پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

اچ پی مانیتورهای حرفه‌ای با رزولوشن ۴K و درگاه USB-C را رونمایی کرد

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

اچ پی مانیتورهای حرفه‌ای با رزولوشن ۴K و درگاه USB-C را رونمایی کرد

HP از سه مانیتور جدید خود در اندازه‌های ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اینچی پرده برداری کرده است. گفته می‌شود این مانیتور‌ها با رزولوشن 4K و درگاه USB-C عرضه خواهند شد.

این سه مانیتور به ترتیب Z27، Z32 و Z43 نامیده می‌شوند و هر سه با رزولوشن 4K و درگاه USB-C ارائه می‌شوند. این مانیتور‌های جدید اچ‌پی به راحتی به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شوند و رنگ‌های sRGB را با دقتی بی‌نظیر نمایش می‌دهند.

در نمایشگاه CES سال جاری از مانیتور‌های مختلفی که مجهز به درگاه USB بودند پرده‌برداری شد. مثل این که قرار است USB-C تبدیل به یکی از استاندارد‌های جدید مانیتور‌ها شود. شرکت اچ‌پی در حال حاضر با ارائه سه مانیتور Z27، Z32 و Z43 در حال افزودن به لیست بلند مانیتور‌های کمپانی خود می‌باشد. البته این سه مانیتور جدید که در اندازه‌های ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اینچی عرضه می‌شوند در حقیقت برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌اند. منظور از کاربران حرفه‌ای کسانی هستند که به پنل IPS LCD با رزولوشن 4K، عمق رنگ ۱۰ بیتی و زاویه‌ی نمایش ۱۷۸ درجه نیاز دارند. امکان مشاهده طیف‌های رنگی یک دست‌تر با استفاده از اپلیکیشن‌های این سه مانیتور که از خروجی رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کنند، برای کاربر فراهم می‌شود. با این حال این سه مانیتور جدید پهنه‌ی رنگی (گاموت) گسترده‌ای ندارند و به خاطر پوشش 100 درصدی محدوده‌ی رنگی sRGB برای کاربرانی که کار‌های گرافیکی انجام می‌دهند، ممکن است مناسب نباشند.

شاید در ظاهر این سه نمایشگر با هم تفاوتی نداشته باشند اما کارایی‌های مختلفی دارند. در‌واقع با افزایش اندازه‌ی مانیتور، ویژگی‌های ارگونومی کاهش پیدا می‌کند. در مدل 27 اینچی تمامی تنظیماتی مانند چرخش حول محور افقی و عمودی،‌ خم شدن به سمت عقب و جلو و تنظیم ارتفاع در دسترس کاربر خواهند بود؛ اما در مدل 32 اینچی دیگر امکان چرخش نمایشگر وجود نخواهد داشت و در ادامه، در مدل 43 اینچی تنظیم ارتفاع هم از لیست تنظیمات خارج می‌شود. اما این نقاط ضعف توسط شرکت اچ‌پی جبران شده‌اند، تمامی این نمایشگر‌ها قابلیت نصب شدن بر روی پایه‌های VESA را دارا می‌باشند تا محدودیتی برای آنان وجود نداشته باشد. تفاوت دیگر این سه مانیتور در حاشیه اطراف آنان است. مدل 27 اینچی دارای 3 حاشیه‌ی باریک در سه طرف آن است و مدل 43 اینچی دارای حاشیه‌های فوق‌ باریک است، بنابر‌این اگر می‌خواهید چند مانیتور را در کنار هم بگذارید تا تصویری بزرگ‌تر نمایش دهید ما مینیتور 32 اینچی را پیشنهاد می‌کنیم.

تمامی این مانیتور‌ها به درگاه  DisplayPort 1.2 در اندازه‌های استاندارد و مینی و درگاه HDMI 2 مجهز می‌باشند. همچنین هر سه مانیتور به درگاه USB-C مجهز می باشند که از استاندارد‌های DisplayPort 1.2 و HCDP 2.2 پشتیبانی می‌کند و امکان شارژ توسط این درگاه‌ را برای شما فراهم می‌سازد. این نمایشگر‌ها دارای 3 درگاه USB 3.0 می‌باشند که یکی از آن‌ها در کنار مانیتور و دو تای دیگر در پشت آن قرار گرفته‌اند.

ال‌جی هم مانیتور‌هایی در اندازه‌های ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اینچی که مجهز به درگاه USB-C هستند، ارائه کرده است. اما این مانیتور‌ها رقبای اصلی و مستقیم مانیتور‌های جدید اچ‌پی به حساب نمی‌آیند. همچنین اچ‌پی در اقدامی سخاوتمندانه مانیتور‌های جدید خود را با ضمانت سه‌ساله و ضمانت اختصاصی روشنایی ساب‌پیکسل‌ها عرضه می‌کند تا دیگر رقیبی در بازار برای این محصولات پیدا نشود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.