پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

توییتر یا تردز، کدام بهتر است؟

پنج شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۳

توییتر یا تردز، کدام بهتر است؟

مارک زاکربرگ مطمئناً می داند که چگونه رقابت با دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی را انتخاب کند. پس از گرفتن قدرت از TikTok و Snapchat، مدیر عامل متا به دنبال اپلیکیشن معروف – توییتر می‌ رود و پلتفرم خود را «Threads» می‌ سازد.  در این پست، ما هر دوی این پلتفرم‌ ها را به صورت تک به تک مورد بررسی قرار می‌ دهیم تا آنها را بر اساس ویژگی‌ ها مقایسه کنیم. حتی اگر در ظاهر بسیار شبیه به هم به نظر می رسند، تفاوت های ظریفی دارند که دانستن آنها مهم است. با آترامارت همراه باشید تا در انتخاب توییتر یا تردز به شما کمک کنیم.

مقایسه تردز و توییتر

Meta’s Threads یک پلتفرم میکروبلاگینگ است که به شما امکان می دهد به روزرسانی های متن کوتاه را در قالب «رشته ها» به اشتراک بگذارید.

اگر از توییتر استفاده کرده‌اید، از قبل با نحوه کار رشته‌ها و نحوه رشد کل پلتفرم در آن آشنا هستید.

علاوه بر ارسال به‌روزرسانی‌ های متنی، می‌ توانید پیام‌ ها، عکس‌ ها، پیوندها و ویدیوها را به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید به گفتگوهای عمومی پیرامون موضوعات مورد علاقه خود بپیوندید و با افراد همفکر خود درگیر شوید.

نکته جالب: Threads در کمتر از یک روز به 30 میلیون کاربر رسید و در 5 روز به 100 میلیون کاربر رسید.

درست زمانی که ایلان ماسک فکر کرد که انحصار خود را بر مفهوم میکرو وبلاگ نویسی در اختیار دارد، مارک زاکربرگ Threads را راه اندازی کرد تا تنها رقیب پلتفرم رسانه های اجتماعی باشد.

نحوه ثبت نام در تردز

اگر یک حساب اینستاگرام دارید، یک دروازه مستقیم به Threads دارید. در اینجا نحوه ثبت نام در پلتفرم آمده است:

مرحله 1: فروشگاه Play یا App Store را باز کنید و برنامه Threads را نصب کنید.

مرحله 2: برنامه را اجرا کنید و حساب اینستاگرام خود را انتخاب کنید.

مرحله 3: شما فوراً از طریق حساب اینستاگرام خود وارد حساب Threads خود خواهید شد. لازم نیست کاری بجز فشار دادن آن دکمه ادامه انجام دهید. با این حال، این گزینه به شما داده می شود که قبل از اینکه به فید Threads خود هدایت شوید، یک بیو، یک تصویر نمایه و یک پیوند اضافه کنید یا آنها را از حساب اینستاگرام خود وارد کنید.

مرحله 4: اولویت حریم خصوصی خود را انتخاب کنید. بدون در نظر گرفتن تنظیمات حریم خصوصی اکانت اینستاگرام خود، می توانید اکانت خود را خصوصی یا عمومی نگه دارید.

مرحله 5: حساب هایی را که می خواهید دنبال کنید انتخاب کنید. به‌طور پیش‌فرض، این برنامه حساب‌هایی را برای دنبال کردن بر اساس فهرست فالو اینستاگرام شما پیشنهاد می‌کند و متوجه خواهید شد که فید شما مملو از محتوای تصادفی کاربران به عنوان نقطه شروع است. 

می توانید از خود برنامه شروع به نوشتن کنید و اگر می خواهید به فالوورهای خود اطلاع دهید که چیزی را به اشتراک گذاشته اید، می توانید آن پست را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. ا

اکنون، بیایید به مقایسه ویژگی‌های بین توییتر و Threads بپردازیم تا ببینیم چه کسی گوی رقابت را خواهد ربود.

محدودیت کاراکتر

جذابیت اصلی این دو برنامه میکروبلاگینگ محدودیت در تعداد کاراکترهاست. 

توییتر دارای محدودیت 280 کاراکتر است که فراتر از آن باید یا در همان تاپیک پست دیگری بنویسید یا یک موضوع جدید شروع کنید.

