پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بهترین دوربین‌‌ها برای عکاسی سیاه و سفید

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

بهترین دوربین‌‌ها برای عکاسی سیاه و سفید

معیار‌هایی که باید برای خرید یک دوربین عکاسی به منظور گرفتن عکس‌های سیاه و سفید در نظر گرفت؛ اول گستره‌ی دینامیکی و بعد اکسپوژر دوربین هستند.

دوربین  بدون آینه کامپکت فوجی‌فیلم X-T2
برای عکاس‌های حرفه‌ای که به دنبال گرفتن عکس‌های بی نقص هستند، باید دوربینی معرفی کرد تا بتواند تمام نیاز‌های آنان را بر طرف کند. معیار‌های مختلفی برای انتخاب یک دوربین حرفه‌ای وجود دارد. برای مثال لنزها و گشادگی دیافراگم یک دوربین معیار‌های سنجش دوربین در نور کم هستند. اما دوربین‌های بدون آینه کیفیت یک DSLR را در بسته‌ای کوچک‌تر و سبک‌تر ارائه می‌دهند. Fujifilm X-T2 یکی از همین دوربین‌های بدون آینه است که برای حرفه‌ای ها پیشنهاد خوبی است.

X-T2 دارای پردازنده تصویر و سنسور عالی می‌باشد که انتظارات سری فوجی فیلم را که در تمام دوربین‌های این سری در برگیرنده‌ی ارائه‌ی کیفیت تصویر و جزئیات عالی، ثبت بافت‌ها، عمق و جو می‌باشد، با بهره‌گیری از یک مجموعه لنز فوجی‌نان برآورده می‌سازد. این دوربین همچنین دارای قابلیت‌های متعدد و ویژگی‌های خاص برای ثبت عکس‌های سیاه و سفید می‌باشد.

ویژگی‌های Fujifilm X-T2
اندازه‌ی کوچک: دوربین‌هایی با وزن کم و کامپکت همیشه از بهترین پیشنهاد‌ها برای عکاسان مناظر طبیعی و خیابانی می‌باشند. دوربین کامپکت وزن کمی دارد و همیشه آماده عکس برداری است. از خصوصیات برجسته X-T2 می‌توان به دوام بالای آن، مقاومت در برابر آب و هوا و گرد و غبار، همچنین تحمل دمای منفی ده درجه‌ی سانتی ‌گراد و اندازه‌ی کوچک آن اشاره کرد. اندازه‌ی این دوربین سبک از یک دوربین point and shoot  جیبی بیشتر نیست. بدنه‌ی این دوربین نیز همانند بسیاری از دوربین‌های بدون آینه‌ی کامپکت است. تمام این خصوصیات X-T2 را دوربینی ایده‌آل برای ثبت تصاویر مناظر طبیعی و حیات وحش می‌کند.

برای عکس‌برداری از سوژه‌های در حال حرکت مثل سوژه‌های ورزشی یا خیابانی به طور پیوسته، X-T2 با بهره‌گیری از  یک ویوفایندر الکترونیکی و فوکوس خودکار بهبود یافته بهترین انتخاب به حساب می‌آید چرا که وزن کم آن باعث راحتی کار کردن با آن در حال حرکت و حمل آن می‌شود.

امکانات سبک و لنزهای باکیفیت: X-T2 همه کاره است به این معنی که توانایی پشتیبانی از ۲۲ مجموعه‌ی کامل لنزهای فوجی‌نان را دارا می‌باشد که شامل طیف وسیعی از فاصله‌های کانونی از واید تا تله‌فوتو می‌شود. این مجموعه لنز‌های به صورت سبک و فشرده ساخته شده‌اند تا ترکیب سبک وزن دوربین را به هم نزنند و شامل یک مجموعه‌ی بزرگ با حداکثر گشادگی‌ دیافراگم و تثبیت تصویر عالی هستند. با گشادگی دیافراگم نور بیشتری به لنز می‌رسد تا دوربین X-T2 همچنان در عکس برداری در نور کم و هنگام شب کارآمد باشد و همچنین این ویژگی باعث منحصر به فرد شدن تصاویر سیاه و سفید گرفته شده توسط این دوربین می‌گردد، چراکه گشادگی دیافراگم مزیتی برای عکاسی سیاه و سفید محسوب می‌شود و به معنی ثبت سایه‌ها و بازی پیچیده نور در عکس است که باعث متمایز شدن تصویر گرفته شده می‌شود.

