پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

شیائومی دو گوشی ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو را رونمایی کرد

یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

شیائومی دو گوشی ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو را رونمایی کرد

شیائومی به صورت رسمی از دو فبلت ۶ اینچی ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو با حاشیه‌های باریک رو‌نمایی کرد.

این دو فبلت جدید شرکت چینی شیائومی در مراسمی که در هند برگزار شد ؛ معرفی شدند و قرار است دو گوشی ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو به ترتیب با قیمت تقریبی 155 دلار و 218 دلار به بازار عرضه شوند.

گوشی ردمی نوت 5 پرو ییک مدل جدید . در واقع ک گوشی کاملا جدید تلقی می‌شود. این فبلت قابلیت‌ها و ویژگی‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای دارد که از جمله‌ی آنها نمایشگر ۵.۹۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و رزولوشن Full HD+ و پردازنده جدید اسنپدراگون 636 کوالکام با هشت هسته پردازشی می‌باشد که شبیه به همین نمایشگر و پردازنده در ردمی نوت 5 هم به کار گرفته شده است. ردمی نوت 5 پرو از پردازنده Kryo 260 با هشت هسته پردازشی برخوردار است که هسته پردازشی آن فرکانسی معادل 1.8 گیگاهرتز خواهد داشت. اسنپدراگون 636 در بخش رندر محتوای گرافیکی، از واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو 509 استفاده کرده است. مدل استاندارد نیز از تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 625 کوالکام با هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53 بهره می‌گیرد.

ردمی نوت 5 پرو با 4 یا 6 گیگابایت رم وارد بازار خواهد شد. اما برای هر دو نمونه فضای ذخیره‌سازی یکسان بوده و 64 گیگابایت می‌باشد. در ادامه؛ در عرضه ردمی نوت 5 نیز از دو نمونه رونمایی می‌شود، نسخه اول با رم 3 گیگابایت و 32 گیگابایت حافظه داخلی و نسخه دیگر با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهند بود.

ردمی نوت 5 پرو مجهز به دوربین دو‌گانه در پشت قاب می‌باشد. طراحی و چینش عمودی دوربین‌های این گوشی به همراه فلاش LED بین سنسورها، این نمونه را بسیار شبیه به آیفون X می‌کند. اما در‌هر‌حال جنس پنل پشتی فبلت‌های میان‌رده شیائومی از فلز است. اما ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو از نظر عکاسی تفاوت‌های چشم‌گیری دارند. برای شروع باید گفت که ردمی نوت 5 برای عکاسی از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز F2.2 و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با فلاش LED بهره می‌برد.

اما از طرف دیگر ردمی نوت 5 پرو مجهز به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی می‌باشد. دوربین 5 مگاپیکسلی با هدف ثبت جزئیات مربوط به عمق تصاویر در این گوشی طراحی شده است که عکاسی با افکت بوکه را امکان‌پذیر می‌کند. از طرف دیگر این گوشی جدید دارای یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی همراه با فلاش LED می‌باشد ;i  برای کاربران این دستگاه بسیار هیجان انگیز خواهد بود. این دوربین امکان احراز هویت افراد را برای کاربر محیا می‌کند تا آنلاک کردن دستگاه توسط همین تکنولوژی تشخیص چهره صورت بپذیرد. همچنین از حسگر اثر‌انگشت هم در پنل پشتی گوشی استفاده شده تا در صورت نیاز، به وسیله آن وارد گوشی هوشمند خود شوید.

هر دوی این فبلت‌های جدید دارای باتری 4000 میلی‌آمپری می‌باشند. اما یک ایرادی که می‌توان به این فبلت‌ها گرفت عدم وجود پورت USB نوع C است و اینک  فاقد قابلیت شارژ سریع هستند. اما گوشی‌های ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو مجهز رابط کاربری MIUI 9 می‌باشند که بر مبنای سیستم‌عامل اندروید نوقا توسعه یافته است.

جانشینان ردمی نوت 4 یعنی ردمی نوت 5 و 5 پرو در رنگ‌های متنوع مشکی، طلایی، رزگلد و آبی عرضه خواهند شد. البته ناگفته نماند که ردمی نوت 5 همان نسخه تغییر برند داده شده ردمی 5 پلاس است و در بازار چین گوشی جدیدی به حساب نمی‌آید.

فبلت 6 اینچی ردمی نوت 5 در دو مدل عرضه می‌شود. مدل اول با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی و مدل دوم با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی بازار خواهند شد. نسخه ردمی نوت 5 پرو هم در دو نسخه ارائه می‌شود که شامل یک نسخه با رم 4 گیگابایت و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی و یک نسخه دیگر شامل 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی می‌باشد.

ناگفته نماند که شیائومی چندی پیش هم ردمی 5 را مجهز به نمایشگر 5.7 اینچی عرضه کرد. این مدل برخلاف ردمی 5 پلاس، ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو دارای نمایشگری با رزولوشن HD+ و نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ است. همچنین پردازنده ردمی 5 ضعیف‌تر از تراشه‌های مورد استفاده قرار گرفته در مدل‌های جدید ردمی می‌باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.