پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

بهترین پردازنده برای برنامه نویسی کدام است؟ راهنمای خرید cpu برای سیستم برنامه نویسی

یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۳

بهترین پردازنده برای برنامه نویسی کدام است؟ راهنمای خرید cpu برای سیستم برنامه نویسی

انتخاب بهترین پردازنده برای برنامه نویسی یکی از مهمترین مراحل اسمبل کردن محسوب می‌ شود. همانگونه که می دانید در پردازش اطلاعات، نقش مهم و اساسی بر عهده سی پی یو ها قرار می گیرد. سیستم های برنامه نویسی نیاز به پردازنده‌ هایی دارند که با استفاده از آن ها در کوتاه ترین زمان کدهای نوشته شده را بتوانند پردازش نمایند. با توجه به اینکه امروزه تنوع بسیار بالایی در زمینه CPU وجود دارد، لازم است که چند مولفه مهم را در نظر گرفته تا بهترین گزینه را بتوانید برگزینید.

خرید بهترین سی پی یو برای برنامه نویسی به سادگی امکان پذیر نیست. با توجه به اینکه باید جهت اسمبل یک سیستم برنامه نویسی هزینه‌ های زیادی پرداخت کنید، یکی از مهم ترین چالش ها برای این دسته از کاربران انتخاب CPU با توان پردازش مناسب به محسوب می‌ شود. پردازنده های مرکزی باید از نظر سرعت و تعداد هسته بررسی شده تا عملکرد مناسبی از آن ها در سیستم های خود مشاهده نمایید. با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم.

بهترین سی پی یو برای برنامه نویسی

همانگونه که عنوان کردیم cpu یا پردازنده مرکزی برای لپ تاپ و سیستم های برنامه نویسی یکی از مهمترین سخت افزارها محسوب می‌ شود. کاربرانی که قصد سرهم کردن یک سیستم برنامه نویسی را دارند و یا به دنبال خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی هستند، لازم است که از جهات مختلف نوع پردازنده مرکزی را مورد بررسی قرار دهند. در این میان بررسی چند نکته کلیدی به شما کمک می کند تا انتخاب خود را به درستی انجام دهید. یک پردازنده قادر است که به راحتی در سیستم های برنامه نویسی پردازش‌ های سنگین را با سرعت بالا انجام دهد. علاوه بر این هر اندازه تعداد هسته های سی پی یو بیشتر باشند، عملکرد مناسبی از آن ها در سیستم برنامه ریزی شاهد خواهیم بود. به همین علت خرید بهترین سی پی یو برای برنامه نویسی همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

راهنمای خرید بهترین CPU برای برنامه نویسی

بهترین پردازنده برای سیستم برنامه نویسی را می توانید با بررسی چند فاکتور و مولفه مهم انتخاب کنید.

ما تصمیم گرفته ایم که به طور مفصل در این رابطه اطلاعات کافی را در اختیار شما بگذاریم. سعی کنید به ترتیب برای خرید بهترین CPU جهت نصب بر روی سیستم برنامه نویسی موارد زیر را در نظر بگیرید.

توجه تعداد هسته و تریدهای پردازنده

اگر قصد خرید بهترین پردازنده برای برنامه نویسی را دارید، در گام نخست باید به سراغ تعداد هسته های آن بروید. در واقع تعداد هسته های سی پی یو عملکردی مشابه سیلندرهای موتور در یک خودرو دارند. اگر به عنوان یک برنامه نویس قصد خرید بهترین سی پی یو و همچنین کیس اسمبل شده را دارید، حتما باید تعداد هسته های پردازنده را به عنوان یک مولفه مهم در نظر بگیرید. با توجه به اینکه در عملکرد پردازنده تعداد هسته ها تاثیر بسزایی می گذارند، هر اندازه این مقدار بیشتر شود یعنی در اجرای همزمان برنامه‌ ها عملکردی به مراتب بهتر از پردازنده دریافت خواهید نمود.

علاوه بر این در کنار تعداد هسته های سی پی یو لازم است که نسل پردازنده را نیز به عنوان یک نکته مهم در نظر داشته باشید. این دو شاخصه می توانند مکمل همدیگر باشند. قدرت واقعی پردازنده را با استفاده از تعداد هسته ها و نسل پردازنده می توان متوجه شد. با توجه به اینکه برنامه های سنگین کدنویسی و همچنین جهت طراحی اپلیکیشن‌ ها و بازی‌ های مختلف نیاز به هسته‌ های زیاد دارید، سعی کنید یک پردازنده کاربردی و قدرتمند انتخاب نمایید.

