پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

جذابیت های ۳D Touch آیفون ۶S

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰

جذابیت های ۳D Touch آیفون ۶S

       همان فناوری پرسروصدایی که کاربر با فشار بیشتر به روی صفحه‌نمایش و نگه‌داشتن انگشت می‌تواند از گزینه‌ها و میانبرهای بیشتری برای کارهای روزانه‌اش استفاده کند. برخی کارشناسان از این فناوری استقبال کردند و آن را شعبده‌بازی اپل می‌دانند ولی برخی دیگر از تحلیل‌گران بر این باور هستند که کار با چنین ویژگی بسیار سخت است و مدیریت انگشت و میزان فشار لازم برای ظاهر شدن منوها در بخش‌های مختلف iOS سردرگمی به دنبال خواهد داشت. واقعیت این است که ۳D Touch مهم‌ترین وجه تمایز آیفون‌های جدید با نسل‌های پیشین است و اگر خریدار این دستگاه‌ها هستید، باید ترفندها و نحوه کاران را یاد بگیرید و در امور روزانه‌تان استفاده کنید وگرنه پشیمان خواهید شد.


 

تبدیل صفحه‌کلید به ترک پد


       همیشه ناوبری و اسکرول یک متن درگوشی‌های موبایل سخت و آزاردهنده است. اکنون می‌توانید باکمی فشار روی صفحه‌کلید دیجیتالی به یک ترک پد خاص مک‌بوک تبدیل کنید. با این روش به‌راحتی می‌توانید در متن حرکت کنید و سریعاً کارهای خود را انجام دهید. تعجب‌آور است اگر کاربری از این قابلیت استفاده نکند.


پیدا کردن فوری راه خانه

       تاکنون چند بار برای شما اتفاق افتاده نیاز به کمک و راهنمایی برای پیدا کردن راه خانه داشته باشید؟ ۳D Touch می‌تواند یک دوست خوب در این مواقع باشد. با فشردن قفل صفحه خانگی آیفون در اپلیکیشن Apple Maps منویی ظاهر می‌شود که گزینه اول آن میانبری به Directions Home است. با نقشه‌های حمل و نقلی جدیدی که به این سرویس اپل افزوده شده است به راحتی و به طور دقیق می‌توانید مسیر خانه‌تان را در مترو یا خیابان‌های شلوغ شهر پیدا کنید و بفهمید باید سوار کدام اتوبوس شوید.


نقاشی با فشارهای حساس لمسی

        این روزها کاغذ و قلم برای نقاشی به سختی در دسترس هستند و اگر هم باشند وقتی برای این کار نیست اما ویژگی جدید آیفون اجازه می‌دهد کمی تفریح کنید و حتی هنر نقاشی دیجیتالی خود را بروز دهید. در iOS 9 اپلیکیشن‌هایی مانند Notes app بهبود پیدا کردند و با کمی فشار روی صفحه‌نمایش به شما اجازه انتخاب انواع قلم دیجیتالی را می‌دهند تا نقاشی‌های رنگی آزاد و آماتورگونه‌ای بکشید. همانند یک قلم با فشارهای کمتر و بیشتر و مدیریت حساسیت فشارهای انگشت می‌توانید طرح‌هایی نازک و ضخیم خلق کنید.


زندگی‌بخشی به عکس‌ها

      در آیفون ۶S و ۶S Plus قابلیت جدیدی به نام Live Photos به دوربین افزوده شده است که به طور خودکار نیز فعال است. وقتی شما در حال عکس گرفتن از یک سوژه هستید، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون یک ویدیوی ۱٫۵ ثانیه‌ای از آن سوژه نیز کپچر می‌کند. بعد در بخش گالری اگر روی یک عکس کمی بیشتر فشار دهید؛ نسخه ویدیویی آن عکس شروع به پخش خواهد کرد. در واقع؛ اپل سعی می‌کند از هر عکس یک نسخه GIF هم تهیه کند و به شما نشان دهد.


یک چندوظیفه‌گی حرفه‌ای

        از سال ۲۰۱۴ این ویژگی به آیفون افزوده شد که با دو بار ضربه زدن به کلید خانه بتوانید میانبرهای تمامی برنامه‌ها را ببینید. اکنون در آی‌فون ۶S با فشار بیشتر به بخش سمت چپ صفحه خانگی به شما اجازه می‌دهد هر برنامه‌ای را در پس‌زمینه اجرا کرده، سریعاً میان برنامه‌های در حال اجرا حرکت و از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. این ویژگی زیاد سریع نیست اما از بسیاری از راهکارهای چندوظیفه‌گی که می‌شناسیم و استفاده می‌کنیم، بهتر است.


برجسته‌سازی متن بدون دردسر

       برجسته کردن یک جمله در متن یا انتخاب تعدادی کلمه در آیفون‌های قدیمی دردسر زیادی داشت و در سال‌های اخیر همیشه از این موضوع به اپل شاکی بودیم. اما اکنون، با کمی فشار روی متن سریعاً می‌توانید جملات و کلمات دلخواه را برجسته و انتخاب کنید.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.