از طرف دیگر، Threads دارای محدودیت کاراکتر 500 است. بنابراین می توانید بیشتر بنویسید.

ایجاد حساب کاربری

شما نمی توانید در Threads ثبت نام کنید مگر اینکه یک حساب اینستاگرام داشته باشید. هنگام تنظیم حساب Threads خود، برنامه از شما می‌خواهد حساب اینستاگرامی را که می‌خواهید از طریق آن ثبت نام کنید، انتخاب کنید. این پیش نیاز ممکن است به نفع متا کار نکند (یا ممکن است) زیرا به Threads فقط به پایگاه کاربری موجود اینستاگرام دسترسی خواهد داشت.

در همین حال، توییتر هیچ نیاز اساسی ندارد. این یک برنامه مستقل است که می توانید مستقیماً در آن ثبت نام کنید.

چه چیزی پرطرفدار است

توییتر یک پلتفرم محبوب برای دانستن آنچه در جهان اتفاق می افتد است.

در صفحه اصلی توییتر، برگه‌ ای می‌بینید که می‌گوید «Trending». وقتی روی آن ضربه می‌زنید، به فهرستی از هشتگ‌ها و موضوعاتی هدایت می‌شوید که حول همه موضوعات پرطرفدار می‌چرخند.

این ویژگی به عنوان ویژگی شاخص توییتر باقی می ماند زیرا بیشترین استفاده را دارد.

از سوی دیگر، Threads هیچ چیزی شبیه آن را در حال حاضر ندارد. هیچ برگه‌ای در برنامه وجود ندارد که اخبار و به‌روزرسانی‌های مهم را به شما بگوید.

تنها راه برای دانستن این است که در فید پیمایش کنید و از صفحاتی که قبلاً فالو کرده‌اید یا صفحات تصادفی ظاهر شده، که تقریباً شبیه به اینستاگرام است، یاد بگیرید.

لیست فالووینگ

یکی دیگر از تفاوت های جالب بین Threads و Twitter این است که Thread ها با لیست "following" در نمایه ارائه نمی شوند. تنها راه برای دانستن اینکه چه کسی را دنبال می کنید این است که روی برگه "followers" ضربه بزنید و سپس به بخش "following" بروید.

بخش دیگری به نام «pending» وجود دارد که می‌توانید تمام حساب‌هایی را که درخواست کرده‌اید دنبال کنید، ببینید.

از سوی دیگر، توییتر به وضوح دارای دو تب مختلف برای «following» و «followers» است.

تجربه ی کاربر

شروع یک موضوع یا ایجاد یک توییت هر دو به روش های خاص خود یکپارچه هستند. در Threads می توانید به سادگی روی دکمه New Thread ضربه بزنید و شروع به نوشتن متن کنید. علاوه بر این، می توانید پیوست ها را اضافه کنید و تنظیمات حریم خصوصی خود را برای رشته خاص تنظیم کنید.

توییتر به شما اجازه می دهد تا یک توییت تقریباً به همان روش ایجاد کنید. روی نماد Plus (+) ضربه می زنید و شروع به نوشتن توییت خود می کنید.

هر دو پلتفرم دقیقاً همان چیزی را نشان می دهند که شما می خواهید ببینید، اما می توان استدلال کرد که رابط Threads بسیار تازه تر و جالب تر است.

ناگفته نماند، Threads در حال حاضر هیچ تبلیغی ندارد، در حالی که توییتر بلوک های تبلیغاتی را تقریبا در هر صفحه نمایش می دهد.

حذف اکانت

یکی از جنبه‌های منفی Threads این است که اگر می‌خواهید حساب Threads خود را حذف کنید، باید اکانت اینستاگرام خود را نیز حذف کنید. این به این معنی است که وقتی به Threads ملحق می شوید، باید یک قرارداد همه جانبه امضا کنید.

از طرفی به راحتی می توانید اکانت توییتر خود را غیرفعال یا حذف کنید. برای حذف حساب توییتر، ابتدا باید حساب کاربری خود را غیرفعال کنید. اگر به مدت 30 روز آن را مجدداً فعال نکنید، حساب شما برای همیشه حذف می شود. بسیار ساده!

