پربازدیدترین مطالب

سبک زندگی و سلامت

تزریق بوتاکس می تواند باعث از بین رفتن دائمی چین و چروک شود؟

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۲

تزریق بوتاکس می تواند باعث از بین رفتن دائمی چین و چروک شود؟

تزریق بوتاکس می تواند باعث از بین رفتن دائمی چین و چروک شود؟

با افزایش سن، پیری به مرور زمان روی پوست تاثیر می گذارد و اولین خطوط ریز دور چشم شروع می شود. در بیشتر موارد در سنین زیر 30 سال این علائم شروع شده و پیشرفت کرده و با گذشت زمان افزایش می یابد. تزریق بوتاکس می تواند باعث از بین رفتن دائمی چین و چروک روی پوست شما شود. این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد به ویژه خانم ها را به خود مشغول کرده است. در این پست قصد داریم اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما خواننده محترم و همراه همیشگی آترا مارت بگذاریم. با همراه باشید.

 تزریق بوتاکس یا بوتولینوم چیست؟

بوتاکس در اصل از باکتری ها گرفته می شود. کلستریدیوم بوتولینوم یک باکتری است که در بسیاری از گروه ها و سازندهای طبیعی مانند دریاچه ها، خاک ها، جنگل ها و غیره یافت می شود. آنها همچنین در روده پستانداران، ماهی ها و خرچنگ ها زندگی می کنند. باکتری ها در حالت طبیعی خود بی ضرر هستند مگر اینکه  تعداد آنها بیشتر از حد معمول شود.

سم بوتولینوم که از این باکتری ها به وجود می آیند، سیستم عصبی را هدف قرار می دهد. به این ترتیب اختلال در فرآیند باعث انتقال سیگنال های عصبی و تغییر عملکرد سلول های عصبی می شود. بوتولینوم می تواند باعث آزاد شدن استیلن شود که یک انتقال دهنده عصبی است و سلول های ماهیچه ای را منقبض نمی کند. این انقباضات غیر طبیعی هستند و باعث ایجاد چین و چروک در نواحی مختلف می شوند. بنابراین تزریق بوتاکس اجازه انقباض عضلات را نخواهد داد و در نواحی اطراف چشم، خط اخم، خط لبخند، پیشانی و غیره چین و چروک ایجاد نخواهد شد.

مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس

در واقع بوتاکس با توقف حرکت عضلات صورت، چین و چروک ها را از بین می برد. اثر تزریق بوتاکس برای مدتی روی فرد باقی می ماند و سپس به تدریج از بین می رود. زمانی که اثر این تزریق کامل شد، ماهیچه ها دوباره شروع به حرکت می کنند و دوباره خطوط روی صورت فرد ظاهر می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، افراد می توانند دوباره به تزریق بوتاکس متوسل شوند و اثرات آن را بر روی صورت خود بازسازی کنند.

کدام بوتاکس در چه نواحی قابل تزریق است؟

تزریق بوتولینوم را نمی توان در هر جایی از صورت انجام داد. زیرا ممکن است باعث فلج عضلات در ناحیه خاص شود. هنگام تزریق و اعمال نقاط باید دقت شود. قبل از تزریق، ناحیه از پیش انتخاب شده علامت گذاری می شود. بسیار مهم است که تزریق دقیقاً در همان نقطه انجام شود تا بهترین نتیجه از تزریق حاصل شود. در غیر این صورت نتیجه تزریق بوتاکس اصلا خوشایند نخواهد بود. همچنین مقدار صحیح بوتاکس برای تزریق باید به درستی انتخاب شود. اگر پزشک مقدار زیادی بوتاکس به فرد تزریق کند، صورتش مصنوعی می شود و نتیجه نهایی اصلا خوشایند نخواهد بود.

نواحی و مناطقی که بوتاکس در آنها تزریق می شود

استفاده از خدمات کلینیک یا پزشک ضروری است و تزریق در مراکز غیر مجاز به آرایشگاه ها توصیه نمی شود. نواحی و مناطقی که بوتاکس در آنها تزریق می شود عبارتند از:

پیشانی
بین ابرو یا خط اخم
گوشه چشم و ناحیه چین و چروک پنجه کلاغ
بالای لبه های بینی
سمت لب که خط خنده در آن قرار دارد
بالای لب
چانه
یک ناحیه خاص در گلو
گونه پایین
زیر بغل و کف دست برای تنظیم و کنترل چربی

با این حال، هر یک از این بخش ها حاوی یک نقطه است که در آن پزشک ناحیه دقیق تزریق را مشخص می کند. البته بوتاکس برای درمان بیماری های مختلف نیز کاربرد دارد و می توان آن را در نواحی دیگر بدن به سمت گردن تزریق کرد.

