پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ایسوس مانیتور اولد را با پشتیبانی از HDR رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

ایسوس مانیتور اولد را با پشتیبانی از HDR رونمایی کرد

شرکت ایسوس مانیتور 21.6 اینچی جدید و بالارده PQ22UC ProArt  را در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد.

نمایشگاه CES 2018 در شهر لاس وگاس شروع شده و شرکت های مختلف، محصولات جدید و دستاوردهایشان را برای معرفی در این نمایشگاه آماده کرده اند. ایسوس که یکی از اصلی ترین شرکت کنندگان این نمایشگاه محسوب می شود، مانیتور اولد 21.6 اینچی خود را با رزولوشن 4K و پشتیبانی از استاندارد اچ دی آر معرفی کرده است. به لطف وزن پایین این نمایشگر، جابجایی این محصول بسیار راحت می باشد.

با بررسی مشخصات PQ22UC متوجه می شویم که با یک مانیتور بالارده مواجه هستیم، البته ابعاد این نمایشگر ممکن است برای برخی کاربردها کوچک باشد، اما غیر از این مورد، مشکل بزرگ دیگری در این محصول وجود ندارد. پس از مدت ها فرمانروایی ال سی دی در بازار مانیتور و تلویزیون، این روزها مهاجرت به سمت اولد ظاهرا شتاب بیشتری گرفته است. ایسوس اعلام کرده که استفاده از پنل اولد که از یک لایه ی سبک وزن ساخته شده، منجر به کاهش چشمگیر وزن دستگاه شده است؛ جالب است بدانید که این مانیتور وزن تقریبا یک کیلوگرمی دارد.

مانیتور PQ22UC، علاوه بر اینکه رزولوشن 4K دارد، تقریبا 99 درصد از طیف DCI-P3 را پوشش داده و از HDR10 نیز پشتیبانی می کند. شرکت ایسوس اطلاعاتی از حداکثر روشنایی این مانیتور منتشر نکرده و تنها به اعلام زمان پاسخگویی فوق العاده ی 0.01 میلی ثانیه ای آن بسنده کرده است. به عقیده ایسوس این مانیتور انتخاب مناسبی برای ویرایش عکس و ویدئو می باشد. کسانی که به مشاهده ی محتوای HDR تمایل دارند، نیازمند پنل ال سی دی FLAD یا اولد هستند؛ بسیاری از مانیتورهایی که در بازار تحت عنوان HDR به فروش می رسند، قادر به بازتولید محتوای HDR نیستند. به گفته ایسوس کنتراست نیتیو برای این مانیتور 1,000,000:1 می باشد؛ درحالیکه مانیتورهای VA LCD کنتراستی بین 2000-4000:1 و مدل های IPS LCD کنتراست کمتری در مقایسه با نمونه‌های VA دارند.

با قابلیت تعویض زاویه که در استند مانیتور PQ22UC ProArt وجود دارد، کاربر به راحتی می تواند آن را جدا کند. این مانیتور درگاه USB-C و میکرو HDMI نیز دارد. پنل مورد استفاده در این محصول ساخت JOLED (هلدینگی با سرمایه گذاری مشترک سونی، ژاپن دیسپلی و پاناسونیک) می باشد. JOLED با تولید پنل اولد با کیفیت بالا، به حضور جدی در بازار مانیتور حرفه ای سایز متوسط می اندیشد. ایسوس اعلام کرده که این مانیتور 10 بیتی به صورت پیش فرض برای کاهش خطای نمایش رنگ (dE کمتر از ۲) کالیبره شده است.

گفتنی است این مانیتور پرچم دار ایسوس در بهار سال جاری میلادی روانه بازار می شود

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.