ریتوییت و ریپست

گزینه اشتراک گذاری مجدد هر دو Threads و Twitter تقریباً یکسان است، به جز نام. در توییتر، می‌توانید چیزی را همانطور که هست یا با یک نقل قول «ریتوییت». به طور مشابه، می توانید موضوعات را همانطور که هست یا با نقل قول "ریپست" کنید.

حقوق نام کاربری

نام کاربری شما در Threads به حساب اینستاگرام شما پیوند داده شده است. شما نمی توانید نام کاربری Threads خود را تغییر دهید مگر اینکه نام کاربری اینستاگرام را نیز تغییر دهید. از سوی دیگر، توییتر هیچ رشته ای متصل نیست.

امنیت و حریم خصوصی

Threads با افزودن یک ویژگی مشابه دیگر بین دو پلتفرم، به شما امکان می دهد از کلمات پنهان یا همانطور که در توییتر آن را "muted words" می نامند استفاده کنید.

با این حال، مورد روی Threads با کمی تفاوت همراه است. از طریق این ویژگی، می‌توانید نظرات و پاسخ‌هایی را که حاوی کلمه خاصی هستند که نمی‌خواهید ببینید، پنهان کنید. این ویژگی جواهری برای کسانی است که می‌خواهند خود را از زبان توهین آمیز محافظت کنند.

در حالی که توییتر دارای یک ویژگی بی‌صداست، این ویژگی برای هیچ چیز غیر از توییت اعمال نمی‌شود.

محدوده جستجو

دامنه جستجو در Threads و Twitter متفاوت است، زیرا توییتر در حال حاضر در قابلیت های جستجوی خود بسیار پیشرفته تر است. در توییتر، می‌توانید نه تنها حساب‌ها، بلکه هشتگ‌ها و توییت‌ها را نیز جستجو کنید.

در همین حال، در Threads، فقط می توانید حساب ها را جستجو کنید، که دامنه آن را بسیار محدودتر از رقیب خود می کند.

محدودیت ویدیو

Thread ها امکان آپلود ویدیو تا 5 دقیقه را دارند، در حالی که توییتر فقط 2 دقیقه و 20 ثانیه را مجاز می کند. این می تواند برای کاربرانی که به طور منظم ویدیوها را به اشتراک می گذارند، مناسب باشد.

نشان آبی

در حال حاضر، همه ما می دانیم که تأیید اعتبار و دریافت آن نشان آبی در توییتر و اینستاگرام هزینه دارد. با این حال، Threads با اینکه به شما امکان می دهد نشان آبی اینستاگرام خود را بدون هیچ هزینه اضافی با خود در Threads همراه داشته باشید.

این بدان معنی است که اگر در اینستاگرام تأیید شده باشید، به طور خودکار در Threads تأیید می شوید.

پست پیش نویس

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنگام نوشتن یک پست برای جمع آوری افکار خود وقت می گذارند، ویژگی پیش نویس بسیار مفید است. توییتر مدت زیادی است که این ویژگی را دارد، اما Threads هنوز آن را معرفی نکرده است.

دسترسی

برخی کاربران دوست دارند از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی از لپ تاپ یا رایانه خود استفاده کنند. توییتر این موضوع را درک کرده است، به همین دلیل است که می توان از انواع دستگاه ها به آن دسترسی داشت.

پیام رسانی

برقراری ارتباط مستقیم با فالوورها یکی از اصلی ترین چیزهای رسانه های اجتماعی است، بنابراین انتظار می رود هر پلتفرمی دارای ویژگی پیام رسانی باشد. متأسفانه، برخلاف توییتر، Threads در حال حاضر آن را ندارد. شما فقط از طریق نظرات می توانید ارتباط برقرار کنید.

تردز بهتر است یا توییتر؟

توییتر یکی از بزرگترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از زمان پیدایش بوده است، بنابراین سرنگونی آن یک شبه دشوار خواهد بود.

توییتر بهترین مکان برای درگیر شدن در مکالمات فکری، یادگیری در مورد آنچه در جهان اتفاق می افتد، و به اشتراک گذاری افکار دقیقه به دقیقه بدون هیچ فیلتری است.

با این حال، با توجه به اینکه هنوز روزهای اولیه برای Threads است، زمینه برای بهبود بسیار زیاد است و این برنامه با گذشت زمان، شکاف را با توییتر پر می کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.