پربازدیدترین مطالب

بازی و سرگرمی

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر، این ۲۰ بازی را تجربه کنید

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۳

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر، این ۲۰ بازی را تجربه کنید

لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر را که مرور می کنیم، متوجه می شویم که برخی از آن ها در میان محبوب ترین بازی های جهان قرار دارند. همانگونه که می دانید بازی های استراتژیک را می‌ توان از جمله متنوع ترین و محبوب ترین سبک های بازی در نظر گرفت. بر روی کامپیوترهای شخصی هر گیمری می توان چند نسخه از بازی های استراتژیک را مشاهده کرد. از حدود سه دهه قبل تا به امروز این ژانر از بازی های کامپیوتری با استقبال بی نظیری مواجه شده اند. نوع طراحی و ساخت این سری از بازی های کامپیوتری به شکلی است که گیمر می تواند آن ها را از نمای بالا به پایین مشاهده نماید. برای پیشرفت در مراحل این مدل بازی ها لازم است که با استفاده از استراتژی های مختلف موانع موجود را از پیش بردارید.

بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر

به واسطه گیم پلی خاصی که بازی های استراتژیک کامپیوتر دارند، معمولا برای کنسول های بازی این دسته از بازی ها را منتشر نمی کنند. برای استفاده از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر نیاز به سیستم و تجهیزات گیمینگ قدرتمند نیز نخواهید داشت. با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر را به شما معرفی کنیم.

بازی استراتژیک نورث گارد Northgard

سال انتشار ۲۰۱۸

برای معرفی لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر در گام نخست به سراغ بازی Northgard می رویم. این بازی محبوب با موضوع وایکینگی جذابیت بسیار زیادی برای کاربران دارد.

خرس های زره پوش و اژدهاهای دوپا در این بازی کاراکترهای فوق العاده ای را پیش روی شما قرار می دهند. الهام گرفتن از اساطیر اسکاندیناوی نشان می دهد که سازندگان به دنبال آن بوده اند تا گیمرها را بتوانند به بازی های استراتژیک اوایل دهه ۲۰۰۰ هدایت کنند. در این بازی گیمر قادر است که قبیله خود را کنترل کرده و به داد و ستد با هیولاها نیز بپردازد. شرایطی که کمک می کند برای تغییر نیروهایی که در اختیار شما قرار گرفته اند بتوانید فراتر بروید. بازی استراتژیک Northgard از جمله بازی های ساخت و ساز و جنگی بوده که سازنده به خوبی توانسته است آن را برای گیمرها طراحی نماید.

با بررسی بیشتر سبک بازی استراتژیک Northgard متوجه می شویم که برای گسترش قلمرو خود با چالش‌ های مختلفی مواجه می‌ شوید. لازم است برای پیشرفت در این بازی برنامه ریزی را به خوبی انجام دهید. از اهمیت تغییر فصل در بازی Northgard نباید به سادگی گذر کرد. گیمر باید خود را به خوبی مهیای مواجهه با فصل زمستان کند. اگر به خوبی برای انجام این بازی آموزش ببینید، از وسایل گرمکن در مواجهه با سرمای سخت استفاده خواهید کرد. این مزیت شما را نسبت به دشمنان برتری می دهد.

بازی Crusader Kings III

سال انتشار 2020

در گام بعدی برای معرفی بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر به یک بازی محبوب اشاره خواهیم نمود. اگر چه Crusader Kings 2 محبوبیت بالایی داشت ولی در سال ۲۰۲۰ نسخه سوم این بازی محبوب توانست رتبه اول بهترین بازی های استراتژیک را به خود اختصاص دهد.

اکنون گیمرها قادر هستند که از یک نسخه بسیار بهتر استفاده کنند. بازی های Crusader Kings III و Crusader Kings II بازی های جذابی بوده که در مقایسه با نسخه اول ساختار بهتری دارند.

شاید در نگاه اول سبک این بازی مشابه سایر بازی های استراتژیک به نظر برسد. با این حال هر اندازه جلوتر می روید، متوجه می‌ شوید که استودیو پارادوکس دولوپمنت تمرکز زیادی بر روی شبیه سازی سبک زندگی اشرافی در قرون وسطا گذاشته و جنبه های نقش آفرینی را به بهترین شکل رعایت کرده است. علاوه بر این ویژگی های بازسازی شده و جدیدی را می توانید در بازی استراتژیک Crusader Kings III مشاهده کنید. اگر از جمله کاربرانی به شمار می روید که تسلط چندانی برای انجام بازی‌ های استراتژیک ندارید، به احتمال فراوان انجام این بازی برای شما دشوار خواهد بود. با این حال مقداری حوصله به خرج دهید تا بتوانید یک تجربه کامل و داستان سرایی فوق العاده را هنگام انجام این بازی استراتژیک برای خود به ارمغان بیاورید.

