پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

رونمایی از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر توسط سینپتیکس

پنج شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

رونمایی از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر توسط سینپتیکس

کمپانی سینپتیکس، اسکنر اثر انگشت درون نمایشگری جدید خود را تحت عنوان Clear ID FS9500 معرفی کرد که به احتمال فراوان، برای اولین بار در خانواده گلکسی اس 9 مورد استفاده قرار می گیرند.

اسکنر اثر انگشتی درون نمایشگر، یکی از جذاب ترین ویژگی ها در صنعت گوشی های هوشمند امسال می باشد که تاکنون هیچ گوشی موبایلی از این فناوری میزبانی نمی کند. در ابتدا اخباری در خصوص استفاده از این فناوری در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس شنیده می شد اما این اخبار، شایعه ای بیش نبود. پس از آن، همه به دنبال رونمایی از این تکنولوژی در گلکسی نوت 8 و یا آیفون ایکس اپل بودند اما باز هم خبری از این فناوری در این پرچم داران نبود.

در نهایت، مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد کمپانی KGI Securities استفاده از این تکنولوژی در گلکسی نوت 9 سامسونگ را اعلام کرد. یکی از مدیران اپل اخیرا ادعا کرده که این کمپانی هیچگاه به دنبال استفاده از نسخه درون نمایشگر تاچ آی نبوده و از همان ابتدا قصد داشتند از یک فیس آی دی در آیفون ایکس استفاده کنند. شواهد حاکی از آن است که اپل در استفاده از یک اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خود موفق نبوده و نقشه بعدی آن ها یعنی قرار دادن تاچ آی دی در قسمت پشتی آیفون ایکس نیز عملا نامناسب بوده است.

شرکت سازنده سنسورهای بیومتریک سینپتیکس رسما از نخستین اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر توسعه داده شده خود تحت عنوان “Clear ID FS9500” رونمایی کرد. گوشی هایی که با نمایشگر تمام صفحه کم حاشیه طراحی شده اند، می توانند از این اسکنر بهره ببرند. این محصول با استفاده از لمس یک نقطه خاص از شیشه نمایشگر عمل می کند. تولید انبوه این اسکنر اثر انگشت آغاز شده و بر روی یکی از محصولات پنج تولید کننده برتر گوشی های هوشمند، تعبیه خواهد شد.

در بیانیه رسمی شرکت سینپتیکس آمده است که "همراه با حرکت پرشتاب صنعت به سمت استفاده از نمایشگر های اولد کم حاشیه Infinity، جایگاه این سنسور در زیر نمایشگر خواهد بود".

بنابراین احتمالا گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، اولین گوشی های مجهز به این اسکنر جدید سینپتیکس خواهند بود. ظاهرا سامسونگ با این تکنولوژی به جنگ فیس آی دی اپل خواهد رفت. مدیر بخش موبایل سینپتیکس، آقای کوین باربر طی مصاحبه ای گفته است:

 “ کاربران، احراز هویت از طریق اثر انگشت در جلوی گوشی را بیشتر می پسندند. حرکت سریع صنعت به سمت استفاده از نمایشگرهای اولد کم حاشیه Infinity، جایگاه طبیعی این سنسور را به زیر نمایشگر می برد. سنسور اثر انگشت Clear ID سینپتیکس قابل اعتماد تر، سریع تر و البته ایمن تر از سایر سیستم های بیومتریک بوده و این فناوری یک تغییر بزرگ در بازار گوشی های هوشمند به وجود خواهد آورد."

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.