سرعت: سرعت برای عکاس‌هایی که به دنبال ثبت تصاویر شگفت انگیز و به اصطلاح شکار لحظه‌ها هستند، معیار بسیار مهمی می‌باشد. X-T2 از نظر زمان سپری شده انتظار برای آماده‌سازی دوربین، تأخیر رهاسازی شاتر و بازه‌های عکاسی بهبود یافته و این باعث بالاتر رفتن سرعت کلی عکس برداری این دوربین می‌شود. در حقیقت Fujifilm X-T2 به عکاس القا می‌کند که بخشی از بدن او به حساب می‌آید.

X-T2 دارای قابلیت فوکوس خودکار است که یکی دیگر از حوزه‌های سرعت دوربین به حساب می‌آید؛ قدرت پردازشی بی‌نظیر X-T2 باعث فوکوس سریع و راحت اشیا در کنتراست ثابت ، نقاط کوچک نور و حتی بافت‌های کوچکی مثل خز حیوانات و پرهای پرنده می‌شود. این جزئیات دقیق، قبلا از نقاط ضعف سیستم‌های فوکوس خودکار به حساب می‌آمدند که حالا در X-T2 این مشکل نیز بر طرف شده است. فوکوس خودکار به صورت دینامیک روی سوژه‌ی در حال حرکت تنظیم می‌شود و همین‌طور در این دوربین تنظیمات سفارشی برای دستیابی به دقت بالاتر ارائه شده‌اند.

قابلیت عکاسی پیاپی در این دوربین وجود دارد زیرا دوره‌ی خاموشی ویوفایندر پس از ثبت یک عکس در این دوربین کاهش یافته است. ویوفایندر الکترونیکی X-T2 تا 100 فریم بر ثانیه حرکات را نمایش می‌دهد که البته با یک تأخیر زمانی اندک یک هزارم ثانیه همراه است. این ویژگی‌ها برای یک عکاسی سیاه و سفید به این معنی است که عکاس می‌تواند از فرصت‌های بیشتری در جهت ثبت تصاویر و توازن صحیح نور و تاریکی حتی روی سوژه‌های متحرک که یکی از چالش‌های دشوار عکاسی سیاه و سفید محسوب می‌شود، بهره ببرد.

Fujifilm X-T2 به طور خلاصه دوربینی سبک وزن، سریع، جدید و بدون آینه است که برای کسانی که دنبال دوربین‌هایی برای ثبت تصاویر سیاه و سفید در شرایط مختلف می گردند انتخاب ایده آلی می‌باشد. سنسور بزرگ‌تر و لنز‌های با گشادگی دیافراگم این دوربین را منحصر به فرد کرده است. بنابر‌این، این دوربین برای کسانی که می‌خواهند آنرا در همه جا به همراه داشته باشند تا در هر لحظه عکسی بی‌نقص بگیرند بهترین انتخاب است.

نیکون D850؛ گستره‌ی دینامیکی بالا، نویز کم، سرعت بالا
عکاس‌هایی که دنبال ثبت تصاویر سیاه و سفید هستند به دوربینی با امکانات خاص و گسترده نیاز دارند. برای عکاس‌هایی که به دنبال تطبیق‌پذیری دوربین‌های DSLR هستند، انتخاب‌های زیادی وجود دارد تا نیاز آنها را برطرف کند و یا حتی از حد انتظار آنها بهتر عمل کنند.

Nikon D850 دوربین DSLR جدیدی است که مخصوص ثبت تصاویر بزرگ سیاه و سفید بدون کاهش سرعت ساخته شده تا در دست عکاس‌های ژانر تصاویر سیاه و سفید قرار بگیرد. قیمت بدنه‌ی این دوربین حداقل 3000 دلار می‌باشد و اولین دوربین DSLR است که قانون همیشگی تصاویر بزرگتر، دوربین کندتر را نقض می‌کند. این دوربین ۴۵.۷ مگاپیکسلی فول فریم می‌تواند در عکاسی پیاپی 9 فریم در ثانیه ثبت کند. این سرعت بالا این دوربین را متمایز می‌کند.

ویژگی‌های Nikon D850
داینامیک رنج عالی: کسانی که قبلا از یک DSLR نیکون برای عکاسی استفاده می‌کردند، حال کار با D850 برایشان مثل آب خوردن خواهد بود. یک عکاس حرفه‌ای با داینامیک رنج خوب خواهد توانست تا عکس‌های سیاه و سفید بی‌نظیری را ثبت کند. داینامیک‌رنج یکی از ویژگی‌های برجسته این دوربین در ثبت عکس‌های سیاه و سفید می‌باشد.

داینامیک‌رنج فوق‌العاده سنسور D850 باعث می‌شود تا دوربین قادر باشد جزئیات بالای سایه و نور را به خوبی ثبت کند. از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم در فایل‌های خام این دوربین که باعث می‌شود تا تصاویر سیاه و سفید آن در تمام شرایط نور، عالی باشد عبارت‌اند از نورپردازی نرم، نورپردازی کم، بازی نور و سایه و صحنه‌های با کنتراست بالا.

