پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس

سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۹

تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس

سری‌ های مادربرد ایسوس هر کدام برای دسته‌ ای از کاربران می‌ توانند انتخابی مناسب باشند. اگر نسبت به دنیای وسیع کامپیوتر و لپ تاپ آشنایی نسبی دارید، قطعا تاکنون با نام برند ایسوس مواجه شده‌ اید. برند تایوانی ایسوس از جمله بهترین و بزرگترین شرکت‌ هایی بوده که در زمینه تولید سخت‌ افزار و لپ تاپ فعالیت گسترده‌ ای انجام می‌ دهد. از مانیتورهای بسیار با کیفیت گرفته تا مادربردهای گیمینگ رده بالا و لپ‌ تاپ‌ های با کیفیت همواره برای کاربران می‌ توانند از جمله اولین گزینه‌ ها جهت خرید باشند.

بدون تردید سری‌ های مادربرد ایسوس نسبت به محصولات برندهای دیگر به عنوان یکی از مهم‌ ترین قطعات برای سرهم کردن کامپیوتر بیش از پیش مد نظر قرار گرفته‌ اند. آشنایی با تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس و دانستن ویژگی‌ های هر کدام برای افرادی که قصد خرید این قطعه حیاتی را دارند، اهمیت زیادی خواهد داشت. به همین علت ما در این مطلب سعی کرده‌ ایم به بررسی تفاوت مادربردهای ایسوس در سری‌ های مختلف بپردازیم.

آشنایی با مادبرد ایسوس

قبل از اینکه به بررسی تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس بپردازیم، بهتر است ابتدا آشنایی نسبی با این برند به دست آورید. شرکت چند ملیتی ایسوس که در بازار تکنولوژی فعالیت خود را انجام می‌ دهد، در کشور تایوان واقع شده است. این شرکت در زمینه تولید گوشی‌ های هوشمند، لپ تاپ، تبلت و همچنین لوازم جانبی کامپیوتر فعالیت خود را انجام می‌ دهد. علاوه بر این سخت‌ افزارهای ارائه شده توسط این برند از جمله بهترین گزینه‌ هایی به شمار می‌ روند که جهت اسمبل سیستم‌ های معمولی تا گیمینگ و حرفه‌ ای می‌ توانند به کار گرفته شوند. بدون تردید شرکت ایسوس را باید در میان ۵ شرکت برتر تولید کننده قطعات کامپیوتر قرار داد. محصولات گیمینگ و قطعات حرفه‌ ای که توسط ایسوس تولید می‌ شوند از جمله با کیفیت‌ ترین گزینه‌ هایی هستند که می‌ توان برای سیستم‌ های مخصوص بازی آن ها را به کار گرفت.

معرفی انواع مادربردهای ایسوس

تا قبل از سال ۲۰۱۶، شناسایی مادربردهای ایسوس برای کاربران مقداری مبهم و دشوار بود. در این سال ایسوس تصمیم گرفت که مادربردهای خود را مرتب کرده و در چند سری مختلف روانه بازار کند. به عنوان مثال اگر به دنبال خرید مادربرد گیمینگ ایسوس هستید، می‌ توانید به سراغ دو دسته TUF و ROG بروید. این پایان کار نیست و هر کدام از این دسته‌ ها شامل زیر مجموعه‌ هایی نیز هستند. کاربرانی که قصد خرید کیس اسمبل شده عمومی و معمولی را دارند، می‌ توانند به سراغ مادربردهای ارزان قیمت ایسوس از سری Pro و Prime بروند. مدل‌ های دیگری از محصولات ایسوس نیز در بازار عرضه می‌ شوند که برای کارهای رندرینگ، طراحی و همچنین سیستم‌ های ورک استیشن می‌ توانند انتخاب شوند. با ما همراه باشید تا به بررسی سری‌ های مادربرد ایسوس و تفاوت هر کدام از آن ها با همدیگر بپردازیم.

مادربردهای ایسوس سری ROG

بدون تردید هنگامی که صحبت از مادربردهای گیمینگ ایسوس می‌ شود باید به سراغ سری ROG برویم. در واقع این سری از مادربرد ایسوس میان گیمرها محبوبیت زیادی به دست آورده‌ اند. کاربرانی که قصد دارند برای راه‌ اندازی سیستم مخصوص بازی یک مادربرد توانمند با ۱۰۰ کارایی را انتخاب کنند، با اطمینان خاطر می‌ توانند به سراغ محصولات سری راگ از برند ایسوس بروند.