بازی Starcraft II

سال انتشار ۲۰۱۰

بازی استراتژیک Starcraft II با فروش بسیار بالایی که در ماه نخست رونمایی داشت، نشان داد که می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

این بازی که توسط Blizzard Entertainment توسعه داده شده است ادامه ای بر نسخه اول Starcraft برای سال ۱۹۹۸ بوده که پس از حدود دوازده سال انتشار یافت. گیمرها می توانند یک سبک نسبتا خاص را در زمینه بازی های استراتژیک Time Real مشاهده نمایند. در حالی که همچنان خبری از عرضه بازی Starcraft 3 منتشر نشده است نسخه دوم آن با سرورهای آنلاین محبوبیت بسیار زیادی در بین گیمرها دارد.

تماشای بازی استراتژیک Starcraft II و انجام دادن آن می تواند برای کاربران تجربه ای راضی کننده داشته باشد. با گذشت چند دقیقه از بازی متوجه می شوید که از الگوی عجیبی پیروی کرده و به خوبی می تواند شما را سرگرم نماید. در حال حاضر کاربران می‌ توانند بازی استراتژیک Starcraft II را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایند. روایت یک داستان شگفت انگیز و گیم‌ پلی درگیر کننده به همراه قابلیت بازی چند نفره تمام شرایط لازم برای افزایش فروش بازی Starcraft II را مهیا می کنند. فراموش نکنید که این بازی در سایت متاکریتیک توانسته است امتیاز ۹۳ را به دست آورد. به همین علت می توان از آن به عنوان یکی از محبوب ترین ساخته های کمپانی بلیزارد نام برد.

بازی Total War: Warhammer 2

سال انتشار 2017

پس از آنکه در سال ۲۰۱۶ نسخه اول این بازی منتشر شد و گیمرها استقبال بسیار بالایی از آن به عمل آوردند، انتظارها برای رونمایی از نسخه دوم نیز وجود داشت.

این بازی ادامه همان نسخه اول بوده که تنها یک سال بعد توسط Creative Assembly روانه بازار شده است. در کنار تفاوت های زیاد زمینه و داستان نسخه دوم این بازی شما می توانید یکی از متفاوت ترین و گسترده ترین سیستم های Unit را مشاهده نمایید. تنوع بسیار زیاد تجهیزاتی که می توانید بسازید و همچنین واحدهای نظامی در بازی به شکل قابل توجهی مشاهده می شوند. جزئیات به کار رفته در طراحی تجهیزات برای بازی Total War: Warhammer 2 نسبت به بازی Total War نسخه اول دیدنی هستند. جالب است بدانید که این بازی استراتژیک و محبوب کامپیوتری نامزد دریافت چندین جایزه در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ شده و توانسته است خود را به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر معرفی نماید.

در حالت کلی سری بازی های توتال وار شما را به زمان های مختلف و امپراتوری های گذشته خواهند برد. بازی Total War: Warhammer 2 علاوه بر اینکه تعداد زیادی خرچنگ های نامیرا، عنکبوت های غول پیکر و جانورهای فانتزی مانند اژدها را با خود به همراه دارد، با دگرگونی های دینامیک تاریخی در دسترس شما قرار می گیرد. در این بازی ها شما باید نیروهای قهرمان را در ارتش حفظ کرده و در برابر نیروهای دشمن بایستید. علاوه بر این به لطف سیستم جادویی این بازی قادر هستید که بر روی زمین جهت مبارزه سلاح های زیادی را انتخاب نمایید.

بازی ۲ Age Of Empires (عصر امپراطوری ها 2)

سال انتشار 1999

بدون تردید در لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر یکی از محبوب ترین آن ها، بازی Age Of Empires 2 خواهد بود.