نیکون در علم رنگ، ثبت دقیق رنگ و تضمین عدم اشباع رنگی بیش از حد بسیار خوب عمل می‌کند. البته شاید به نظر برسد که این ویژگی‌ها کمکی به عکس‌های سیاه و سفید نکند اما در حقیقت ثبت دقیق رنگ به معنی ثبت دقیق ارزش رنگی است و عمق مناسب را برای عکس‌های سیاه و سفید فراهم می‌کند.

نویز کم: D850 از آنجا که از یک سنسور بزرگ فوق فریم 45.7 مگاپیکسلی بهره می‌برد، کاملا قابل اطمینان است. نا‌گفته نماند که پرچمدار نیکون این توانایی را دارد که عکس‌هایی با عرض ۸۲۵۶ پیکسل ثبت کند. همچنین قابلیت ثبت جزئیات استثنایی و کراپ یا بزرگنمایی خلاقانه در این دوربین‌ها وجود دارد.

در بسیاری از دوربین‌های مشابه، به خاطر استفاده از سنسور بزرگ، این مبادله معمولا نویز دیجیتال را افزایش می‌دهد. اما اوضاع برای D850 فرق می‌کند. مواردی همچون امکانات سنسور با نوردهی در پشت، حساسیت نور و نویز پائین در عکس‌ با ایزوهای بالا در این مدل بهبود پیدا کرده‌اند تا عکسی بی‌نقص را ارائه دهد. تا جایی که در تنظیمات ISO 6400 و همین‌طور بزرگنمایی 50 درصد همچنان نویزی در عکس‌ها دیده نمی‌شود. در کل باید گفت این دوربین با تنظیمات بالاتر ایزو، خروجی با کیفیتی را ارائه می‌دهد به خصوص در صورتی که اندازه‌ی فایل خروجی کمتر باشد، و این کار را بدون حذف کردن جزئیات و کاهش کیفیت عکس انجام می‌دهد.

لنزها و تجهیزات: در کل افرادی که این دوربین 3000 دلاری را تهیه می‌کنند با امکانات زیاد و مجموعه وسیعی از لنز‌ها و لوازم رو‌به‌رو می‌شوند. این دوربین برای هر نوع عکاسی تجهیزاتی مانند ماژول‌های فلش، انواع مختلفی از لنزها را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد تا کاربران با استفاده از آن‌ها عکسی تأثیر‌گذار‌تر ثبت کنند. اما برای کاربران سبک سیاه و سفید و همین‌طور عکاس‌های DSLR ، مجموعه‌ی تجهیزات  و توانایی سفارشی‌سازی تنظیمات دوربین برای ثبت یک سوژه‌ی مشخص یک مزیت بسیار عالی به حساب می‌آیند. انواع لوازم و تجهیزات برای این دوربین در دسترس هستند تا به شما در شکار یک تصویر بی‌نقص کمک کنند.

گوشی هوشمندآیفون ۱۰؛ دقت بالا، تشخیص اکسپوژر، جزئیات مناسب و نویز پائین، لنز زوم، قابلیت HDR
آیفون X ساخته‌ی شرکت اپل است و اهمیت بیشتری نسبت به محصولات دیگر این شرکت دارد چرا که از این آیفون در دهمین سالگرد رونمایی از آیفون، پرده برداری شده است.. دوربین آیفون‌های اپل چند سالی است که به شهرت زیادی رسیده‌اند؛ هم‌اکنون این گوشی جدید دارای قابلیت‌ها و امکانات و ابزارهای زیادی برای تصحیح و پردازش تصویر می‌باشد.
آیفون  Xمجهز به 3 دوربین است که یکی تحت عنوان دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی در طرف جلوی این گوشی قرار دارد و یک زوج دوربین دیگر هم در طرف پشت گوشی قرار دارند. هر کدام از این دوربین ها یه یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. البته دوربین اصلی این مجموعه از لنزی واید با f/1.8 در کنار لنزی تله با f/2.4 در جهت ثبت تصاویر سلفی بهره می‌گیرد و هر دوی آنها به لرزشگر اپتیکال مجهز می‌باشند.

