پربازدیدترین مطالب

کسب و کار

بررسی کارگزاری آی سی ام کپیتال و دلیل اصلی انتخاب آن

یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

بررسی کارگزاری آی سی ام کپیتال و دلیل اصلی انتخاب آن

بررسی کارگزاری آی سی ام کپیتال و دلیل اصلی انتخاب آن

یکی از بروکرهایی که در سال 2009 میلادی تاسیس شده اما متاسفانه در ایران زیاد شناخته نشد، بروکر آی سی ام کپیتال است. این مجموعه از هشت سال پیش وارد بازار ایران شد و تیم قدرتمند پشتیبانی آن به زبان فارسی، تمامی درخواست‌ها و سوالات را در کمتر از پنج دقیقه پاسخ می‌دهد. هر چقدر که این کارگزاری در سرتاسر جهان موفق بوده و توانسته با جذب کاربران جدید، شعب جدیدی را در کنار شعبه‌ی اصلی خود (در انگلستان) راه‌اندازی کند، اما در بازار ایران هنوز سرشناس نشده است. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا با معرفی بیشتر این کارگزاری، خدمات استثنائی آن را معرفی کرده تا بلکه تریدرهای ایرانی را بیشتر با آن آشنا کنیم.

آیا آی سی ام معتبر است؟

کارگزاری icm capital یک هلدینگ بوده و زیر مجموعه‌های متعددی دارد. مجموعه‌ی اصلی آن با نام ICM Capital UK در انگلستان قرار داشته و رگولاتوری تراز اول دنیا با نام FCA انگلستان را دریافت کرده است. اما همانطور که می‌دانید، این رگولاتوری اجازه‌ی فعالیت در بازار ایران را نداده و مختص کاربران کشورهای دیگر است. به همین جهت نیز این کارگزاری یک شعبه‌ی دیگر با نام ICM Capital VC را تاسیس کرده که تحت نظارت رگولاتوری آفشور FSA قرار گرفته و در سنت وینست تاسیس شده است. شعب دیگر این کارگزاری نیز هر یک برای فعالیت در کشورهای مختلف تاسیس شده‌اند و رگولاتوری‌های مجزایی دریافت کرده‌اند.

بنابراین، کارگزاری آی سی ام کپیتال کاملا معتبر بوده و به همین جهت است که در این مقاله قصد معرفی کردن آن را داریم، چرا که در کنار اعتبار، پارامترهای مهم دیگری را نیز داشته که عموما تریدرها از آن بی اطلاع هستند.

حساب های معاملاتی در icm کپیتال

این کارگزاری دو حساب معاملاتی مجزا با نام‌های Direct و Zero یا همان صفر را در اختیار تریدرها قرار داده است. حساب دایرکت رایج‌ترین حساب آن برای تریدرها بوده که اسپرد در آن شناور، میزان اهرم حداکثر تا 200 و حداقل مبلغ شارژ برای ورود به بازار فارکس نیز تنها 1 دلار تعیین شده است. مهمترین نکته در این حساب این است که سطح استاپ آوت 0 تعیین شده و به هیچ وجه پیش از رسیدن به این سطح (از دست دادن کل دارایی)، معاملات تریدر بسته نخواهد شد. این در حالی است که سایر کارگزاری‌ها، هنگامیکه موجودی تریدر تا سطح 20 الی 50 درصد قرار گرفته، ممکن است تمامی معاملات وی را در همان لحظه، ببندند. این نکته شاید مهمترین مزیت این کارگزاری فارکس است.

در حساب دایرکت یا همان Direct، میزان اسپرد شناور بوده و هیچ کمیسیون بابت انجام معاملات دریافت نخواهد شد. در نقطه‌ی مقابل، میزان اسپرد در حساب زیرو از 0 پیپ محاسبه شده، اما کمیسیون به معاملات اعمال شده که معادل حداقل 3 دلار در هر لات است. در مقایسه با سایر بروکرهای فارکس، کمیسیون 3 دلار در هر لات، عدد بسیار کمی بوده و تقریبا نصف بروکرهای شناخته شده است.