نوع طراحی و ساخت مادربرد ایسوس سری ROG به شکلی است که کاربران به راحتی می‌ توانند با چند کلیک ساده از شرایط اورکلاک نیز بهره‌ مند شوند. در این میان مادربردهای سری ROG ایسوس نیز در چند دسته مختلف به بازار عرضه می‌ شوند. به عنوان مثال رده Strix از سری مادربردهای ROG ایسوس را می‌ توان گزینه‌ هایی با سرعت بالا، کیفیت زیاد و البته قیمت بیشتر عنوان کرد. با وجود اینکه سری مادربردهای TUF نیز در میان کاربران به خصوص گیمرها محبوبیت زیادی به دست آورده‌ اند ولی همچنان قابلیت‌ های سری ROG بهتر و بالاتر بوده و کاربران می‌ توانند از مواردی مانند کیفیت بالاتر قطعات الکترونیکی، نورپردازی بهتر و همچنین خروجی و ورودی‌ های متنوع‌ تر بهره ببرند.

مادربردهای سری ROG ایسوس هر کدام با یک حرف الفبا نیز مشخص می‌ شوند. به عنوان مثال در این سری از محصولات ایسوس یک زیر مجموعه تحت عنوان Strix مشاهده می‌ کنید. حرف E که در کنار این دسته از مادربردهای ایسوس قرار گیرد یعنی بهترین گزینه را مشاهده می‌ کنید. در طرف مقابل برای مادربردهای ITX حرف I را در کنار نام محصول مشاهده خواهید کرد.

مادربردهای رده بالا و حرفه‌ ای ایسوس که شامل Maximus برای AMD و Crosshair برای Intel هستند نیز از عملکرد خیره کننده‌ ای شما را برخوردار خواهند نمود. علاوه بر این مادربردهای فوق پیشرفته ایسوس با برای قویترین پردازنده‌ ها تحت عنوان Zenith، Dominus و Rampage در دسترس کاربران قرار دارند.

اگر به دنبال خرید مادربرد ایسوس در این دسته هستید، می‌ توانید به سراغ ROG STRIX B660_F GAMING WIFI بروید. یک محصول کامل با مشخصات فنی عالی و قابلیت پشتیبانی از حافظه رم ۱۲۸ گیگابایتی جهت اسمبل سیستم گیمینگ می‌ تواند انتخاب شود.

با توجه به اینکه تقاضا برای خرید مادربردهای سری ROG و TUF نسبت به سایر محصولات ایسوس بیشتر است، بسیاری از کاربران به دنبال تفاوت‌ های این دسته از محصولات ایسوس هستند. مهمترین تفاوت‌ مادربردهای سری tuf و راگ به قیمت و کارایی آن ها برمی‌گردد. با توجه به اینکه مادربردهای سری راگ از قطعات الکترونیکی با کیفیت‌ تر و عملکرد بهینه‌ تری برخوردار هستند، نسبت به مادربردهای سری TUF دارای قیمت بالاتری خواهند بود.

تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس

مادربردهای ایسوس سری TUF

ایسوس دسته دیگری از مادربردهای خود را تحت عنوان سری TUF به بازار عرضه می‌ کند. در واقع TUF مخفف عبارت The Ultimate Force بوده که به دسته خاصی از محصولات اشاره کرده است. در طراحی و ساخت این سری از محصولات ایسوس شرایط خاص و قوانین متفاوتی در نظر گرفته می‌ شود. ایسوس برای ساخت محصولات سری TUF تلاش کرده که از بالاترین استانداردها کمک گیرد. به همین علت این محصولات با گذراندن مراحل مختلف و تست‌ های طولانی به شما اطمینان می‌ دهند که از کارکرد ایده‌ آلی برخوردار هستند.

مادربردهای سری TUF ایسوس با کیفیت درجه یک برای گیمرهایی که قصد اسمبل سیستم توانمند را دارند، می‌ توانند بهترین انتخاب باشند. این سری از محصولات ایسوس مجهز به جدیدترین فناوری‌ ها شده و بروزترین پردازنده‌ های اینتل و amd را می‌ توانند پشتیبانی کنند.

