پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بهترین پردازنده اینتل در سال ۲۰۲۱

سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱

بهترین پردازنده اینتل در سال ۲۰۲۱

بهترین پردازنده اینتل در سال 2021


پردازنده اینتل از قدرتمندترین پردازنده های جهان است. رقابت بین AMD و اینتل بسیار شدت گرفته است. اینتل بهترین پیشنهادات را برای رایانه شخصی شما ارائه می دهد. پردازنده ای بهتر از پردازنده های اینتل برای خرید نمی توان پیدا کرد.

با بهترین عملکرد IPS(تعداد عمل یا پردازش در هر ساعت) و سرعت بالا، پردازنده های اینتل ایده آل ترین گزینه برای گیمرها می باشد. مزایای پردازنده های اینتل  فقط به اینجا ختم نمی شود. برای حرفه ای ها و تولیدکنندگان محتوا اینتل بهترین پردازنده را تولید کرده است. اینتل همواره پردازنده هایی با قدرت شگفت انگیز و قیمتی مناسب معرفی می کند. محصولاتی که مغز و قلب کاربران رایانه خانگی (دسکتاپ) را تحت تاثیر قرار می دهد.

صرف نظر از نوع پردازنده ای که شما نیاز دارید، اینتل پردازنده های فوق العاده ای در سال 2021 به بازار عرضه کرده است. به این ترتیب شما می توانید با مطالعه این مقاله در زمان کمی به بررسی و انتخاب پردازنده خود بپردازید.

1- پردازنده اینتلIntel Core i5  مدل 10600k

 Cores: 6   Threads: 12       Base clock: 3.5GHz              Boost clock: 4.7GHzL3                                     cache: 64M                            BTDP: 105W

مزایا

عملکرد عالی چند هسته ای

مقرون به صرفه

عملکرد حرارتی خوب

معایب

مصرف برق بالا

کاربرانی که یک رایانه متوسط به خوبی نیازهای آنها را رفع می کند، از علاقه مندان به این نوع پردازنده  می باشند. پردازنده اینتل Core i5-10600K یک محصول با قیمت بسیار مناسب است. اگرچه این مدل مصرف برق بالایی دارد، اما مزایای بسیار آن به این ویژگی برتری دارد. علاوه بر هسته های مجازی، این پردازنده در حالت چند هسته ای و تک هسته ای عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین سیستم تهویه پیشرفته آن از گرمای زیاد پردازنده جلوگیری می کند.

2-  پردازنده اینتل  Intel Core i9  مدل 10900k

بهترین پردازنده اینتل برای کاربری حرفه ای

Cores: 10

Threads: 20

Base clock: 3.7GHz

Boost clock: 5.3GHz

L3 cache: 20MB

TDP: 125W

 

مزایا

عملکرد خوب تک هسته ای

عملکرد حرارتی خوب

معایب

مصرف برق زیاد

در حالی که یکی از پردازنده های نسل 10 اینتل از پردازنده AMD شکست خورد. اما بدون شک اگر صحبت از عملکرد تک هسته ای باشد، بدون شک پردازنده Intel Core i9-10900K تراشه ای فوق العاده توانا است. همچنین با دو هسته اضافی نسبت به پردازنده های نسل قبلی خود پیشرفت قابل توجه ای داشته و باعث شده در کل عملکرد بهتری داشته باشد. اگر از طرفدارن اینتل هستید، این مدل پردازنده اینتل بیشتر از نیاز شما خواهد بود و به خوبی نیروی لازم برای رایانه شما را تامین می کند.

3- پردازنده اینتل  Intel Core i7  مدل 10700k

بهترین پردازنده اینتل با پشتیبانی هسته مجازی

Cores: 8

Threads: 16

Base clock: 3.8GHz

Boost clock: 5.1GHz

L3 cache: 16MB

TDP: 125W

 

مزایا

هسته های مجازی قدرتمند

معایب

عدم پیشرفت کافی نسبت به پردازنده  نسل قبل از خود

در حال حاضر بهترین پردازنده برای بازی های رایانه ای به شمار می رود و حداکثر سرعت پردازنده به   5.1GHz می رسد. نکته قابل توجه در پردازنده  Core i7-10700K عملکرد تهویه مناسب آن با وجود Boost clock بالای آن و قیمت مقرون به صرفه آن است. برای اینکه از خنک کننده های بهتری برای پردازنده بهره ببرید، شاید لازم باشد از نسل 10 استفاده کنید که قاعدتا هزینه بیشتری برای آن باید بپردازید.

4- سی پی یو اینتل G5400

بهترین پردازنده اینتل با هزینه کم

Cores: 2

Threads: 4

Base clock: 3.7GHz

Boost clock: N/A

L3 cache: 4MB

TDP: 58W

اگر به فکر خرید پردازنده برای کیس رایانه یا سینمای خانگی خود هستید و بودجه زیادی برای آن نمی خواهید پرداخت کنید، بهتر است پردازنده Pentium Gold G5400 را بررسی کنید. این مدل با قیمتی ارزان و عملکرد چند هسته ای عالی، بهترین انتخاب با این قیمت می باشد. اگر یک کارت گرافیک قدرتمند در کنار آن قرار دهید، بهترین بازدهی را خواهید داشت.

5-سی پی یو اینتل Core i9-10980XE

بهترین پردازنده از پرچمداران سطح بالای دسکتاپ (HEDT) 

Cores: 18

Threads: 36

Base clock: 3.0GHz

Boost clock: 4.6GHz

L3 cache: 24.8MB

TDP: 165W

 

یک پردازنده سوپر قدرتمند برای رایانه های رومیزی با 18 هسته اصلی و افزایش تا 36 هسته مجازی می باشد. استفاده از جدیدترین تکنولوژی باعث شده این مدل پردازنده اینتل جانشین بسیار خوبی برای پردازنده های نسل قبل خود باشد. مصرف انرژی کمتر در عین عملکرد بهتر از ویژگی اصلی این مدل می باشد.

همانطور که در بالا بیان کردیم، اینتل همواره در تولید قدرتمندترین و پیشرفته ترین پردازنده های رایانه ای پیشرو بوده است. تکنولوژی این امکان را به شرکت های تولید کننده سخت افزار می دهد که هر سال نسل جدیدتر محصولات خود را با بالاترین قدرت و سرعت به بازار عرضه کنند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.