پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

راهکارهایی برای سالم نگه داشتن باتری و افزایش عمر مفید آن

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۰

راهکارهایی برای سالم نگه داشتن باتری و افزایش عمر مفید آن

راهکارهایی برای سالم نگه داشتن باتری و افزایش عمر مفید آن

همانگونه که می‌دانید در گذشته از باتری ‌هایی بر روی گوشی های تلفن همراه استفاده می ‌شد که قابلیت تعویض را به راحتی برای شما فراهم می کردند. بسیاری از افراد ترجیح می دادند که به همراه باتری اورجینال گوشی خود از یک باتری یدکی نیز استفاده کرده تا در مواقع نیاز، باتری زاپاس را بر روی گوشی خود قرار دهند. با این حال امروزه استفاده از باتری های غیر قابل تعویض به عنوان یک معضل بزرگ در گوشی ‌های هوشمند به شمار می روند.

با وجود پیدایش پاور بانک ها بخش عمده ‌ای از مشکلات نگهداری از شارژ برطرف شده و شما می توانید از این محصول در مواقع لازم استفاده کنید. با این حال کماکان کاربران به دنبال راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری و نگه داشتن شارژ در مدت زمان طولانی هستند. برای بهره مندی از این قابلیت می توانید راهکارهایی را در نظر گرفته و به بازی گوشی خود کمک کنید تا ضمن سالم نگه داشتن آن، افزایش عمر مفید باتری را نیز مشاهده نمایید.

عوامل موثر بر دوام باتری گوشی های هوشمند

عوامل مختلفی می ‌توانند بر دوام و طول عمر باتری ‌های گوشی ‌های هوشمند اثرگذار باشند. هر کدام از این عوامل بسته به شرایط خاصی اثر خود را بر روی باتری گوشی خواهند گذاشت.

چرخه شارژ و تخلیه

هر کدام از گوشی های هوشمند دارای چرخه شارژ و تخلیه بوده که می ‌توانند فرآیند شارژدهی به بخش های مختلف گوشی را انجام دهند. این قطعه در گوشی های هوشمند تمام انرژی ذخیره شده در خود را در قالب الکتریسیته برای استفاده قطعاتی مانند بلندگوها و نمایشگر آزاد خواهد کرد.

دما

بد نیست بدانید یکی از بزرگ ترین معضلات و دشمنان باتری گوشی ها، افزایش و کاهش بیش از حد دما به شمار می ‌رود. اگر دقت کرده باشید هنگامی که گوشی شما در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد با افزایش دما در آن مواجه می ‌شوید. فراموش نکنید که افزایش بیش از حد دما می تواند منجر به منفجر شدن باتری نیز شود.

شارژر

یکی دیگر از عوامل موثر بر طول عمر و دوام باتری گوشی هوشمند، شارژرهای مورد استفاده توسط شما خواهند بود.

شارژری که شما استفاده می ‌کنید باید سازگاری با باتری داشته و هنگام خرید سعی کنید ولتاژ باتری را در نظر گرفته تا از آسیب های احتمالی در این زمینه در امان بمانید. سعی کنید برای خرید شارژر، پیشنهادهای سازنده را در نظر گرفته و یک شارژر متناسب با ظرفیت باتری مورد خرید قرار دهید.

شیوه های اشتباه در شارژ باتری

هنگامی که قصد شارژ کردن باتری گوشی خود را دارید باید برخی از نکات را در نظر داشته و برخی از روش های نادرست را نیز کنار بگذارید. استفاده از گوشی در حین شارژ کردن از مواردی به شمار می ‌رود که می ‌تواند میزان عمر باتری را با کاهش چشمگیری مواجه کند. به همین علت سعی کنید هنگام انجام فرآیند شارژ باتری به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.

هرگز اجازه ندهید که شارژ با گوشی به صفر برسد. بر اساس گفته های متخصص این تکنولوژی، چنانچه شارژ باتری شما به پایین ترین حد خود برسد، سلول های باتری شروع به تخریب کرده و عمر باتری گوشی شما کاهش می یابد.