هر اندازه در خرید بهترین CPU برای برنامه نویسی نسل جدیدتر و بالاتر را انتخاب کنید، عملکردی مناسب‌ تر از آن دریافت خواهید نمود. به طور مثال یک پردازنده ۸ هسته‌ ای از نسل دهم عملکردی به مراتب قدرتمندتر نسبت به این نوع پردازنده از نسل چهارم به اجرا می‌ گذارد.

در کنار بررسی تعداد هسته جهت خرید بهترین cpu برای برنامه نویسی باید تعداد رشته های پردازنده نیز در نظر گرفته شوند. معمولا تعداد رشته‌ های یک پردازنده در برابر تعداد هسته های آن دو برابر بیشتر هستند. در حالت کلی برای برنامه نویسی سعی کنید یک پردازنده مرکزی با حداقل 4 هسته و 8 رشته انتخاب نمایید. این مدل پردازنده برای برنامه نویسان مبتدی تا نیمه حرفه ای می تواند کاربردی باشد.

توجه به سرعت پردازنده و فرکانس

فاکتور مهم بعدی که در خرید بهترین پردازنده برای برنامه نویسی باید مد نظر قرار دهید، سرعت پردازنده و فرکانس آن خواهد بود.

اگر پردازنده های مرکزی را مورد بررسی قرار دهید و مشخصات آن ها را ببینید، معمولا بر روی این سخت افزار یک محدوده فرکانسی یا دو عدد برای نمایش فرکانس اعلام می‌ شود. یکی از فرکانس هایی که بر روی پردازنده قرار گرفته است حداقل سرعت آن را نمایان می‌ کند. فرکانس دوم به شما بیان می‌ کند که حداکثر فرکانس و بیشترین سرعتی که برای پردازش اطلاعات در اختیار شما قرار گرفته می شود چه مقدار است.

در خرید بهترین سی پی یو برای برنامه نویسی علاوه بر سرعت پردازنده باید فناوری مهم دیگری نیز در نظر گرفته شود. تکنولوژی Turbo Boost برای افزایش سرعت و توان پردازنده یک فناوری مهم به شمار می رود. این فناوری کمک می کند توان و سرعت بیشتری از هسته های موجود در پردازنده مشاهده نمایید. در واقع با فعالسازی این تکنولوژی متوجه خواهید شد که هنگام بالا رفتن مصرف برق تعدادی از هسته‌ ها با فرکانس به مراتب بیشتر عملکرد خود را نمایان می کنند. علاوه بر این بخش دیگری از هسته ها نیز با فرکانس کمتر مشغول به کار می شوند. شرایطی که کمک می‌ کند در حالت کلی سرعت پردازش داده ها افزایش یابد.

در خرید بهترین cpu برای برنامه نویسی لازم است که سرعت باس نیز مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اینکه در اجرای نرم افزارها به صورت همزمان سرعت باس تاثیر بسزایی می گذارد، از این فاکتور چشم پوشی نکنید.

نکته مهم: حداقل سرعت پردازنده با فرکانس پایه یا Base Clock نمایش داده می شود.

حداکثر سرعت پردازنده با فرکانس حداکثر یا Boost Clock نمایش داده می شود.

توجه به Locked یا Unlocked

در خرید بهترین پردازنده برای برنامه نویسی شاخصه مهم دیگری نیز بررسی خواهد شد. در واقع این فاکتور می‌ تواند مشخص کند عملکرد CPU چگونه است. نکته ای که اهمیت بالایی در انتخاب شما خواهد داشت. پردازنده هایی که در اصطلاح Unlocked هستند دسته ای از محصولات موجود در بازار به شمار می روند که می توان فرکانس کاری آن ها را تغییر داد. به همین علت برنامه‌ نویس قادر به شخصی سازی این سری از پردازنده ها خواهد بود. در واقع کاربر با خرید پردازنده مرکزی از نوع Unlocked این امکان را خواهد داشت که از Bios و یا نرم افزارهای اورکلاک کمک گرفته و بر اساس نیاز خود، روی به شخصی سازی پردازنده بپردازند.

در طرف مقابل پردازنده های Locked قرار گرفته اند. این سری از پردازنده ها قابلیت های چندانی ندارند. به همین علت امکان شخصی سازی آن ها نیز وجود نخواهد داشت. معمولا کمپانی اینتل پردازنده های خود را به صورت Locked روانه بازار می‌ کند. در طرف مقابل قرار گرفته که به دنبال آن است که انواع پردازنده را با قابلیت Unlocked در اختیار کاربران بگذارد.