خواص درمانی تزریق بوتاکس

همه خواص تزریق بوتاکس را نمی توان در مشکلات زیبایی جستجو کرد. اگرچه درصد زیادی از افراد برای داشتن ظاهری جذاب تر و چهره ای جوان تر به تزریق بوتاکس روی می آورند اما سایر افراد در سراسر جهان نیز به دلیل خواص درمانی مهم آن اقدام به تزریق بوتاکس می کنند. بوتاکس علاوه بر زیبایی، خواص درمانی شگفت انگیز نیز دارد.

از بین بردن گرفتگی عضلات یکی از مهمترین کاربردهای درمانی بوتاکس است. این ماده با جلوگیری از رسیدن مغز به عضلات، این اسپاسم ها را برای مدتی بی اثر می کند.

تزریق بوتاکس همچنین به رفع تعریق بیش از حد کمک می کند. این روش مطمئن می تواند تعریق در نقاط مختلف بدن را تا 90 درصد کاهش دهد. البته تعریق برای بدن ضروری است، اما رفع تعریق زیاد در ناحیه زیر بغل، برای مثال مشکلی در دمای بدن ایجاد نمی کند.

بوتاکس می تواند در درمان برخی از میگرن ها موثر باشد. مسدود کردن پیام های درد از طریق بوتاکس به جلوگیری از تجربه سردردهای شدید و طولانی مدت دیگران کمک می کند.

تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است؟

از آنجایی که سن چین و چروک پوست در هر فردی ممکن است متفاوت باشد، زمان مناسب برای افراد متفاوت است. تزریق بوتاکس منجر به از بین رفتن چین های پوستی می شود. البته باید توجه داشت که تزریق این ماده به بدن افراد مبتلا به بیماری های خاص مانند مولتیپل اسکلروزیس، میاستنی گراویس و سایر بیماری های خودایمنی مجاز نیست. بوتاکس برای کسانی که بارداری را سپری می کنند، کسانی که شیر می دهند،  کسانی که از بیماری های حاد آلرژیک، خونی و عصبی شدید رنج می برند، کسانی که به پوست خود آسیب جدی وارد کرده اند، کسانی که ضعف بیش از حد عضلات صورت دارند و همچنین کسانی که هنوز در سنین نوجوانی هستند، اصلا مناسب نخواهند بود.

تزریق بوتاکس می تواند باعث از بین رفتن دائمی چین و چروک شود؟

 باید توجه داشته باشید که این درمان موقتی است و از 3 تا 6 ماهگی به دستگاه و فرم بدن فرد بستگی دارد. مدت زمان دقیق بوتاکس به عوامل مختلفی از جمله مواد مصرفی،ز ویژگی های پوست افراد و مرافبت های بعد از آن بستگی دارد.

نتیجه گیری

افرادی که از نتیجه پس از تزریق بوتاکس راضی نیستند مجبور نیستند برای همیشه با آن زندگی کنند زیرا اثر بوتاکس از بین می رود. این در حالی است که افرادی که از نتیجه کار راضی هستند، پس از پایان دوره تاثیر آن، برای حفظ شادابی صورت خود تزریق دیگری انجام می دهند. فواید بوتاکس فقط به جوانسازی پوست محدود نمی شود. بلکه برای درمان برخی از بیماری ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این موارد در قسمت پشت گردن یا بین ابروها تزریق می شود و درد سردردهای میگرنی را کاهش می دهد. تزریق بوتولینوم برای کسانی که به شدت عرق می کنند نیز استفاده

می شود. تحقیقات نشان می دهد که این روش می تواند تعریق را بیش از 75 درصد کاهش دهد و علاوه بر آن می تواند مشکلات و بیماری های دیگری مانند اسپاسم عضلانی به ویژه در ناحیه پلک، مشکلات بلع در گلو، مشکلات صوتی حنجره را درمان کند. درمان بیماری تیروئید، چشم و باز نشدن کامل پلک و ... از دیگر مشکلاتی هستند که توسط متخصصین با کمک تزریق بوتاکس درمان می شوند.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.