پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بازی ها زانو بزنید AORUS X۵ آمد!

یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰

بازی ها زانو بزنید AORUS X۵ آمد!

در اصل این سری از محصولات در سال گذشته توسط گیگابایت در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی شد و در سال 2015 به تعداد مدل ها و محصولات این سری از محصولات افزوده شد.بدنه و سیستم خنک کننده این لپ تاپ با وزن 2.5 کیلوگرم و قطر 22.9 میلی متر جزء لپ تاپ های سبک گیمینگ محسوب میگردد.جنس بدنه آن از آلومینیوم است و مقاومت خوبی دارد. دو اگزوز در طرفین بدنه به همراه 2 فن نسبتا قدرتمند وظیفه خنک سازی x5 را بر دوش دارند.با توجه به بدنه فلزی و سیستم خنک کننده،احتمالا مشکلات حرارتی کمی را در این لپ تاپ شاهد خواهیم بود (البته نه در حد لپ تاپ هایی با بدنه بزرگ).

 

مانیتور و کارت گرافیک

این لپ تاپ دارای یک نمایشگر 15.6 اینچی از نوع LED BACKLIGHT با پشتیبانی از دقت 1620×2880 پیکسل است. همچنین این لپ تاپ در این بخش مجهز به تکنولوژی نوظهور G-SYNC (نسخه لپ تاپ) است.2 کارت گرافیک NVIDIA GTX 965M به صورت SLI به همراه مجموع 8 گیگابایت حافظه VRAM از نوع GDDR5 وظیفه اجرای بازی ها را برعهده دارند.

 

پردازنده

نسل پنجم از خانواده پردازنده های اینتل (BROADWELL) با 3 مدل پردازنده i7 مخصوص لپ تاپ به تازگی عرضه شده است. مدل استفاده شده در X5 هم یکی از همین پردازنده ها یعنی i7-5700HQ به همراه 6 مگابایت حافظه کش نهان و فرکانس کاری حداکثر 3.5 گیگاهرتز در حالت توربو است.

حافظه و فضای ذخیره سازی

X5 از 8 گیگابایت حافظه با قابلیت ارتقاء در فرکانس کاری 1866 مگاهرتز بهره میبرد.همچنین برای فضای ذخیره سازی از یک هارددیسک 1 ترابایتی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه به همراه یک درایو SSD از نوع M.2 با حجم 256 گیگیابایت و حالت RAID 0 استفاده شده است. امکانات جانبی این لپ تاپ کامل است و مجموعه مناسبی از انواع پورت ها را به همراه دارد.رقیب X5 نیز RAZER BLADE 2015 است.

 

منبع: شهر سخت افزار

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.