با وجود اینکه بیش از بیست سال از عرضه این بازی می گذرد ولی همچنان علاقه‌ مندان زیادی به بازی های استراتژیک وجود دارند که ترجیح می‌ دهند داستان Age Of Empires 2 را طی کنند. بدون شک مطرح ترین بازی استراتژیک که در فرمت <دشمن را بکش و منابع را جمع کن> تاکنون ارائه شده است، بازی عصر امپراطوری های ۲ خواهد بود. این بازی به شکل بی نظیر و کاملا بی نقص موازنه شده و با ترکیب گیم پلی نظامی محور و اقتصاد محور از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. سرعت عالی این بازی به شکلی است که کاربران به هیچ عنوان برای اجرای آن با هر سیستمی دچار مشکل نمی شوند.

به تمام فاکتورهایی که این بازی را به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های استراتژیک کامپیوتر متمایز می کنند، رابط کاربری و کنترل بهبود یافته آن را نیز اضافه کنید. در این بازی گیمر باید یک تمدن قرون وسطایی را کنترل کرده و دوره های زمانی عصر تاریخی تا امپراتوری را بتواند طی کند. در نهایت لازم است به مبارزه با بزرگترین ارتش های جهان پرداخت. جالب است بدانید نسخه دیگر از این بازی در سال ۲۰۱۹ تحت عنوان Definitive Edition طراحی شد که توانست در لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر خود را جای دهد.

بازی استراتژیک کامپیوتر XCOM 2

سال انتشار ۲۰۱۶

اگر در میان بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر به دنبال گزینه ای هستید که شما را به چالش بکشد، توصیه می کنیم به سراغ بازی XCOM 2 بروید. این بازی استراتژیک دارای داستانی منحصر به فرد است.

جریان این بازی مربوط به تغییرات کره زمین بوده که دشمنان زیادی از بیگانگان قصد ورود به آن را دارند. این کاراکترها قصد فرمانروایی بر روی کره زمین به عنوان جانشین انسان ها را خواهند داشت. ماموریت کاربر در انجام این بازی، بازپس گیری زمین و مبارزه با بیگانگان بوده که مشکلات و چالش های در این زمینه مشاهده می‌ کند. برای انجام این بازی لازم است که ابتدا ارتشی قدرتمند تدارک ویژه و سپس آن ها را به خوبی آموزش دهید. پس از آن برای مبارزه با بیگانگان باید از امکانات درون بازی بتوانید به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

در ابتدای بازی XCOM 2 کاربر باید یک سفینه را مدیریت کرده و در چهار اتاق آن کارهای خاصی را انجام دهد. اتاق های قرار گرفته در این سفینه شامل بخش های تحقیقات، مهندسی، زرادخانه و فرماندهی در اختیار شما قرار می گیرند. در اتاق زرادخانه می‌ توانید برای مدیریت سربازان خود اقدام کرده و برای آن ها سلاح های مورد نظر را برگزینید. سپس تجهیزات و سلاح های زیادی را در اتاق مهندسی خواهید ساخت. پس از آن ارتش خود را مجهز کرده و به جنگ با بیگانگان می روید. فراموش نکنید که اتاق های دیگری نیز درون سفینه قرار گرفته اند که در ابتدا امکان دسترسی شما به آن ها وجود ندارد. این اتاق ها آلوده بوده و باید توسط مهندسین و کارکنان خود پس از پیشرفت در بازی، روی به پاکسازی آن ها بیاورید.

از جمله ویژگی های این بازی جذاب می توان به مراحل متنوع آن اشاره نمود. مراحل این بازی دارای داستان های جورواجور بوده که در ابتدا باید یک شخصیت مهم را نجات داده و سپس یکی از مهمترین ساختمان های دشمنان را تخریب کنید. پس از آن برای نجات سایر افراد بی گناه به انجام بازی مشغول می شوید. از جمله مزایای این بازی به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر می توان به گرافیک بسیار طولانی و زیبای آن اشاره نمود.

بازی استراتژیک Civilization VI

در ادامه معرفی بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر به بازی Civilization VI برخورد می کنیم.

جالب است بدانید که علاوه بر نسخه کامپیوتر کاربران می‌ توانند بر روی گوشی های اندرویدی خود نیز به انجام یک گیم استراتژیکی جذاب با نام Civilization VI بپردازند. از جمله مهمترین ویژگی‌‌ های بازی Civilization VI می‌ توان به گیم پلی جذاب آن اشاره نمود. گیم پلی این بازی محبوب استراتژیک به گونه ای طراحی شده که هیجان زیادی برای شما به ارمغان می آورد. علاوه بر این یک بازی کاملا چالش برانگیز در مقابل دیدگان شما قرار گرفته است. شاید در نگاه نخست هنگام وارد شدن به این بازی با پیچیدگی زیاد آن مواجه شوید. در عین حال طراح تلاش کرده است این بازی را به گونه ای طراحی نماید که حتی گیمرها و افراد تازه کار نیز برای یادگیری آن به راحتی بتوانند عمل کنند.