اگر به دنبال خرید بهترین مادربرد ایسوس هستید ولی قصد ندارید از محصولات سری ROG STRIX استفاده کنید، توصیه ما به شما خرید مادربرد TUF از این برند است. فراموش نکنید که ایسوس صرفا این سری از مادربردهای خود را مخصوص گیمرها تولید نمی‌ کند. بخشی از این مادربردها برای کاربرانی که به دنبال اسمبل سیستم میان رده هستند نیز می‌ توانند بهترین انتخاب باشند. در تولید این مادربردها معمولا مدیریت مصرف و توزیع انرژی نیز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این هماهنگی این مادربرد با انواع فن‌ های خنک کننده نیز سبب شده است که کاربران بتوانند برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات انواع فن را بر روی سیستم خود نصب کنند.

در پنل پشتی مادربردهای سری TUF ایسوس می‌ توانید TUF Fortifier را مشاهده نمایید. استفاده از فناوری به کار رفته نشان می‌ دهد که این مادربرد اسکلت بندی بسیار قدرتمندی داشته و حتی می‌ تواند وزن ۱۰ کیلوگرمی را نیز تحمل کند.

برای خرید بهترین مادربرد سری TUF ایسوس می‌ توانید محصولات متنوعی را بررسی کنید. به عنوان مثال مادربرد TUF GAMING B660_PLUS WIFI D4 از جمله محصولات بی‌ نظیر ارائه شده توسط این برند بوده که قابلیت پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه DDR4 را دارد. علاوه بر این مادربرد TUF GAMING B760 Plus wifi D5 نیز گزینه‌ ای ایده‌ آل برای سرهم کردن یک سیستم توانمند به شمار می‌ رود. این مادربرد نیز با انواع ویندوزها سازگار بوده و با پشتیبانی ارز جدیدترین فناوری‌ ها روانه بازار می‌ شود.

تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس

مادربرد ایسوس سری Prime

اگر به دنبال یکی از پراستفاده‌ ترین و رایج‌ ترین مادربردهای موجود در بازار هستید، توصیه می‌ کنیم به سراغ سری مادربردهای Prime ایسوس بروید. کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه مادربردهای سری پرایم ایسوس سبب شده است که تقاضا برای خرید آن ها افزایش یابد. ایسوس به خوبی توانسته است نیازهای کاربران را درک کرده و محصولاتی از همه نظر کامل را به بازار عرضه کند. نوع طراحی و ساخت مادربردهای سری Prime ایسوس به شکلی است که می‌ توان برای سیستم‌ های خانگی تا سیستم‌ های گیمینگ و رندرینگ از آن ها استفاده نمود. در واقع می‌ توان بیان کرد که مادربردهای ایسوس سری Prime به عنوان آچار فرانسه جهت اسمبل هر نوع سیستمی می‌ توانند بهترین انتخاب باشند.

اگر به دنبال اسمبل یک سیستم معمولی برای راه اندازی کارهای روزمره مانند تماشای فیلم، چک کردن اینترنت و ارسال ایمیل هستید، توصیه می‌ کنیم به سراغ خرید مادربرد سری Prime از ایسوس بروید. جالب است بدانید با وجود قیمت مناسب مادربردهای سری پرایم ایسوس، توان بالا و عملکرد ایده آلی که دارند، می‌ تواند هر کاربری را شگفت زده کند. این سری از مادربردهای ایسوس به شکلی طراحی می‌ شوند که قادر به پشتیبانی از قطعات قدرتمند نیز هستند. با این حال توصیه می‌ کنیم برای انجام کارهای گرافیکی سنگین و همچنین استفاده به عنوان سیستم گیمینگ به سراغ سایر محصولات ایسوس در سری ROG و TUF بروید.

اگر یک پاور توانمند را در کنار مادربردهای سری پرایم ایسوس قرار دهید، مشاهده می‌ کنید که عملیات توزیع برق به بهترین شکل صورت می‌ گیرد. با وجود اینکه بخشی از مادربردهای سری Prime تنها با پردازنده‌ های شرکت amd سازگاری دارند ولی تعدادی از این محصولات را نیز مشاهده می‌ کنید که با پردازنده‌ های اینتل نیز سازگار هستند.