از دیگر نکاتی که شما نباید انجام دهید، شارژ بیش از حد گوشی به شمار می رود. یکی از شایع ‌ترین دلایل کاهش عمر باتری، شارژ بیش از حد بوده که بسیاری از کاربران به آن توجه نمی کنند. قرار دادن گوشی در مدت زمان طولانی در حالت شارژ منجر به افزایش دمای باتری خواهد شد.

راهکارهایی برای سالم نگه داشتن باتری

برای افزایش راندمان و طول عمری باتری گوشی خود راهکارهایی را مورد استفاده قرار داده تا بتوانید باتری گوشی را برای مدت زمان طولانی در اختیار داشته باشید. سعی کنید برای جلوگیری از بالا رفتن دمای باتری گوشی نکات ارائه شده در این زمینه را در نظر داشته باشید. به عنوان هنگام انجام فرآیند شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید.

علاوه بر این نور صفحه نمایش را می توانید به مقدار لازم تنظیم کنید با توجه به اینکه ۴۰ درصد از میزان شارژ باتری توسط صفحه نمایش مصرف می شود، سعی کنید این نکته را در نظر داشته باشید. در کنار این موارد، قرار دادن گوشی در معرض نور مستقیم خورشید نیز منجر به افزایش بی رویه دمای باتری خواهد شد.

استفاده از شارژرهای با کیفیت و اصلی

همانگونه که بیان شد یکی از مهمترین عوامل در خرابی باتری گوشی، استفاده از شارژر بی‌کیفیت خواهد بود. سعی کنید هنگام خرید شارژر، یک شارژر با کیفیت و اورجینال خریداری نمایید. استاندارد نبودن شارژر و کابل شارژر می تواند ولتاژ ورودی را به شکل کاملاً نادرست به باتری ارسال کند.

محدود کردن اجرای برنامه ها در پس زمینه

هر کدام از اپلیکیشن های باز شده در پس زمینه گوشی شما از انرژی باتری استفاده می کنند. این عمل منجر به سریع خالی شدن باتری خواهد شد. چنانچه احتیاج به برنامه خاصی ندارید می توانید از آن خارج شده و به طور کلی آن را ببندید.

همگام سازی تنظیمات

برخی از اپلیکیشن ها مانند ایمیل و مخاطبین از جمله برنامه ‌های به شمار می ‌روند که شما به آن ها اجازه می دهید همواره در حال اجرا بر روی رم باقی بمانند.

استفاده از راهکارها و ترفندهایی به شما کمک می کند تا از مصرف انرژی باتری توسط این اپلیکیشن ها جلوگیری نمایید. با مراجعه به تنظیمات دستگاه می توانید همگام سازی آن ها را تغییر دهید. به جای اینکه هر ۵ دقیقه همگام‌ سازی نرم افزارها را انجام دهید، در بخش تنظیمات زمان آن را افزایش داده تا بتوانید به افزایش عمر باتری کمک کنید.

پرهیز از شارژ کامل

فناوری به کار رفته در باتری‌ های امروزه به گونه ای است که نیاز به شارژ شدن صد در صد ندارند. باتری های لیتیومی با توجه به قابلیت هایی که دارند بهتر است کمتر از ۱۰۰ درصد مورد شارژ قرار گیرند.

مهمترین توصیه ها برای افزایش عمر باتری

علاوه بر مواردی که بیان کردیم می توانید از نصب بازی های سنگین بر روی گوشی خودداری نمایید. در کنار این موارد سعی کنید زمان قفل صفحه نمایش را کاهش داده و شارژرهای با کیفیت و سیم شارژهای اورجینال استفاده کنید. دور کردن باتری گوشی از سرما و گرمای بیش از حد از دیگر نکات مهم و ضروری در این زمینه به شمار می رود.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.