پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

به کارگیری فناوری تشخیص چهره در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

به کارگیری فناوری تشخیص چهره در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

گویا فناوری تشخیص چهره، به عنوان یک فناوری‌ ضروری در جهان در حال شکل گیری است، به طوری که ژاپن می خواهد این فناوری را در المپیک ۲۰۲۰ که در این کشور برگزار خواهد شد به کار ببرد.

به گفته منابع معتبر، المپیک ۲۰۲۰ توکیو شدیدا به فناوری تشخیص چهره برای اهداف امنیتی تکیه می کند. این فناوری نهایتا ۴۰۰ هزار چهره را طی این رویداد اسکن خواهد کرد. این منابع مدعی هستند این فناوری در ابتدا جهت هدایت سریع ورزشکاران و خبرنگاران به جایگاه مخصوص خود استفاده خواهد شد؛ اما درکل این سیستم افزون بر قابلیت قبلی استفاده از کارت‌های شناسایی تقلبی یا دزدیده شده  برای دسترسی به ورزشگاه‌ها و خدمات المپیک ۲۰۲۰ را شناسایی می‌کند.

این اطلاعات توسط منبعی که با ژاپن تایمز مصاحبه کرده و مدعی نزدیکی به کمیته‌ی برگزاری المپیک است، به دست آمده است. طبق ادعای این منابع کاهش نگرانی از عملیات‌های تروریستی اولویت از کاربرد سیستم تشخیص چهره می باشد و بعد از آن احتمالا برای کاهش زمان انتظار بازدیدکنندگان هم استفاده دارد. علاوه بر آن اگر کارت شناسایی شخصی دزدیده یا جعل شود؛ سیستم چهره‌ی شخص مجرم را از چهره‌ی شخص حقیقی  تشخیص خواهد داد.

افرادی که درگیر این بازی‌ها هستند یک کارت شناسایی ویژه با عکس صورت دریافت می کنند که شامل خبرنگاران و سایر پرسنل رسانه‌ای نیز خواهد شد. سیستم تشخیص چهره به طور اتوماتیک در لحظه ورود به تجهیزات مرتبط صورت آن‌ها را اسکن می‌کند و با عکس صورتی که از قبل ذخیره شده بود مقایسه می کند، اگر چهره‌ مطابق نباشد اخطار می‌دهد؛ بعد از آن، مقامات مربوطه بازجویی‌های بعدی را انجام خواهند داد.

از فناوری تشخیص چهره‌ی شرکت ژاپنی NEC در این سیستم استفاده می شود؛ قبلا فناوری این شرکت در یک برگر فروشی‌ زنجیره‌ای در کالیفرونیا برای تشخیص چهره‌ی مشتریان وفادار هم به کار رفته بود. گفته می شود دقت این سیستم بسیار بالاست و قدرت تشخیص چهره‌ی تک تک اشخاص را به‌صورت جداگانه دارد حتی دوقلوهای همسان؛ این سیستم می تواند حتی شخصی را هم که جراحی پلاستیک کرده تشخیص دهد.

ژاپن تجربه زیادی در  فناوری تشخیص دارد، این کشور مدتی است از این فناوری در گیت فرودگاه توکیو به منظور بازرسی مسافران  بهره برده است؛ با این وجود این فناوری هنوز بحث برانگیز است چون افراد بسیاری در رابطه با روش اجرای آن و حفظ حریم شخصی خود نگران هستند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.