پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

معرفی ۸ تا از بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps۵

شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۷

معرفی ۸ تا از بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps۵

انتخاب و خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ برای PS5 از میان محصولات متنوع موجود در بازار کاری دشوار است. مانیتوری که برای این سری از کنسول‌ های بازی انتخاب می‌ کنید باید بتواند با کیفیت بالا به شکلی عمل کند که کاربر قادر به استفاده از تمام ویژگی‌ های PS5 باشد. با توجه به اینکه کنسول بازی PS5 می‌ تواند از پهنای باند HDMI 2.1،4K و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی کند، یک مانیتور با کیفیت گیمرها را یاری خواهد کرد تا نهایت لذت را از انجام بازی‌ ها ببرند.

علاوه بر این مانیتوری که انتخاب می‌ شود باید با وضوح بالا محتوا را به نمایش در بیاورد. نکات مختلفی وجود دارند که هنگام انتخاب و خرید بهترین مانیتور گیمینگ برای PS5 به شما کمک می‌ کنند تا تصمیم خود را به درستی بگیرید. با ما همراه باشید تا معرفی بهترین مانیتورهای مخصوص بازی برای PS5 بپردازیم.

راهنمای خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ برای پلی استیشن 5

اگر قصد خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ برای کنسول بازی PS5را دارید، رعایت نکات زیر به شما کمک می‌ کنند تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

رزولوشن

یکی از مهم‌ ترین نکات هنگام خرید بهترین مانیتور گیمینگ برای PS5 باید در نظر بگیرید، میزان رزولوشن نمایشگر است. همانگونه که می‌ دانید کنسول‌ های بازی PS5 به شکلی طراحی شده‌ اند که می‌ توانند پشتیبانی کاملی از وضوح 4k داشته باشند. به همین علت گزینه‌ ای که انتخاب می‌ کنید با این میزان رزولوشن سبب خواهد شد که کیفیت تصاویر به میزان قابل توجهی بالاتر رود.

نرخ بروزرسانی صفحه نمایش

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ برای PS5 آن را باید در نظر گرفت، نرخ بروزرسانی یا Refresh Rate نمایشگر است. با توجه به اعلام کمپانی سونی، کنسول‌ های بازی ارائه شده توسط این برند می‌ توانند بازی‌ های ۱۲۰ هرتزی را به بهترین شکل اجرا کنند. این یعنی مانیتوری که خریداری می‌ کنید باید از این میزان رفرش ریت پشتیبانی کرده تا تصاویر را با سرعت بیشتر بروزرسانی نماید. لزوما نیاز به استفاده از یک مانیتور با پشتیبانی از این مقدار رفرش ریت نخواهید داشت. با این حال برای بالا بردن کیفیت کار، توصیه ما به شما خرید یک صفحه نمایش گیمینگ با این مشخصات است.

زمان پاسخگویی

مورد بعدی هنگام خرید مانیتورهای گیمینگ برای PS5 در نظر گرفته می‌ شود، مدت زمان پاسخگویی آن است. این مدت زمان را با واحد میلی ثانیه اندازه‌ گیری می‌ کنند. زمان پاسخگویی شاید برای کاربران عمومی اهمیت زیادی نداشته باشد. با این حال کاملا به اهمیت این ویژگی واقف هستند 1 میلی ثانیه اختلاف را در زمان پاسخگویی صفحه نمایش تا حد زیادی می‌ تواند سرنوشت و نتیجه بازی را تعیین کند. هر اندازه زمان پاسخگویی صفحه نمایش کمتر باشد یعنی تغییر رنگ تصاویر از سیاه به سفید و بالعکس با سرعت بالاتری انجام می‌ گیرد.

