پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

با سری پوکو F۵ بیشتر آشنا شویم؛ با فناوری همیشه خنک

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۲

با سری پوکو F۵ بیشتر آشنا شویم؛ با فناوری همیشه خنک

با سری پوکو F5 بیشتر آشنا شویم؛ با فناوری همیشه خنک

سری پوکو F5 متشکل از دو مدل (پوکو F5 و پوکو F5 پرو) برای اولین بار در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بازار جهانی عرضه می‌ شوند. با این حال شعبه امارات متحده عربی زودتر از موعد مقرر در وب سایت خود این دو گوشی را آپلود کرده است. هم اکنون کاربران می توانند برای دریافت مشخصات کامل ۲ نسخه F5 پرو و نسخه استاندارد از اطلاعات موجود در این سایت استفاده نمایند.
با توجه به استقبال زیاد علاقه‌ مندان به گوشی‌ های هوشمند از سری محصولات پوکو، شیائومی تصمیم گرفته دو پرچم دار و گوشی رده بالای دیگر را نیز در این دسته روانه بازار کند. گوشی پوکو F5 پرو و پوکو F5 با توجه به قابلیت ها و مشخصاتی که دارند، می توانند برای کاربران انتخابی جذاب باشند. هم اکنون این قاتلان پرچمدار سهم پوکو در بازار جهانی را مجددا باز پس گرفته و به رقابت با پرچمدارهای برندهای دیگر مشغول هستند.

گوشی های Poco F5 و Poco F5 پرو رسما معرفی شدند

شیائومی دو گوشی Poco F5 و Poco F5 Pro را با مشخصاتی قدرتمند معرفی کرده است.

گوشی های Poco F5 و Poco F5 پرو

گوشی های پوکو F5 و پوکو F5 Pro به واسطه بهره گیری از تراشه قدرتمند و همچنین صفحه نمایش بی نظیر می توانند به رقابت با پرچمدارهای سایر برندها بپردازند.

بررسی مشخصات پوکو F5 پرو

همانگونه که عنوان کردیم, سری پوکو F5 متشکل از دو نسخه در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. مشخصات گوشی Poco F5 Pro را که بررسی می کنیم، متوجه خواهیم شد که یک محصول شگفت انگیز دیگر توسط شیائومی روانه بازار خواهد شد. شیائومی این محصول از زیر مجموعه های خود را مجهز به چیپست Snapdragon +8 نسل 1 کرده است. علاوه بر این با هدف پاسخگویی به نیازهای کاربران، این گوشی بی نظیر از پوکو در سه نسخه با حافظه های داخلی مختلف روانه بازار خواهد شد. ترکیبی که ممکن است برای کاربران آشنا به نظر برسد. در اصل می توان بیان کرد که گوشی پوکو F5 پرو یک نسخه ری برند شده از محصول دیگر یعنی Redmi K60 بوده که با باتری کوچک تر و همچنین ارائه خدمات گوگل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بررسی مشخصات پوکو F5 پرو

صفحه نمایش گوشی Poco F5 پرو با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و از نوع امولد انتخاب شده است. با بررسی های بیشتر نمایشگر این گوشی متوجه خواهیم شد که با رزولوشنWQHD+ و یا ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، عملکردی بی نظیر ارائه خواهد داد. از نظر تراکم پیکسلی نیز گوشی پوکو F5 پرو نسبت به سایر دستگاه های پوکو دارای تراکم پیکسلی بیشتری بوده و با 526 PPI روانه بازار خواهد شد. نمایشگر انتخاب شده برای این گوشی از پوکو با نرخ نمونه برداری لمسی ۴۸۷ و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی قادر به ارائه عملکردی مناسب خواهد بود. در زیر دستگاه نیز یک حسگر اثر انگشت قرار گرفته است. شیائومی برای این محصول خود و به جهت محافظت از صفحه نمایش، روی به انتخاب محافظ گوریلا گلس ۵ آورده و خیال شما را از محصولی مقاوم راحت می کند.
از نظر دوربین و سنسورهای قرار گرفته شده نیز می توان یک گوشی با عملکرد بی نظیر مشاهده کرد. یک سنسور Omnivision OV64B برای این گوشی انتخاب شده که ۶۴ مگاپیکسلی بوده و با لنز 6P و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، تصاویر را به بهترین شکل ممکن ثبت می کند. در کنار سنسور اصلی دستگاه Poco F5 Pro یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی از نوع FoV 120 نیز قرار داشته تا بتوان تصاویر را با پهنای بیشتر و با کیفیت بالاتر ثبت نمود.

دوربین Poco F5 Pro

این پایان کار نیست و گوشی پوکو F5 پرو از یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر بهره خواهد گرفت. دوربین این گوشی مدرن از پوکو به واسطه پشتیبانی از لرزشگیر الکترونیکی و اپتیکال شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید در ثبت تصاویر به بهترین شکل عمل کنید. معمولا در سایر دستگاه های پوکو این ویژگی ها را نمی توان مشاهده کرد. شاید استفاده از این قابلیت ها برای کاربران جذاب بوده و آن ها را ترغیب می‌ کند تا روی به خرید Poco F5 Pro بیاورند.
بر روی صفحه نمایش و در پنل روبرویی گوشی یک سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز مشاهده خواهید کرد. این سنسور در یک سوراخ و در پنل جلویی قرار دارد. از جمله ویژگی های دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی گوشی پوکو F5 پرو می توان به امکان ضبط ویدیو 1080P اشاره نمود.
پوکو برای این محصول خود از یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است.

