوربین شیائومی ۱۲ اس اولترا بهتر است یا شیائومی ۱۳ اولترا؟
هر دو پرچمدار ارائه شده توسط شیائومی در زمینه تصویربرداری عملکردی بی نظیر دارند. با این حال مقایسه دوربین گوشی شیائومی ۱۳ اولترا و شیائومی ۱۲ اس اولترا نشان می دهد که نسخه جدیدتر می‌ تواند عملکردی بهتر از خود نشان دهد.
بزرگترین نقاط قوت گوشی شیائومی ۱۳ اولترا کدامند؟
از طراحی و ساخت گرفته تا کیفیت صفحه نمایش و دوربین این گوشی می‌ توانند نقاط قوت پرچمدار ارائه شده توسط شیائومی باشند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.