از دیگر ویژگی های این بازی محبوب استراتژیک می توان به بازی کردن با رهبران گوناگون اشاره نمود. طراحی بازی به شکلی صورت گرفته که در هر بار شروع مجدد احساس خواهید کرد که وارد یک بازی جدید شده اید. سناریوهای جدیدی که به شما این حس را می‌ دهند که از بازی Civilization VI خارج شده و در یک دنیای دیگر قدم گذاشته اید.

طراحی و ساخت بازی استراتژیک Civilization VI به شکلی است که دارای ۱۹ تمدن و ۲۰ رهبر بوده که هر کدام از رهبران آن سبک و شیوه خاص خود را دارند. به همین علت جذابیت گیم به میزان قابل توجهی بالاتر رفته است. به عنوان مثال اگر به دنبال رهبری هندوستان هستید به هیچ عنوان نباید سراغ جنگ و خونریزی بروید. برای رسیدن به این حکومت راه های دیگری نیز وجود دارند. این بازی استراتژیک علاوه بر مراحل جذاب و گرافیک بالا، به بهترین شکل صداگذاری شده و از آهنگ های فوق العاده ای نیز بهره مند شده است.

بازی استراتژیک کامپیوتر Total War: Three Kingdom

سال انتشار ۲۰۱۹

یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر که امتیاز مناسبی از منتقدان نیز کسب کرده‌ است، بازی Total War: Three Kingdom خواهد بود.

این نسخه از بازی های سری توتال وار داستان های مختلف و اتفاقات متنوعی را به گیمرها ارائه می‌ دهد. به طور خلاقانه ای در بازی های این فرنچایز، گیمر می‌ تواند از سبک هم زمان و نوبتی استفاده کند. علاوه بر این باید به صورت نوبتی نقشه اصلی را جلوتر ببرید. در عین حال نبردهای لحظه‌ ای به صورت همزمان رخ می دهند. در حالت کلی سری بازی های توتال وار شما را به زمان های مختلف و امپراتوری های گوناگون خواهند برد. داستان این بازی به دوره و سال های های پایانی قرن دوم برگشته و تا اوایل قرن سوم نیز ادامه دارد. در این زمان یکی از حکومت های بسیار بزرگ چین یعنی حکومت هان نابود شده و وجود خارجی نخواهد داشت.

از جمله شخصیت‌ های این بازی می توان به یک امپراطور خردسال یعنی دونگ ژو و دو ژنرال دیگر با نام های شائو و سائو اشاره نمود. این سه نفر با هم متعهد می شوند و قدرتی شکست ناپذیر را به وجود می‌آورند. انجام بازی استراتژیک Total War: Three Kingdom به شکلی است که باید از میان ۱۱ فرمانده گزینه مورد نظر را به دلخواه انتخاب کنید.

پس از آن برای انجام دادن ماموریت ها و فتوحات اقدام نمایید. انتخاب هر کدام از ۱۱ فرمانده ای که در این بازی وجود دارند به شما کمک می‌ کند تا شخصیت های خاصی را در اختیار داشته و به قدرت های منحصر به فرد آن ها نیز دسترسی داشته باشید. این شخصیت ها هر کدام قدرت ها، فنون و سلاح های منحصر به فردی دارند. تجربه استفاده از این امکانات برای کاربران جذابیت ویژه‌ ای به وجود می‌ آورد. شخصیت های بازی و قهرمان ها در این بازی به سه دسته طبقه بندی شده و بر اساس ویژگی ها و قدرت ها در قسمت های مختلف قرار می گیرند.

گرافیک خیره کننده، بازی سرگرم کننده و گیم پلی جذاب را می توان مهمترین ویژگی های Total War: Three Kingdom در نظر گرفت.

بازی مردان جنگ Men Of War

سال انتشار ۲۰۰۹

در لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر یک بازی محبوب دیگر با نام مردان جنگ مشاهده می شود.