سایز مانیتور

نکته بعدی که هنگام خرید مانیتور گیمینگ برای PS5 باید در نظر گرفته شود، سایز آن است. هر اندازه ابعاد مانیتور بیشتر باشد، فضای بهتری برای کار کردن و بازی خواهید داشت. فراموش نکنید که در هنگام خرید مانیتور لازم است که فضای اتاق گیمینگ خود را در نظر بگیرید. امروز مانیتورهای گیمینگ را از سایز ۲۲ اینچ تا سایزهای بسیار بزرگ می‌ توان در بازار خریداری کرد.

پشتیبانی از HDMI 2.1

مورد بعدی که هنگام خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps۵ باید در نظر گرفته شود، پشتیبانی از HDMI 2.1 به شمار می‌ رود. با توجه به اینکه کنسول بازی PS5 از این قابلیت پشتیبانی می‌ کند، کیفیت بسیار بالایی می‌ توانید از آن هنگام انجام بازی مشاهده نمایید. متاسفانه تعداد کمی از مانیتورهای موجود در بازار قادر به پشتیبانی از این ویژگی هستند. با توجه به اینکه قیمت مانیتور HDMI 2.1 نسبت به مانیتورهای دیگر بیشتر است، بسیاری از گیمرها ترجیح می‌ دهند به سراغ خرید نمونه‌ های دیگر از نوع HDMI بروند.

نوع پنل

مورد بعدی که در خرید مانیتورهای گیمینگ برای PS5 باید مد نظر قرار گیرد، نوع پنل آن است. این روزها برای تولید مانیتورها سه نوع پنل بیشتر مورد استفاده قرار می‌ گیرند. پنل IPS به شکل طراحی می‌ شود که حتی زمانی که کاربر در مقابل مانیتور قرار نداشته باشد، می‌ تواند تصاویر را با وضوح عالی به دیدگان کاربر برساند. کیفیت تصویر عالی و زوایای دید گسترده برای عکاسان حرفه‌ ای و همچنین طراحان نیز می‌ تواند جالب باشد.

پنل TN که برای مانیتورهای LCD می‌ توان آن را مشاهده کرد نیز می‌ تواند برای گیمرها انتخابی مناسب به شمار رود. این نوع پنل با توجه به نرخ تازه‌ سازی سریعی که دارد و همچنین قیمت اقتصادی، در میان گیمرها محبوبیت زیادی به دست آورده‌ اند.

پنل VA برای نمایشگرهای LED کنتراستی ایده‌ آل را به همراه نمایش عالی عمق تصاویر خواهد داشت. با استفاده از این نوع پنل نیز می‌ توان تصاویر را با کیفیت بالا مشاهده نمود.

همچنین بخوانید: بهترین مانیتور برای رندرینگ

معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ برای PS5

اکنون که با راهنمای خرید بهترین مانیتورهای برای PS5 آشنایی پیدا کرده‌ اید، بهتر است به سراغ معرفی چند گزینه در بازار برویم.

مانیتور گیمینگ ۲۸ اینچ ایسوس TUF Gaming VG289Q

نخستین گزینه‌ ای که قصد داریم در معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ برای PS5 به آن بپردازیم، مانیتور ارائه شده توسط ایسوس است. مانیتور گیمینگ ۲۸ اینچ ارائه شده توسط این برند با صفحه نمایش IPS و با رزولوشن 4K گزینه ای ایده آل برای انجام بازی‌ ها خواهد بود. یک مانیتور با مشخصات فنی بی‌ نظیر و نسبت تصویر عالی که از ویژگی‌ های متنوعی بهره‌ مند است. ایسوس این مانیتور خود را با فناوری‌ های مختلف مانند حذف پرش تصویر و Game Plus روانه بازار می‌ کند. این فناوری‌ ها برای گیمرها می‌ توانند تا حد زیادی جالب باشند.

