پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

دلایل افت فروش ساعت‌های هوشمند‌ از ۳ سال پیش

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

دلایل افت فروش ساعت‌های هوشمند‌ از ۳ سال پیش

افت فروش ساعت‌های دیجیتالی و هوشمند یکی از مشکلات بزرگ شرکت‌های تکنولوژی است که علی‌رقم پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در سال 2017 و تولید انبوه دستگاه های پوشیدنی، همچنان مشکل رکود در فروش ساعت‌های هوشمند پابرجا است.

شرکت تحقیقاتی eMarketer طی یک گزارش اعلام کرد که رشد بازار محصولات پوشیدنی هوشمند همچنان کاهشی است، و این در‌حالی است که سال گذشته، سالی پر از ساعت، لباس و جواهرات هوشمند جدید و دستگاه های کنترل‌کننده فعالیت‌های تناسب اندام بود. در‌ واقع ظهور اسپیکر‌های هوشمند یکی از دلایل افت فروش ساعت‌های هوشمند به شمار می‌رفت.

سیندی لیو تحلیل گر eMarketer در یک گزارش نوشت:
    “به جز آن دسته از افراد که محصولات را در روزهای اول تهیه کردند، دیگر مصرف‌کنندگان هنوز به دنبال یک دلیل برای توجیه هزینه یک ساعت هوشمند هستند؛ هزینه‌ای که گاهی اوقات به اندازه یک گوشی هوشمند خواهد بود. البته اسپیکر های هوشمند به دلیل این که قیمت پایین تری نسبت به وسایل نامبرده دارند برای روزهای تعطیل پایان سال میلادی انتخاب بهتری به شمار خواهند رفت.”


شرکت eMarketer در سال 2015 تخمین زد که مصرف دستگاه‌های هوشمند و پوشیدنی در سال 2016 در کشور آمریکا به 60 درصد خواهد رسید؛ با این حال بر خلاف پیشبینی‌های صورت گرفته، رشد فروش محصولات پوشیدنی در آن سال تنها 24.7 درصد بود. به همین دلیل شرکت  eMarketerدر سال گذشته برآورد خود را از افرادی که قصد استفاده از محصولات پوشیدنی هوشمند را دارند کاهش داد.

طبق آمار منتشر شده از شرکت eMarketer رشد فروش محصولات پوشیدنی و هوشمند در سال 2018 تنها به 11.9 درصد خواهد‌رسید و این مقدار در سال 2019 به 10 درصد کاهش پیدا خواهد‌کرد. برای‌همین انتظار می‌رود سال 2018 همانند سال‌های گذشته، سالی نا‌امید کننده برای دستگاه های پوشیدنی باشد و شاهد کاهش فروش ساعت‌های هوشمند باشیم.

در این رابطه . سیندی لیو تحلیل گر eMarketer می گوید:
  “هر گونه رشدی که ما در کاربردهای پوشیدنی خواهیم دید، عمدتاً از کاربران جدید ساعت های هوشمند خواهد بود. با این حال، بازار های پوشیدنی هنوز هم با وجود دستگاه های سلامتی و تناسب اندام توانسته‌اند بازار را حفظ کنند. با این حال هنوز هم شاهد دستگاه پوشیدنی خیلی خاصی نبودیم تا بتواند نظر عموم را به خود جلب کند”


با وجود کاهش رشد فروش دستگاه‌های پوشیدنی دیجیتالی، هنوز هم کسانی هستند که از این محصولات استفاده می‌کنند. باتوجه به گزارشات شرکت eMarketer، در آمریکا به طور ماهانه حدود 50 میلیون کاربر از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند که این رقم معادل 20 درصد از جمعیت کشور آمریکا است. اما به هر حال در مقایسه، 77 درصد از کل جمعیت آمریکا از تلفن‌های‌همراه هوشمند استفاده می‌کنند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.