پربازدیدترین مطالب

سبک زندگی و سلامت

زیباترین و شگفت انگیزترین مکان های دنیا

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵

زیباترین و شگفت انگیزترین مکان های دنیا

زیباترین و شگفت انگیزترین مکان های دنیا 

دنیایی که مشغول به زندگی در آن هستیم دارای مناطق باورنکردنی و شگفت انگیز فراوانی است. برخی از این مکان ها را تا کنون نه تنها ندیده اید بلکه درباره آنها هیچگونه اطلاعاتی نیز ندارید. مناطق و مکان های زیبا و باور نکردنی که به گونه ای شگفت انگیز هستند که باور وجود آنها برای بسیاری از شما می تواند سخت باشد.

جنگل ها، بیابان ها، دریاها و مکان های طبیعی فوق‌العاده‌ای که می‌توانند سرشار از زیبایی خیره کننده باشند، تنها بخشی از این کره پر از شگفتی شناخته می‌شوند. دیدن صحنه های زیبا از این مناطق شگفت انگیز می تواند تا مدتی روانی آسوده و روحی آرام برای شما به همراه داشته باشد.

زیباترین مناطق دنیا کدامند؟

بدون تردید انتخاب زیباترین مناطق ایران و جهان بستگی به سلیقه افراد نیز دارد. با این حال برخی از این مناطق به حدی حیرت انگیز هستند که می‌توانند توسط هر فردی به عنوان زیباترین مناطق و مکان های جهان و شگفتی های آفرینش بیان شوند.

پارک ملی بنف

کشور کانادا به عنوان یکی از کشورهای بزرگ جهان سرشار از مکان‌های طبیعی، گردشگری و حیرت انگیز است. پارک ملی بنف یکی از قدیمی ترین پارک های موجود در این کشور بوده که با قرار گرفتن در رشته کوههای راکی، مکانی ایده‌ال برای تفریح و گردشگری شناخته می‌شود. در نزدیکی شهر بنف این پارک را می توانید با عظمت و زیبایی شگفت‌انگیز مشاهده نمایید.

پارک ملی دریاچه پلیتوایس

اگر علاقه مند به بازدید از پارک و دریاچه هستید، کشور کرواسی به عنوان یکی از مکان‌های ایده‌آل در این زمینه شناخته می شود. پارک ملی دریاچه پلیتوایس به عنوان بزرگترین پارک ملی در این کشور واقع در جنوب شرقی اروپا توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. این پارک به حدی حیرت انگیز است که در سال ۱۹۷۹ توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. منطقه آهکی کوهستانی در مرکز کرواسی مکانیست که این پارک در آنجا واقع شده است. علاوه بر این پارک ملی دریاچه پلیتوایس دارای منطقه محافظت شده بوده که در مرز بوسنی و هرزگوین قرار دارد.

دریاچه بلد اسلوونی

در اطراف کوه های آلپ و در شمال غربی کشور اسلوونی این دریاچه در منطقه‌ای به نام کارنیولای شمالی واقع شده است. دریاچه بلد در ناحیه ای بسیار زیبا و شگفت انگیز احاطه شده با تپه های شیب دار و منطقه کوهستانی قرار دارد. منظره بسیار زیبای این دریاچه موجب شده که گردشگران از نقاط مختلف جهان سالانه به این منطقه مراجعه کنند.

مجسمه بودای بزرگ لشان

در نزدیکی شهر لشان چین در استان سیچوان، مجسمه ای زیبا و بی نظیر قرار گرفته است. این مجسمه که از دوران سلسله تانگ ایجاد شده است در کنار یک رودخانه و کوهستان به عنوان بزرگترین پیکره سنگی بودا شناخته می شود. در مورد این مجسمه بد نیست بدانید که به عنوان نخستین پرستشگاه بودایی‌ها در چین بنا شده و هم اکنون نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های مقدس بودایی‌ها از آن نام می‌برند. ارتفاع این پیکره سنگی به بیش از ۷۱ متر می‌رسد.