معرفی بهترین پردازنده ها برای برنامه نویسی

اکنون که با راهنمای خرید بهترین CPU برای برنامه نویسی آشنایی کامل به دست آورده اید، می توانیم به معرفی چند گزینه موجود در بازار بپردازیم. برندهای مختلف تلاش کرده‌ اند که انواع پردازنده برای برنامه نویسی، گیمینگ و سیستم های معمولی را روانه بازار کنند. قیمت پردازنده برای برنامه نویسی را می توانیم یک فاکتور مهم دیگر در نظر بگیریم.

پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i7_10700k

در گام نخست جهت ارائه لیست بهترین پردازنده ها برای برنامه نویسی به سراغ یک محصول کامل از اینتل رفته ایم.

پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i7_10700k را می توان همان گزینه ای نامید که برنامه نویسان به دنبال آن هستند. این پردازنده ۸ هسته ای با بهره گیری از پردازنده گرافیکی شما را یاری می کند تا در اسمبل یک سیستم برنامه نویسی بتوانید به درستی عمل کنید.

با توجه به نیاز به برنامه نویسی، این پردازنده از نوع Unlocked انتخاب شده است. شرایطی که موجب شده است قابلیت شخصی سازی در اختیار کاربران قرار گیرد. این پردازنده ۶۴ بیتی اینتل با ۱۶ رشته و با محدوده فرکانس بی نظیر به شما کمک می کند تا بتوانید برای پردازش برنامه ها به صورت همزمان از قدرت بالایی بهره ببرید. این پردازنده با فرکانس مرجع ۳.۸ گیگاهرتز و در حالت Boost با فرکانس ۵.۰ گیگاهرتز عملکرد خود را نشان می دهد.

از جمله ویژگی‌ های دیگر این پردازنده می‌ توان به پشتیبانی از حافظه رم ۱۲۸ گیگابایتی اشاره نمود. پردازنده ارائه شده توسط اینتل به شما قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی های 4K و 3D را نیز خواهد داد. بدون تردید مجهز شدن به تکنولوژی های Turbo Boost و Intel Optane خبری خوش برای برنامه نویس ها خواهد بود. اگر به دنبال خرید پردازنده از نسل ۱۰ برای اسمبل سیستم برنامه نویسی هستید، توصیه می کنیم این محصول را در نظر بگیرید. با وجود کیفیت و توان پردازش بالایی که پردازنده اینتل مدل Core i7_10700k دارد، قیمت آن نیز مناسب است.

پردازنده ای ام دی مدل Ryzen 5 5600G

اگر قصد خرید بهترین سی پی یو برای برنامه نویسی را دارید و به دنبال انتخاب یک محصول از برند ای‌ ام‌ دی هستید، توصیه می‌ کنیم پردازنده Ryzen 5 5600G را در نظر بگیرید.

پردازنده های سری رایزن ۵ از ای ام دی می‌ توانند برای اسمبل سیستم برنامه نویسی و حتی سیستم های گیمینگ انتخابی مناسب به شمار روند. این پردازنده از نوع Unlocked با ۶ هسته و با توان مناسب در دسترس کاربران قرار گرفته است. amd بر اساس لیتوگرافی ۷ نانومتری پردازنده خود را روانه بازار می‌ کند.

بهره مندی از ۱۲ رشته و فرکانس مبنای ۳.۹ گیگاهرتز نشان از توان بالای یک سی پی یو برای سیستم های برنامه نویسی می دهد. در حالت بیشینه این مقدار است فرکانس به ۴.۱۴ خواهد رسید. توان مصرفی این پردازنده ۶۵ وات بوده و کاربر می تواند از یک سی پی یو با حافظه پشتیبانی شده DDR4 بر روی سیستم خود بهره مند شود. برای کسب اطلاعات در خصوص قیمت پردازنده ای ام دی مدل Ryzen 5 5600 و خرید آن می توانید از فروشگاه اینترنتی آترامارت دیدن کنید.

پردازنده اینتل بدون باکس مدل Core i5_8600، ارزان قیمت و کار راه انداز

اگر قصد اسمبل یک سیستم برنامه نویسی میان رده و متوسط را دارید، می توانید از پردازنده ارائه شده توسط اینتل استفاده کنید.

اینتل این پردازنده خود را بدون بهره گیری از ویژگی Unlocked روانه بازار می‌ کند. شرایطی که نشان می‌ دهد کاربر قادر به شخصی سازی پردازنده نخواهد بود. در عین حال قیمت پردازنده اینتل مدل Core i5_8600 یک مولفه مهم بوده و کاربران می توانند از یک محصول اقتصادی جهت اسمبل سیستم برنامه نویسی و سیستم گیمینگ میان رده از آن استفاده نمایند.