گوشی پوکو F5 پرو

با توجه به اینکه گوشی پوکو F5 پرو از شارژ بیسیم ۳۰ واتی و همچنین شارژ سیمی ۶۷ واتی پشتیبانی می‌ کند، در این زمینه با مشکل مواجه نخواهید شد. در عین حال باید بدانید که نسبت به گوشی ردمی K60 که دارای باتری ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده عملکردی ضعیف تر نشان می دهد.
از نظر نرم افزاری نیز این گوشی با رابط کاربری MIUI 14 و بر پایه سیستم عامل اندروید ۱۳ تولید شده است.
اگر به دنبال خرید گوشی پوکو F5 پرو هستید، این محصول را می توانید با رنگ های سفید و مشکی انتخاب کنید. علاوه بر این از نظر گزینه های حافظه رم و حافظه داخلی نیز ۳ نسخه پیش روی شما قرار گرفته است. پوکو این محصول خود را با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایتی عرضه می کند. چنانچه نیاز به قدرت بیشتر جهت اجرای بازی های محبوب موبایلی دارید، نسخه ۱۲ گیگابایتی با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز قابلیت خریداری خواهد داشت. این پایان کار نیست و نسخه دیگر گوشی Poco F5 Pro با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. باید منتظر ماند و دید که آیا پوکو برای بازار جهانی رنگ های دیگری نیز عرضه می کند یا خیر.

فناوری همیشه خنک بر روی پوکو F5 پرو

بدون تردید یکی از ویژگی های جذاب گوشی Poco F5 پرو، بهره گیری از سیستم خنک کننده مدرن به شمار می رود.

گوشی Poco F5 پرو

استفاده از فناوری LiquidCool VC 5000 برای ساخت این محصول نشان می‌ دهد که طراح تمام شرایط را در نظر گرفته و از یک سیستم خنک کننده بی نظیر کمک گرفته است. پوکو F5 پرو میزبان این فناوری بوده و در مقایسه با سایر گوشی های ارائه شده در سری پوکو F متوجه خواهید شد که رسانایی گرما تا ۱۵ درصد بهبود یافته و به هیچ عنوان در هنگام استفاده سنگین با مشکل داغ کردن گوشی مواجه نخواهید شد. این سیستم خنک کننده شامل لایه های گرافیتی و همچنین محفظه بخار از جنس فولاد ضد زنگ است.

بررسی گوشی پوکو F5

پوکو F5 به عنوان نسخه استاندارد از سری گوشی های ارائه شده توسط این برند نیز از عملکرد قابل قبولی برخوردار است.

بررسی گوشی پوکو F5

پوکو این محصول خود را مجهز به یک پردازنده Qualcomm Snapdragon +7 Gen 2 نموده و به واسطه بهره گیری از فرکانس ۲.۹ گیگاهرتزی، عملکرد بی نظیری نشان خواهد داد. برای این گوشی نیز شما می توانید نسخه های مختلف را بررسی کرده و متناسب با نیاز خود، روی به خرید آن ها بیاورید. از نظر فضای ذخیره سازی این دستگاه با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار می شود. در عین حال نسخه های ۸ گیگابایتی و ۱۲ گیگابایتی نیز پیش روی شما قرار دارند.
صفحه نمایش گوشی Poco F5 با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارای عملکردی مناسب خواهد بود. این صفحه نمایش با پنل امولد مشابه مدل پرو بوده و با توجه به قیمتی که این گوشی دارد انتخابی خلاقانه به شمار می‌ رود. فراموش نکنید که در نسخه استاندارد گوشی پوکو F5 وضوح تصویر 1080P انتخاب شده است.

بررسی گوشی پوکو F5

بر روی پنل پشتی این گوشی نیز می‌ توانید یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی را مشاهده نمایید. علاوه بر این سنسور های ۸ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی نیز در کنار سنسور اصلی قرار گرفته اند. با وجود اینکه تاکنون صحبتی از نوع سنسور اصلی گوشی پوکو F5 به میان نیامده ولی با لرزشگیر الکترونیکی و اپتیکال مواجه خواهید شد. دوربین سلفی گوشی پوکو F5 نیز به مانند نسخه پرو دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بوده که عملکردی رضایت بخش خواهد داشت.
کارشناسان بر این باورند عدم اشاره به نوع سنسور اصلی دوربین گوشی Poco F5 نشان می دهد که نسبت به مدل پرو عملکردی ضعیف تر دارد.
گوشی پوکو F5 با ضخامت ۷.۹ میلی‌ متر و با وزن ۱۸۱ گرمی از طراحی مناسبی بهره مند است. این دستگاه با یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی روانه بازار می شود. پشتیبانی از شارژ ۶۷ واتی نیز بیان می‌ کند که با سرعت بالایی می توان روی به شارژ کردن دستگاه آورد.
به مانند نسخه پرو از نظر نرم افزاری گوشی Poco F5 با رابط کاربری MIUI 14 و سیستم عامل اندروید ۱۳ در دسترس شما قرار خواهد گرفت. از دیگر ویژگی های گوشی پوکو F5 می توان به بهره گیری از قابلیت های NFC و IR blaster اشاره نمود. این گوشی مجهز به بلوتوث نسخه 3.5 است. هم اکنون در بازار امارات گوشی پوکو F5 با رنگ های سفید، آبی و مشکی عرضه می شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.