پارک ناهانی

همانگونه که عنوان کردیم، کانادا به عنوان یک مکان ایده‌آل برای گردشگری شناخته می شود. در کنار پارک ملی بنف که سالانه گردشگران بسیاری به خود جذب می کند، این پارک نیز به عنوان یکی از مکان‌های بی نظیر که در میراث طبیعی جهان توسط یونسکو ثبت شده، سالانه جایگاه گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان است. این منطقه در سرزمین های شمال غربی کانادا قرار داشته و از زیباترین مناطق در این کشور شناخته می شود.

روستای هالشتات

کشور اتریش یکی از کشورهای اروپایی با قدمت چند هزار ساله به عنوان مکانی بی نظیر برای مهاجرت محسوب می شود. علاوه بر این مکان های طبیعی و جاذبه های گردشگری بسیاری که در کشور اتریش قرار دارند، سالانه صدها هزار گردشگر را به سمت این کشور سوق می‌دهند. روستای هالشتات در این کشور واقع شده و اگر قصد بازدید از یک روستای قدیمی با ساختی منحصر به فرد دارید، توصیه ما به شما مراجعه به هالشتات در شبی برفی در این روستا می تواند خاطره ای به یاد ماندنی برای شما رقم بزند. بهره‌مندی از معادن نمک در این روستا موجب شده که بسیاری از افراد برای کشف نمک به سمت کوهستان های این روستا راهی شده و علاوه بر تفریح به کسب و کار خود بپردازند.

کتابخانه جورج پی بادی

اگر علاقه مند به کتابخوانی و فرهنگ کشورهای مختلف هستید، مراجعه به کتابخانه جورج پی بادی در آمریکا می تواند به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای شما باشد. این کتابخانه توسط فردی نیکوکار پایه‌گذاری شده و هم اکنون برای گردشگران به عنوان مکانی شگفت‌انگیز شناخته می شود. جالب است بدانید که به واسطه مهربانی و مهمان نوازی مردم شهر بالتیمور این کتابخانه ایجاد شده است. بالکن های آهنی موجود در این کتابخانه و استفاده از سقف نورگیر موجب شده که نور طبیعی به خوبی بتواند سراسر این کتابخانه را پوشش دهد. جالب است بدانید سالانه بسیاری از زوج هایی که به کتابخوانی علاقه مند هستند و مراسم ازدواج خود را در این مکان انجام می‌دهند.

جمعه های متا اورا

یونان کشوری باستانی و زیبا برای تفریح به عنوان یکی از مراکز گردشگری در قاره اروپا سالانه توانسته بخش زیادی از مهاجران و توریست ها را به خود جذب کند. صومعه های متا اورا در این کشور به صخره های معلق معروف شده و با توجه به این که شباهت زیادی به کلمه Meteorite به معنی شهاب سنگ دارند، با این نام شناخته می شود. یکی از مهمترین و بزرگترین مجموعه کلیساهای ارتودوکس در کشور یونان در این منطقه بوده و بعد از کوه آتوس در رده دوم قرار دارد.

شهرک توریستی آیاناپا

اگر به چند سال گذشته برگردید، نام قبرس را به وفور برای مکانی مناسب جهت گردشگری شنیده‌اید. کشور قبرس توانسته به واسطه بهره مندی از مکان های طبیعی و گردشگری، خود را مهیای حضور گردشگران در کشورهای مختلف جهان کند. دریایی فیروزه‌ای بی نظیر و چشم نواز که در نزدیکی این شهرک توریستی قرار دارد با سواحل فراموش نشدنی و همچنین هتل‌های زیبا به خوبی می‌توانند مکانی بی نظیر برای مراجعه به گردشگران معرفی شوند.

سایر مکان های گردشگری جهان

بدون تردید علاوه بر مواردی که بیان کردیم، جهان ما سرشار از مناطق زیبای دیگری خواهد بود. به عنوان مثال در کنار این موارد برای گردشگری می توانید خانه های رنگارنگ شهر ورنازا ایتالیا، دریاچه بی‌نام در بریتیش کلمبیا کانادا و همچنین کوه رینیر در جنوب سیاتل را در این دسته قرار دهید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.