پربازدیدترین مطالب

آموزش

راه های افزایش صدای هندزفری، چند روش برای تقویت صدای هندزفری

یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲

راه های افزایش صدای هندزفری، چند روش برای تقویت صدای هندزفری

آیا امکان افزایش صدای هندزفری وجود دارد؟ آیا از بلندای صدای هندزفری خود ناراضی هستید؟ چه دلایلی موجب می شوند که صدای هندزفری راضی کننده نباشد؟

اگر احساس می کنید هندزفری شما نیاز به تقویت صدا دارد باید بدانید که راهکارهای مختلفی نیز هستند که کمک می‌ کنند تا بتوانید میزان صدای آن ها را ارتقا دهید. هدفون و هندزفری ها در طول روز می توانند به عنوان همراه همیشگی ما شناخته شوند. در چند سال اخیر استفاده از این اکسسوری محبوب جهت گوش دادن به پادکست، موسیقی و همچنین برقراری تماس، بیش از پیش مورد نظر قرار گرفته است. با این حال گاهی مواقع هندزفری هایی که مورد استفاده قرار می دهید حجم صدای خروجی مناسبی نداشته و سطح انتظارات شما را برآورده نمی‌ کنند. این مدل از هندزفری ها هنگامی که در محیط‌ های شلوغ مورد استفاده قرار گیرند، آزار دهنده عمل خواهند نمود. به همین علت کاربران به دنبال روش های افزایش صدای هندزفری هستند. چند راهکار ساده و کاربردی جهت تقویت صدای هندزفری وجود دارد. با آترامارت همراه باشید تا به بررسی این روش ها بپردازیم.

چرا صدای هندزفری کم است؟

گاهی مواقع هنگام مقایسه کیفیت و بلندای صدای هندزفری خود با دیگران احساس می کنید که صدای هندزفری شما نسبت به آن ها کمتر است. احتمالا این مشکل برای افرادی که از هندزفری های گران قیمت نیز استفاده می کنند به وجود آمده باشد. شرایطی که می‌ تواند در شرایط مختلف هنگام گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس شما را آزار دهد. متخصصان این حوزه دلایل زیادی را اعلام کرده‌ اند که در بروز این مشکل اثرگذارند. از جمله این دلایل می‌ توان به کیفیت هندزفری خریداری شده اشاره کرد.

برخی مواقع کثیف بودن سری های هدفون و هندزفری نیز موجب می‌ شوند که امواج صوتی درون آن بلوکه شوند. علاوه بر این نفوذ گرد و غبار نیز بر روی حجم صدا و بلندای آن تأثیر زیادی می گذارد.

از جمله دلایل شایع دیگر که موجب کاهش صدای هندزفری می‌ شود، می‌ توان به خرابی آن ها اشاره نمود. با توجه به اینکه تعمیر پذیری هندزفری ها معمولا پایین است، افراد ترجیح می‌ دهند به سراغ خرید هندزفری و هدفون نو بروند.

از دیگر دلایلی که موجب کاهش صدای هندزفری می شود، می توان به اختلالات بلوتوث اشاره کرد. برخی مواقع به واسطه باگ های سیستمی صدا خود به خود درون هندزفری کم می شود. اختلالات گوشی نیز می‌ توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند. این مشکل را تا حد زیادی به راحتی می توانید برطرف کنید.

گاهی مواقع دست بردن در تنظیمات هندزفری و گوشی نیز موجب می شود که بلندای صدا شما را راضی نکند. تنظیمات شنیداری را برای پخش کننده های موجود می توان تغییر داد تا این مشکل را برطرف نمود.

فراموش نکنید که کم شدن صدای هندزفری های بلوتوثی و هدفون های بی سیم به واسطه پایین آمدن میزان شارژ آن ها نیز مشاهده شده است. سعی کنید در بازه های زمانی مناسب هندزفری های بلوتوث و بی سیم خود را شارژ نمایید.

چگونه صدای هندزفری را تقویت کنیم؟

اکنون که با دلایل کم بودن صدای هندزفری آشنایی به دست آورده اید، می توانید به سراغ بررسی راه های افزایش صدای هندزفری برویم. با ما همراه باشید تا چند روش کاربردی را معرفی کنیم.

پاک کردن و تمیز کردن هدفون و هندزفری

یکی از ساده ترین کارهایی که برای افزایش صدای هندزفری می‌ توانید انجام دهید، پاک کردن سری های آن است. با توجه به اینکه هندزفری ها در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار می گیرند، در دراز مدت باید آن ها را تمیز کنید. هندزفری های سیلیکونی در این زمینه باید بیش از پیش تمیز شوند. این مشکل طبیعی بوده و به راحتی می‌ توانید سری های آن‌ ها را تمیز نمایید. به آسانی برای تمیز کردن هندزفری می توان اقدام نمود. کافیست ابتدا سرهای سیلیکونی را از روی هندزفری های جدا کرده و سپس درون آن ها فوت نمایید.

