پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

انویدیا قدرتمند ترین کارت گرافیک دسکتاپ جهان را معرفی کرد

پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

انویدیا قدرتمند ترین کارت گرافیک دسکتاپ جهان را معرفی کرد

بعد از شایعات فراوان در مورد گرافیک NVIDIA TITAN RTX در دنیای مجازی، کمپانی قدرتمند انویدیا سرانجام این محصول را به عنوان هوشمندترین و سریع ترین کارت گرافیک غیر شتابی جهان را معرفی کرد. انویدیا عنوان نموده است که کارت گرافیک TITAN RTX یکی از ویژه ترین محصولات این شرکت می باشد که از نظر رقیب کاملا آن را بدون رقیب می داند.

مدیر عامل انویدیا Jensen Huang هنگام رو نمایی و معرفی محصول خود عنوان نمود: طراحی شگفت انگیز Turing به دلیل بهره مندی از 3 گونه متفاوت هسته و پردازش های بسیار خاص، در واقع بزرگترین دستاورد و شگفتی انویدیا در 10 سال گذشته محسوب می شود. NVIDIA TITAN RTX عنوان  قدرتمندترین GPU دسکتاپ جهان را نیز نصیب خود نموده است ،همینطور دارای قدرت خارق العاده 130 ترافلاپ در پردازش های "یادگیری عمیق" و 11 GigaRays در پردازش های Ray-tracing می باشد.

NVIDIA TITAN RTX  مجهز به  576 هسته Turing Tensor قدرتمند می باشد و با همراهی 24 گیگابایت حافظه GDDR6، پهنای باند خود را به عدد شگفت انگیز 672 گیگابایت در ثانیه رسانده است و از طرفی 72 هسته Turing RT دیگر نیز آن را پشتیبانی می نمایند. این کارت گرافیک با بهره مندی از فن آوری NVIDIA NVLink می تواند همواره در پردازش های GPU و VRAM، بین 2 کارت گرافیک  با سرعت  100 گیگابایت درثانیه ارتباط مشترک ایجاد نماید.

به گفته انویدیا کارت گرافیک TITAN RTX خود را برای ادیت ویدویوهایی با دقت 8K و فرکانس های بالا نیز بهینه سازی نموده است. در آخر باید گفت TITAN RTX ترکیبی خاص از AI، پردازش های بسیارسریع ، یادگیری عمیق، رندرینگ، تولید محتوا، 3D و ... را به ارمغان می آورد.

اما برای خرید باید قیمت بسیار بالای آن را نیز درنظر داشت. برچسب قیمت انویدیا برای TITAN RTX چیزی معادل 2499 دلار می باشد که به زودی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.