پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بهترین و مفیدترین ویژگی های تلگرام

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶

بهترین و مفیدترین ویژگی های تلگرام

بهترین و مفیدترین ویژگی های تلگرام

پیام رسان تلگرام به عنوان یکی از محبوب ترین پیام رسان ها در جهان خصوصاً در کشور ما شناخته می شود. این نرم افزار قابلیت های فوق العاده کاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد. نوع طراحی و ساخت پلتفرم تلگرام به گونه‌ ای است که بسیاری از افراد برای گسترش کسب و کار خود، روی به ارائه خدمات و محصولات در این نرم ‌افزار آورده اند.

به عقیده بسیاری از فعالان حوزه فضای مجازی، امنیت بسیار بالایی که کاربران در تلگرام دارند و قابلیت هایی که در آن می توانند در اختیار داشته باشند، موجب شده که از این نرم ‌افزار به عنوان بهترین گزینه جهت ارسال پیام و معرفی محصولات بتوان بهره برد. ویژگی های تلگرام به گونه ای هستند که به خوبی می تواند کاربران را مجاب کند که به جای سایر نرم افزارها و پیام رسان های محبوب، از این نرم افزار استفاده نمایند.

معرفی ویژگی های تلگرام

با وجود اینکه تلگرام از قابلیت ها و ویژگی های گسترده ای برخوردار است، ولی بسیاری از کاربران آگاهی کامل از این قابلیت ها ندارد. ما در این مطلب به خوبی شما را با ویژگی ها و قابلیت های تلگرام آشنا خواهیم کرد.

پشتیبانی از چند حساب کاربری

یکی از مهمترین ویژگی های تلگرام که محبوبیت آن را نسبت به واتساپ و سایر نرم افزارهای پیام رسان چند برابر کرده است، پشتیبانی از چند حساب کاربری خواهد بود.

با توجه به ویژگی های ارائه شده توسط طراحان و توسعه دهندگان، شما به خوبی می توانید از چند خط تلفن خود بر روی این نرم افزار استفاده کنید. مخاطب ‌های خود را می ‌توانید دسته بندی کرده و با چند لمس به‌ خوبی از هر کدام از حساب های به کار رفته می توانید بهره ببرید.

چند تصویر پروفایل

بر خلاف تمام پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی که شما تنها قادر به استفاده از یک عکس به عنوان پروفایل استفاده کنید، این پیام رسان قابلیتی در اختیار شما قرار داده که بتوانید یک آلبوم عکس را به عنوان پروفایل خود قرار دهید. پروفایل شما در اپلیکیشن تلگرام می تواند گنجینه ای از خاطرات شما را در اختیار سایر کاربران و مخاطبان قرار دهد. کاربران به راحتی می توانند با لمس تصویر پروفایل شما، تمام تصاویر ارائه شده را مورد بازدید قرار دهند.

سفارشی کردن ظاهر

یکی دیگر از ویژگی ‌های تلگرام که آن را نسبت به سایر نرم افزارها می ‌تواند متمایز کند، قابلیت ایجاد پوسته سفارشی خواهد بود. هر کاربر می تواند متناسب با سلیقه خود، پوسته تلگرام را طراحی کرده و آن را متفاوت از دیگران در اختیار داشته باشد.

اگر قصد ایجاد یک پوسته برای تلگرام خود را دارید می توانید به تنظیمات وارد شده و با مراجعه به قسمت تم، گزینه Create New Theme را انتخاب نمایید. در این بخش شما قادر هستید که به طراحی پوسته پرداخته و با نقاشی و ابزار موجود به راحتی یک قالب منحصر به فرد را برای خود طراحی نمایید.

ربات های تلگرامی

به جرأت می توان بیان کرد که از مهم ترین و مفید ترین ویژگی های تلگرام، استفاده از ربات های آن به شمار می رود. این پلتفرم شرایطی را فراهم کرده که با استفاده از ربات هایی به خوبی می توانید قابلیت های ویژه و خارق العاده را در اختیار داشته باشید.

این ربات ها به شما کمک می کنند تا ویدیوهای یوتیوب را به راحتی دانلود کرده و یا با استفاده از آن ها به صورت زمان بندی شده مطالب مد نظر خود را درون کانال قرار دهید.

آپشن های اضافی برای چند

کاربران هنگام چت کردن با سایر مخاطبان به دنبال آپشن ‌های مختلف هستند. یکی از مهمترین قابلیت ها و ویژگی های تلگرام که به خوبی می تواند در شرایط مختلف به کاربران کمک کند، قابلیت حذف یا ویرایش پیام ارسال شده خواهد بود. این قابلیت به گونه ‌ای طراحی شده که شما تا ۴۸ ساعت پس از انتشار پیام خود نیز می توانید پیام ارسال شده را ویرایش کرده یا اقدام به حذف کلی آن نمایید.

از دیگر آپشن های به کار رفته در تلگرام، قابلیت دسته بندی پیام ها درون کانال ها و گروه از طریق هشتگ است. اگر به دنبال یافتن یک پیام خاص در تلگرام خود هستید و قبلاً آن را از طریق هشتگ مشخص کرده اید، به راحتی می توانید جستجوی خود را در میان انبوهی از پیام ها انجام دهید.

اگر به عنوان مدیر یک کانال مشغول به فعالیت هستید، می توانید با پین کردن پیام در گروه خود همواره آن را در معرض دید کاربران قرار دهید. این قابلیت به خوبی می تواند در انجام تبلیغات و یا ارائه اخبار مهم به مدیران گروه ها کمک کند.

امنیت اطلاعات

پاول دوروف به عنوان صاحب امتیاز تلگرام، همواره مهمترین ویژگی را در ارائه این اپلیکیشن، حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران می ‌داند. وی همواره تاکید کرده که به هیچ عنوان اجازه دسترسی افراد مختلف به اطلاعات کاربران را نخواهد داد. شرایطی که به کاربر این امکان را می‌دهد که با خیالی آسوده اقدام به ارسال پیام ها در گروه ها و کانال ‌های مختلف نمایند.

سایر ویژگی های تلگرام

علاوه بر مواردی که بیان کردیم، اپلیکیشن تلگرام به گونه‌ ای طراحی شده که شما از قابلیت های متعدد دیگری می توانید بهره مند شوید. قابلیت عوض کردن شماره تلفن بدون حذف تاریخچه پیام ها از ویژگی ها و امکانات فوق العاده به کار رفته در این اپلیکیشن به شمار می ‌رود. علاوه بر این شما می توانید گفتگوهای رمزی را با سایر کاربران آغاز کرده و پس از مدت زمان تعیین شده توسط شما، پیام های موجود به کلی از روی سرور حذف می شوند.

چرا تلگرام بهترین پیام رسان است؟

کاربران در هنگام انتخاب پیام رسان ها شرایط مختلفی را در نظر می‌ گیرند. با توجه به اینکه تلگرام از ویژگی ها و قابلیت های متعددی برخوردار است، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تا با استفاده از آن، خدمات مختلفی را در اختیار داشته باشند. علاوه بر اینکه توسعه دهندگان این اپلیکیشن همواره با ارائه آپدیت های کاربردی سعی بر این دارند که خدمات بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده تا آن ها به خوبی بتوانند از یک اپلیکیشن با امکانات فوق العاده بهره مند شوند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.