علاوه بر این روش دیگر برای افزایش صدای هندزفری و پاک کردن آن ها نیز وجود دارد. سعی کنید از یک مسواک خشک استفاده کرده و آن را به آرامی بر روی قسمت های مختلف بکشید. استفاده از مسواک نرم را در این بین به شما توصیه می کنیم.

اکنون می توانید یک دستمال نرم را به الکل یا محلول ضدعفونی آغشته کرده و ابتدا اجازه دهید که رطوبت آن پایین بیاید. حال بر روی بخش های مختلف پس از آنکه رطوبت دستمال از بین رفت آن را بکشید.

استفاده از اپلیکیشن تقویت کننده صدای هندزفری

یکی دیگر از بهترین روش های افزایش صدای هندزفری، استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی و ios است. انبوه برنامه ها در این بین وجود دارند که شما را یاری می کنند با استفاده از آن ها صدای هندزفری را تقویت کنید.

خوشبختانه برای تمام گوشی های اندرویدی و ios چندین نرم افزار در گوگل پلی و اپ استور وجود دارد. با نصب کردن این اپلیکیشن ها می توانید به میزان قابل توجهی از بلندای صدای هندزفری و هدفون را ارتقا دهید. از جمله بهترین اپلیکیشن ها برای تقویت صدای هندزفری بر روی گوشی های اندرویدی می توان به اپلیکیشن Volume Booster Pro اشاره نمود. این اپلیکیشن می تواند به شما کمک کند تا دو برابر بیشتر از حالت عادی شدت صدای هدفون و هندزفری خود را بالاتر ببرید. بد نیست بدانید که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون مرتبه اپلیکیشن Volume Booster Pro توسط کاربران نصب شده است. اگر پس از نصب این اپلیکیشن همچنان صدای هندزفری شما راضی کننده نیست، می توانید از نمونه ها و اپلیکیشن های مشابه استفاده نمایید. از جمله اپلیکیشن های دیگر برای گوشی های اندرویدی می توان به Volume Booster Sound Equalizer اشاره نمود. کاربرانی که از گوشی های آیفون استفاده می کنند، می توانند روی به دانلود و نصب اپلیکیشن Equalizer Pro Volume Booster بیاورند. این اپلیکیشن امکانات زیادی را جهت تقویت صدای هندزفری در اختیار شما قرار می دهد. فراموش نکنید افزایش صدای هندزفری گاهی مواقع در دراز مدت با استفاده از اپلیکیشن ها ممکن است که آن ها را دچار ایراد نماید. علاوه بر این بالا بودن بیش از حد صدای هندزفری برای سلامت گوش ها نیز خطر هایی دارد.

برداشتن محدودیت های صدایی در گوشی

یکی دیگر از روش ها برای تقویت صدای هندزفری برداشتن محدودیت هایی است که بر روی گوشی موبایل وجود دارند.

گاهی مواقع برای جلوگیری از آسیب رساندن به گوش های کاربران، دستگاه به صورت خودکار محدودیت‌ هایی را اعمال می کند. اگر گوشی هوشمند شما دارای چنین محدودیتی است و در حین زیاد کردن صدای هندزفری یک اخطار بر روی نمایشگر گوشی مشاهده می کنید، می توانید این محدودیت را بردارید.

مدیر پلیر خود را عوض کنید

موزیک پلیری که به صورت پیش فرض بر روی گوشی‌ های هوشمند به خصوص گوشی های اندرویدی وجود دارد به هیچ عنوان کیفیت مناسبی نخواهد داشت. یکی از روش های کاربردی برای افزایش صدای هندزفری، تغییر موزیک پلیر گوشی است. به عنوان مثال گوشی های سامسونگ از یک موزیک پلیر ناکارآمد به صورت پیش فرض بهره مند هستند. گوشی های اندرویدی تنظیماتی جهت تغییر اکولایزر صدا در دسترس شما قرار می دهند. در عین حال امروزه پخش کننده های مختلفی در اپ استور و گوگل پلی وجود دارند که به شما امکان بالا بردن و تنظیم صدای هندزفری سیمی و بلوتوث را خواهند داد. از طریق تنظیمات اکولایزر می‌ توانید کیفیت و بلندای صدای هندزفری را بالاتر ببرید. فراموش نکنید که موزیک پلیرهای محبوب در اپ استور و گوگل پلی موجب بالا بردن سرعت صدای گوشی نیز می شوند.

