پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

تحقیقات کسپرسکی و موسسه B۲B International در مورد امنیت پیام رسان ها جنجال به پا کرد ؟

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰

تحقیقات کسپرسکی و موسسه B۲B International در مورد امنیت پیام رسان ها جنجال به پا کرد ؟
با همین اوصاف، 37 درصد کاربران، پیام رسانهای آنلاین را ترجیح میدهند، 25 درصد از پیام رسانهای شبکههای اجتماعی استفاده میکنند و 15 درصد به طور مداوم از سرویس VoIP استفاده میکنند. علاوه بر این، 17 درصد کاربران از ابزارهای الکترونیکی ارتباطاتی برای تبادل دادههای حساس و خصوصی استفاده می کنند. بنابراین مفید است که بدانیم که چه تعداد از این افراد داده های خود را در معرض بسترهای آنلاین قرار داده و در عین حال آمار، این اطلاعات را پوشش نداده است.
 
 
       امتیازی که یک پیام رسان امن توانسته کسب کند عدد 7 (از 10) است. متاسفانه، Skype،AIM و Blackberry Messenger صرفا یک امتیاز کسب کردهاند در حالی که Viber، Google Hangouts، Facebook Messenger و Snapchat نهایتا 2 امتیاز به دست آورده اند.
 
      نرم افزار فراگیر WhatsApp نیز تنها 2 امتیاز کسب کرده بود، اما با ارایه پروتکلی که Open Whisper Systems مطرح کرد و کاملا توسط WhatsApp پشتیبانی میشود، میتوان گفت این پیام رسان تکلیف خود را انجام خواهد داد و سطح بالاتری از قابلیت اطمینان در رمزنگاری را به دست خواهد آورد.
      تمام پیام رسانهایی که در بالا معرفی شده است ارتباط را رمزنگاری میکنند، اما هیچ کدام کلیدهای رمزنگاری را تغییر نمیدهند یا هویت طرفین ارتباط را تایید نمیکنند. علاوه بر این، خود شرکتهای توسعه دهنده قادر هستند اطلاعات خصوصی شما را بخوانند. همچنین، با توجه به اختصاصی بودن کد برنامهها، حفرههای امنیتی تنها میتواند توسط کارمندان شرکت مربوطه کشف و وصله شوند. تمام این عوامل در حین تحقیقات EFF لحاظ شده است.
       از میان تمام پیام رسانهای محبوب و شناخته شده، تنها دو مورد یافت شدند که به طور قابل قبول امن هستند: Apple iMessage که امتیاز 4 را کسب کرده و Telegram که امتیاز 5 را به دست آورده است. در مورد Telegram هم می توان گفت، آن ها نیز شروع به خواندن اطلاعات کاربران خود نموده و کانال های ناخواسته (کانال هایی که ارتباط تنگاتنگ با سازمان های تروریستی دارند) را مسدود می کنند.
   در حال حاضر تنها یک برنامه مکالمه تصویری محبوب و در عین حال امن وجود دارد؛ Apple Facetime که امتیاز 4 را کسب کرده است.
 
      بنابراین، آیا این بدان معناست که عملا هیچ پیام رسان امنی وجود ندارد؟ در واقع مواردی وجود دارد اما به وفور مورد استفاده قرار نگرفتهاند. آیا درباره ی Chatsecure، CryptoCat، Signal و یا SilentText چیزی شنیدهاید؟ احتمالا خیر؛ اما این موارد قهرمانان رتبه بندی EFF بودهاند. برخی پیام رسانهای دیگر که از لحاظ شهرت یکسان هستند، مانند OTR (توسط Adium و Pidgin)، Retroshare و Subrosa امتیاز 6 را کسب کردند.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.