ویژگی های دوربین iPhone X
تشخیص اکسپوژر: سیستم دوربین آیفون 10 سازگاری بالایی با شرایط نوری مختلف دارد، و حتی در کنتراست‌های بالا این دوربین قادر به تشخیص اکسپورژر می‌باشد. به همین دلیل ما این دستگاه را برای ثبت عکس‌های سیاه و سفید پیشنهاد می‌دهیم. نویز در تاریک‌ترین نقاط به حداقل رسیده و جزئیات نور و سایه به خوبی حفظ می‌شوند. عکس‌برداری از آسمان با آیفون ایکس، تصویری فوق‌العاده و مثال‌زدی به شما می‌دهد که این قابلیت فقط در اندک تلفن‌های هوشمند و دوربین‌های point and shoot وجود دارند که یک مزیت بسیار خوب دوربین آیفون ایکس به حساب می‌آید. این دوربین در هنگام سپیده‌دم و غروب خورشید تصاویر بی‌نظیری با ثبت تمام جزئیات ابر‌ها نمایش می‌دهد. وایت بالانس آن دقیق و بافت‌های آن علی هستند و  اشباع و فام‌های رنگی هم به خوبی حفظ می‌شود. ارزش‌های رنگی به خوبی در عکس‌های این دوربین حفظ می‌شوند و اگر شما عکاس سبک سیاه و سفید هستید این دستگاه مناسب شما خواهد بود.

نور و فلش: عکاسی در فضای بسته با آیفون ایکس دقیق است اما در نور کم توصیه نمی‌شود. ولی با این حال اکسپوژر های نور کم هم در صورت پایین آمدن کیفیت قابل استفاده هستند. دقت زمان نوردهی و وایت بالانس چه در فضای داخلی و چه در فضای خارجی بسیار عالی می‌باشد. همچنین آیفون نورپردازی فلورسنت را همانند نورپردازی عکاسی سنتی، شبیه سازی می‌کند. ارزش رنگی و کنتراست با کیفیت واضح در نورپردازی داخلی توسط امکانات پیشرفته این دوربین کاملا حفظ می‌شود.

در هنگامی که نیاز به فلش برای افزایش نور دارید، فلش LED آیفون X جزئیات بالایی همراه با نویز اندک فراهم می‌کند که تراز سفیدی در آن حفظ شده و تنها در گوشه‌های آن شاهد انحراف نور خواهیم بود. البته ناگفته نماند که با وجود فلش، به دلیل اندازه کوچک لنز این دوربین، خروجی خوبی به دست نمی‌آید، اما در مورد عکس‌های سیاه و سفید باید گفت این تصاویر در شرایطی که با نور کم مواجه نشویم، جزئیات و کنتراست بالایی دارند.

زوم و جلوه‌ی بوکه: از آنجا که سنسور‌های دوربین آیفون X کوچک‌تر از لنز دوربین‌های عکاسی است برای عکاسی در نور کم توصیه نمی‌شود. در دو دوربین اصلی این مجموعه از یک لنز تله فوتو و یک لنز واید استفاده شده است. لنز تله‌فوتو در آیفون X گشادگی دیافراگم بیشتری نسبت به آیفون 7 پلاس دارد و مجهز به لرزشگر اپتیکال می‌باشد و می‌تواند پرتره‌ها و تصاویر با زوم بالا را به راحتی و با کیفیت مطلوب ثبت کند. کیفیت مطلوب به این معنا است که با بزرگنمایی جزئیات حفظ می‌شوند و نویز حداقل می‌باشد.

شبیه‌سازی جلوه‌‌ی‌ بوکه از امکانات دیگر این دوربین می‌باشد که پس زمینه‌ی محو و عمق میدان مطلوب و بسیار طبیعی ایجاد می‌کند. البته بعضی اوقات نویز‌هایی در لبه‌های تصویر به وجود می‌آیند.

فوکوس خودکار: دوربین آیفون X در ثبت تصاویر در حالت فوکوس و در تمام شرایط نور پردازی و حتی در ثبت سوژه‌‌های در حال حرکت عملکرد فوق‌العاده ای دارد. و این امر به سبب تجهیز این دوربین توسط سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز است که دقت بالای دارد.از آنجا که وضوح فاکتور مهمی در عکاسی سیاه و سفید به شمار می‌رود، آیفون X در این مورد حرف‌هایی برای گفتن دارد.

آیفون X به خاطر امکانات بالایی که دوربین آن از آنها مانند لنزهای مناسب و قابلیت HDR برجسته، بهره می‌برد، یک انتخاب خوب برای عکاسی سیاه و سفید به حساب می‌آید. و البته آیفون X یک تلفن هوشمند است و قابلیت نصب اپیلیکیشن‌های مختلف روی آن که به ثبت تصاویر بهتر کمک می‌کنند، باعث متمایز شدن این مجموعه نسبت به دوربین‌های دیگر می‌شود. به این معنی که شما می‌توانید با استفاده از آن تصویر خود را ثبت، دستکاری و نهایی‌سازی کنید که قابلیت منحصر به فردی است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.