این بازی با شبیه سازی همه جانبه میدان مبارزه شما را یاری می کند تا لحظاتی هیجان انگیز را بتوانید تجربه کنید. از کلاه خودهای سربازها گرفته تا وسایل نقلیه جنگی در این بازی به بهترین شکل ممکن شبیه سازی شده اند. در این زمینه سیستمی به کار رفته تا کاربر بتواند از یک بازی واقعی در مقیاس کوچک شبیه جنگ های واقعی را تجربه نمایید. اگر از جمله کاربرانی به شمار می روید که علاقه مند به انجام بازی های استراتژیک با طراحی واقعی هستید، توصیه ما به شما انتخاب بازی Men Of War خواهد بود. به هیچ عنوان در دنیای بازی مردان جنگ جنبه نمایشی مشاهده نمی شود. تمام شبیه سازی ها برای رسیدن به هدف بزرگ طراحی شده و ممکن است شما جوخه ای که در نزدیکترین فاصله با مرگ قرار دارند را بتوانید نجات دهید.

در واقع بازی Men Of War طراحی شده است تا گیمر بتواند لباس ها، اسلحه ها و مهمات را به صورت کاملا واقع گرایانه در دنیای بازی مشاهده نماید. اگر دنبال خشاب برای اسلحه خود می‌ گردید نباید انتظار معجزه داشته و از آسمان منتظر رسیدن غنیمت باشید. برای رسیدن به تمام نیازهای خود اعم از اسلحه، مهمات و نیروهای کمکی باید در مکان های واقعی بر روی نقشه نیاز خود را پیدا کنید.

بازی استراتژیک Stronghold

سال انتشار ۲۰۰۲

امکان ندارد در لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر نام بازی Stronghold را ذکر نکنیم.

این بازی استراتژیک آفلاین از جمله محبوب ترین بازی هایی به شمار می‌ رود که در ایران آن را با نام بازی جنگ های صلیبی یا بازی قلعه می شناسند. این بازی استراتژیک خاطره انگیز و نوستالژیک با وجود گذشت چندین سال از رونمایی همچنان طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. بازی Stronghold در چند نسخه روانه بازار می‌ شود. محیط بازی به شکلی طراحی شده که به دوران جنگ های صلیبی در کشور انگلستان و خاورمیانه شما را هدایت خواهد کرد.

برای انجام این بازی با سبک Real Time لازم است سربازان خود را آموزش داده و از شهری که بنا کرده اید محافظت کنید. پس از تجهیز کردن ارتش خود به مبارزه با دشمنان رفته و شهرهای آن ها را باید از بین ببرید. از جمله ویژگی‌ های جذاب بازی Stronghold می‌ توان به گیم پلی عالی و نوآوری های متعدد اشاره کرد. مدیریت منابع نیز در این بازی به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد. تمام این موارد دست در دست هم داده تا بتوانید یکی از محبوب ترین بازی های استراتژیک کامپیوتر را تجربه کنید. فراموش نکنید که پس از انتشار نسخه اول این بازی در سال ۲۰۰۲ تاکنون حدود ۷ نسخه دیگر نیز از آن روانه بازار شده است.

بازی افسانه بی پایان Endless Legend

سال انتشار 2014

یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر که در سال ۲۰۱۴ انتشار یافته است، بازی افسانه بی پایان نام دارد. این بازی فوق العاده زیبا تمام خواسته های گیمرها را از یک بازی استراتژیک پاسخگو خواهد بود.

بازی آفلاین ارائه شده توسط استودیوی امپلیتود توسعه یافته و هم اکنون می توانید بر روی سیستم عامل های ویندوز و مک آن را انجام دهید. جلوه های بصری و گرافیک شگفت انگیز بازی استراتژیک Endless Legend در بالاترین سطح قرار دارند. در این بازی کاربر به عنوان حاکم باید برای حکمرانی و تحت سلطه قرار دادن یک جهان با نام Auriga بتواند به خوبی تمام شرایط را کنترل کند. در این راه برای طی کردن مسیر سخت نیاز به کمک خواهید داشت. نژادهای مختلف در بازی قرار گرفته اند که بر اساس استراتژی خود می‌ توانید آن ها را انتخاب نمایید. استراتژی پیشروی به دست گیمر تعیین می‌ شود. این یعنی کاربر قادر است از راه حل های سیاسی و یا جنگ برای پیشرفت خود استفاده کند.