برای خرید بهترین مادربرد ایسوس سری Prime، مدل‌ های متنوعی پیش روی شما قرار گرفته است. به عنوان مثال مادربرد PRIME B450M_A از جمله گزینه‌ های پرفروش در بازار محسوب می‌ شود. این مادربرد مبتنی بر AMD طراحی شده و با فرم فاکتور mATX جهت اسمبل سیستم‌ های میان رده می‌ تواند انتخابی مناسب باشد. تکنولوژی واقعیت مجازی و همچنین پشتیبانی از سیستم‌ های خنک کننده را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های این مادربرد از برند ایسوس عنوان کرد.

تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس

مادربردهای ایسوس سری ProArt

دسته دیگری از مادربردهای ایسوس تحت عنوان سری ProArt به بازار عرضه می‌ شوند. این سری از محصولات ایسوس برای سازندگان محتوا که در رندر سه بعدی و مدل سازی فعالیت می‌ کنند، می‌ توانند انتخابی مناسب باشند. علاوه بر این کاربرانی که در تولید رسانه فعال هستند و یا به انیمیشن سازی علاقه دارند، می‌ توانند از میان مادربردهای سری ProArt ایسوس گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مادربردهای سری ProArt از محصولات ایسوس دارای طراحی مینیمالیست هستند. در واقع با همان نگاه اول به این سری از مادربردهای ایسوس می‌ توان ظاهر منحصر به فرد آن ها را متوجه شد. قبلا نام ProArt را در ساخت مانیتور های ارائه شده توسط این برند مشاهده کرده‌ ایم. با این حال هم اکنون مادربردهای ایسوس نیز با مشخصات ظاهری متفاوت برای طراحان می‌ توانند انتخابی ایده‌ آل باشند. مادربردهای سری ProArt برای کریتورها و ورک استیشن‌ های جریان اصلی که قصد استفاده از یک مادربرد مجهز را دارند بهترین گزینه خواهند بود. این سری از مادربردها برای کاربرانی که نیاز به نورپردازی RGB و همچنین طراحی بهینه شده برای اورکلاک ندارند، مناسب ترین گزینه‌ های موجود در بازار هستند.

بهترین مادربرد ایسوس سری ProArt قادر به پشتیبانی از حافظه رم ۱۲۸ گیگابایتی است. علاوه بر این کاربران می‌ توانند با خرید این سری از مادربردهای ایسوس چند کارت گرافیک را نیز بر روی آن ها نصب کنند. ایسوس در معرفی این سری از مادربردهای خود عنوان کرده که کاربر می‌ تواند با خرید آن ها بر خلاقیت خود تمرکز نماید.

تمرکز اصلی طراح برای ساخت مادربرد سری ProArt مالتی تسکینگ بوده و شرایط را به گونه‌ ای رقم زده است که از همه پردازنده‌ ها بتوان به صورت همزمان استفاده نمود.

یکی از مادربردهای سری ProArt ارائه شده توسط ایسوس، مدل ProArt Z790_CREATOR WIFI به شمار می‌ رود. این مادربرد مبتنی بر اینتل بوده و با پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم DDR5 گزینه ای ایده‌ آل برای کاربران حرفه‌ ای محسوب می‌ شود.تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس

مادربرد ایسوس سری Workstation

ایسوس نسل دیگری از مادربردهای خود را تحت عنوان Workstation روانه بازار می‌ کند. نوع طراحی و ساخت مادربردهای سری Workstation ایسوس به شکلی است که برای پروژه‌ های بسیار سنگین انیمیشنی و پروژه‌ های هوش مصنوعی انتخابی بی‌ نظیر به شمار می‌ روند. در واقع ایسوس با تولید این سری از محصولات خود تلاش کرده که ویژگی‌ های مختلفی را در نظر گرفته تا حجم فضای ذخیره سازی و همچنین گرافیک قابل ارتقا به عنوان یک راه حل اساسی برای مدیران فناوری اطلاعات بر روی آن ها قرار گیرد.

این سری از مادربردهای ایسوس قادر به پشتیبانی از آخرین نسل پردازنده‌ اینتل و amd بوده و می‌ توانند کارت‌ های گرافیک حرفه‌ ای را نیز پشتیبانی کنند. اگر قصد دارید از کارت‌ های گرافیک حرفه‌ ای Quadro بر روی سیستم خود استفاده کنید، مادربردهای سری Workstation در بهترین حالت پشتیبانی خود را از این پردازنده‌ های گرافیکی نشان می‌ دهند. علاوه بر این بهینه بودن این کارت گرافیک برای کاربرانی که به دنبال انجام پروژه‌ های هوش مصنوعی هستند نیز یک شاخصه به شمار می‌ رود.

تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس

مادربردهای ایسوس سری Expedition

با وجود اینکه مادربردهای ایسوس سری Expedition در کشورهای محدودی در جهان عرضه می‌ شوند ولی باید آن ها را نیز به عنوان یکی از جدیدترین محصولات ایسوس معرفی کرد. در حقیقت ایسوس به دنبال آن بوده تا خلاقیت به خرج داده و با الگوبرداری از شرکت‌ های مختلف، یک مادربرد با خواص گوناگون را تولید کند. به عنوان مثال از نظر توان پردازشی، ایسوس ترجیح داده است به سراغ محصولات سری TUF برود. در عین حال از نظر سایر ویژگی‌ ها نیز یک خاصیت از مدل‌ های دیگر برای تولید این سری از مادربردها به ارث برده است. مقاومت در برابر قطرات آب و همچنین مجهز شدن به فلز مستحکم را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های این سری از محصولات ایسوس عنوان کرد. این سری از مادربردهای ایسوس برای گیمرها نیز می‌ توانند انتخابی مناسب باشند.

تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس

مادربردهای ایسوس سری CSM

دسته دیگری از مادربردهای ایسوس که به مادربردهای سروری نیز شهرت دارند، تحت عنوان سری CSM برای کاربرانی که قصد دارند در خانه خود یک سیستم VPS داشته باشند بهترین انتخاب خواهند بود. نوع طراحی و ساخت این سری از مادربردهای ایسوس به شکلی است که با پشتیبانی از نرم‌ افزارهای مدیریت یکپارچه و نظارت و همچنین قابلیت استفاده تا ۳۶ ماه بدون وقفه و همچنین سیستم امنیتی پیشرفته می‌ تواند برای سیستم‌ های سرور بهترین گزینه عنوان شود. مولفه بارز این سری از مادربردهای ایسوس، استفاده بدون وقفه و پایداری بی‌ نظیر آن ها به شمار می‌ رود. همین ویژگی‌ ها سبب شده‌ اند که مادربردهای سری CSM نسبت به سایر مدل‌ ها متمایز باشند.

تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس

سایر مادربردهای ایسوس

در کنار مادربردهای مختلفی که از محصولات ایسوس معرفی کردیم، این برند چند سری از مادربردهای خود را با شکل‌ های مختلف روانه بازار می‌ کند. به عنوان مثال مادربردهای سری Mining برای کاربرانی که به دنبال استخراج در بازار کریپتو کارنسی هستند، می‌ توانند انتخابی مناسب باشند. این سری از مادربردها برای کاربرانی که قصد سرمایه‌ گذاری بر روی بازار ارز دیجیتال را دارند روانه بازار می‌ شوند.

علاوه بر این مادربردهای سری Business برای کسب و کارهای بزرگ به واسطه قابلیت اطمینان و پایداری و همچنین ویژگی‌ های پیشرفته‌ ای که دارند در اختیار شرکت‌ های تجاری قرار می‌ گیرند.

سخن پایانی

آشنایی با تفاوت سری‌ های مادربرد ایسوس به شما این امکان را می‌ دهد تا برای سرهم کردن یک سیستم بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. بر اساس نیازی که دارید و نوع سیستمی که قصد دارید اسمبل کنید، قادر به انتخاب هر کدام از محصولات فوق خواهید بود. برای خرید مادربرد ایسوس می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت استفاده کنید. امکان خرید نقد و اقساط مادربردهای ایسوس در این فروشگاه برای شما فراهم شده است.

سوالات متداول

کدام سری از مادربردهای ایسوس مناسب گیمینگ هستند؟

مادربردهای سری ROG و TUF برای گیمرها می‌ توانند انتخابی مناسب باشند.

بهترین مادربرد ایسوس برای گرافیک و تدوین کدام است؟

به اعتقاد کارشناسان برای تدوین فیلم و انجام پروژه‌ های گرافیکی مادربردهای سری Proart می‌ توانند انتخابی مناسب به شمار روند.

برای شرایط سخت محیطی کدام سری مادربرد ایسوس بهتر است؟

مادربردهای سری Expedition با توجه به لایه محافظتی که دارند، می‌ توانند در شرایط سخت محیطی به کار گرفته شوند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.