پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

تراشه اسنپدراگون ۸۵۰ شبکه ۵G را برای کامپیوترهای ویندوزی محقق می کند

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

تراشه اسنپدراگون ۸۵۰ شبکه ۵G را برای کامپیوترهای ویندوزی محقق می کند

بر اساس گزارش جدیدی، شرکت کوالکام مشغول توسعه ی یک پردازند مخصوص برای کامپیوترهایی است که مبتنی بر پردازنده آرم میباشند. نام این پردازنده اسنپدراگون 850 میباشد و ارائه ی نسل پنجم شبکه های موبایل را میسر میکند.

به احتمال خیلی زیاد برای سه ماهه آینده سال جاری پردازنده اسنپدراگون 845 شرکت کوالکام در گوشی های هوشمند جدید به کارگرفته خواهدشد. این تراشه هنوز تازه به بازار عرضه شده است، این در حالی است که گزارش هایی مبنی بر اینکه شرکت سازنده، درحال حاضر مشغول کار روی نسخه بعدی پردازنده ی پرچم دار خود با نام اسنپدراگون 850 میباشد در دنیای مجازی به چشم میخورد.

انتظار می رود اولین گوشی هوشمندی که قرار است به همراه تراشه اسنپدراگون 845 روانه بازار شود؛ گوشی پرچم دار شرکت سامسونگ با نام گلکسی اس 9 است و یا حداقل برخی از نسخه های این گوشی که قرار است در ماه آینده  ودر کنگره جهانی موبایل 2018 رونمایی شوند به این تراشه مجهز خواهند بود. همچنین انتظار داریم طبق روال همیشه اندکی بعد از عرضه  این تراشه توسط شرکت کوالکام این تراشه را دراکثر گوشی های هوشمند ببینیم.

طی چند سال گذشته یک الگوی رفتاری دیگر جایگزین رفتار کوالکام شده است؛ این شرکت مدتی است به تولید نسخه های تکراری خود میپردازد. این موضع را به راحتی میتوان در برخی از موارد چون تولید پرچم دار شرکت سامسونگ بانام جی 6، مشاهده کرد. شرکت ال جی به منظور تکمیل موجودی اسنپدراگون 835 توسط شرکت کوالکام حاضر به انتظار کشیدن نبود. به همین منظور شرکت کوالکام یک نمونه بهبود یافته از تراشه پرچم دار خود را با نام اسنپدراگون 821 در اختیار این شرکت قرار داد. شایعات منتشر شده حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد به این سیاست خود در این زمینه ادامه دهد.

بر اساس گزارشی از وب سایت پی سی مگ، تراشه جدید و تکراری شرکت کوالکام، اسنپدراگون 850 نام خواهد داشت و قرار است که در سال جاری به بازار عرضه شود. این تراشه بر خلاف نمونه های قبلی خود که برای گوشی های هوشمند عرضه میشدند، در نظر دارد تا قدرتی برای کامیپوترهای ویندوزی مبتنی بر پردازنده های آرم باشد. هنوز خبری مبنی برا اینکه آیا گوشی های هوشمند نیز قادر خواهند بود تا از این تراشه استفاده کنند یا خیر در دست نیست.

همچنین اطلاعاتی در مورد خصوصیات این پردازنده هنوز منتشر نشده است. اما با این حال برخی میگویند که نام این پردازنده میتواند به  مودم X50 کوالکام، یعنی اولین مودمی که در سال 2016 بعنوان ارائه دهند شبکه نسل پنجم گوشی های موبایل معرفی شد اشاره داشته باشد.

بنابراین احتمال میرود که این شرکت قصد داشته باشد تا با ترکیب اسنپدراگون 845 و مودم X50 ، تراشه جدید را با نام اسنپدراگون 850 به جهانیان عرضه کند. هرچند احتمالا این تراشه دارای ابعاد بزرگ تری نسبت به تراشه های قبلی داشته باشد؛ اما به کارگیری آن در لپ تاپ ها و یا تبلت های ویندوز 10 مبتنی بر تراشه اسنپدراگون امکان پذیر خواهد بود. چنین دستگاهایی، که در آنها از به کارگیری پردازنده های x86   ساخت اینتل یا ای دی ام اجتناب شود، قادر خواهند بود تا مانند تبلت ها و گوشی های هوشمند اندرویدی از مزیت مصرف بهینه انرژی بهرمند شوند.  نخستین کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و مودم LTE نسل چهارم، چندی پیش معرفی شدند و انتظار می‌رود در سه‌ماهه‌ی دوم امسال به دست مصرف‌کنندگان برسند.

با تمام این تفاسیر، شبکه های نسل پنجم گوشی های موبایل در اواخر سال جاری به طور عمومی گسترش خواهد یافت و نخستین گوشی مجهز به این قابلیت تا پیش از آغاز سال 2019 به بازار عرضه نخواهد شد. در عوض، اولین دستگاه هایی که احتمالا از این فناوری بهره میبرند هات اسپات های موبایل با امکان به اشتراک گزاری با شبکه نسل پنجم شبکه‌ی موبایل با کلاینت‌های چندگانه‌ی مجهز به وای‌فای خواهند بود. مطمئنا یک تبلت هیبریدی یا یک لپ تاپ با طول عمر بالای باتری و مجهز به آخرین نسخه ویندوز با قابلیت اتصال به شبکه های نسل پنجم موبایل، یکی از جذاب ترین انتخاب های مشریان  در آینده نزدیک خواهد بود.

علاوه بر اینها، این موضوع موجب میشود تا  دستگاه های اولیه ی مجهز به پردازنده کوالکام  نسبت به دستگاه های مبتنی بر پردازنده های اینتل دارای مزیت بیشتری باشند.شرکت اینتل دیرتر از رقیب خود اقدم به عرضه مودم های نسل چهارم منطبق بر CDMA کرد واین شرکت قصد دارد تا پردازنده مبتنی براین مودم را در سال جاری به بازار بفرستد. برخی تحلیگران خبر از استفاده مودم های اینتل در تمام آیفون های شرکت اپل در سال جاری میدهند. این در حالی است که شرکت اینتل مودم های نسل پنجم خود را تا نیمه دوم سال 2019 به بازار عرضه نخواهد کرد.

اگر در اجرای برنامه شرکت کوالکام مشکلی رخ ندهد، واین شرکت بتواند با موفقیت این برنامه را پیش ببرد میتوان اسنپدراگون 850 را بعنوان یک راه حل موقت تلقی کرد. با این وجود، این تراشه بنظر میرسد که از نظر طراحی دارای قدرت کافی باشد و بتواند بعنوان یک پردازنده موفق در دستگاه های مجهز به شبکه نسل پنجم مورد استفاده  قرار بگیرد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.