چرا اهرم در بروکر آی سی ام کم است؟

اهرم بالا همواره ریسک انجام معاملات را افزایش داده و در کل، افراد با تجربه و کارکشته در بازار فارکس، به ندرت از اهرم‌هایی بالاتر از 100 برابر استفاده می‌کنند. دلیل آن هم کاملا روشن است. با اهرم 1،000 برابر و به فرض سرمایه‌گذاری تمام موجودی خود، تنها یک حرکت 0.1 درصدی در قیمت و در جهت خلاف پیشبینی و تحلیل شما، باعث صفر شدن کل موجودی خواهد شد. اما در اهرم 100، بازار حداقل باید 1 درصد تغییر قیمت داشته باشد تا موجودی کاملا صفر شود. این چنین تغییراتی در بازار فارکس (خصوصا در جفت ارزها) کمتر اتفاق افتاده و به همین جهت، استفاده از اهرم نهایتا 100، کاری است که تریدرهای حرفه‌ای انجام می‌دهند.

با این حال، بروکر آی سی ام کپیتال اجازه‌ی افزایش اهرم یا همان لوریج را تا حداکثر 200 برابر داده اما هشدار می‌دهد که اهرم می‌تواند ریسک انجام معاملات را به شدت افزایش دهد. بنابراین، شما این حق انتخاب را دارید که چگونه معاملات را انجام داده و سرمایه‌ی خود را مدیریت کنید.

پلتفرم های معاملاتی icm capital

در این کارگزاری، علاوه بر دو پلتفرم رایجی که عموما در اختیار تریدرها قرار می‌گیرد (متاتریدر 4 و متاتریدر 5)، پتلفرم سی تریدر cTrader نیز ارائه شده که شما می‌توانید از هر یک از این پلتفرم‌ها در هر دو حساب معاملاتی استفاده کرده و هرطور که راحت‌تر هستید بر حساب معاملاتی و معاملات خود، نظارت داشته باشید.

دارایی های قابل معامله در آی سی ام کپیتال

در این کارگزاری، تمامی جفت ارزهای فارکس به همراه سبد متنوعی از سهام شرکت‌های بین‌المللی و بزرگ دنیا در قالب قراردادهای CFD و یا همان بازار فیوچر ارائه شده است. علاوه بر آن، لیست متنوعی از کالاها یا همان کامودیتی‌ها از جمله نفت و گاز در اختیار شماست که می‌توانید معامله کنید. در آخر نیز باید اشاره کنیم که فلزات گران‌بهایی همچون طلا و نقره با اسپردهای کمتری برای معامله در اختیار شما قرار گرفته‌اند.

آموزش افتتاح حساب در آی سی ام Capital

این کارگزاری، یکی از ساده‌ترین روندهای افتتاح حساب را داشته و شما می‌توانید در مدت زمانی کمتر از 5 دقیقه، یک حساب معاملاتی واقعی را در بازار فارکس افتتاح کنید. همانطور که خودتان هم می‌دانید، برای افتتاح حساب باید تصویر مدرک تایید هویت (شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت  ... ) را در سایت آپلود کرده و برای تایید محل سکونت، تصویر قبوض خدمات شهری (از جمله آب، برق، گاز، تلفن یا حتی اجاره نامه منزل یا سند مالکیت آن و ...) را ارائه کنید.

در نظر داشته باشید که در تمامی بروکرها، ارائه‌ی یک حساب بانکی به نام فرد، پیش نیاز ثبت نام در کارگزاری است. اگر تصاویر هویتی را آماده داشته باشید، فرآیند ثبت نام شما با سرعت انجام شده و پنجره‌ی فارکس به روی شما گشوده خواهد شد. دقت داشته باشید که برای ثبت نام در این کارگزاری، نباید از آی پی اروپا استفاده کنید. چرا که در این صورت به شعبه انگلستان آن ارجاع داده خواهید شد که تحت رگولاتوری FCA بوده و از ارائه‌ی خدمات به شما معذور است. ثبت نام بدون وی پی آن یا تغییر آی پی، بهترین کار است.

دریافت ریبیت معاملات از آی سی ام کپیتال

ریبیت طرحی تشویقی است که در آن، بخش قابل توجهی از درآمدهای بروکر که از طریق کارمزد، کمیسیون و یا سواپ دریافت شده است، به حساب خود تریدر بازگردانده می‌شود. تقریبا تمام بروکرهای معتبر دنیا، این طرح حمایتی را ارائه کرده‌اند تا با کاهش هزینه‌های جانبی انجام معاملات، تریدرها بتوانند سود بیشتری از انجام معامله داشته باشند. برای اینکه بدانید ریبیت فارکس چیست، این مقاله را بخوانید و با طرح‌های ارائه شده توسط بروکرهای مختلف، آشنا شوید.