غیر از فتح کردن و قلمرو گشایی در این بازی یک سری خط روایی نیز قرار گرفته است که باید ارتش خود را برای آمادگی جهت کشمکش ها و درگیری های سیاسی به آنجا هدایت کنید. از نیروهای قابل کنترل تا قوانین عجیب گروهی و نبردهای تاکتیکی می توان به عنوان اقدامات ویژه در این بازی نام برد. تمام جنبه های این اثر به شکلی طراحی شده اند که شما را وارد یک قلمرو بهتر و جدیدتر در بازی استراتژیک خواهند نمود.

بازی Anno 1800

سال انتشار 2019

رونمایی یوبیسافت از بازی Anno 1800 نشان داد که این توسعه‌ دهنده می تواند موفقیت های زیادی در ساخت بازی های استراتژیک کامپیوتر نیز به دست آورد.

این بازی که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده است هفتمین نسخه از بازی های Anno بوده که شما را به یک روایت در قرن ۱۹ میلادی و در جریان انقلاب صنعتی هدایت خواهد نمود. تحولات تمدن اروپا در آن برهه تاریخی و پیشرفت فناوری موجب شده‌ اند که لحظاتی زیبا را بتوانید در بازی Anno 1800 مشاهده کنید. در این بازی گیمر باید به عنوان رهبر بتواند قدرت تصمیم گیری خود را ارتقاء دهد. تصمیمات شما تمام رویدادهای تاریخی، اقتصادی و وقایع سیاسی را تعیین می کنند. در این بازی آنلاین و آفلاین ویژگی‌ های خاصی در اختیار خواهید داشت. با توجه به سلیقه خود می توانید از نسخه های بازی آنلاین و آفلاین استفاده کنید.

با بررسی گیم پلی بازی Anno 1800 متوجه می شویم که گاهی مواقع ممکن است شما را سردرگم نماید. با توجه به اینکه در این بازی دو نقشه جداگانه یعنی دنیای جدید و دنیای قدیم قرار گرفته اند، چالش های مختلفی پیش رو خواهید داشت. این بازی به شکلی طراحی شده که به هيچ عنوان گیمر در آن بیکار نخواهد نشست. از جمله بزرگترین نقاط قوت بازی Anno 1800 می توان به گرافیک چشم نواز آن اشاره نمود. جنگل ها و ساحل های این بازی سرشار از زیبایی بوده و با انیمیشن های پیچیده و متنوع می توانید لحظاتی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

بازی استراتژیک کامپیوتر Desperados III

سال انتشار 2018

اگر در لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر به دنبال یک بازی اکشن و چالش‌ برانگیز هستید، توصیه می‌کنیم از بازی Desperados III دیدن نمایید.

این بازی استراتژیک Real Time Tactics از نظر احساس و ظاهر به خوبی می تواند غرب وحشی را به تصویر بکشد. با بررسی گیم پلی بازی جذاب Desperados III متوجه می شویم که نسبت به بازی های قبلی می توان مهارت های جالب را از شخصیت های مختلف در اختیار داشت.

طراح برای این بازی ویژگی های متفاوتی را طراحی کرده است که برای پیش بردن داستان اصلی آن ها در اختیار بازیکنان قرار می دهد. در کنار این موارد یک داستان کلی برای بازی Desperados III انتخاب شده که جذابیت های آن را به میزان قابل توجهی بالاتر می برد. اگر علاقه‌ مند به بازی های مبتنی بر نوبت بوده و به دنبال شبیه سازی غرب وحشی هستید، توصیه می‌کنیم این بازی را تجربه نمایید.

در هنگام شروع این بازی کاربر می‌ تواند آن را کاملا متوقف کرده و برنامه ریزی را برای حرکات چندین شخصیت انجام دهد. این ویژگی کمک می کند هماهنگی توسط آن ها به خوبی صورت گیرد. با وجود اینکه چنین ویژگی را در شادو تاکتیکس نیز مشاهده کرده ایم ولی در آنجا به طور کامل نمی توانیم بازی را متوقف کنیم. به همین علت یک استراتژی چینی محدودتر پیش روی شما قرار می گرفت.

تنوع تاکتیکی این بازی به واسطه عنصر مخفی‌ کاری اجتماعی نیز افزایش یافته است. با اجرای یک سری تاکتیک های خاص می توانید کاری کنید که راهزنان با گاوهای وحشی سر و کله زده و خود را به کشتند دهند.

