پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

توانایی تشخیص دیابت توسط ساعت های هوشمند اپل

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

توانایی تشخیص دیابت توسط ساعت های هوشمند اپل

طبق تحقیقات صورت گرفته، ساعت اپل (Apple Watch) توانایی تشخیص دیابت با دقت 85 درصدی را دارد. اما این کار چگونه صورت پذیرفته است؟

شایعاتی پیرامون توانایی جدید ساعت‌های اپل در ردیابی گلوکز غیرتهاجمی، پخش شده است و به نظر می‌رسد سازندگان این ساعت قصد دارند با این تکنولوژی جدید، دیابت خون را توسط این ساعت‌ها تشخیص دهند. در حال حاضر روش‌های ردیابی گلوکز با دادن کمی خون همراه است اما با این قابلیت جدید ساعت اپل، دیگر نیازی به دادن خون نیست.

Cardiogram مطالعات جدیدی انجام داده است که در آن‌ها گفته شده که ساعت اپل مجهز به امکانات ویژه‌ای خواهد شد تا بتواند بدون نیاز به هرگونه ردیاب گلوکز، دیابت را تشخیص دهد. این امر به کمک نمایشگر ضربان قلب صورت می‌گیرد. اما چگونه؟ جواب این است که نوری که توسط مانیتور ساطع می‌شود و زمانی که با شبکه‌های عصبی ترکیب می‌شود، می‌تواند با دقتی در حدود 85 درصد دیابت را تشخیص دهد.

Johnson Hsieh بنیانگذار کاردیوگرام در این رابطه می‌گوید:
    "قلب شما از طریق سیستم عصبی اتونومیک با پانکراس شما در ارتباط است. همانطور که افراد مراحل اولیه دیابت را توسعه می‌بخشند، الگوی ضربان قلب تغییر می‌کند. در سال 2015 مطالعه قلبی با نام Framingham Heart Study نشان داد که نرخ استراحت بالای ضربان قلب و نرخ تغییرات کم ضربان قلب می‌تواند دیابت را در افراد در یک دوره 12 ساله اعلام کند. در سال 2005، مطالعه ARIC نشان داد که تغییرات ضربان قلب در افراد مبتلا به دیابت نسبت به افراد غیر دیابتی در یک دوره 9 ساله سریع‌تر کاهش می‌یابد."

این قابلیت ویژه اما در ساعت‌های اپل خلاصه نخواهد شد، چرا که دستگاه‌های دیگری هم وجود دارند که به این سیستم‌های نمایشگر ضربان قلب مجهز می‌باشند و با این تکنولوژی در حال ساخت، آنها نیز خواهند توانست دیابت را تشخیص دهند. اما باید گفت تمام این اخبار هنوز به صورت رسمی تأیید نشده‌اند و معلوم نیست که این موضوع تا چه حدی تحقق یابد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.