علاوه بر این به واسطه بهره‌ مندی از استانداردها از چشم کاربر به خوبی با کم شدن نور آبی محافظت می‌ شود. جهت بالا بردن کیفیت رنگ‌ ها و بهبود رنگ مشکی از قابلیت Shadow Boost بر روی این صفحه نمایش خود استفاده کرده‌ است. این پایان کار نیست و سایر ویژگی‌ های مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming VG289Q نیز برای کاربران جذابیت زیادی دارند. یکی از ویژگی‌ های جذاب مانیتور گیمینگ TUF Gaming VG289Q زمان پاسخگویی ۵ میلی ثانیه‌ ای به شمار می‌ رود. این مانیتور دارای دو درگاه HDMI و خروجی هدفون نیز است.

بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5

مانیتور بنکیو مدل EW3280U

گزینه بعدی که در لیست بهترین مانیتورهای گیمینگ برای PS5 قرار می‌ گیرد، محصول ارائه شده توسط برند بنکیو است. یک مانیتور ۳۲ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و با صفحه نمایش IPS که می‌ تواند کیفیت بازی‌ ها را به میزان قابل توجهی برای شما هنگام نمایش محتوا بالاتر ببرد. این مانیتور که از جمله محصولات گیمینگ و بالارده بنکیو به شمار می‌ رود با توجه به ابعاد مناسبی که دارد و به واسطه پشتیبانی از فناوری‌ های مختلف برای هر کاربری انتخابی جذاب خواهد بود.

مانیتور گیمینگ بنکیو مدل EW3280U با بهره‌ گیری از انواع درگاه‌ های ارتباطی و همچنین مجهز شدن به سیستم صوتی نسبتا توانمند برای کاربرانی که قصد انتخاب محصولی با عملکرد ایده‌ آل را دارند، می‌ تواند گزینه ای مناسب باشد. پشتیبانی از بیش از یک بیلیون رنگ سبب شده است که کاربر بتواند رنگ‌ ها را به صورت کامل مشاهده نماید. دو بلندگوی استریو بر روی این مانیتور قرار گرفته که صدا را با کیفیت عالی به گوش شما خواهند رساند.

بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5

مانیتور ال جی مدل 32UN500 W

در ادامه معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ برای  PS5به سراغ یک محصول از برند محبوب ال جی می‌ رویم. یک مانیتور با صفحه نمایش VA و با رزولوشن ۳۸۴۰ در 2160 پیکسل که می‌ تواند کیفیت فوق العاده‌ ای را پیش روی دیدگان شما بگذارد. مانیتور ارائه شده توسط ال جی دارای زمان پاسخگویی ۴ میلی ثانیه‌ ای است. علاوه بر این ال جی تلاش کرده که یک محصول با جدیدترین فناوری‌ ها را در اختیار کاربران بگذارد تا هنگام انجام بازی در مدت زمان طولانی از چشم آن ها به خوبی محافظت شود. الجی این مانیتور خود را با دو درگاه HDMI روانه بازار می‌ کند. فناوری‌ های مختلفی بر روی این مانیتور هستند که شما را یاری خواهند کرد تا از نمایش رنگ‌ ها نهایت لذت را ببرید.

بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل ROG STRIX XG438QR

مجددا به سراغ یکی دیگر از محصولات ارائه شده توسط برند ایسوس می‌ رویم. مانیتور گیمینگ ارائه شده توسط ایسوس با صفحه نمایشی از نوع VA شما را یاری خواهد کرد تا هنگام انجام بازی نهایت لذت را از کیفیت بالای تصاویر ببرید. ایسوس برای ساخت این مانیتور خود از یک صفحه نمایش مات استفاده کرده است.

علاوه بر این سایز ۴۳ اینچی مانیتور ایسوس نیز سبب می‌ شود که از ابعاد گسترده آن بتوانید نهایت استفاده را برده و جزئیات بازی را به خوبی مشاهده نمایید. ۲ اسپیکر بر روی این مانیتور قرار گرفته است. اسپیکرهایی که توان صوتی ایده آلی داشته و با کیفیت بالا صدا را انتشار می‌ دهد. رزولوشن این مانیتور نیز ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بوده و با پشتیبانی از درگاه های HDMI امکان اتصال چندین دستگاه دیجیتالی را به کاربر می‌ دهد. یک مانیتور ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از فناوری های متعدد که از هر جهت می‌ تواند برای گیمرها انتخابی مناسب باشد.

بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل LU28R550UQ

یکی دیگر از بهترین مانیتورهای گیمینگ برای PS5، محصول ارائه شده توسط برند سامسونگ است. یک مانیتور ۲۸ اینچی با صفحه نمایشی از نوع LED عملکردی بی‌ نظیر هنگام بازی کردن با کنسول  PS5از آن مشاهده خواهید کرد. این مانیتور با رزولوشن ۳۸۴۰ در 2160 پیکسل و با محدوده زمان پاسخگویی ایده‌ آل برای گیمرها می‌ تواند انتخابی مناسب به شمار رود.

سامسونگ تلاش کرده برای ساخت این مانیتور گیمینگ خود از فناوری‌ های مختلفی کمک بگیرد. پشتیبانی از استاندارد  PS5 و بهره‌ مندی از قابلیتی جهت کنترل نور آبی و محافظت از چشم گیمرها سبب شده است که این مانیتور گیمینگ برای هر کاربری انتخابی جذاب باشد. محصول ارائه شده توسط سامسونگ فاقد بلندگو بوده ولی با خروجی هدفون به کاربر این امکان را می‌ دهد تا بتواند یک هدفون گیمینگ را به آن متصل کند. دو درگاه hdmi بر روی این مانیتور قرار گرفته است.

بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ

اکنون قصد داریم یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ با ابعاد بزرگ را به شما معرفی کنیم. محصول ارائه شده توسط ایسوس که طراح آن را با قابلیت‌ های متنوع برای گیمرها ساخته است. این مانیتور ۶۵ اینچی گزینه ای ایده‌ آل برای گیمرهایی به شمار می‌ رود که علاقه مند به انجام بازی بر روی مانیتورهای بزرگ هستند. ایسوس جدیدترین فناوری‌ ها و استانداردهای روز جهان را برای ساخت این مانیتور خود در نظر گرفته است. یک مانیتور که می‌ تواند تا ۱۴۴ هرتز نیز کیفیت تصویر را ارتقا دهد.

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ با رزولوشن ۳۸۴۰ در 2160 پیکسل و با مدت زمان پاسخگویی ۶ ثانیه‌ ای از جمله قدرتمندترین صفحه نمایش‌ هایی است که هم اکنون می‌ توانید برای انجام بازی آن ها را مورد استفاده قرار دهید. مانیتور ایسوس به شکلی طراحی شده که تصاویر با کیفیت را در عین پشتیبانی از فناوری‌ های مختلف در اختیار شما می‌ گذارد. عمق رنگ، صدای فراگیر و طیف رنگی گسترده از جمله ویژگی‌ های مانیتور ROG Swift PG65UQ هستند.

علاوه بر این ایسوس تلاش کرده یک لایه ضد انعکاس را بر روی صفحه نمایش ارائه شده به کار گرفته تا چشم کاربران از نورهای مضر در امان بماند. این مانیتور می‌ تواند خود را در بین نمایشگرهای بزرگ، سریع‌ ترین گزینه معرفی کند. اجرای روان بازی‌ ها با وضوح ایده آل، پشتیبانی از بهترین فناوری‌ ها و بهره‌ مندی از امکانات جانبی متنوع را می‌ توان نقاط قوت مانیتور مخصوص بازی ایسوس ROG Swift PG65UQ در نظر گرفت.

بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5

مانیتور Asus VP28UQG، مانیتور گیمینگ ارزان برای PS5

اگر بخواهیم یکی از ارزان‌ ترین مانیتورهای گیمینگ برای  PS5را نام ببریم، به سراغ این محصول از ایسوس خواهیم رفت. با وجود مشخصات فنی ایده‌ آل و کیفیت بسیار بالایی که مانیتور Asus VP28UQG دارد ولی قیمت مناسب آن سبب شده که برای هر گیمری انتخابی ایده‌ آل به شمار رود. مانیتور ۲۸ اینچی ارائه شده توسط ایسوس با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه بهترین محصولی است که تاکنون با این مدت زمان پاسخگویی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

علاوه بر این پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ فریم ریت ۱۲۰ هرتزی نیز نشانگر این است که از جنبه‌ های مختلف، محصول ارائه شده توسط ایسوس از عملکرد قابل قبول بهره ببرد. بدون تردید قیمت مانیتور Asus VP28UQG را می‌ توان یکی از مهمترین فاکتورهایی دانست که فروش آن را بالا برده است. مانیتور ایسوس Asus VP28UQG با توجه به بهره‌ گیری از تکنولوژی Asus Eye Care، به خوبی از چشم گیمرها در برابر نورهای مضر مراقبت خواهد کرد. ایسوس از تکنولوژی گیم پلاس بر روی این مانیتور خود استفاده کرده تا گیمرها از امکاناتی متنوع بهره‌ مند شوند. این مانیتور با پشتیبانی از انواع درگاه‌ های ارتباطی برای هر کاربری انتخابی جذاب خواهد بود.

بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5

مانیتور گیگابایت مدل Aorus FV43U

یکی دیگر از مانیتورهای با کیفیت هنگام انجام بازی با  PS5که می‌ تواند تجربه بصری حماسی را برای شما به ارمغان بیاورد، محصول ارائه شده توسط گیگابایت است. مانیتور Aorus FV43U با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و با پشتیبانی از قابلیت HDR برای کاربران می‌ تواند انتخابی مناسب باشد. یکی از ویژگی‌ های بارز این صفحه نمایش، نرخ تاخیر یک میلی ثانیه ای آن است.

علاوه بر این مانیتور گیگابایت Aorus FV43U با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی از عملکرد خیره کننده‌ ای در این زمینه برخوردار خواهد بود. نوع پنل انتخاب شده برای این مانیتور گیمینگ از گیگابایت، VA است. گیمرهایی که علاقه مند به انجام بازی بر روی یک مانیتور با وضوح بالا و اندازه بزرگ هستند، می‌ توانند به سراغ خرید مانیتور گیگابایت مدل Aorus FV43U بروند.

بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5

سخن پایانی

انتخاب و خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ برای  PS5با توجه به تنوع بالای محصولات ارائه شده توسط برندهای مختلف کاری دشوار است. کنسول بازی PS5 با پشتیبانی از استانداردهای مختلف برای گیمرها جذابیت‌ های زیادی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید مانیتور گیمینگ به صورت نقد و اقساط می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت بهره ببرید.

سوالات متداول

مانیتور گیمینگ مناسب  PS5دارای چه سایزی باید باشد؟

تفاوتی ندارد که مانیتور گیمینگ دارای چه سایزی باشد. این روزها انواع مانیتور گیمینگ از اندازه ۲2 اینچ تا ۶۵ اینچ روانه بازار می‌ شود.

مانیتور گیمینگ باید هرچه میزان رزولوشن پشتیبانی کند؟

با توجه به پشتیبانی کنسول  PS5از رزولوشن 4K، گزینه انتخاب شده توسط شما نیز از این میزان رزولوشن پشتیبانی کند.

مهمترین نکات برای خرید مانیتورهای گیمینگ کدامند؟

نرخ مدت زمان پاسخگویی، اندازه صفحه نمایش، نوع پنل و پشتیبانی از درگاه‌ های ارتباطی HDMI 2.1 از جمله فاکتورهای مهم هستند که جهت خرید مانیتورهای گیمینگ برای PS5 باید در نظر بگیرید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.