هندزفری را به خوبی درون کانال گوش قرار دهید

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران به سادگی از کنار آن عبور می‌ کنند، قرار ندادن سری هندزفری به صورت دقیق و درست درون گوش است. با توجه به اینکه آناتومی داخلی افراد با همدیگر تفاوت هایی دارد، ممکن است که سری هندزفری برای گوش شما مناسب نباشد. در خرید هندزفری سعی کنید از سایزهای مناسب استفاده نمایید. علاوه بر این امروزه هوک گلکسی بادز و هوک ایرپاد از جمله گزینه‌ هایی به شمار می روند که به شما کمک می‌ کنند تا هندزفری را بهترین شکل در داخل کانال گوش گذاشته و به عنوان نگران آسیب دیدن و افتادن آن ها نباشید.

تنظیمات گوشی را برای افزایش صدای هندزفری درست کنید

برای افزایش صدای هندزفری سعی کنید در صورت نیاز به تنظیمات صوتی گوشی مراجعه کرده و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

در بخش Sound And Vibration این مکان وجود دارد که بتوانید اکولایزر گوشی اندرویدی خود را تغییر دهید. حالت های پیش فرض بر روی گوشی فعال هستند. از جمله حالت هایی که در تنظیمات گوشی به آن ها دسترسی دارید، می توان به موسیقی راک، کلاسیک، جز و هیپ هاپ اشاره نمود. به صورت دستی تنظیمات را می توانید بر اساس سلیقه خود وارد نمایید. این نکته را از یاد نبرید بسته به برند تولید کننده گوشی اندرویدی شیوه اعمال تغییرات و تنظیمات، تفاوت هایی دارد.

تقویت صدای هندزفری با کمک DAC

اگر به دنبال افزایش صدای هندزفری هستید و محدودیت مالی ندارید، یک روش پیش روی شما قرار گرفته است. عاشقان حقیقی موسیقی می‌ توانند برای تقویت صدای هندزفری به سراغ مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ بروند. امروزه برای بالا بردن صدای هندزفری سیمی و بلوتوثی، DACها در دسترس شما قرار دارند. با استفاده از این ابزار می توانید علاوه بر بالا بردن صدای هندزفری جهت افزایش کیفیت آن نیز اقدام نمایید. نمونه های با کیفیت و گران قیمت برای هندزفری های بلوتوثی نیز امکان اتصال بی سیم را فراهم می کنند.

در خرید هندزفری دقت کنید

گاهی مواقع با استفاده از ترفندهای افزایش صدای هندزفری همچنان به کیفیت مد نظر نمی رسید. به همین علت باید به سراغ خرید هندزفری باکیفیت تر بروید. امروزه برندهای مختلف انواع هندزفری و هدفون سیمی و بی سیم را برای کاربران روانه بازار می‌ کنند. سعی کنید با شناسایی برندهای معروف انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

در خرید هندزفری فناوری نویز کنسلینگ را فراموش نکنید

سعی کنید در خرید هندزفری به سراغ مدل های پیشرفته بروید. برخی از هندزفری و هدفون هایی که در بازار عرضه می شوند با بهره گیری از قابلیت نویز کنسلینگ و حذف صدای اضافی محیط، کیفیت خروجی بالاتری دارند. با حذف نویز فعال کیفیت موسیقی که گوش می دهید و مکالمه ای که در حال انجام آن هستید به مراتب بالاتر می رود.

سخن پایانی

تمام راه های افزایش صدای هندزفری را برای شما بیان کردیم گاهی مواقع با استفاده از تمام این روش ها همچنان نمی توانید صدای هدفون را تقویت کنید به همین علت باید به سراغ یک محصول دیگر و خرید هندزفری باکیفیت کرد بروید

سوالات متداول

چرا صدای هندزفری کم است؟

دلایل مختلفی برای کم بودن صدای هندزفری بیان شد. از جمله این دلایل می‌ توان به کثیف بودن سری ها، اختلال در بلوتوث دستگاه و هندزفری و همچنین خرابی هندزفری اشاره نمود. گاهی مواقع کیفیت پایین هندزفری نیز موجب می شود که صدای دریافتی از آن راضی کننده نباشد.

بهترین روش های تقویت صدای هندزفری کدام است؟

پاک کردن سری های هندزفری، استفاده از نرم افزارهای مختلف برای تقویت صدای هندزفری و همچنین اعمال تنظیمات صحیح در گوشی های هوشمند به شما جهت بالا بردن صدای هندزفری کمک می کنند.

بهترین روش برای تمیز کردن هندزفری کدام است؟

سعی کنید ابتدا بالشتک ها و سری هندزفری را جدا کرده و برای پاک کردن گرد و غبار و چربی از یک مسواک نرم و خشک استفاده نمایید. پس از آن یک دستمال نرم را به آرامی بر روی سری های هندزفری بکشید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.