برای اینکه بتوانید ریبیت آی سی ام کپتیال را دریافت کنید، باید ابتدا زیرمجموعه‌ی ترید اریا شده که یکی از بهترین آی بی های بازار فارکس است. برای این کار، آموزش افتتاح حساب در بروکر icm capital را مشاهده کرده و روند ثبت نام را گام به گام انجام دهید تا از طرح تشویقی ریبیت کش بک، بهره مند شوید.

اگر قبلا دراین کارگزاری حساب داشته اید

یکی از سوالاتی که از ترید اریا زیاد پرسیده شده این است که ما نمی‌دانستیم طرح ریبیت وجود داشته و پیشتر حساب معاملاتی خود را افتتاح کرده‌ایم، آیا امکان دریافت این ریبیت وجود دارد؟ بله وجود دارد. برای این کار باید یک ایمیل به بروکر خود ارسال کنید و درخواست دهید تا آی بی شما به ترید اریا تغییر کند. بهتر است متن ایمیل را اینگونه بنویسید: "اینجانب [ نام شما ] خواهشمندم حساب معاملاتی‌ام به شماره [ شماره حساب شما در روبو فارکس ] را به حساب آی بی 150100 منتقل کنید. با تشکر" و سپس آن را برای آدرس support@icmcapital.com ارسال نمایید.

در این صورت، آی بی شما به ترید اریا تغییر یافته و 65 درصد از ریبیت را به صورت اتوماتیک و در اول هر ماه میلادی، دریافت خواهید کرد. دقت داشته باشید که تمامی اقدامات انجام شده کاملا اتوماتیک بوده و در موعد مقرر، ریبیت شما بدون دخالت دست، به حساب معاملاتی شما منظور خواهد شد.

تفاوت icm کپیتال با بروکرز

آی سی ام کپیتال یکی از بروکرهای معتبر و قدیمی بازار فارکس بوده که هیچ ربطی به ICM brokers ندارد. لوگوی کپیتال به رنگ آب بوده و در نقطه‌ی مقابل، بروکرز به رنگ قرمز است. برای اینکه مطمئن شوید که در سایت اصلی این کارگزاری وارد شده‌اید و ثبت نام را در وبسایت درستی انجام داده‌اید، حتما مقاله بروکر icm capital را مطالعه کنید و از لینک اصلی ارائه شده، استفاده نمایید. ترید اریا مرجعی برای آموزش و مشاوره برای بازار فارکس بوده و می‌توانید سوالات و مشکلات خود را با کارشناسان آن در میان بگذارید.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

1 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نکته منفی

07 تیر 1401

مهرداد

کاربر

متأسفانه این بروکر آنچنان که میگوید صداقت ندارد از جمله خود من اقدام به ثبت نام باز کردن حساب در بروکر کردم و پس از ارسال مدارک و تایید حساب کاربری با وجودی که در کابین شخصی اقدام به باز کردن حساب دمو از نوع ICM ZERO کرده بودم اما تقاضای من برای باز کردن حساب ICM ZERO واقعی REAL با مانع روبرو شد پس از مکاتبات زیادی که با بروکر انجام دادم .پاسخ دادند که ما برای مشتریان در منطقه جغرافیایی شما حساب زیرو را باز نمی کنیم هرچند که من بهشون گفتم که از پاسخشان قانع نشدم اما این نشانه عدم صداقت این بروکره و به نظرم نمیشه بهشون اطمینان کرد .
ضمنا پشتیبانی فارسی این بروکر هم چنگی به دل نمیزنه چرا که با دادن پاسخ های کوتاه سعی میکنه مشتریان از سر خودش باز کنه
به عنوان نمونه برخلاف پشتیبان سایر بروکرها سعی می‌کنند توضیحات کامل تری را به کلاینت هاشون ارایه بدن این بروکر دائم میگه قبلا در این زمینه توضیح دادم به مطالبی که قبلا ارسال کردم توجه کنید و غیره ….البته اگر نخوام زیاد سخت گیر باشم توضیحات مختصری را در زمینه سوالاتی که از ازشون میشه تا زمانی که با منافعشون تضاد نداشته باشه ارائه می دهند ولی همین که سوال مهمی را در زمینه سبک تریدری و احتیاجاتی که شما به عنوان یک تریدر دارید ازشون می پرسید سعی می کنن پاسخ های قبلی رو منشن کنن اگر چه که ربطی به تقاضا و سئوال فعلی شما هم نداشته باشه !!!

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.