بازی Cities: Skylines

سال انتشار 2015

اگر به دنبال انتخاب بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر هستید و در عین حال قصد دارید یک بازی به دور از جنگ و خونریزی انتخاب نمایید، توصیه می‌ کنیم به سراغ Cities: Skylines بروید.

اساس این بازی به شکلی طراحی شده که باید اصول لازم را برای شهرسازی را رعايت کنید. تمام جزئیات را می توانید جهت بنا کردن یک شهر مدرن و ایده آل در نظر بگیرید. در واقع این بازی به گونه ای طراحی شده است که گیمر مدیریت شهرسازی را بر عهده گرفته و صفر تا صد ساخت شهری مدرن را باید بتواند انجام دهد.

مکانیزم گیم پلی بازی Cities: Skylines به شکلی است که طراح توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب نماید. در این بازی می توانید جمعیت شهر را کنترل کرده و برای بهینه سازی خطوط ترافیکی و راه آهن نیز اقدام نمایید. این پایان کار نیست و هنگام انجام این بازی باید بتوانید میزان رضایت شهروندان را نیز افزایش دهید. برنامه‌ ریزی برای اسکان شهروندان و همچنین ساخت اصولی ساختمان های تجاری، اداری، سیاست های مالیاتی در شهر و تمام شرایط مورد نیاز برای طراحی یک شهر در این بازی مشاهده می شوند.

در حالت کلی می توان بیان کرد که بازی استراتژیک Cities: Skylines از شما می خواهد که تمامی وظایف یک شهر بزرگ را به عنوان شهردار و به صورت مو به مو انجام داده و برای گسترش شهر از اختیارات خود استفاده نمایید.

بازی Stellaris

سال انتشار 2016

در ادامه معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر می توان از بازی Stellaris نام برد. سبک تخیلی این بازی توانسته است نگاه ها را به خود جلب کند.

این بازی توانسته است طیف وسیعی از گیمرها را به بهترین شکل جذب نماید. محل انجام این بازی در یک کهکشان بوده که هیجانات زیادی را به وجود می‌ آورد. وظیفه کاربر در انجام بازی Stellaris این است که بتواند به موشکافی و کاوش در کهکشانی عظیم بپردازد. با طی کردن مراحل مختلف سیاره های گوناگونی را پیدا خواهید نمود. پس از یافتن سیاره ها می توانید پیشرفت کنید. پیشرفت های مکرر به شما کمک می‌ کند تا فرماندهی بر کل کهکشان را بتوانید داشته باشید.

هنگامی که به بازی Stellaris وارد می شوید باید ابتدا روی به انتخاب امپراتوری خود بیاورید. دو روش برای انتخاب امپراطوری پیش و روی شما قرار گرفته است. فراموش نکنید که انتخاب امپراطوری از جمله مهم‌ ترین موارد برای شروع این بازی و طی کردن مراحل مختلف آن خواهد بود. با توجه به اقداماتی که در این بازی انجام می دهید پیروزی یا شکست شما رقم خواهد خورد. در این بازی بخش های مختلفی قرار گرفته اند. از جمله این بخش ها می توان به بخش دموکراتیک، بخش دیکتاتوری و بخش امپریال اشاره نمود.

بازی استراتژیک کامپیوتری Ultimate General: Gettysburg

سال انتشار 2014

حیف است لیستی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر را بیان کنیم و به سراغ این بازی تاریخی نرویم.

اگر از جمله کاربرانی به شمار می روید که قصد دارید بازی های تاریخی را تجربه کنید، توصیه می کنیم از بازی کامپیوتری Ultimate General: Gettysburg دیدن نمایید. این بازی کامپیوتری یک استراتژی درگیر کننده و به شدت سرسخت داشته که تاثیر تصمیمات شما در روند بازی به بهترین شکل مشاهده می شوند. المان های مبارزاتی بازی و گیم پلی درگیر کننده آن می تواند برای عاشقان این سبک از بازی ها تجربه ای دوست داشتنی به وجود بیاورد.

بازی شرکت تجاری بین سیاره ای offworld Trading Company

سال انتشار 2016

یکی از بازی های استراتژیک کامپیوتر که می‌ تواند در ژانرهای دیگر نیز قرار گیرد، بازی offworld Trading Company خواهد بود. شرکت تجاری بین سیاره‌ ای یک بازی منحصر به فرد بوده که با گیم پلی جذاب روانه بازار می‌ شود.