از دیگر ویژگی‌ ها و مشخصات پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i5_8600 می توان به حداقل فرکانس ۳.۱۰ گیگاهرتزی اشاره کرد. این مقدار در حالت بوست به ۴.30 گیگاهرتز خواهد رسید. حافظه DDR4 توسط این پردازنده پشتیبانی می شود. در این بین باید بدانید که این پردازنده ۶ هسته‌ ای تنها دارای ۶ رشته بوده و ممکن است در پردازش های سنگین شما را با مشکلاتی مواجه کند.

پردازنده amd باکس مدل Ryzen_7 7700X AM5

به مانند اینتل، کمپانی AMD تلاش کرده است که پردازنده های توانمند را برای اسمبل بردن سیستم برنامه نویسی روانه بازار کند. اگر به دنبال خرید بهترین پردازنده برای برنامه نویسی هستید، این محصول ارائه شده توسط amd یعنی پردازنده Ryzen_7 7700X AM5 را به شما توصیه می‌ کنیم.

ای ام دی این محصول خود را با ۸ هسته و ۱۶ رشته در اختیار کاربران قرار داده است. این پردازنده با لیتوگرافی ۵ نانومتری طراحی شده و با فرکانس مبنای ۴.۵ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس ۵.۴ گیگاهرتز عملکردی شگفت انگیز به اجرا خواهد گذاشت. پردازنده ارائه شده توسط AMD با قابلیت UNLOCKED شما را یاری می کند تا بتوانید شخصی سازی را با استفاده از نرم افزارهای اورکلاک یا از طریق BIOS انجام دهید. قیمت پردازنده ای ام دی مدل Ryzen_7 7700X AM5 نیز با وجود توان پردازشی شگفت انگیزی که دارد مناسب خواهد بود. فراموش نکنید با توجه به نسل این پردازنده می توانید سرعت به مراتب بیشتری از آن در مقایسه با پردازنده های رایزن ۵ دریافت کنید.

پردازنده اینتل Core i9_12900k، بهترین پردازنده برای برنامه نویسی

اگر بخواهیم بهترین سی پی یو برای برنامه نویسی را معرفی کنیم باید از نظر کارایی، سرعت و قیمت به بررسی گزینه‌ های مختلف بپردازیم.

پس از یک جمع‌ بندی می توان متوجه شد که کدام پردازنده بهترین گزینه خواهد بود. پردازنده اینتل مدل Core i9_12900k از سری ۱۲ محصولات این برند را ما به شما توصیه می کنیم. اینتل این پردازنده خود را با ۱۶ هسته و ۲۴ رشته روانه بازار می کند. قدرت بسیار بالای این پردازنده از اینتل شما را یاری خواهد کرد تا برای سرهم کردن یک سیستم برنامه نویسی و گیمینگ از توان بالایی بهره مند شوید. این پردازنده در حالت مبنا دارای فرکانس 3.20 گیگاهرتز بوده و به واسطه نسل مدرن و توانمندی که دارد، می‌ تواند سرعت بسیار بالایی را از خود نشان دهد. اینتل این پردازنده خود را نیز مجهز به قابلیت UNLOCKED کرده است. معماری Alder Lake برای طراحی و ساخت این پردازنده انتخاب شده و با حداکثر فرکانس ۵.۲0 هر آنچه نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می دهد.

پردازنده اینتل Core i5 1135G7

در ادامه بررسی لیست بهترین پردازنده‌ ها برای برنامه نویسی به یک محصول ارزان قیمت دیگر از اینتل برخورد کرده‌ ایم.

پردازنده اینتل Core i5 1135G7 از جمله محصولات با کیفیتی به شمار می‌ رود که برای اسمبل کردن یک سیستم برنامه نویسی می تواند به خوبی عملکرد خود را نشان دهد. این پردازنده از نسل ۱۱ محصولات اینتل بوده و با چهار هسته اصلی و هشت هسته مجازی روانه بازار می‌ شود. محدوده فرکانس پردازنده اینتل Core i5 1135G7 نیز از ۲.۴ گیگاهرتز تا ۴.۲ گیگاهرتز بوده و به شما امکان پشتیبانی از رم ۶۴ گیگابایتی و مدل DDR4 را می دهد.

سخن پایانی

خرید بهترین پردازنده برای برنامه نویسی را با توجه به بررسی مشخصات آن انجام دهید. پردازنده های سیستم برنامه نویسی نسبت به پردازنده های سیستم گیمینگ و خانگی باید مشخصات متفاوتی داشته باشند. به همین علت امروزه اینتل و amd انواع سی پی یو را برای این دسته از کاربران روانه بازار می کنند. اگر به دنبال بررسی قیمت انواع پردازنده هستید، می توانید با مراجعه به فروشگاه آترامارت نیاز خود را برطرف کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.