در طراحی و ساخت این بازی شرایطی مد نظر قرار گرفته که خبری از مبارزه مستقیم وجود ندارد. این بازی یکی از رقابتی ترین و بی رحمانه ترین بازی هایی خواهد بود که به احتمال فراوان می توانید تجربه کنید. هر تصمیمی که می گیرید و سیستمی که در این بازی انتخاب می کنید بر روی رقبای شما تاثیر خواهد گذاشت. در واقع هنگامی که احساس می‌ کنید تغییراتی در روند بازی به وجود آمده اند باید بدانید که اتفاقات دیگری می در حال رخ دادن هستند.

بازی استراتژیک ظهور انسان Dawn Of Man

سال انتشار 2019

اگر به دنبال تجربه شهرسازی هستید و قصد دارید چالش های فراوانی را در این مسیر از پیش بردارید، به شما توصیه می کنیم به سراغ بازی استراتژیک Dawn Of Man برویم.

این بازی جذاب با گیم پلی فوق العاده از عصر حجر شروع شده و شما را به سمت عصر آهنین هدایت می کند. نوع طراحی و ساخت این بازی به گونه ای است که گیمرها تا ساعت ها می توانند جذب آن شده و یک بازی استراتژیک و شبیه سازی بی نظیر را تجربه نمایند. این بازی شما را به 10 هزار سال قبل برده و باید برای تغذیه خود از گوشت حیوانات استفاده نمایید. علاوه بر این با شکار حیوانات باید پوست آن ها را به عنوان لباس و استخوان ها را به عنوان ابزارهای کاربردی مورد استفاده قرار دهید. روند بازی بسیار کند است.

پس از انتشار این بازی آپدیت های مختلفی برای آن انتشار یافت. اکنون می توانید ویژگی های به مراتب بیشتری را به بازی خود بیفزایید. علاوه بر این سطح چالش‌ برانگیز بازی نیز پس از انتشار آپدیت های مختلف بالاتر رفته است. پس از گسترش جمعیت می توانید برای سکونت مردمان یک تمدن جدید را ایجاد کرده و با بنیان گذاری آن شرایط را برای زندگی مهیا نمایید.

بازی استراتژیک ظهور ملت ها Rise Of Nation

سال انتشار ۲۰۰۳

برای معرفی یکی از بازی های اعتیادآور جنگی و استراتژیک چند گزینه پیش و روی ما قرار گرفته است. در عین حال بازی Rise Of Nation با طراحی بی نظیری که دارد، می تواند خود را در صدر این لیست قرار دهد.

این بازی به شکلی طراحی شده که با یک شهرستان مواجه می‌ شوید. در ادامه باید برای جمع‌ آوری منابع اقدام کرده و تحقیقات زیادی انجام دهید. پس از دستیابی به فناوری‌ های مختلف به کشورگشایی مشغول می شوید. برای نبرد با دشمنان از ابزار جنگی استفاده خواهید نمود. به مرور زمان پس از توسعه قلمرو خود یک امپراطوری ایجاد خواهید کرد. گرافیک ایده آل و جذاب بازی را می توان ویژگی های Rise Of Nation در نظر گرفت. فراموش نکنید که صداگذاری این بازی نیز به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است. کاربر می‌ تواند بر روی تمام محیط بازی کنترلی عالی داشته باشد.

بازی Gears Tactics

سال انتشار 2020

یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر که برای ایکس باکس وان نیز عرضه شده است، بازی Gears Tactics نام دارد. این بازی یک گیم جذاب با دنیای خشن و سرشار از تستسترون بوده و لحظات رنگارنگی را برای شما رقم می زند.

بازی Gears Tactics ریشه های عمیق داشته و به دنیای چرخ دنده های جنگ وارد می شوید. این بازی یک نسخه جدید از Gears Of War بوده که برای دوستداران و علاقه مندان به سبک استراتژیک روانه بازار می شود. کاراکترهای جذابی این بازی را تشکیل داده اند که با طراحی هوشمندانه ای شما را به چالش های زیادی دعوت می کنند. مکانیزم های بازی به شکلی طراحی شده اند که کاربر را به سمت بازی های برق آسا و اکشن هدایت می کند.

سخن پایانی

ما با معرفی بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر ما تلاش کرده‌ ایم از میان بازی های متنوع با این سبک، جذاب ترین آن ها را نام ببریم. بدون تردید بازی های استراتژیک دیگری نیز وجود دارند که می‌ توانند در این لیست قرار گیرند.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.